Därför tar Titanfall 48 GB av din hårddisk

Robot
Därför tar Titanfall 48 GB av din hårddisk

Respawn säger det i okomprimerade toner.

#titanfall, #respawn-entertainment, #valve


Medlem
Därför tar Titanfall 48 GB av din hårddisk

tror fan jag kan spela detta lir på min laptop hahahaa =D jävlars vad lycklig jag vart nu ! Har skällt o härjat på alla som snackat om det pga jag är alldeles för stolt o erkänna att min dator är en sten ihop tejpad på en potatis =D

Medlem

BF4 får vänta men detta lockar så blir kanske ett köp i denna månad. Det jag önskar är att de stoppar alla fuskare som i dag sabbar de mesta onlinespel.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Om det nu fungerar som så att svagare datorer klarar av att köra spelet tack vare okomprimerat ljud; hur kommer det sig att detta är första gången jag hör talas om metoden? Finns det någon hållhake utöver att det kräver så stort utrymme?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

joke ? fan har bara 100 gig kvar på min spel hd ._.

Det låter som CoD:Ghosts varianten, men i det fallet var ju inte spelet bra, men det vet vi att "Titanfall" är.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Vad fasen... min SSD är 250gb och min andra HD har krashat... ingen bra kombination detta...

Medlem
Skrivet av Busko:

joke ? fan har bara 100 gig kvar på min spel hd ._.

Då får du rensa ut all porr. Misstänker att den ligger i en mapp märkt "Nickelback".


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av Priapsi:
Skrivet av Busko:

joke ? fan har bara 100 gig kvar på min spel hd ._.

Då får du rensa ut all porr. Misstänker att den ligger i en mapp märkt "Nickelback".

"Underlag och kvitton till deklaration 2011" heter min mapp.

Medlem

35GB för bara ljudet? Hur faen... är de seriösa?

Inte för att utrymmesbist är något problem idag... men iallafall.

Medlem

Kunde de inte låtit en välja "English Only" så man kunde sluppit ladda ner 20-nånting gb extra som man aldrig kommer höra?

Och sen... okej, fint att de tänker på klenare system, men brukar inte klenare system i allmänhet ha klenare hårddiskar också? Jag vet inte hur stor hårddisken på 360:n är nuförtiden, men förut var det väl inte ovanligt med 128gb. Då tar det här spelet alltså upp en tredjedel av det om man väljer att installera det på hårddisken. Najs.

Många spelare har nu även SSD-diskar i klassen 128-256gb, varav windows 7 plus cachefiler etc drar ca 20gb extra. Då vill man definitivt inte åsidosätta 48gb för ett enda spel såvida det inte är det enda spelet man någonsin kommer att spela. Så det enda alternativet blir att man installerar Titanfall på sin sekundära mekaniska hårddisk och njuter av långa laddningstider istället. Great tradeoff.

Medlem
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Priapsi:
Skrivet av Busko:

joke ? fan har bara 100 gig kvar på min spel hd ._.

Då får du rensa ut all porr. Misstänker att den ligger i en mapp märkt "Nickelback".

"Underlag och kvitton till deklaration 2011" heter min mapp.

Haha! Den är inte helt fel heller.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Allham Dulillah! 35GB för endast ljud är enbart komiskt

Medlem

Men förhoppningsvis kan vi rensa ut alla andra språk.

Medlem

I'm ready, preloading now Bara fyll min HD med sköna toner hehe

Medlem
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Priapsi:
Skrivet av Busko:

joke ? fan har bara 100 gig kvar på min spel hd ._.

Då får du rensa ut all porr. Misstänker att den ligger i en mapp märkt "Nickelback".

"Underlag och kvitton till deklaration 2011" heter min mapp.

Nej men de blir till att nalla på den hårdisken istället

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Finns det någon hållhake utöver att det kräver så stort utrymme?

Nepp... komprimering betyder mindre platskrav i utbyte mot antingen sämre kvalitet eller mer beräkningskraft, eller (vanligen) båda två.

Först när de okomprimerade filerna är så stora att hårddisken börjar flaska kan man tala om en hållhake. Men det är ett sidospår till problemet.

Medlem
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Priapsi:
Skrivet av Busko:

joke ? fan har bara 100 gig kvar på min spel hd ._.

Då får du rensa ut all porr. Misstänker att den ligger i en mapp märkt "Nickelback".

"Underlag och kvitton till deklaration 2011" heter min mapp.

Min heter "Porr". Varför smyga med det?

Bah! Det finns INGEN some helst praktisk anledning till att vi är tvungna att ladda ner ljudet på ALLA språk istället för bara det valda.

Uruselt är ordet.

Medlem

Eh... låter inte speciellt genomtänkt, 35 gig för endast ljud liksom? Det låter, precis som fler skrivit, som att det hade varit klokt att låta folk ladda ner endast för valfritt språk, vilket knappast hade tagit upp 35 gig.

Tycker inte det hela låter som en hållbar ursäkt.

