Ny chans – betatesta Elder Scrolls Online!

Medlem
Skrivet av Draug:

Gav bort alla mina betanycklar, skulle inte ens spela det om jag fick betalt. Vill någon ha mina nycklar nästa gång kan de höra av sig.

Så varför ansökte du om att få betan?

Medlem

Varför spela detta? Vi har Dark Souls 2, Reaper of Souls (D3) och Titanfall att roa oss med istället.

Medlem
Skrivet av Prixm:

Varför spela detta? Vi har Dark Souls 2, Reaper of Souls (D3) och Titanfall att roa oss med istället.

Jag drar en vild gissning här: För att man föredrar Elder Scrolls framför ovan nämnda spel?

Skall bli kul att testa nya builden, skall tydligen vara massvis med förbättringar och nyheter.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Enda sen jag fick min nyckel i slutet av januari / början på februari så har jag fått access till alla stress test beta events. Fick en extra kompisnyckel med förra testet och nu har jag även fått en nyckel av Webhallen för att jag bokade spelet hos dom så jag behöver definitivt inga fler nycklar

Medlem

Finns en viss potential definitivt men det blir nog att prova senare om det går f2p eller så för mig. Har nog att spela för närvarande,och det känns inte värt den relativt stora kostnaden för att bara spela det vid sidan.

Det mest intressanta tycker jag är att man kan lära sig skill trees i världen osv, och använda vilken rustning eller vapen som helst.

Medlem
Skrivet av Goalie:

Varje gång tror man att de ska bli samma känsla som när man börja lira wow..Men så är icke fallet på något mmo man beta testar ..Mitt tycke iaf!

Ahh de gamla goda dagarna kommer aldrig att upplevas igen.
Nu ska man bara grinda sig förbi allting. Mystiken har försvunnit


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

Testade första "öppna" betan och jag spelade inte länge. Hade hellre önskat att de gjort en uppföljare i TES-serien och inte ett MMO utav det hela.

Wildstar däremot kändes mycket bättre, dock är jag skeptisk till om jag är villig till att offra så mycket tid som MMO'n i stort sett kräver.

Medlem

Tyckte generellt att det var väldigt kul att utforska områden i Tamriel man inte sett eller fått uppleva tidigare. Just att utforska var det som var roligast. Som singleplayer-spel så håller det inte måttet men spelar man det med en polare (en polare som dessutom är lika stort TES-fan och lore-intresserad som en själv) så blev det ett av de roligare mmorpg-spelen jag provat.

Medlem
Skrivet av Prixm:

Varför spela detta? Vi har Dark Souls 2, Reaper of Souls (D3) och Titanfall att roa oss med istället.

Därför att alla människor är olika och gillar olika saker Simpelt va?

Medlem

Riktigt dåligt spel. sjukt besviken.

Medlem
Skrivet av LG:

De negativa kommentarerna angående ESO förvånade mig så pass, att efter flera år av läsande på FZ.se kände jag att jag måste äntligen skapa ett konto.

Jag har spelat ca 20h av ESO med olika karaktärtyper och måste säga att med lite finkorrigering (vilket redan är bekräftat kommer att göras) så måste detta vara det ALLRA bästa rpg som gjorts. Med den ALLRA största potentialen att bli extremt bra för alla sorters spelare.

Förstår inte all negativitet detta spel får, för det har tonats ner perfekt för att vara ett hardcore mmo samtidigt som en casual gamer kan vandra runt med en medelbra dator och beundra spelets omfång.

Ett redan mycket bra MMO som kan plaseras i sitt beta stadium som ett av de bästa som släppts någonsin.

Lite skönt med andra som har lirat och ser potentialen, det var ett jävla gnäll annars, eller så är snittåldern bara 50+ här idag?


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Medlem

Jag hoppas på en bra story och sp upplevelse. Pvp och andra människor e inget för mej i detta lir :s som tex wow, skulle gjärna köra hela spelet med alla tilläg om det var mera sp inriktat pga storyn å miljön. Hoppas det går i detta lir. Tar bort lite av poengen jag vet, men enstörning som man e så känns det bara som att andra folk bara är "ivägen"


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av Dvärgen:
Skrivet av Fl3xus:

Har redan Imp Edition, jag hoppas spelet kan leva upp till den potential som finns. Är addicted till ett nytt MMO som alltid ,speciellt eftersom det är nära relaterat till TES. Är säkert inte helt perfekt från launch men hoppas& tror det kan bli något bra. Grafiken helt ok, tillräckligt bra om det funkar stabilt när det kommer till det roliga med spelet, Cyrodiil. Jag hoppas dem lägger till small scale pvp också senare.

