Cryengine får Linux-stöd

Robot
Cryengine får Linux-stöd

Om du är i San Francisco nästa veckan kan du testa en Linux-variant av Warface.

#crytek, #ryse-son-of-rome, #warface, #the-collectables


Medlem
Cryengine får Linux-stöd

Grymt! Kanske man kan byta bort WIndows snart då

Inaktiv
Skrivet av Eriand:

Grymt! Kanske man kan byta bort WIndows snart då

Jo, så länge fler och fler företag väljer linux så kommer man nog gå över.
Man har ju mest suttit vid windows i rent tvång om man skulle kunna spela sina spel.

Medlem

När adobe börjar programmera till linux kan jag tänka mig att byta på min huvuddator. Min htpc har redan linux.

Medlem

Utmärkt! Konkurrens och valfrihet gynnar konsumenterna

Geeks Gaming

Även om jag vill byta ut windows så är det för mycket som fortfarande kräver windows.

Medlem

Älskar windows, varför överge ett sånt bra os?

Kan de inte släppa ryse till PC btw, vore ju ännu trevligare!

Inaktiv
Skrivet av Oneone:

Älskar windows, varför överge ett sånt bra os?

Kan de inte släppa ryse till PC btw, vore ju ännu trevligare!

linux är ju mer öppet och jag tycker även linux är mycket trevligare med att sitta vid.

Varför så försvarande mot windows?

Geeks Gaming
Skrivet av Oneone:

Älskar windows, varför överge ett sånt bra os?

Kan de inte släppa ryse till PC btw, vore ju ännu trevligare!

För Windows är det mest krävande och mest instabila os:et som finns.
Man räknar med att linux så kan man få upp till 20% bättre prestanda.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av Oneone:

Älskar windows, varför överge ett sånt bra os?

Kan de inte släppa ryse till PC btw, vore ju ännu trevligare!

För Windows är det mest krävande och mest instabila os:et som finns.
Man räknar med att linux så kan man få upp till 20% bättre prestanda.

Ja Linux är stabilare för ingenting stödjer det och det har inte så mycket i sig, och vad menar du med "prestanda"? Att man får 20% fps mer i ett spel eller vadå? Man räknar kanske med det ja, men stämmer det i verkligheten?

Och vad är det med alla Linux fanboys som blir så jävla förolämpade när någon ens nämner Windows och som hatar allt som har med det att göra? Som någon kommentar ovan, en kille skriver bara att han älskar windows.. "VARFÖR SÅ FÖRSVARANDE MOT WINDOWS?"... Herregud

ELF
Medlem

Om man ska babbla Linux vs Windows så tycker jag fortfarande att Linux behöver bli mer lättanvänt. Det är ex. fortfarande krångligt att installera drivrutiner.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Inaktiv
Skrivet av WardonE:
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av Oneone:

Älskar windows, varför överge ett sånt bra os?

Kan de inte släppa ryse till PC btw, vore ju ännu trevligare!

För Windows är det mest krävande och mest instabila os:et som finns.
Man räknar med att linux så kan man få upp till 20% bättre prestanda.

Ja Linux är stabilare för ingenting stödjer det och det har inte så mycket i sig, och vad menar du med "prestanda"? Att man får 20% fps mer i ett spel eller vadå? Man räknar kanske med det ja, men stämmer det i verkligheten?

Och vad är det med alla Linux fanboys som blir så jävla förolämpade när någon ens nämner Windows och som hatar allt som har med det att göra? Som någon kommentar ovan, en kille skriver bara att han älskar windows.. "VARFÖR SÅ FÖRSVARANDE MOT WINDOWS?"... Herregud

För det första är jag inte någon linux fanboy, så att döma folk direkt för dom frågar en sak är rätt korkat, och jag förstår inte i såna fall vad det är med windows fanboys som inte tål att man säger en sak om windows.

Herregud tillbaka till dig din clown.

Redaktör
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av Oneone:

Älskar windows, varför överge ett sånt bra os?

Kan de inte släppa ryse till PC btw, vore ju ännu trevligare!

För Windows är det mest krävande och mest instabila os:et som finns.
Man räknar med att linux så kan man få upp till 20% bättre prestanda.

Ett bra konfigurerat Windows brukar ha bra stabilitet, och så har det väl mer eller mindre varit sen folk gick över till NT-baserade system (2000, XP) istället för DOS-ditona (9x/ME).

