#Månproblem

Medlem
#Månproblem

Ni vet hur det är. Man går upp tidigt på lördag morgon och har en trevlig promenad på jordens enda måne. När man kommer tillbaka så ska man börja bygga sitt rymdstaket för att grannens hund börjar bli lite väl närgången. Sen tappar man hammaren och allt är förlorat!

#blogg

ZF
Medlem
#Månproblem

Sandra Bullock hade byggt och målat klart det där staketet med två strykningar under tiden den videon rullade.

sätter Gravitys kreativa friheter i lite perspektiv.

Medlem

Hehe, det är nog svårt att få till det rätt om man inte själv har varit astronaut eller är väldigt beläst inom rymdfysik.

ZF
Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

rymdfysik

Sandra Bullocks ben var ett exempel på bra rymdfysik.

om de var realistiska är jag däremot mer osäker på, för det mesta i filmen ska ha varit datoranimation tydligen.

Medlem
Skrivet av ZF:
Skrivet av 73mpl4R:

rymdfysik

Sandra Bullocks ben var ett exempel på bra rymdfysik.

om de var realistiska är jag däremot mer osäker på, för det mesta i filmen ska ha varit datoranimation tydligen.

Det var väl det mesta i filmen? Det är minst två astronauter som har gett sin åsikt om filmen på Reddit, och de tycker inte att den är så märkvärdig rent autentiskt (men att den är grymt snygg).

Tydligen så borde de inte ha glidit ifrån varandra när de är ute och kämpar med repet eller vad det var.

ZF
Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Det var väl det mesta i filmen?

Det är minst två astronauter som har gett sin åsikt om filmen på Reddit, och de tycker inte att den är så märkvärdig rent autentiskt (men att den är grymt snygg).

Tydligen så borde de inte ha glidit ifrån varandra när de är ute och kämpar med repet eller vad det var.

ja allt utom ansiktet tydligen. osäker på scener ur dräkten då. samt slutet.

som i "inte märkvärdigt autentisk" då hoppas jag? att det är snyggt i rymden gäller ju även verkligheten. rörelsefysiken som så kanske mestadels ser ok ut, vad jag menade var bara att det ger ett ganska roligt perspektiv när en astronaut i verkligheten kämpar i flera minuter med att panka ner en pinne i sand när filmastronauten flyger runt efter enbart visuell ruttplanering och släcker bränder på tre olika rymdstationer, samtidigt som de krackelerar till smulor men ändå aktiveras fortfarande nödvändiga system från lika många vitt skilda konstruktioner (samt språk antagligen) utan större problem. i verkligheten hade vart och ett av de hundratals små missöden som händer varit det sista och det hade krävts veckor av träning bara för att lära hur varje farkost fungerar. inte fånigare än nått Arnold har för sig, men minst sagt långsökt om det ska kallas ens lite realistiskt.

ja den lagrange-punkten var verkligen väldefinierad...

Medlem
Skrivet av ZF:
Skrivet av 73mpl4R:

Det var väl det mesta i filmen?

Det är minst två astronauter som har gett sin åsikt om filmen på Reddit, och de tycker inte att den är så märkvärdig rent autentiskt (men att den är grymt snygg).

Tydligen så borde de inte ha glidit ifrån varandra när de är ute och kämpar med repet eller vad det var.

ja allt utom ansiktet tydligen. osäker på scener ur dräkten då. samt slutet.

som i "inte märkvärdigt autentisk" då hoppas jag? att det är snyggt i rymden gäller ju även verkligheten. rörelsefysiken som så kanske mestadels ser ok ut, vad jag menade var bara att det ger ett ganska roligt perspektiv när en astronaut i verkligheten kämpar i flera minuter med att panka ner en pinne i sand när filmastronauten flyger runt efter enbart visuell ruttplanering och släcker bränder på tre olika rymdstationer, samtidigt som de krackelerar till smulor men ändå aktiveras fortfarande nödvändiga system från lika många vitt skilda konstruktioner (samt språk antagligen) utan större problem. i verkligheten hade vart och ett av de hundratals små missöden som händer varit det sista och det hade krävts veckor av träning bara för att lära hur varje farkost fungerar. inte fånigare än nått Arnold har för sig, men minst sagt långsökt om det ska kallas ens lite realistiskt.

ja den lagrange-punkten var verkligen väldefinierad...

Ja, det är verkligen lite överdrivet när man tänker efter. Men det är ju ingen dokumentär heller.

ZF
Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Men det är ju ingen dokumentär heller.

nä, fick bara lite intrycket av nära nog mockumentär iaf av vissa trailers samt för-hypen.

men underhållen blev jag ju, efter att den inledande irritationen över den insikten lagt sig.

Medlem
Skrivet av ZF:
Skrivet av 73mpl4R:

Men det är ju ingen dokumentär heller.

nä, fick bara lite intrycket av nära nog mockumentär iaf av vissa trailers samt för-hypen.

men underhållen blev jag ju, efter att den inledande irritationen över den insikten lagt sig.

Gränsen är hårfin! Men ultimat tycker jag att den första halvan av filmen var suverän, speciellt på bio.

1
Skriv svar