Såg kommentarerna ovan, fan man muntra alla verkar över spelet
Min största vinst är att jag aldrig lirat WoW och slipper jämföra som många andra.

du menar bittra va? Munter betyder inte att man är negativ

Brukar kallas sarkasm när man talar "tvärt om-språket".

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

Själv så har jag spelat tre betatester och har varit såpass nöjd så jag förbokade Imperial Edition. Älskar att springa runt i miljön och göra sidequests.

Kommer nog också bli mäktigt med stora Guild Fights i pvp


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem
Skrivet av IceMan:

Jag hoppas på en bra story och sp upplevelse. Pvp och andra människor e inget för mej i detta lir :s som tex wow, skulle gjärna köra hela spelet med alla tilläg om det var mera sp inriktat pga storyn å miljön. Hoppas det går i detta lir. Tar bort lite av poengen jag vet, men enstörning som man e så känns det bara som att andra folk bara är "ivägen"

Du kan definitivt lira ESO som sp. Ser att många klagat på questsystemet eftersom det inte finns tydliga questhubs som i andra MMO's. Men Zenimax har varit rätt tydliga med att man vill att spelare ska lira på samma sätt som i TES. Ta en riktning och kuta rätt ut i vegetationen och du kommer hitta rätt mycket oväntat. Snacka med NPC's som inte dyker upp på kompassen och du öppnar nya ställen på kartan. Jag lirar gärna i grupp när andan faller på, men för det mesta spelar jag som du och kutar runt solo. Enligt Zenimax finns det inga hinder för att lira HELA mainstoryn solo.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

WLA79K4KTMRTWTAACT5G

Där är en nyckel till betan, som ska vara oanvänd. (från förra omgången)

Medlem
Skrivet av JohanB:
Skrivet av LG:

De negativa kommentarerna angående ESO förvånade mig så pass, att efter flera år av läsande på FZ.se kände jag att jag måste äntligen skapa ett konto.

Jag har spelat ca 20h av ESO med olika karaktärtyper och måste säga att med lite finkorrigering (vilket redan är bekräftat kommer att göras) så måste detta vara det ALLRA bästa rpg som gjorts. Med den ALLRA största potentialen att bli extremt bra för alla sorters spelare.

Förstår inte all negativitet detta spel får, för det har tonats ner perfekt för att vara ett hardcore mmo samtidigt som en casual gamer kan vandra runt med en medelbra dator och beundra spelets omfång.

Ett redan mycket bra MMO som kan plaseras i sitt beta stadium som ett av de bästa som släppts någonsin.

Mycket bra inlägg! Du sammanfattade precis mina tankar.

Till er som inte gillade betan. Förklara gärna varför, då det skapar en konstruktiv diskussion istället för att uppmuntra till trolleri och allmänt onödiga inlägg!

Jag kan iaf förklara orsakerna till varför jag inte gillade spelet:

- Genomgående halvtaskig grafik, såg ut som något från 2007 ungefär. Jag klagar inte på grafik om man medvetet har valt en annan stil, t.ex "cartoony" som WoW och Wildstar, men om man kör en realistisk stil så krävs det lite mer än så här. Texturer, modeller, allt i stort sett är flera steg efter både Guild Wars 2 och Tera.

- Horribla animationer. Detta är nog den största anledningen till att jag inte tycker om spelet. Springa, slåss, hoppa, ansiktsuttryck m.m ser otroligt stelt, onaturligt och "billigt" ut. Skulle inte vara så enormt problem om man kunde köra 1st person men pga den usla FoV'en (seriöst, vad ligger den på? 70?) så tvingas man till 3'e person för att kunna se vad som händer, och får då dras med att kolla på dessa animationer...

- Ingen känsla i striderna, speciellt som melee. Nu hörde jag iofs att dom hade lagt till collision detection sen jag testade så det är ju ett steg i rätt riktning men det behövs nog mer än bara så. Svårt att förklara men det finns liksom ingen feedback från slagen, vet inte om man svingar i luften eller träffar fienden annat än om man kollar på HP mätaren.

- Tråkiga quests. Nu kanske Elder Scrolls- fans säger emot mig men jag bryr mig rätt lite om hur och varför någon halvt meningslös person har blivit mördad och jag vill verkligen INTE spendera en kvart med att enbart springa från NPC till NPC och klicka mig förbi konversationer. Känns som dom tydligt ville visa att "vi har minsann röstskådisar till all dialog!" och glömde bort att quests ska vara roliga och intressanta att GÖRA, inte att lyssna på.

Inaktiv

Guild Wars 2, allt som behövs.

Medlem

Bokat och klart. Ser fram emot betan samt det färdiga spelet vid release. Kan bli bra det här.

Medlem

Bra skrivet Cirdane, känner exakt samma sak fast jag är nog ännu mer kritisk.

