Därför har Elder Scrolls Online månadsavgift

Robot
Medlem
Därför har Elder Scrolls Online månadsavgift

Spelet verkar vara okej, men inte alls min typ. Har aldrig gillat såna här mmorpg och kommer nog strunta helt i det här. Lite synd med tanke på att jag verkligen älskar TES-världen .


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

kan förstå betala i månaden on man do inte först ska behöva köpa spelet först ?? och sen så ska man betala för alla expantioner ?? som kommer när man endå har lagt kanske ett par tusen om man nu spelat ett par år det e där det känns full retard att folk gör det

Medlem
Skrivet av posyko:

kan förstå betala i månaden on man do inte först ska behöva köpa spelet först ?? och sen så ska man betala för alla expantioner ?? som kommer när man endå har lagt kanske ett par tusen om man nu spelat ett par år det e där det känns full retard att folk gör det

Ja, att spendera ett par tusenlappar för att roa sig over ett par år ter sig onekligen helt irrationellt. Vem I hela friden skulle få för sig att göra något sådant?

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Spelet verkar vara okej, men inte alls min typ. Har aldrig gillat såna här mmorpg och kommer nog strunta helt i det här. Lite synd med tanke på att jag verkligen älskar TES-världen .

Samma här, sett lite när kompisar spelat, sure verkar väl okej, men inte min grej, även fast jag tycker TES-loren/världen är grym

Medlem

Min tid är min mest begränsade och värdefulla resurs. Jag hinner bara spela ett mmo och varje minut måste vara underhållning. Prenumeration rör mig inte i ryggen om produkten håller högsta kvalitet. I detta fall är jag försiktigt avvaktande.

MEG
Medlem

De sa enligt artikeln "eftersom de inte gör ett spel för alla, utan för en särskild publik" Det är lätt att vara kaxig innan släppet, bara inte denna speciella publik är för liten


signatur

Death is only the beginning

Inaktiv

Om ett halvår så floppar spelet och helt plötsligt är en mikromodell genast en briljant idé.

Medlem

130kr kostade en expansion förr om åren och nu behöver man betala det i månaden för att just få det, ett plommonstop och ett svärd gjort av ek målat i regnbågens färger. Känns inte direkt värt.

Medlem

Tror det här kommer dela TES-fans i två läger. Ena sidan kommer vara "Det är inget riktigt TES, jag fortsätter spela Skyrim i väntan på TES6" och den andra sidan kommer vara "Det är så här TES ska vara, jag har slutat spela Skyrim och vet inte om jag kommer spela TES6"

Ase
Medlem

Skönt med månadsavgift istället för massa microtransaktioner, där allt behöer köpas blir dyrare i längden.

Medlem
Skrivet av Segas:

Om ett halvår så floppar spelet och helt plötsligt är en mikromodell genast en briljant idé.

Är alternativet att lägga ner spelet, så.....

Inaktiv
Skrivet av Loxus:
Skrivet av Segas:

Om ett halvår så floppar spelet och helt plötsligt är en mikromodell genast en briljant idé.

Är alternativet att lägga ner spelet, så.....

Kanske inte efter sex månader...men titta på Star Wars-MMO't...gick skitbra.

Inaktiv

Pengarna är inget problem om spelet är bra.

Inaktiv

det här blir free to play efter ett halvår när den första generationens spelare börjar trötta och unsubscribar

Medlem

Guild Wars 2 har ingen månadskostnad och släpper nytt innehåll rätt så ofta. Zenimax är väldigt sugna på en cashcow

Medlem
Skrivet av Ziljun:

Guild Wars 2 har ingen månadskostnad och släpper nytt innehåll rätt så ofta. Zenimax är väldigt sugna på en cashcow

Tyckte inte det spelet direkt var kul...men smaken är som baken


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

DET här är bara vad jag tycker men det är ändå inte så dumt med en månadskostnad, så länge den är rimlig. De handlar oftast om vad vi preoriterar när de kommer till pengar. Du betlar 120kr för att kunna spela 30 dagar. har du microtran så kanske du går berzerk och har pungar ut 200kr efter 15 dagar, då har du fortfarande betalat mer än du gjorde för månadskostnaden, men å andra sidan har man lite tid o spela är det bra om de är gratis :). MEN om dom nu kör med det så får de väll vara så.

Medlem

Det var lite för stela animationer för min smak. Kändes så gammalt på nå vis :/ Men jag är absolut för månadskostnad, dock så har ja svårt att se något spel som kan peta ner WoW från tronen. Är väll isf Blizzards nya mmo

Geeks Gaming

Tyckte betan va ganska bra och jag gilla de... men skulle aldrig betala varje månad för att spela de.

Tycker Guild wars har lyckats jävligt bra med sin betalmetod. Betalar hellre typ 300kr extra för en total expansion och kunna spela de när jag vill hur mycket jag än vill.

