Folk har skänkt 40 miljoner dollar till Star Citizen

Medlem
Skrivet av dafuq:

Helt sjukt att folk bara ger iväg sina pengar på ett spel som är i en så tidig utveckling.

Vrf?
Det finns en anledning att det är tidigt i utveckling, då det inte hade blivit någon utveckling om folk inte skänkt pengar..

Medlem

Det man måste ta med i beräkningarna i detta sammanhang är ju vad det faktiskt kostar att utveckla ett trippel a spel.
Hur mycket går åt till marknadsföring?Vad kostar teamet av utvecklare? Teknisk utrustning och lokaler? mm

En annan frågar som jag tycker är lite intressant är hur speljättar som EA, Ubisoft lr MS med sina enorma marknads avdelningar misslyckats med att snappa upp att det uppenbarligen finns ett stort sug efter spel i space sim genren.
Ska man vara en aktör på en marknad är det ju en fördel om man kan skicka ut känselspröten ibland, känna av stämningarna bland sina potentiella kunder och inte enbart grunda sina beslut på den senaste kvartalsrapporten.


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem

Vi startade en egen corp för detta www.the-evocati.com

Medlem

Har spenderat alldeles för mycket på detta skitspel (ironi)

Tänker inte säga hur mycket men jag har varit Imperator sedan starten. Har 4 karaktärslots, constellation, m50, 350r, super hornet, freelancer, gladiator..... Det här kommer inte sluta väl ekonomiskt....

Medlem
Skrivet av Wintermist:

Blir nog ett bra spel Chris Roberts är ju mer petig än jag är

Inte alltid ett plus när man skall leverera ett spel, skall sägas.


signatur

subterranean homesick alien

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av virror:
Skrivet av Hipshot:

Det finns en gräns när mer pengar inte ger ett bättre spel.

Det finns också tillfällen då man nog tänker, att jag om jag sticker med ~$40 så lever man JÄVLIGT fett.

Om du lever fett med $40 måste du vara sjukligt snål : p

Är man sjukligt snål lever man ju inte fett oavsett hur mycket eller lite pengar man har, men jag förstår vad du anmärkte på.

Ase
Medlem

Skänkt vet jag inte, sponsrat mot att man får spelet ( känns som en förhandsbokning med mersmak, i mina ögon)
Speciellt skönt att det är PC exklusivt så vi slipper anpassning till konsoll & dess klenare hårdvara

Ase
Medlem

Inte skänkt sponsrat, backat, Skönt med ett spel som kanske kommer pressa hårdvaran på våra PC riggar framöver.
(P:S fick man inte skriva att det var skönt att det var PC exklusivt )

ELF
Medlem
Skrivet av Natrium:
Skrivet av Eight08:

This one is gonna crash and burn. Kom ihåg var ni läste det först!

Skulle det gå dåligt för spelet så säger du, va vad det jag sa..!!

Din svenskat språket vara bra.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Slänga pengar vet jag inte om jag gjort. Köpte det billigaste för att få vara med i alpha och beta. Tror det var kring 180 spänn! Och det lutar åt att det blir ett förjävla bra spel!

Detta med Oculus rift kommer bli magiskt!

Medlem

Sen för att vara petig, man har ju inte riktigt "skänkt", utan "investerat" i egna skepp i syfte att finansiera spelet.

Skrivet av Qn1f3:

Förmodar att Star Citizen ställer sig på egna ben och inte är bunden till någon av distributionstjänsterna?

Vad kallar man spel som de var förr i tiden "standalone"?

humm undrar sade en flundra..kanskeee warez


signatur

New life, New hope

Medlem

Hoppas det kommer ut en dag, och inte som Diablo 3, väntetid,produkten, samt error 37.

Vet inte hur långt han kommit men grattis om det funkar felfritt och kommer i år!

phi
Medlem
Skrivet av Wintermist:

Sen för att vara petig, man har ju inte riktigt "skänkt", utan "investerat" i egna skepp i syfte att finansiera spelet.

Ska man vara ännu petigare så har crowdfunding ingenting med investering att göra. Får du ingen ROI i form av ökade intäkter så är det ingen investering. Då är det endast donationer med lite krimskrams som ett tack för att du öppnade plånboken. Men visst, det låter väl seriösare och "coolare" att säga att man har "investerat" i utvecklingen av ett spel men det är så klart fel.

Så "skänkt" är helt korrekt.

Medlem

M50, 325a och en Cutlass fick det bli.