Min övriga kritik handlar väl mer om MMO i helhet än ESO i sig.

Hoppas verkligen att MMO marknaden ändrar på sig till vad som gjorde MMO bra.

Medlem

Jag har laddat ner allt nu och får upp launchern. Men när jag trycker på play så crashar det och jag får upp:

eso encountered a fatal error. (Error 12)
Description: Client Fatal Error

Jag vet att man inte får spela förrän på fredag men jag vill bara veta om det kommer fungera då. Så jag inte sitter här på fredag och inte får igång spelet.

Någon annan som har samma problem? (Om det nu är ett problem)

Medlem
Skrivet av Cirdane:
Skrivet av JohanB:
Skrivet av LG:

De negativa kommentarerna angående ESO förvånade mig så pass, att efter flera år av läsande på FZ.se kände jag att jag måste äntligen skapa ett konto.

Jag har spelat ca 20h av ESO med olika karaktärtyper och måste säga att med lite finkorrigering (vilket redan är bekräftat kommer att göras) så måste detta vara det ALLRA bästa rpg som gjorts. Med den ALLRA största potentialen att bli extremt bra för alla sorters spelare.

Förstår inte all negativitet detta spel får, för det har tonats ner perfekt för att vara ett hardcore mmo samtidigt som en casual gamer kan vandra runt med en medelbra dator och beundra spelets omfång.

Ett redan mycket bra MMO som kan plaseras i sitt beta stadium som ett av de bästa som släppts någonsin.

Mycket bra inlägg! Du sammanfattade precis mina tankar.

Till er som inte gillade betan. Förklara gärna varför, då det skapar en konstruktiv diskussion istället för att uppmuntra till trolleri och allmänt onödiga inlägg!

Jag kan iaf förklara orsakerna till varför jag inte gillade spelet:

- Genomgående halvtaskig grafik, såg ut som något från 2007 ungefär. Jag klagar inte på grafik om man medvetet har valt en annan stil, t.ex "cartoony" som WoW och Wildstar, men om man kör en realistisk stil så krävs det lite mer än så här. Texturer, modeller, allt i stort sett är flera steg efter både Guild Wars 2 och Tera.

- Horribla animationer. Detta är nog den största anledningen till att jag inte tycker om spelet. Springa, slåss, hoppa, ansiktsuttryck m.m ser otroligt stelt, onaturligt och "billigt" ut. Skulle inte vara så enormt problem om man kunde köra 1st person men pga den usla FoV'en (seriöst, vad ligger den på? 70?) så tvingas man till 3'e person för att kunna se vad som händer, och får då dras med att kolla på dessa animationer...

- Ingen känsla i striderna, speciellt som melee. Nu hörde jag iofs att dom hade lagt till collision detection sen jag testade så det är ju ett steg i rätt riktning men det behövs nog mer än bara så. Svårt att förklara men det finns liksom ingen feedback från slagen, vet inte om man svingar i luften eller träffar fienden annat än om man kollar på HP mätaren.

- Tråkiga quests. Nu kanske Elder Scrolls- fans säger emot mig men jag bryr mig rätt lite om hur och varför någon halvt meningslös person har blivit mördad och jag vill verkligen INTE spendera en kvart med att enbart springa från NPC till NPC och klicka mig förbi konversationer. Känns som dom tydligt ville visa att "vi har minsann röstskådisar till all dialog!" och glömde bort att quests ska vara roliga och intressanta att GÖRA, inte att lyssna på.

2 betatester senare kan jag bara hålla med. Klockren beskrivning till varför spelet inte håller måttet. Vi behöver inte fler spel som KAN bli bra om x antal månader. Fler spel som har potential men lyckas inte ÄN. I soppan av SWTOR, Guild Wars 2 etc etc... ÄNNU ett spel som om 6-12 mån kan bli bra... yada yada yada gäsp. Vi kan detta redan och det räcker nu tack. Och kom igen, det är inte så man saknar erfarenhet direkt. Vad har utvecklarna av Elder Scrolls serien gjort av med all sin erfarenhet? Inget som finns i ESO iaf. Lärde man sig inget av Skyrim? Varför börjar man om från noll?

Mitt fokus ligger på det fullständigt värdelösa stridssystemet. Man trycker 2-3 samma knappar på repeat (blir oftast 2-3 repeat attacker) utan att behöva röra musen och dödar 9/10 mobs. Känns som att stå och göra random attacks i luften utan att man träffar nåt. Lite sugiga effekter och taskiga animationer på det, så har du dödat en mob utan att du ens vet om det. Ungefär som att spela SWTOR i beta stadiet där allt kändes som pappfigurer från första Star Trek serien.

12
Skriv svar