Diablo III: Reaper of Souls – se Crusader-klassen

Medlem

Jag spelade i ett par månader efter releasen. Kom tillbaka efter flera år, förra veckan. I och med den nya patchen och loot 2.0. Och jag har fastnat helt sjukt mycket för detta underbara spel. Jag har inte sett fram emot en expansion av något spel sedan The Burning Crusade till World of Warcraft!

Medlem

Rekommenderar alla att ge Diablo 3 en ny chans. Jag startade spelet igår efter många månaders paus och det är ett helt nytt spel! Blizzard har lyssnat på sina fans och förbättrat det.

Medlem
Skrivet av KatOne:

Hemskt dålig röst för Crusadern... De borde ha satt trailerns berättarröst att göra jobbet istället!

Frågan är hur den kvinnliga crusadern låter.

Inaktiv

När jag trodde jag var ute så drog dom mig tillbaka igen. Damn you to hell Blizzard!

Inaktiv
Skrivet av Mikaelh:

Rekommenderar alla att ge Diablo 3 en ny chans. Jag startade spelet igår efter många månaders paus och det är ett helt nytt spel! Blizzard har lyssnat på sina fans och förbättrat det.

Håller med. Började själv spela igen för någon vecka sedan. Är enormt skoj .

Medlem

Någon som vet när xbox 360 får en update?

Medlem

https://twitter.com/BlizzardCSEU_EN/status/443684286638477312

Nåja, sånt .. är väl lugnt.

Bug Fix: Fixed an issue where 2-Handed Legendary weapons were rolling damage appropriate to 1-handed Legendary weapons.
Patch notes till 2.0.3. Nice!

Men! Hoppas att lagget under peaktimmarna försvinner innan RoS's release, annars... Ujj ujj, 37 får en ny kompis.

Medlem

synd att första sög och detta har ingen karaktärsutveckling som jag tyckte var det tråkiga i d3 och kommer vara lika trist i reaper souls tyvärr


signatur

Nalta saker ska man kunna hinna idag

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:
Skrivet av KatOne:

Hemskt dålig röst för Crusadern... De borde ha satt trailerns berättarröst att göra jobbet istället!

Frågan är hur den kvinnliga crusadern låter.

Man kan redan nu titta in under "cinematics" i vanilla diablo 3 och se intro trailer för både male och female crusader om man vill veta hur hennes röst låter.

Medlem
Skrivet av KatOne:

Hemskt dålig röst för Crusadern... De borde ha satt trailerns berättarröst att göra jobbet istället!

Berättarrösten tror jag bestämt tillhör Tyrael, så den kan nog klassas som upptagen. Håller dock med om att rösten inte passade klassen, för... ung och "pojkig" i min mening.

Medlem
Skrivet av Stich:

Detta blir spännande, inte för att jag behöver en ny spelklass (har inte testat monk och demon hunter än). Det blir spännande med ny act och högre tak, med all ny gear som detta innebär. Blizzard har gjort enorma framsteg med loot 2.0.

Monk är AWSOME! Imo iaf

Inaktiv
Skrivet av Edd1e:

https://twitter.com/BlizzardCSEU_EN/status/443684286638477312

Nåja, sånt .. är väl lugnt.

Bug Fix: Fixed an issue where 2-Handed Legendary weapons were rolling damage appropriate to 1-handed Legendary weapons.
Patch notes till 2.0.3. Nice!

Men! Hoppas att lagget under peaktimmarna försvinner innan RoS's release, annars... Ujj ujj, 37 får en ny kompis.

Dom har skjutit upp det till 18.00 nu. Och 2H vapen rollar fortfarande dåligt enligt Diablo 3 US användare.

Medlem

Tycker Crusader verkar intressant, funderar köra Crusader direkt när expansionen släpps. Synd bara att rösten är för tam, imho. Förväntade mig en grov myndig röst som vrålar "HERESY!" så det åskar. Men men, kan inte få allt.

Medlem
Skrivet av MEG:

En klar förbättring av spelet, anser dock fortfarande att storyn är riktigt dålig, synd på en sådan bra värld.

