Ny chans – betatesta Elder Scrolls Online!

Robot
Ny chans – betatesta Elder Scrolls Online!

FZ delar ut betanycklar till helgens slutna betatestning, paxa en nyckel nu.

#the-elder-scrolls-online


Medlem
Ny chans – betatesta Elder Scrolls Online!

Den här gången kan man lita på den europeiska megaservern om man är sugen.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Hur stor plats tar betan på hårddisken? lyckas inte hitta mer än att det kommer ta ca 60(!) Gb i fullversionen.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Min beta ligger på 29.4 gig.
Äntligen sammanfaller det med en helg man är ledig, så nu ska det prövas prdentligt denna gången.
Nu när WoW verkar ta ca 6 månader på sig behöver jag nått annat mmo under tiden

Edit : var visst en ny patch jag hade missat så runt 30 gig ska det nog ligga på.

Medlem

En gång räckte.

Medlem

Petrik: On or before. Verkar ha svårigheter med läsförståelsen.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av CliQue-SinneD:

Hur stor plats tar betan på hårddisken? lyckas inte hitta mer än att det kommer ta ca 60(!) Gb i fullversionen.

Så här stor är den på min hårddisk:

Storlek: 29,9 GB (32 194 135 874 byte)
Storlek på disk: 29,9 GB (32 194 715 648 byte)
Innehåller: 275 filer, 13 mappar

Medlem
Skrivet av CliQue-SinneD:

Hur stor plats tar betan på hårddisken? lyckas inte hitta mer än att det kommer ta ca 60(!) Gb i fullversionen.

Som tidigare nämnts i tråden så ligger det på c:a 30Gig installerat, men det vill gärna ha ha 60'ish gig ledigt på disken för installationen.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Gav bort alla mina betanycklar, skulle inte ens spela det om jag fick betalt. Vill någon ha mina nycklar nästa gång kan de höra av sig.

Inaktiv
Skrivet av CliQue-SinneD:

Hur stor plats tar betan på hårddisken? lyckas inte hitta mer än att det kommer ta ca 60(!) Gb i fullversionen.

mellan 20 och 29 gig

Medlem

Jag blev så sjukt besviken på detta lir, det märks verkligen att det är ett helt annat team som utvecklat detta, istället för Skyrim teamet.


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Varje gång tror man att de ska bli samma känsla som när man börja lira wow..Men så är icke fallet på något mmo man beta testar ..Mitt tycke iaf!

Medlem

Har redan Imp Edition, jag hoppas spelet kan leva upp till den potential som finns. Är addicted till ett nytt MMO som alltid ,speciellt eftersom det är nära relaterat till TES. Är säkert inte helt perfekt från launch men hoppas& tror det kan bli något bra. Grafiken helt ok, tillräckligt bra om det funkar stabilt när det kommer till det roliga med spelet, Cyrodiil. Jag hoppas dem lägger till small scale pvp också senare.

Såg kommentarerna ovan, fan man muntra alla verkar över spelet
Min största vinst är att jag aldrig lirat WoW och slipper jämföra som många andra.

Medlem
Skrivet av Goalie:

Varje gång tror man att de ska bli samma känsla som när man börja lira wow..Men så är icke fallet på något mmo man beta testar ..Mitt tycke iaf!

Det är ju iofs faran med att vara med och betatesta vad det än är - produkten är ju inte helt färdig. Visst får man (förhoppningsvis) en bra bild av hur det blir när det är klart men det finns ju alltid buggar som sänker upplevelsen.

Sen är iallafall jag glad att det inte är samma känsla som WoW - inte min grej, så jag väljer att tolka ditt inlägg som positivt för ESO

Inaktiv
Skrivet av Fl3xus:

Har redan Imp Edition, jag hoppas spelet kan leva upp till den potential som finns. Är addicted till ett nytt MMO som alltid ,speciellt eftersom det är nära relaterat till TES. Är säkert inte helt perfekt från launch men hoppas& tror det kan bli något bra. Grafiken helt ok, tillräckligt bra om det funkar stabilt när det kommer till det roliga med spelet, Cyrodiil. Jag hoppas dem lägger till small scale pvp också senare.

Såg kommentarerna ovan, fan man muntra alla verkar över spelet
Min största vinst är att jag aldrig lirat WoW och slipper jämföra som många andra.

du menar bittra va? Munter betyder inte att man är negativ

Medlem
Skrivet av Dvärgen:
Skrivet av Fl3xus:

Har redan Imp Edition, jag hoppas spelet kan leva upp till den potential som finns. Är addicted till ett nytt MMO som alltid ,speciellt eftersom det är nära relaterat till TES. Är säkert inte helt perfekt från launch men hoppas& tror det kan bli något bra. Grafiken helt ok, tillräckligt bra om det funkar stabilt när det kommer till det roliga med spelet, Cyrodiil. Jag hoppas dem lägger till small scale pvp också senare.