Möjligt att vissa Linux-distar skulle prestera bättre i spel om de fick chansen, men om Linux på allvar ska nå ut måste det bli enklare och mer kompatibelt. Mycket i t.ex. Ubuntu är hur smidigt som helst, men när man stöter på problem (och min ringa erfarenhet är att det gör man) blir det avsevärt svårare att fixa det. Kommandotolk må vara bra om man vet vad man gör med den, men för andra är den minst sagt svåranvänd.


signatur
Medlem
Skrivet av Dvärgen:
Skrivet av WardonE:
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av Oneone:

Älskar windows, varför överge ett sånt bra os?

Kan de inte släppa ryse till PC btw, vore ju ännu trevligare!

För Windows är det mest krävande och mest instabila os:et som finns.
Man räknar med att linux så kan man få upp till 20% bättre prestanda.

Ja Linux är stabilare för ingenting stödjer det och det har inte så mycket i sig, och vad menar du med "prestanda"? Att man får 20% fps mer i ett spel eller vadå? Man räknar kanske med det ja, men stämmer det i verkligheten?

Och vad är det med alla Linux fanboys som blir så jävla förolämpade när någon ens nämner Windows och som hatar allt som har med det att göra? Som någon kommentar ovan, en kille skriver bara att han älskar windows.. "VARFÖR SÅ FÖRSVARANDE MOT WINDOWS?"... Herregud

För det första är jag inte någon linux fanboy, så att döma folk direkt för dom frågar en sak är rätt korkat, och jag förstår inte i såna fall vad det är med windows fanboys som inte tål att man säger en sak om windows.

Herregud tillbaka till dig din clown.

Haha, det är inte det att han säger något om windows, jag bryr mig inte om det ifall du inte kan läsa. Utan att de klagar på personerna som tycker Windows är ok. Skillnad.

Medlem
Skrivet av ELF:

Om man ska babbla Linux vs Windows så tycker jag fortfarande att Linux behöver bli mer lättanvänt. Det är ex. fortfarande krångligt att installera drivrutiner.

Inte alls krångligt om det inte är väldigt exotisk hårdvara det handlar om. Oftast är det drivrutiner till Nvidia eller AMD-kort det handlar om och dem installerar man med ett par klick i Ubuntu. Dessutom blir AMDs öppna drivrutiner allt bättre och dem är ju aktiverade från start. Annars är det redan så lättanvänt att min moster, som inte kan någonting om datorer, kan använda det dagligen.

Har man tänkt köra Linux så lär man sig snart att kolla efter innan hur hårdvarustödet är så stöter man inte på några problem. Då är det ett underbart OS att använda och Windows blir snabbt tråkigt.

Medlem

windows er endast bra for att so mycket er skrivet till det, lett att installera, 99% av alla drivrutiner installeras fron ett dubbelklick av en fil man tankar hem hos tillverkarens support sida. Der slutar f'o'rdelarna.


signatur

------------------------------
youtube.com/rhozac

emj
Medlem

Android lika mycket Linux, som Windows Phone är Windows.

Det är så jobbigt med alla bra spel som släpps till Linux nu Vill inte spela mer, men kan inte sluta! Fan ta er Crytek.

Medlem
Skrivet av ELF:

Om man ska babbla Linux vs Windows så tycker jag fortfarande att Linux behöver bli mer lättanvänt. Det är ex. fortfarande krångligt att installera drivrutiner.

Då undrar jag om du nånsin provat jockey-gtk som brukar komma förinstallerat med de flesta Ubuntu-baserade system?
En enda knapptryckning för installation av senaste drivrutinen (samt automatisk uppgradering till senaste drivern i fortsättningen). Kan väl inte bli så mycket bättre?

Det enda besväret med med det systemet är att flera av distributionerna är långsamma på att lägga in den senaste drivern i sin repository när den kommer ut.

Kör du manuell installation däremot så håller jag med om att det är betydligt jobbigare, särskilt Nvidias som kräver att du blacklistar nouveau och stänger ner X helt. AMD's installationsprogram tycker jag funkar bra faktiskt (såvida det inte krånglar, vilket det har gjort nån gång), den ser ut och fungerar i princip likadant som Windows-installern för Catalyst.

Bortsett från grafikdrivrutiner tycker jag att Linux fungerar avsevärt bättre än Windows när det kommer till drivrutiner. Så gott som alla mina enheter fungerar omedelbart när jag pluggar in dom (till skillnad från Windows som ska sätta igång sökning och installation av drivrutiner vilket kan ta allt ifrån 10 sekunder till ett par minuter). Har man någon alldeles ny pryl som inte stöds så gäller det att uppdatera Linux-kärnan så brukar det lösa sig självt.

1
Skriv svar