Har någon spelare någonsin brytt sig om storyn i ett ARPG?

*EDIT*
Om jag säger såhär då:
Har någon spelare någonsin brytt sig om storyn i ett Diablo spel?

Medlem
Skrivet av DeathRow:
Skrivet av MEG:

En klar förbättring av spelet, anser dock fortfarande att storyn är riktigt dålig, synd på en sådan bra värld.

Har någon spelare någonsin brytt sig om storyn i ett ARPG?

Oj, det känns som att du verkligen kan få äta upp det där. Jag är en i alla fall.

Medlem
Skrivet av DeathRow:
Skrivet av MEG:

En klar förbättring av spelet, anser dock fortfarande att storyn är riktigt dålig, synd på en sådan bra värld.

Har någon spelare någonsin brytt sig om storyn i ett ARPG?

Du har inte spelat Zelda 3:A Link to the Past???

Medlem
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av DeathRow:
Skrivet av MEG:

En klar förbättring av spelet, anser dock fortfarande att storyn är riktigt dålig, synd på en sådan bra värld.

Har någon spelare någonsin brytt sig om storyn i ett ARPG?

Du har inte spelat Zelda 3:A Link to the Past???

Jo det har jag, så därför vet jag att det inte är ett ARPG, utan ett action-äventyr. Så frågan är om du har spelat det?

Medlem

Spelar en Wizard som är lagom gearad för Torment 4. Känner inte något större sug att lägga ner hundratals timmar på att geara upp den ytterligare för att kunna spela på Torment 6. Väljer hellre förmågor som jag tycker är roliga och som är anpassade efter mina legendaries(vilket nu äntligen är möjligt!)

Har en monk som är någotlunda kasst gearad som överlever förvånansvärt bra. Beslutsångesten är dock om jag ska spela igenom RoS med min Wizard, Monk eller en Crusader...

Crusader tilltalar mig något enormt vilket förvånar mig. I slutänden kommer jag sitta med alla tre förstås!

Medlem

Trodde expansionen var gratis som plåster på såren... Tänker inte köpa detta

Medlem
Skrivet av DeathRow:
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av DeathRow:
Skrivet av MEG:

En klar förbättring av spelet, anser dock fortfarande att storyn är riktigt dålig, synd på en sådan bra värld.

Har någon spelare någonsin brytt sig om storyn i ett ARPG?

Du har inte spelat Zelda 3:A Link to the Past???

Jo det har jag, så därför vet jag att det inte är ett ARPG, utan ett action-äventyr. Så frågan är om du har spelat det?

Snack. A Link to the Past är minst lika mycket Rpg som Skyrim. Båda har magic, svärd osv och ingen statsmanagement. Nu händer det att Skyrim är fps och Zelda e topdown 2d. Till och med Zelda 1 på NES anses av många som ett ARPG. Vad definerar Diablo 3 till ett ARPG? Stats? Ne finns inte. (paragon räknas inte eftersom det fanns inte innan patch 2.0 men spelet räknades fortfarande som ett arpg). Defintionen Action Role Playing Game är att du har direktkontroll över din karaktärs handlingar och det är du som spelar "Rollen". Sen att det är fantasy, scifi eller en sim nere på avenyn i göteborg gör det lika mycket "äventyr" vart du än hamnat.

Medlem

Tänker aldrig mer sponsra blizzard igen så jag nöjer mig med andra spel.

Medlem

Too little too late, tycker jag. Loot 2.0 gjorde ingen större skillnad för mig heller.


signatur

Wake me up for entertainment

Medlem
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av Fl3xus:

Spelet är bättre nu men i och med de har halverat kostnaden för expansionen på kort tid kan det inte gå så jättebra för dem att locka tillbaka folk.

Jag tror du blandat ihop det lite. Det är grundspelet Diablo 3 som är halva priset just nu, inte expansionen.

Ja just det:) Det siar ju lite hur mycket speltid jag kommer lägga ner på RoS. Roat mig tillräckligt med den senaste patchen, ett underhållande spel igen helt klart för de som gillar formatet.