Såg kommentarerna ovan, fan man muntra alla verkar över spelet
Min största vinst är att jag aldrig lirat WoW och slipper jämföra som många andra.

du menar bittra va? Munter betyder inte att man är negativ

Ser ut som du missade smileyn....

Jag har btw också bokat Imp Ed redan och sitter och funderar på om jag skall spela nu i helgen eller vänta tills head start börjar. Är lite sugen, men å andra sidan har jag mycket kvar i Skyrim att göra.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

phi
Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Dvärgen:
Skrivet av Fl3xus:

Har redan Imp Edition, jag hoppas spelet kan leva upp till den potential som finns. Är addicted till ett nytt MMO som alltid ,speciellt eftersom det är nära relaterat till TES. Är säkert inte helt perfekt från launch men hoppas& tror det kan bli något bra. Grafiken helt ok, tillräckligt bra om det funkar stabilt när det kommer till det roliga med spelet, Cyrodiil. Jag hoppas dem lägger till small scale pvp också senare.

Såg kommentarerna ovan, fan man muntra alla verkar över spelet
Min största vinst är att jag aldrig lirat WoW och slipper jämföra som många andra.

du menar bittra va? Munter betyder inte att man är negativ

Ser ut som du missade smileyn....

Jag har btw också bokat Imp Ed redan och sitter och funderar på om jag skall spela nu i helgen eller vänta tills head start börjar. Är lite sugen, men å andra sidan har jag mycket kvar i Skyrim att göra.

Gör dig själv en tjänst och testa betan. Så kan du med gott samvete avboka spelet sen och köpa något bättre för pengarna.

phi
Medlem
Skrivet av Dvärgen:
Skrivet av Fl3xus:

Har redan Imp Edition, jag hoppas spelet kan leva upp till den potential som finns. Är addicted till ett nytt MMO som alltid ,speciellt eftersom det är nära relaterat till TES. Är säkert inte helt perfekt från launch men hoppas& tror det kan bli något bra. Grafiken helt ok, tillräckligt bra om det funkar stabilt när det kommer till det roliga med spelet, Cyrodiil. Jag hoppas dem lägger till small scale pvp också senare.

Såg kommentarerna ovan, fan man muntra alla verkar över spelet
Min största vinst är att jag aldrig lirat WoW och slipper jämföra som många andra.

du menar bittra va? Munter betyder inte att man är negativ

http://sv.wikipedia.org/wiki/Sarkasm

Medlem

Trodde det var släppt redan..

Inaktiv
Skrivet av phi:
Skrivet av conthox:
Skrivet av Dvärgen:
Skrivet av Fl3xus:

Har redan Imp Edition, jag hoppas spelet kan leva upp till den potential som finns. Är addicted till ett nytt MMO som alltid ,speciellt eftersom det är nära relaterat till TES. Är säkert inte helt perfekt från launch men hoppas& tror det kan bli något bra. Grafiken helt ok, tillräckligt bra om det funkar stabilt när det kommer till det roliga med spelet, Cyrodiil. Jag hoppas dem lägger till small scale pvp också senare.

Såg kommentarerna ovan, fan man muntra alla verkar över spelet
Min största vinst är att jag aldrig lirat WoW och slipper jämföra som många andra.

du menar bittra va? Munter betyder inte att man är negativ

Ser ut som du missade smileyn....

Jag har btw också bokat Imp Ed redan och sitter och funderar på om jag skall spela nu i helgen eller vänta tills head start börjar. Är lite sugen, men å andra sidan har jag mycket kvar i Skyrim att göra.

Gör dig själv en tjänst och testa betan. Så kan du med gott samvete avboka spelet sen och köpa något bättre för pengarna.

självsäkra man kan vara här då, tycker inte det var något fel på spelet. Sure elder scrolls spelen passar bäst som singleplayer, men det var absolut inte något fel på ESO

Inaktiv
Skrivet av phi:
Skrivet av Dvärgen:
Skrivet av Fl3xus:

Har redan Imp Edition, jag hoppas spelet kan leva upp till den potential som finns. Är addicted till ett nytt MMO som alltid ,speciellt eftersom det är nära relaterat till TES. Är säkert inte helt perfekt från launch men hoppas& tror det kan bli något bra. Grafiken helt ok, tillräckligt bra om det funkar stabilt när det kommer till det roliga med spelet, Cyrodiil. Jag hoppas dem lägger till small scale pvp också senare.

Såg kommentarerna ovan, fan man muntra alla verkar över spelet
Min största vinst är att jag aldrig lirat WoW och slipper jämföra som många andra.

du menar bittra va? Munter betyder inte att man är negativ

http://sv.wikipedia.org/wiki/Sarkasm

Och du behöver inte förklara för mig något, för om du orkade ta dig tid att läsa hans kommentar just över dig så förklarade han där på även ett lite trevligare sätt än att komma otrevlig och ska lära upp folk vad sarkasm är.

