Driveclub kördes tillbaka till ritbordet

Robot
Driveclub kördes tillbaka till ritbordet

Viljan att göra bra spel låg bakom de dubbla förseningarna.

#driveclub, #sony, #need-for-speed-rivals


Medlem
Driveclub kördes tillbaka till ritbordet

Ordentliga spel gillar vi.

Medlem

Suck… kanske får man köpa sig Rivals ändå bara för att få rejsa lite

Medlem

Kan lätt vänta på Project CARS som ser ut att komma i höst

Medlem

Både positivt och negativt tecken... Å ena sidan är det jäkligt bra de är så seriösa att de inte släpper nåt halvfärdigt utan har självinsikt att kunna avbryta och göra om saker när de inte känner att de är nöjda, men å andra sidan visar det ju att de faktiskt hade gjort ett spel som helt enkelt inte var bra, och frågan är om de bara hafsar till saker för att få det hyfsat inför release i all panik.

Ser då framemot det

Medlem

gilla att det fortfarande finns dom som gör klart spelen. till och med går tillbaka till ritbordet för att göra det bättre det är nåt EA borde tänka på att göra nån gång istället för att nöja sig med att spelet går att starta och sen skiter i att det finns buggar som förstör spelet

Medlem
Skrivet av nils45:

Ordentliga spel gillar vi.

Releasedatum som stämmer också. De får gärna ta den tid som krävs för att finslipa spelet, men alla utvecklare borde fan lära sig att hålla kakhålet stängt om de är minsta osäker.

Hur skulle det se ut om det var samma trams i filmbranschen? Där går de inte ut med ett datum förrän grovjobbet är klart och man påbörjar post production. Spelbranschen borde inte gå ut med ett datum förrän man går guld.

ZF
Medlem
Skrivet av Bojkott:

Hur skulle det se ut om det var samma trams i filmbranschen? Där går de inte ut med ett datum förrän grovjobbet är klart och man påbörjar post production. Spelbranschen borde inte gå ut med ett datum förrän man går guld.

haha, jo det görs ju faktiskt närmast för alla storbudgetfilmer. biopremiären är i princip alltid spikad långt innan man ens hittat nån som skriver manuset.

sen vore det bättre om det skulle ha vart som du säger.

Medlem
Skrivet av ZF:
Skrivet av Bojkott:

Hur skulle det se ut om det var samma trams i filmbranschen? Där går de inte ut med ett datum förrän grovjobbet är klart och man påbörjar post production. Spelbranschen borde inte gå ut med ett datum förrän man går guld.

haha, jo det görs ju faktiskt närmast för alla storbudgetfilmer. biopremiären är i princip alltid spikad långt innan man ens hittat nån som skriver manuset.

sen vore det bättre om det skulle ha vart som du säger.

Årtal möjligtvis, men inga datum. De brukar oftast komma ett datum, eller månad, drygt ett halvår i förväg, vilket är då filmen är färdigfilmad och man klipper ihop den och lägger till specialeffekter m.m. Att man i Hollywood går ut en månad innan en release och säger, nä tyvärr men vi vill jobba lite mer på den här filmen, händer i stort sätt aldrig.

I spelbranschen så känns det mest som en PR-kupp. Ge kunderna en falsk trygghet i att "åh det här måste ju bli bra eftersom att de tar sig tid och stressar inte", och oftast så blir det inte så bra man hade hoppats på trots förseningar.

Vad gäller Driveclub så spelar det ingen större roll om det bär eller brister eftersom att det är gratis, men att slänga pengar på något man sett fram emot och som visar sig vara skit är ju aldrig skoj, och värre blir det ju om spelet drabbats av förseningar. Aliens: Colonial Marines, Duke Nukem Forever, Daikatana, ja listan kan göras lång.

ZF
Medlem
Skrivet av Bojkott:

Årtal möjligtvis, men inga datum. De brukar oftast komma ett datum, eller månad, drygt ett halvår i förväg, vilket är då filmen är färdigfilmad och man klipper ihop den och lägger till specialeffekter m.m.

Att man i Hollywood går ut en månad innan en release och säger, nä tyvärr men vi vill jobba lite mer på den här filmen, händer i stort sätt aldrig.

Vad gäller Driveclub så spelar det ingen större roll om det bär eller brister eftersom att det är gratis, men att slänga pengar på något man sett fram emot och som visar sig vara skit är ju aldrig skoj, och värre blir det ju om spelet drabbats av förseningar. Aliens: Colonial Marines, Duke Nukem Forever, Daikatana, ja listan kan göras lång.

ja men bara grejen med en trailer som behöver inkludera årtal säger ju det mesta om hur långt de kan ha kommit i produktionen liksom. första trailer för Star Wars EP1, 19/11/98. premiär: 19/05/99.. en genomsnittlig filminspelning tar idag inte hälften av den tiden. nu är iof mer än hela filmen datoranimerad så man kan kanske inte räkna inspelsningstid riktigt likadant, men säg att post är = pre i det fallet.

det kanske hade vari att föredra. men istället patchar man hafsverk efteråt flera gånger, som Peter Jackson mfl.

ja de som investerade i en PS4 enkom för det blev säkert lite irriterade. åas kan de trösta sig med att maskinen fortfarande verkar vara dyrare när det väl dyker upp än när de köpte den för det spelet. spelen du nämner hade antagligen inte blivit sämre av att försenas permanent.

