Därför tar Titanfall 48 GB av din hårddisk

Medlem

Det är ju såklart för att förhindra piratkopiering. 48GB är mycket att tanka hem (och tanka upp f ö). Alla sitter inte på 100Mbit-lina.

Tricket har använts förr.


signatur

yolo

Medlem
Skrivet av Döbringer:

Det är ju såklart för att förhindra piratkopiering. 48GB är mycket att tanka hem (och tanka upp f ö). Alla sitter inte på 100Mbit-lina.

Tricket har använts förr.

Det känns inte alls "såklart" som ett trick för att motverka piratkopiering.

Titanfall är väl till största del ett online lir vilket betyder sämre tillgång till servrar och spelmöjligheter från första början samt att det kommer säkerligen vara piratkopiering som ser till att banta ned storleken på spelet genom att skala av alla onödiga ljudfiler dagen efter release.

Det blir väl t.o.m. så illa att man kommer tanka ned en illegal kopia av spelet för att spara på SSD utrymmet fastän man köpt spelet

ZF
Medlem
Skrivet av Döbringer:

Det är ju såklart för att förhindra piratkopiering. 48GB är mycket att tanka hem (och tanka upp f ö). Alla sitter inte på 100Mbit-lina.

Tricket har använts förr.

tvivlar på det. 48GB är ingenting idag ens med en 2/8-uppkoppling, särskilt då inte för ett spel.

och beroende på hur skivstrukturen sett ut så hade pirater (om det ändå vore en fråga) som brytt sig om den frågan raskt komprimerat ner ev lösa ljudfiler och inkluderat ett script som åter blåser upp dem till ett format den övriga spelkoden inte hänger upp sig på.

det finns både effektivare och billigare sätt att krångla till sjöröveri i det här fallet.

Medlem

Om det är 35 gig bara för ljud så är det nästan ett krav att det måste låta så bra att öronen trillar av.

Medlem
Skrivet av sarg:
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Priapsi:
Skrivet av Busko:

joke ? fan har bara 100 gig kvar på min spel hd ._.

Då får du rensa ut all porr. Misstänker att den ligger i en mapp märkt "Nickelback".

"Underlag och kvitton till deklaration 2011" heter min mapp.

Min heter "Porr". Varför smyga med det?

Ja precis? Jag har allt öppet utdelat och välorganiserat på NAS-servern. Glad man har en så förstående fru.

Inaktiv
Skrivet av vuze2143:
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Priapsi:
Skrivet av Busko:

joke ? fan har bara 100 gig kvar på min spel hd ._.

Då får du rensa ut all porr. Misstänker att den ligger i en mapp märkt "Nickelback".

"Underlag och kvitton till deklaration 2011" heter min mapp.

döper man den till "porr" så kommer ingen aldrig att öppna den.

jag sparar inget .. mest intressant att se brudar i cam.

Inaktiv
Skrivet av Döbringer:

Det är ju såklart för att förhindra piratkopiering. 48GB är mycket att tanka hem (och tanka upp f ö). Alla sitter inte på 100Mbit-lina.

Tricket har använts förr.

Med tanke hur billigt 100mbit är nu så tror jag det sitter fler på det än vad du anar, på landet må så vara, då sitter man antingen på 2 mbit eller 10. Men bor man i en stad eller ett mindre samhälle så är inte 100 mbit något ovanligt alls,

Medlem

Sweet, som ljuddesigner får detta av mig en tumme upp


signatur

"We Want Fun And We Wanna Get Wasted" - Andrew W.K

Medlem

Alla med mobilt bredband får dela upp detta på x antal månader

Medlem
Skrivet av Döbringer:

Alla sitter inte på 100Mbit-lina.

Vissa gör det, men har typ 80GB quota per månad. Jag körde slut på min 4G quota x antal dagar innan månadsskiftet förra månaden pg av Steamreor och youtube och fick puttra på med 2G. Jag sitter fortfarande med ett otestat steamspel på 15GB sin jag tvekar till att installera.

Inte en chans att jag köper ett spel som kräver 48 GB download.

Skrivet av storm72:

Alla med mobilt bredband får dela upp detta på x antal månader

Exakt, Vi vet att det suger ganska rejält, men bryr sig speltillverkarna? Som det påpekades tidigare, varför inte bara ladda ner ETT språk?

Medlem

Bästa vore att lägga med två varianter. En komprimerad i hög kvalité och en okomprimerad i mycket lägre kvalité. Vi snackar väl ändå om dialog som ska låta som det kommer genom en radio eller liknande så lite lägre kvalité borde ha funkat.

Sen kanske allt ska multipliceras då det är flera språk det gäller. Hur som helst så är det dåligt skött tycker jag.


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem
Skrivet av JockeH:

Sweet, som ljuddesigner får detta av mig en tumme upp

tumme ner från mig, som ljuddesigner. Lathet imo/ful "optimering". Spara prestanda på uppspelning av ljud men få ett onödigt stort spel.

