Oculus VR får förstärkning från Valve

Robot
Oculus VR får förstärkning från Valve

Chefen för Valves VR-utveckling börjar jobba med Oculus Rift.

#oculus-vr, #id-software


Medlem
Oculus VR får förstärkning från Valve

Så ska det låta! (Och jag syftar inte på TV programmet:) )

Medlem

"legen John Carmack"

error error
does not compute


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem

Ska det släppas i år?


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem
Skrivet av Hymer:

Ska det släppas i år?

Dom har sagt att Oculus Rift ska släppas i slutet av 2014

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av DonGrif:

"legen John Carmack"

error error
does not compute

Wait for it...

DARY!


signatur
Medlem

Jag börjar känna lite att det är dags att vi ser något i slutet av hypetunneln. Mycket snack och lite hockey de sista åren.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av azynkron:

Jag börjar känna lite att det är dags att vi ser något i slutet av hypetunneln. Mycket snack och lite hockey de sista åren.

Måste börja åka lite skridskor, o spela på puck! /Random Hockeyexpert

Medlem
Skrivet av azynkron:

Jag börjar känna lite att det är dags att vi ser något i slutet av hypetunneln. Mycket snack och lite hockey de sista åren.

Dom får fast ankra skiten i skåpet fem år till, bara det leder till nånting bättre.

De har nog inte råd med ett nederlag.

Svårt och tro att det blir iofs med så tunga namn/pjäser involverade.

Medlem

Hur skulle de INTE kunna anställa B.Atman? ^^

Medlem

Grymt!

Vill se så mycket drive som möjligt kring Oculus - en VR-produkt behöver bred industriacceptans för att till sist bli den där hushållsprodukten alla drömt om sen 90-talet!

Medlem

Lääängtar!

Känns som man väntat en evighet på occulusen. Hoppas de gör mer framsteg nu framöver med tekniken, så att det landar i slutet på året.

Hur är det med Sony, de höll också på med en egen teknik som skulle lanseras rätt så snart va?


signatur

Life is short , play more

Medlem
Skrivet av SajCo:

Hur är det med Sony, de höll också på med en egen teknik som skulle lanseras rätt så snart va?

Det ryktas att de kommer att visa sin variant nästa vecka: http://www.edge-online.com/news/sonys-vr-tech-will-be-reveale...

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Hur skulle de INTE kunna anställa B.Atman? ^^

Märks man äf trött när man börjar fundera på vem Mr.Atman är. duh!!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av azynkron:

Jag börjar känna lite att det är dags att vi ser något i slutet av hypetunneln. Mycket snack och lite hockey de sista åren.

Hype? Tror inte du vet vad det innebär. Det har hänt mycket, förstår att vissa tror det bara är att göra, men det är mycket som måste listas ut som ingen har någon aning om.

Fösta dev kittet som används av 10 tusentals personer världen över visar ju på att det inte bara är hype, också den mängd rift exklusiva titlar som redan går att köra. Tills nyligen kunde vem som helst köpa den även om det inte är rekommenderat. Grym första version, de uppfinner hjulet igen och vill inte bara släppa ett i trä.

Crystal cove är den senaste prototypen som skulle kunna vara en färdig produkt och ett stort kliv i rätt riktning, men går antagligen inte massproduceras. Oculus har sagt att de hade mycket de kan och vill förbättra innan både nästa devkit och konsument versionen.

Men som sagt, inte bara att slänga ihop och skicka iväg även om de bevisligen har en bra produkt.

Vill du veta vad hype är? Läs Sony nyheten. Inget visat enbart prat.

1
Skriv svar