Gone Home kommer till konsol

Robot
Medlem
Gone Home kommer till konsol

Hade varit en utmärkt tidig Oculus-titel, men utvecklarens grådaskiga visioner fick prioritet.

For shame, Fullbright.

KoP
Medlem

Började kolla på en playthru av detta spel.. men tror att jag höll på och somna efter 30 min. Så segt och.. händelslöst.

Medlem
Skrivet av KoP:

Började kolla på en playthru av detta spel.. men tror att jag höll på och somna efter 30 min. Så segt och.. händelslöst.

Enligt Steam reviews är spelet pretantiöst skräp... Och utvecklarna verkar lata och apatiska i de intervjuer jag flackat mig igenom. :/

Medlem

Ingen diss mot indiespel, men det börjar komma lite väl många till PS4:an nu, speciellt som PSN-plus spel.

Medlem
Skrivet av Davito:

Ingen diss mot indiespel, men det börjar komma lite väl många till PS4:an nu, speciellt som PSN-plus spel.

Kommer det för många så att du inte hinner spela alla du vill spela eller vad menar du?

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av Davito:

Ingen diss mot indiespel, men det börjar komma lite väl många till PS4:an nu, speciellt som PSN-plus spel.

Kommer det för många så att du inte hinner spela alla du vill spela eller vad menar du?

Man har nog alltför många spel i sitt backlog oavsett om det är indie. Jag menar mer att det är inte samma klass som i PS3:an där man får rätt matiga spel. Men anledningen till det är väl att PS4:an inte funnits ute så länge. Jag gissar på att Killzone kommer att vara en av de första stora spelen som kommer ut gratis via PSN-plus.

Medlem
Skrivet av Astro Black:
Skrivet av KatOne:
Skrivet av KoP:

Började kolla på en playthru av detta spel.. men tror att jag höll på och somna efter 30 min. Så segt och.. händelslöst.

Enligt Steam reviews är spelet pretantiöst skräp... Och utvecklarna verkar lata och apatiska i de intervjuer jag flackat mig igenom. :/

Det är pretentiöst, men på ett bra sätt. Mer av en "upplevelse" än ett spel iofs.

Jo man måste ha en ganska bred definition av spel för att ens kalla det spel. Tyckte det var jävligt bra gjort dock och ett bra exempel på en typ av berättande som inte är möjligt i andra former av media.

1
Skriv svar