Medlem

Ser fram emot att börja härja med titaner snart Betan var kul, och det gick att få tag i spelet till överkomligt pris.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Döbringer:

Det är ju såklart för att förhindra piratkopiering. 48GB är mycket att tanka hem (och tanka upp f ö). Alla sitter inte på 100Mbit-lina.

Tricket har använts förr.

Men spelet går väll bara att spela multiplayer, och inga dedi servers som jag fattat det?

Medlem

Stämmer, tror Döbringer var lite ironisk.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Döbringer:

Det är ju såklart för att förhindra piratkopiering. 48GB är mycket att tanka hem (och tanka upp f ö). Alla sitter inte på 100Mbit-lina.

Tricket har använts förr.

Men ljudet går ju att komprimera rejält för att sen packa upp det under installationen. Det är ingen som säger att du måste ladda ner 48GB bara för att spelet tar upp 48GB efter installation.

Medlem

Såg att origin ville ha ca 600 för spelet.
Är det någon som har några erfarenheter från Oneplay.com?
Där fanns det nämligen för ca 300.

(600 spänn för ett PC-spel är för övrigt helt tokigt i mina ögon...)

Medlem
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Priapsi:
Skrivet av Busko:

joke ? fan har bara 100 gig kvar på min spel hd ._.

Då får du rensa ut all porr. Misstänker att den ligger i en mapp märkt "Nickelback".

"Underlag och kvitton till deklaration 2011" heter min mapp.

Varför ska man vara så subtil. En "kompis" hade en pörrmapp för ett par år sedan som hette Herr Eriks Porrstudio.


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

WTF??!! 35GB för jävla ljud. Är de helt dumma i huvudet? Vad tror de att man spelar på för skitdatorer egentligen? Ok... Jag vet att alla inte har superdatorer, men allvarligt... Komprimerat ljud tar ju knappast märkbart med CPU-kraft. Och varför i hela friden har de inte bemödat sig med att skapa installationsval där man kan välja om man vill ha komprimerat eller okomprimerat ljud eller ens olika språk? Slappfisar!!
Dessutom... Man man har en så slö dator att den inte kan extrahera ljud och spela upp det när man spelar, då har man andra problem anser jag. Då kan man ju fan inte ens lyssna på MP3'ar utan att datorn går på knäna. Helt rubbat!


signatur

"Allt blir bättre med Italo Disco"

Medlem

Någon som testat fall man kan ta bort onödiga ljud filer ?

Medlem

Trots okomprimerat gissar jag på runt standard kvalité då man inte behöver "over the top" för ett spel med bara larm o oljud.

Att bara göra det för att spara lite kraft...


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

köp till extern hårddisk usb3 om ni har en sån port ser inte att detta spel skulle må så dåligt av att köra mot extern disk speciellt inte usb3

Själv kört diverse spel mot firewire800 utan större problem.

har ni pc och gnäller över 50gig dags o köpa ny hårddisk vilket kostar ingenting idag,


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Det finns ju faktiskt ett till spel som bankade fram med okomprimerat ljud, Metal Gear Solid 4. Och det spelet har ju en helt otrolig ljudbild.
Jag är positiv till det här, men det sagt så är Titanfall bara nästa fps som kidsen kommer spela. Inget att ta seriöst alls.


signatur

// Bacon <3

Medlem

8 Hours and 10Min to go,

Medlem
Skrivet av Dvärgen:
Skrivet av Döbringer:

Det är ju såklart för att förhindra piratkopiering. 48GB är mycket att tanka hem (och tanka upp f ö). Alla sitter inte på 100Mbit-lina.

Tricket har använts förr.

Med tanke hur billigt 100mbit är nu så tror jag det sitter fler på det än vad du anar, på landet må så vara, då sitter man antingen på 2 mbit eller 10. Men bor man i en stad eller ett mindre samhälle så är inte 100 mbit något ovanligt alls,

Vaa... Finns det fortfarande under 100Mbit? samtliga grannar använder 100 lina och t.o.m min stackars mobil ligger å smuttar på 70-80Mbit ibland. ^^ Nee nu börja jag sukta efter 1000 lina. 100 är lite begränsat eller så blir man lite för bekväm med 100.
//Killen på landet

Medlem

Hmm efter att ha spelat igenom detta nu så fattar jag inte hur det kan vara en ursäkt för storleken. Det är ju knappt någon Audio i spelet. Man har sina standard skjuta-ljud, och lite miljö-ljud, inte mycket till dialog alls. 35GB audio, men jag vet inte om jag tror på den ursäkten riktigt.

Medlem

Digital Deluxe-versionen, med Season Pass, (tre innehållspaket). 799 kr på Origin.
Storlek: 49,9 GB. Tog bara några timmar med 10 Mbit.

Men, ljudet/dialogen i spelet klipper ibland på slutet. Lite konstigt!? Har andra detta problem, eller är det en bug? Lite irriterande är det.


signatur

autograph

12
Skriv svar