Medlem
Skrivet av eCore:

Trodde expansionen var gratis som plåster på såren... Tänker inte köpa detta

2.0 är gratis och plåster på såren och det gör ett jävla bra jobb dessutom att vara precis det. Expansionet ser jag mäktigt fram emot!

MEG
Medlem
Skrivet av DeathRow:
Skrivet av MEG:

En klar förbättring av spelet, anser dock fortfarande att storyn är riktigt dålig, synd på en sådan bra värld.

Har någon spelare någonsin brytt sig om storyn i ett ARPG?

*EDIT*
Om jag säger såhär då:
Har någon spelare någonsin brytt sig om storyn i ett Diablo spel?

Ja för mig är storyn viktigt och jag tror att jag inte är ensam och som exempel
så visst faan bryr man sig om vad som hände med Cain, tyvärr var det alldeles för mycket Dallas (ni som är äldre förstår vad jag menar).
Ta bara Path of Exile som exempel, ett bra ARPG, snygg grafik, roligt "levelsystem" men avsaknaden av story är dess stora brist.


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Medlem

tippar att det flesta som köper ros kommer att tröttna på det eviga grindandet efter någon månad

Medlem
Skrivet av Nightswipe:
Skrivet av KatOne:

Hemskt dålig röst för Crusadern... De borde ha satt trailerns berättarröst att göra jobbet istället!

Knappast. Vore ju dumt om crusadern skulle haft Tyraels röst.
Men mjo, en något gruffigare röst hade passat bättre.

Skrivet av Xzander:
Skrivet av KatOne:

Hemskt dålig röst för Crusadern... De borde ha satt trailerns berättarröst att göra jobbet istället!

Berättarrösten tror jag bestämt tillhör Tyrael, så den kan nog klassas som upptagen. Håller dock med om att rösten inte passade klassen, för... ung och "pojkig" i min mening.

Jag vet inte vad ni läst eller sett men det är ju en ung pojke som är crusadern? Kolla bara trailern så förklaras det att när mästaren dog tog han upp sitt vapne + sköld och gav sig ut.
Med andra ord skulle det bara blivit pinsamt om crusadern hade en mörkare röst.

Er klagan är så opassande så jag vet inte, snart klagar ni väl på att färgen blå är blå?

Medlem
Skrivet av adrii:
Skrivet av Nightswipe:
Skrivet av KatOne:

Hemskt dålig röst för Crusadern... De borde ha satt trailerns berättarröst att göra jobbet istället!

Knappast. Vore ju dumt om crusadern skulle haft Tyraels röst.
Men mjo, en något gruffigare röst hade passat bättre.

Skrivet av Xzander:
Skrivet av KatOne:

Hemskt dålig röst för Crusadern... De borde ha satt trailerns berättarröst att göra jobbet istället!

Berättarrösten tror jag bestämt tillhör Tyrael, så den kan nog klassas som upptagen. Håller dock med om att rösten inte passade klassen, för... ung och "pojkig" i min mening.

Jag vet inte vad ni läst eller sett men det är ju en ung pojke som är crusadern? Kolla bara trailern så förklaras det att när mästaren dog tog han upp sitt vapne + sköld och gav sig ut.
Med andra ord skulle det bara blivit pinsamt om crusadern hade en mörkare röst.

Er klagan är så opassande så jag vet inte, snart klagar ni väl på att färgen blå är blå?

Du har självklart rätt, och vi har så fel att vi borde hängas. Våra åsikter är avskyvärda osanningar och borde inte ens ha yttrats. Förlåt att vi påstod något så fruktansvärt motstridande eder egen åsikt, o allsmäktige härskare av definitivt tycke och smak. Ditt ord är lag!

PS. Take a chill-pill. Vi var eniga om en högst subjektiv åsikt, tror knappast röstskådespelaren läser (och förstår) detta och sedan lägger sig i fosterställning gråtandes över vad några FZ-medlemmar tycker och skriver.

Medlem

Nu sitter man och förbereder sig med en ny hardcore gubbe fan mer taggad på expansionen än vad jag var på original d3

123
Skriv svar