Tröttna ganska mycket på guild wars 2 i början men nu kan jag gå tillbaka och spela de igen utan att behöva bry mig om att jag måste betala

Medlem
Skrivet av posyko:

kan förstå betala i månaden on man do inte först ska behöva köpa spelet först ?? och sen så ska man betala för alla expantioner ?? som kommer när man endå har lagt kanske ett par tusen om man nu spelat ett par år det e där det känns full retard att folk gör det

När du köper boxen får du första månaden gratis. I första månaden av ett MMO finns där såpass många speltimmar innan du ens nått max level att om du nu inte har tid att spela mer än bara ett par timmar i veckan (vilket då inte gör MMO till din typ av spel till att börja med då dessa kräver mer tidsengagemang), så har du bara den månaden fått ut jävligt mycket spel för pengarna om du jämför med ifall du köpt ett vanligt single-player fps till fullpris.

Subscription på detta är inte heller orimliga pengar när spelen släpper såpass mycket och hög kvalitativt content som tex WoW gör, då du igen får oerhört mycket spel för pengarna.

Skrivet av Ziljun:

Guild Wars 2 har ingen månadskostnad och släpper nytt innehåll rätt så ofta. Zenimax är väldigt sugna på en cashcow

Guild Wars 2 är ett okej spel, men det är jävligt svårt att påstå att deras nya content håller måttet jämfört med en ny raidpatch i WoW.

Medlem

Sub är inget problem om spelet bara är bra. Dessutom så är jag väldigt imponerad över hur mjukt det flyter på med tanke på hur snyggt det är. Jag kommer spela det för att se resten av Tamriel. Jag har bara spelat morrowind, oblivion & skyrim, men jag vill se mer.

ELF
Medlem

Som sagt, det blir synd om oss som kanske bara vill spela lite då och då. Då känns en fast månadskostnad lite väl dyr.

Nu är ju inte Battlefield 4 ett MMO direkt. Men det spelar jag ex. ungefär en gång i veckan. Hur skoj vore det om jag betalade 120 kr i månaden för det...


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Tycker det är helt OK att betala för att spela, man måste ju stötta de som sitter å knepar å knåpar.

Hade dock tyckt det varit fint med ett alternativt där man kunde köpa antal timmar istället för per månad.... För oss som inte hinner spela så mycket per månad...

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Ziljun:

Guild Wars 2 har ingen månadskostnad och släpper nytt innehåll rätt så ofta. Zenimax är väldigt sugna på en cashcow

Tyckte inte det spelet direkt var kul...men smaken är som baken

Men har du sett mängden content de släpper?

Medlem
Skrivet av Zwonkest:
Skrivet av posyko:

kan förstå betala i månaden on man do inte först ska behöva köpa spelet först ?? och sen så ska man betala för alla expantioner ?? som kommer när man endå har lagt kanske ett par tusen om man nu spelat ett par år det e där det känns full retard att folk gör det

Ja, att spendera ett par tusenlappar för att roa sig over ett par år ter sig onekligen helt irrationellt. Vem I hela friden skulle få för sig att göra något sådant?

Att "roa sig"... så jag antar att det har fått ungefär samma innebörd som "lol", "rolf" och "lmao"...

;D

Medlem

Jag tror det kommer vara F2P inom 6 månader.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Ase
Medlem

Hatar själv pvp. pve är vad jag spelar, ser potential i detta spel är ganska kul än så länge testat 2 helger av betan.
Fast saknar mer interaktivitet med världen som i elder scrolls spelen.
Wow var roligt tills du kom till max lvl raida roligt 1 gång tycker det spelat ut sin roll .Storymässigt tycker jag The Secret World är bäst, PVE Lotro, PVP inte intressant.
Är för mycket med över 100:- i månaden .

Medlem
Skrivet av Zwonkest:
Skrivet av posyko:

kan förstå betala i månaden on man do inte först ska behöva köpa spelet först ?? och sen så ska man betala för alla expantioner ?? som kommer när man endå har lagt kanske ett par tusen om man nu spelat ett par år det e där det känns full retard att folk gör det

Ja, att spendera ett par tusenlappar för att roa sig over ett par år ter sig onekligen helt irrationellt. Vem I hela friden skulle få för sig att göra något sådant?

För ett spel. Det finns många andra spel och datorkomponenter att spendera pengar på också.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Segas:
Skrivet av Loxus:
Skrivet av Segas:

Om ett halvår så floppar spelet och helt plötsligt är en mikromodell genast en briljant idé.

Är alternativet att lägga ner spelet, så.....

Kanske inte efter sex månader...men titta på Star Wars-MMO&#039;t...gick skitbra.

Bara onödigt att hata. Visst det gick inte som de tänkt sig men spelet går runt och tjänar bra på sin F2P modell.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

12
Skriv svar