Medlem
Medlem

Inte för att det spelar så jätte stor roll för dom flesta dessa dagar. Men 35 GB för bara ljudet är ju sinnessjukt, låter inte alls som en bra lösning. Speciellt för dom som tankar hem spelet från Origin. Nu har jag 100/100 Mb/s uppkoppling. Men det är en lyx många i världen inte är i närheten utav.

Påminner om Diablo 2 där videomaterialet mellan akterna stod för större delen av installationen. Men där var det i alla fall valfritt.

Medlem

Det finns en klar logik bakom de okomprimerade ljuden så jag ser inget problem alls med det. Många känner nog inte till att tex. mp3 och ogg är ganska hårt komprimerade och kräver relativt mycket processorkraft för uppspelning. De används i första hand för att få plats med mer data på en DVD/Minska nedladdningstiden och inte för att de gör varken spelet eller ljudet bättre.
Lägre systemkrav = Fler spelare.

Om det stämmer med språken så är det dock en riktigt dålig idé som jag inte förstår mig på alls. Kanske en miss från Origin/EQ eller klarar Origin helt enkelt inte av installationer med alternativ?

Medlem
Skrivet av sarg:
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Priapsi:
Skrivet av Busko:

joke ? fan har bara 100 gig kvar på min spel hd ._.

Då får du rensa ut all porr. Misstänker att den ligger i en mapp märkt "Nickelback".

"Underlag och kvitton till deklaration 2011" heter min mapp.

Min heter "Porr". Varför smyga med det?

Jag skämtade faktiskt bara. Jag är den enda som använder mina datorer så jag behöver inte gömma något. Nu har jag iofs ingen porr på datorn ändå så det finns inget att gömma.

Medlem

Hmm..

Blir nog att vänta, får köpa ännu en SSD för att kunna spela det.
Känns inte helt ok...

Medlem
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Priapsi:
Skrivet av Busko:

joke ? fan har bara 100 gig kvar på min spel hd ._.

Då får du rensa ut all porr. Misstänker att den ligger i en mapp märkt "Nickelback".

"Underlag och kvitton till deklaration 2011" heter min mapp.

döper man den till "porr" så kommer ingen aldrig att öppna den.

Inaktiv
Skrivet av Acriax:

Kunde de inte låtit en välja "English Only" så man kunde sluppit ladda ner 20-nånting gb extra som man aldrig kommer höra?

Och sen... okej, fint att de tänker på klenare system, men brukar inte klenare system i allmänhet ha klenare hårddiskar också? Jag vet inte hur stor hårddisken på 360:n är nuförtiden, men förut var det väl inte ovanligt med 128gb. Då tar det här spelet alltså upp en tredjedel av det om man väljer att installera det på hårddisken. Najs.

Många spelare har nu även SSD-diskar i klassen 128-256gb, varav windows 7 plus cachefiler etc drar ca 20gb extra. Då vill man definitivt inte åsidosätta 48gb för ett enda spel såvida det inte är det enda spelet man någonsin kommer att spela. Så det enda alternativet blir att man installerar Titanfall på sin sekundära mekaniska hårddisk och njuter av långa laddningstider istället. Great tradeoff.

Klenare system betyder inte en konsol utan innebär en sämre dator med och en sämre dator innebär inte en sämre hårddisk, min laptop som dock är 1 år gammal är rätt klen mot det här spelet då jag fick lov att sänka grafiken till low under betan. Men jag sitter på en 600gig hårddisk som är relativt snabb och håller måttet.

Medlem
Skrivet av Bennii:
Skrivet av sarg:
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Priapsi:
Skrivet av Busko:

joke ? fan har bara 100 gig kvar på min spel hd ._.

Då får du rensa ut all porr. Misstänker att den ligger i en mapp märkt "Nickelback".

"Underlag och kvitton till deklaration 2011" heter min mapp.

Min heter "Porr". Varför smyga med det?

Jag skämtade faktiskt bara. Jag är den enda som använder mina datorer så jag behöver inte gömma något. Nu har jag iofs ingen porr på datorn ändå så det finns inget att gömma.

Samma här, var bara ett dåligt skämt. Streama funkar bra, tappar alltid intresset för handlingen efter en minut eller två


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

ZF
Medlem

ligger allt ljud på ungefär samma ställe så kan man ju alltid dirigera om trafiken till en annan disk.

Skrivet av Puscifer:

Om det nu fungerar som så att svagare datorer klarar av att köra spelet tack vare okomprimerat ljud; hur kommer det sig att detta är första gången jag hör talas om metoden? Finns det någon hållhake utöver att det kräver så stort utrymme?

det var ju mer eller mindre standard på nittiotalet, för musiken iaf.

Avstängd

Fett. Det motsvarar ju ungefär 27 timmar "okomrimerat" högkvalitativt ljud (44100hz, 24 bit (2116 kbps))

Jag hade gärna nöjt mig med vanligt komprimerat 320 kbps då det låter bra nog

12
Skriv svar