LTI på alla, tack och lov, lär nog dö en del.. ^^

Medlem
Skrivet av ELF:
Skrivet av Natrium:
Skrivet av Eight08:

This one is gonna crash and burn. Kom ihåg var ni läste det först!

Skulle det gå dåligt för spelet så säger du, va vad det jag sa..!!

Din svenskat språket vara bra.

Kan du ta det där på svenska tack?

Medlem
Skrivet av it2perm:

Har spenderat alldeles för mycket på detta skitspel (ironi)

Tänker inte säga hur mycket men jag har varit Imperator sedan starten. Har 4 karaktärslots, constellation, m50, 350r, super hornet, freelancer, gladiator..... Det här kommer inte sluta väl ekonomiskt....

Har lagt ut lite pengar med, äger just nu 3 x super hornets, constellation, idris-p, retaliator, gladiator, aurora, 325a, cutlass. Har inte köpt fler skepp sen LTI försvann.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

ELF
Medlem
Skrivet av Natrium:
Skrivet av ELF:
Skrivet av Natrium:
Skrivet av Eight08:

This one is gonna crash and burn. Kom ihåg var ni läste det först!

Skulle det gå dåligt för spelet så säger du, va vad det jag sa..!!

Din svenskat språket vara bra.

Kan du ta det där på svenska tack?

Jag syftar på "va vad det jag sa". Det ska vara "vad var det jag sa"


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Alltid kul att läsa när FZ postar om Star Citizen och streach goal eller likande. Alltid någon eller några som försöker ta upp hur "det kommer aldrig funka" i fin doom and glom anda.

Då jag stöttat detta ända sen det låg på Kickstarter, är jag fortfarande rätt säker på att ett spel som detta kommer med större sannolikhet passa mig som handsken. Av vad vi fått provat, sett, hört och läst om hur det kommer kunna fungera.

Men med all respekt, gillar man inte sci-fi och in-space sims kommer det säkert vara en fail för den personen.

Medlem
Skrivet av Zarree:
Skrivet av dafuq:

Helt sjukt att folk bara ger iväg sina pengar på ett spel som är i en så tidig utveckling.

Vrf?
Det finns en anledning att det är tidigt i utveckling, då det inte hade blivit någon utveckling om folk inte skänkt pengar..

Asså jag säger inte att det är något fel med det!
Men jag skulle inte våga ge iväg pengar på något som inte är färdigt, eller så långt ifrån att bli färdigt. Du kan ju inte riktigt veta om det blir bra. Så är bara förvånad att det finns så pass många som skänker så mycket pengar!

Medlem
Skrivet av ELF:
Skrivet av Natrium:
Skrivet av ELF:
Skrivet av Natrium:
Skrivet av Eight08:

This one is gonna crash and burn. Kom ihåg var ni läste det först!

Skulle det gå dåligt för spelet så säger du, va vad det jag sa..!!

Din svenskat språket vara bra.

Kan du ta det där på svenska tack?

Jag syftar på "va vad det jag sa". Det ska vara "vad var det jag sa"

och det jag sa från början var hur jag säger det med slang och dialekt i mina öron ,, va vale jag sa jag kan jag skrivit likaväl ^^

Medlem
Skrivet av virror:
Skrivet av Hipshot:

Det finns en gräns när mer pengar inte ger ett bättre spel.

Det finns också tillfällen då man nog tänker, att jag om jag sticker med ~$40 så lever man JÄVLIGT fett.

Om du lever fett med $40 måste du vara sjukligt snål : p

Sticker man till Thailand så kan man leva fett på $40 millar.

Medlem

Är detta nåt som folk längtar till?
Måste vara det iaf med tanke på vad dom gett utvecklarna, men ärligt talat är det första gången jag hör talas om spelet i fråga.
Hoppas det blir nåt bra av det i alla fall.

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av Wintermist:

Sen för att vara petig, man har ju inte riktigt "skänkt", utan "investerat" i egna skepp i syfte att finansiera spelet.

Ska man vara ännu petigare så har crowdfunding ingenting med investering att göra. Får du ingen ROI i form av ökade intäkter så är det ingen investering. Då är det endast donationer med lite krimskrams som ett tack för att du öppnade plånboken. Men visst, det låter väl seriösare och "coolare" att säga att man har "investerat" i utvecklingen av ett spel men det är så klart fel.

Så "skänkt" är helt korrekt.