Medlem

Heh, jag tycker den här tråden sammanfattar spelets problem ganska bra - eller rättare sagt utvecklarnas utmaning i att tillfredsställa två helt olika sidor.

Ena sidan har förmodligen spelat och älskat Skyrim eller tidigare TES-spel och förväntar sig nu ett lika djupt och polerat SP/RPG-spel och blir därför besvikna då TESO är ett MMO.

Andra sidan har spelat massvis med MMOn och förväntar sig ett likadant MMO när det gäller funktioner/gameplay och att det skall vara minst lika polerat som andra etablerade MMOn och blir därför besvikna när TESO har ett helt annat upplägg och lite SP-influenser.

Själv kommer jag nog boka Digi ImpEd efter att ha testat förra betan. Jag är sugen på något nytt i MMO-väg och tycker TESO verkar ha en rolig blanding av SP med att upptäcka/utforska med bra story/dialog, blandat med de vanliga MMO-sakerna med dungeons och storskalig PVP


signatur

"Totalt. Jävla. IG!"

Medlem
Skrivet av Draug:

Gav bort alla mina betanycklar, skulle inte ens spela det om jag fick betalt. Vill någon ha mina nycklar nästa gång kan de höra av sig.

Bu hu!

LG
Medlem

De negativa kommentarerna angående ESO förvånade mig så pass, att efter flera år av läsande på FZ.se kände jag att jag måste äntligen skapa ett konto.

Jag har spelat ca 20h av ESO med olika karaktärtyper och måste säga att med lite finkorrigering (vilket redan är bekräftat kommer att göras) så måste detta vara det ALLRA bästa rpg som gjorts. Med den ALLRA största potentialen att bli extremt bra för alla sorters spelare.

Förstår inte all negativitet detta spel får, för det har tonats ner perfekt för att vara ett hardcore mmo samtidigt som en casual gamer kan vandra runt med en medelbra dator och beundra spelets omfång.

Ett redan mycket bra MMO som kan plaseras i sitt beta stadium som ett av de bästa som släppts någonsin.

Medlem

Har redan min, haft abstinens som fan, ska bli kul att prova PVP igen! kommer välja en mindre befolkad server för PVPn då lagget var extremt på den jag körde på senast.

Medlem
Skrivet av Goalie:

Varje gång tror man att de ska bli samma känsla som när man börja lira wow..Men så är icke fallet på något mmo man beta testar ..Mitt tycke iaf!

För mig har det alltid varit sci fi känslan jag jagat efter. Enda spel jag verkligen känt wow-känslan infinna sig var Neocron när det var i öppen beta. Nu när jag testade ESO fick jag känslan av varför ett fantasy med massa magi kastande karaktärer? vad tillför detta spel marknaden överhuvudtaget?

Medlem
Skrivet av eine_petule:

Har redan min, haft abstinens som fan, ska bli kul att prova PVP igen! kommer välja en mindre befolkad server för PVPn då lagget var extremt på den jag körde på senast.

PVPn bara den ÄR EN STOR ANLEDNING ATT SPELA DETTA, SJUKT STORSLAGET! ELSKA!

EPISKT, citera mig själv

Medlem
Skrivet av LG:

De negativa kommentarerna angående ESO förvånade mig så pass, att efter flera år av läsande på FZ.se kände jag att jag måste äntligen skapa ett konto.

Jag har spelat ca 20h av ESO med olika karaktärtyper och måste säga att med lite finkorrigering (vilket redan är bekräftat kommer att göras) så måste detta vara det ALLRA bästa rpg som gjorts. Med den ALLRA största potentialen att bli extremt bra för alla sorters spelare.

Förstår inte all negativitet detta spel får, för det har tonats ner perfekt för att vara ett hardcore mmo samtidigt som en casual gamer kan vandra runt med en medelbra dator och beundra spelets omfång.

Ett redan mycket bra MMO som kan plaseras i sitt beta stadium som ett av de bästa som släppts någonsin.

Mycket bra inlägg! Du sammanfattade precis mina tankar.

Till er som inte gillade betan. Förklara gärna varför, då det skapar en konstruktiv diskussion istället för att uppmuntra till trolleri och allmänt onödiga inlägg!

Medlem

Tycker likt många andra att betan har varit rätt rutten, ända fram till senaste beta-helgen. Jävlar vilken skillnad! Som ett annat spel imo. Blev rejält besviken första helgen men efter att ha spelat sen den stora patchen för en eller två veckor sen så har jag ändrat uppfattning om spelet och tänker definitivt ge det en chans!

Medlem

Tyckte spelet var för mycket story, för lite att göra, kändes det som. Antar att jag spelade spelet på fel sätt. Jag vill kunna dra till en stad och hämta quest, sedan gå ut och döda, sen komma tbx och lämna in questen. ESO var typ prata med den här killen och spring dit. Spelade kanske 8-10 timmar, kom till lvl 8.

12
Skriv svar