Medlem

Tjenixen FZ! Tänkte höra om någon av er fick chansen att testa spelet på E3, Gamescom eller kanske någon annanstans, och isåfall vad ni tyckte? Kändes det som ett ofärdigt spel?

Redaktör
Skrivet av Banjo:

Tjenixen FZ! Tänkte höra om någon av er fick chansen att testa spelet på E3, Gamescom eller kanske någon annanstans, och isåfall vad ni tyckte? Kändes det som ett ofärdigt spel?

Vi (och många andra) körde en demo på Gamex-mässan i oktober/november. Kändes helt okej, men det var bara en eller två banor och lika få bilar som var körbara, så det går inte att dra några slutsatser utifrån det.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Banjo:

Tjenixen FZ! Tänkte höra om någon av er fick chansen att testa spelet på E3, Gamescom eller kanske någon annanstans, och isåfall vad ni tyckte? Kändes det som ett ofärdigt spel?

Vi (och många andra) körde en demo på Gamex-mässan i oktober/november. Kändes helt okej, men det var bara en eller två banor och lika få bilar som var körbara, så det går inte att dra några slutsatser utifrån det.

Ok. Men var det mer åt arkadhållet än Gran Turismo och Forza?

Redaktör
Skrivet av Banjo:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Banjo:

Tjenixen FZ! Tänkte höra om någon av er fick chansen att testa spelet på E3, Gamescom eller kanske någon annanstans, och isåfall vad ni tyckte? Kändes det som ett ofärdigt spel?

Vi (och många andra) körde en demo på Gamex-mässan i oktober/november. Kändes helt okej, men det var bara en eller två banor och lika få bilar som var körbara, så det går inte att dra några slutsatser utifrån det.

Ok. Men var det mer åt arkadhållet än Gran Turismo och Forza?

Kanske aningen mer lättkört än dem, (svårt att säga på några få varv med en ny handkontroll) men det var mer åt det trovärdiga hållet än arkad. Definitivt inget Motorstorm i känslan.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Banjo:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Banjo:

Tjenixen FZ! Tänkte höra om någon av er fick chansen att testa spelet på E3, Gamescom eller kanske någon annanstans, och isåfall vad ni tyckte? Kändes det som ett ofärdigt spel?

Vi (och många andra) körde en demo på Gamex-mässan i oktober/november. Kändes helt okej, men det var bara en eller två banor och lika få bilar som var körbara, så det går inte att dra några slutsatser utifrån det.

Ok. Men var det mer åt arkadhållet än Gran Turismo och Forza?

Kanske aningen mer lättkört än dem, (svårt att säga på några få varv med en ny handkontroll) men det var mer åt det trovärdiga hållet än arkad. Definitivt inget Motorstorm i känslan.

Ok. Det låter ju schysst. Gillade visserligen Motorstorm. Men gör man spel av dyra sportbilar på asfalt är det nog rätt väg att gå.

Det är kanske det som är problemet med Drive Club...inte att det håller låg kvalitet, utan att det är för likt andra spel i genren och att Sony inte ser något utrymme för ett spel som inte särskiljer sig så värst mycket. Snacket om att det handlar om att man inte är riktigt nöjda med spelet är kanske en front för att man vill göra något som är lite mer annorlunda. Motorstorm hittade ju ny mark (till och med bokstavligt sett) när det kom, Drive Club ser ut att (varning för ordvits) köra på i samma hjulspår som genrens kolosser.

ZF
Medlem
Skrivet av Banjo:

Motorstorm hittade ju ny mark (till och med bokstavligt sett) när det kom, Drive Club ser ut att (varning för ordvits) köra på i samma hjulspår som genrens kolosser.

tror att tanken med DC är ett GT för de som inte orkar analysera parametrar och ställa in hjulupphängningen efter hur kurvig banan är.

att förnya sig i bilspel utan att det blir alltför påklistrade gimmicks är inte det lättaste. och inte ens Motorstorm var egentligen helt nytt, kaotiskt rally på halkigt underlag fanns i Powerdrive, Top Gear Rally, Destruction Derby mfl. det unika med spelet var mest att det hade beständig vägpåverkan, och var snyggt. men det är ju mest av teknisk natur.

Medlem
Skrivet av ZF:
Skrivet av Banjo:

Motorstorm hittade ju ny mark (till och med bokstavligt sett) när det kom, Drive Club ser ut att (varning för ordvits) köra på i samma hjulspår som genrens kolosser.

tror att tanken med DC är ett GT för de som inte orkar analysera parametrar och ställa in hjulupphängningen efter hur kurvig banan är.

att förnya sig i bilspel utan att det blir alltför påklistrade gimmicks är inte det lättaste. och inte ens Motorstorm var egentligen helt nytt, kaotiskt rally på halkigt underlag fanns i Powerdrive, Top Gear Rally, Destruction Derby mfl. det unika med spelet var mest att det hade beständig vägpåverkan, och var snyggt. men det är ju mest av teknisk natur.

Motorstorm utspelade sig på väldigt spännande platser och hade en väldigt bred uppsättning fordon också. Jag tycker att det kändes som en frisk fläkt när det kom... Känslan av att verkligen köra race i vildmarken var starkare än förut, vissa hopp var helt galna och det var väldigt utpräglat arkadigt. Men visst, det är klart att det inte var något som var totalt annorlunda från tidigare bilspel som körs utanför de vanliga vägarna.

1
Skriv svar