Nej, man har köpt sina skepp, ingen större skillnad från att förbeställa ett spel. Man har "investerat" i sina skepp i syfte att finansiera spelet. Du har inte "investerat" i utvecklingen av spelet. Du får inga pengar för de pengar du lägger i spelet, men du får dina skepp i spelet. Det är stor skillnad på det du säger, men jag väntar på att du ska skicka ett klokt svar som ger dig rätt. På Internet har alla rätt.

phi
Medlem
Skrivet av Wintermist:
Skrivet av phi:
Skrivet av Wintermist:

Sen för att vara petig, man har ju inte riktigt "skänkt", utan "investerat" i egna skepp i syfte att finansiera spelet.

Ska man vara ännu petigare så har crowdfunding ingenting med investering att göra. Får du ingen ROI i form av ökade intäkter så är det ingen investering. Då är det endast donationer med lite krimskrams som ett tack för att du öppnade plånboken. Men visst, det låter väl seriösare och "coolare" att säga att man har "investerat" i utvecklingen av ett spel men det är så klart fel.

Så "skänkt" är helt korrekt.

Nej, man har köpt sina skepp, ingen större skillnad från att förbeställa ett spel. Man har "investerat" i sina skepp i syfte att finansiera spelet. Du har inte "investerat" i utvecklingen av spelet. Du får inga pengar för de pengar du lägger i spelet, men du får dina skepp i spelet. Det är stor skillnad på det du säger, men jag väntar på att du ska skicka ett klokt svar som ger dig rätt. På Internet har alla rätt.

Här kommer det kloka svaret; det är fortfarande ingen "investering" hur mycket du än vill och försöker intala dig själv det.

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av Wintermist:

Sen för att vara petig, man har ju inte riktigt "skänkt", utan "investerat" i egna skepp i syfte att finansiera spelet.

Ska man vara ännu petigare så har crowdfunding ingenting med investering att göra. Får du ingen ROI i form av ökade intäkter så är det ingen investering. Då är det endast donationer med lite krimskrams som ett tack för att du öppnade plånboken. Men visst, det låter väl seriösare och "coolare" att säga att man har "investerat" i utvecklingen av ett spel men det är så klart fel.

Så "skänkt" är helt korrekt.

Har du hört uttrycket "tid är pengar"? Man kan se det som en investering i tid, och livskvalitet:)

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av Wintermist:
Skrivet av phi:
Skrivet av Wintermist:

Sen för att vara petig, man har ju inte riktigt "skänkt", utan "investerat" i egna skepp i syfte att finansiera spelet.

Ska man vara ännu petigare så har crowdfunding ingenting med investering att göra. Får du ingen ROI i form av ökade intäkter så är det ingen investering. Då är det endast donationer med lite krimskrams som ett tack för att du öppnade plånboken. Men visst, det låter väl seriösare och "coolare" att säga att man har "investerat" i utvecklingen av ett spel men det är så klart fel.

Så "skänkt" är helt korrekt.

Nej, man har köpt sina skepp, ingen större skillnad från att förbeställa ett spel. Man har "investerat" i sina skepp i syfte att finansiera spelet. Du har inte "investerat" i utvecklingen av spelet. Du får inga pengar för de pengar du lägger i spelet, men du får dina skepp i spelet. Det är stor skillnad på det du säger, men jag väntar på att du ska skicka ett klokt svar som ger dig rätt. På Internet har alla rätt.

Här kommer det kloka svaret; det är fortfarande ingen "investering" hur mycket du än vill och försöker intala dig själv det.

Men jösses, det är därför jag använder citationstecken ju. Det ÄR en "investering" i spelet, men det är inte en investering is spelet. Man har köpt skepp, så man sparar tid i spelet, samtidigt har man life time insurance, så nog "investerar" man alltid. Du får se det ur den synvinkeln.

Inaktiv

Själv har jag tröttnat på kickstarter, early access och beta släpp. Men det förstnämnda är väl ändå nödvändigt med dagens utgivare.


signatur

The definition of insanity?

Medlem

glorifierat tiggeri

Medlem
Skrivet av it2perm:

Har spenderat alldeles för mycket på detta skitspel (ironi)

Tänker inte säga hur mycket men jag har varit Imperator sedan starten. Har 4 karaktärslots, constellation, m50, 350r, super hornet, freelancer, gladiator..... Det här kommer inte sluta väl ekonomiskt....

Haha, samma här! *flying high five*

Har aldrig sponsrat ett spel så mycket tidigare. Men jag ångrar ingenting, det kommer bli grymt! 8)

123
Skriv svar