Klarar din dator Watch Dogs?

Robot
Klarar din dator Watch Dogs?

Ubisoft har släppt minimumkraven för dig som tänker hacka på pc.

#watch-dogs, #ubisoft, #amd


Inaktiv
Klarar din dator Watch Dogs?

Gött då kan ja spela det på detta. https://www.komplett.se/gainward-geforce-gt-610-1gb-physx-cud...

Vem har sagt att en gamingdator behöver vara dyr.

Medlem

Röstade PC men kommer nog ändå inte spela det, i alla fall inte på Uplay.
Kanske man testar det om man låna det av en "kompis på internätet"

Medlem
Skrivet av Peterboxy:

Röstade PC men kommer nog ändå inte spela det, i alla fall inte på Uplay.
Kanske man testar det om man låna det av en "kompis på internätet"

Ufail må hända, stäng av cloudfunktionen så är problemet löst. Spelet går att få tag på för 280 spänn till pc köp spelet snåljåp eller skit i att spela det svårare än så är det inte. Låna games m.m. från nätet hör till "80-talet"
Skärpning!!


signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / Xbox Series X

Medlem

Ett självklart köp, tycker jag.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av SgtBlack:
Skrivet av Peterboxy:

Röstade PC men kommer nog ändå inte spela det, i alla fall inte på Uplay.
Kanske man testar det om man låna det av en "kompis på internätet"

Ufail må hända, stäng av cloudfunktionen så är problemet löst. Spelet går att få tag på för 280 spänn till pc köp spelet snåljåp eller skit i att spela det svårare än så är det inte. Låna games m.m. från nätet hör till "80-talet"
Skärpning!!

För min del vill jag nog testa det före jag köper det.

Medlem
Skrivet av SgtBlack:
Skrivet av Peterboxy:

Röstade PC men kommer nog ändå inte spela det, i alla fall inte på Uplay.
Kanske man testar det om man låna det av en "kompis på internätet"

Ufail må hända, stäng av cloudfunktionen så är problemet löst. Spelet går att få tag på för 280 spänn till pc köp spelet snåljåp eller skit i att spela det svårare än så är det inte. Låna games m.m. från nätet hör till "80-talet"
Skärpning!!

Näe, håller med länge sedan man "lånade" ett spel nu. Ville bara provocera.

Medlem
Skrivet av SgtBlack:
Skrivet av Peterboxy:

Röstade PC men kommer nog ändå inte spela det, i alla fall inte på Uplay.
Kanske man testar det om man låna det av en "kompis på internätet"

Ufail må hända, stäng av cloudfunktionen så är problemet löst. Spelet går att få tag på för 280 spänn till pc köp spelet snåljåp eller skit i att spela det svårare än så är det inte. Låna games m.m. från nätet hör till "80-talet"
Skärpning!!

Med tanke på att fruktansvärt många spel som släpps idag är långt i från färdiga och lovar saker de inte lever upp till så är det verkligen inte fel med att "låna" från internet. Tiden är förbi då jag förbokade spel eller köpte på releasedagen. Det är inte många spelutvecklare/utgivare man kan lita på.

Medlem

Vadsomhelst förutom PC. uPlay leder bara till huvudvärk och frustration.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Minimum-kraven på PC var ändå satta på en rimlig nivå, det är ändå ett next-gen spel och istället för att ödsla en massa tid på att göra det spelbart på skitdatorer har man sett till att det ska flyta bra på datorer som inte skulle kosta många slantar att köpa nytt idag.

Det ser man särskilt när det kommer till "Ultra-Specs" så kräver det inte mycket för att maxa allt i spelet.

Det som kommer dra mycket kraft är nog processorn när dom pratat om att det kommer vara väldigt tätbefolkat med NPC's på PC-versionen och med tanke på att alla på skärmen har sin egen info och är hackningsbara så lär det vara mycke att processa!

"In October, the game's "ultra" specifications leaked, recommending over 8GB of system RAM alongside a Nvidia GTX 670 or Radeon HD 7970 graphics card and an Intel Core i7-3930K or AMD FX-9370 processor. The leak also suggested that you'll need a 64-bit system to run Watch Dogs, though none of this is confirmed.

Official Watch Dogs Minimum PC System Requirements:

Processor: IntelCore 2 Quad Q8400 2.66Ghz or AMDPhenom II X4 940 3.0Ghz
Memory: 6GB RAM
Video card: 1024 VRAM DirectX 11 Shader 5.0
Sound Card: DirectX9
Hard drive: 25 GB"

Medlem

En massa ursäkter om att prova hör som sagt till "80-talet" när Youtube inte fanns.

Är man osäker kollar man recensioner finns massor av sådana att tillgå på Youtube, gillar man det man ser köper man det, gör man det inte så skiter man i det helt enkelt.

Det är skillnad på förköpa och förboka, jag förbokar en massa spel men jag förköper inte.

För mig så verkar Watch Dogs som ett självklart köp oavsett om det kommer från Ufail eller inte.


signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / Xbox Series X

Medlem

Jag måste ärligt säga att jag aldrig har förstått kritiken mot Uplay. För mig har det alltid fungerat felfritt, det är bara en extra ruta som dyker upp när jag startar spelet och som jag sedan stänger när jag spelat klart. Inget mer.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av SgtBlack:

En massa ursäkter om att prova hör som sagt till "80-talet" när Youtube inte fanns.

Är man osäker kollar man recensioner finns massor av sådana att tillgå på Youtube, gillar man det man ser köper man det, gör man det inte så skiter man i det helt enkelt.

Det är skillnad på förköpa och förboka, jag förbokar en massa spel men jag förköper inte.

För mig så verkar Watch Dogs som ett självklart köp oavsett om det kommer från Ufail eller inte.

Brukar man inte betala en X% på spelen när man förbokar?

Medlem

Väldigt skum

Skrivet av cinort:

Gött då kan ja spela det på detta. https://www.komplett.se/gainward-geforce-gt-610-1gb-physx-cud...

Vem har sagt att en gamingdator behöver vara dyr.

Tja...om man inte är kräsen.

Får väl se om datorn kommer ta lite stryk! Annars vankas det möjligtvis en liten uppgradering av någon komponent.

Skrivet av StrongBad:

Jag måste ärligt säga att jag aldrig har förstått kritiken mot Uplay. För mig har det alltid fungerat felfritt, det är bara en extra ruta som dyker upp när jag startar spelet och som jag sedan stänger när jag spelat klart. Inget mer.

Det är riktigt jobbigt att logga in och sedan behöva klicka på spelet. Det tar ungefär10 sekunder av dyrbar tid. Jag förstår kritiken.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

NEEEEEEEEEEEJ! Min dator klarar det inte! Min dumma flaskhals processor förstör igen...
(Tur att jag ska uppgradera den snart då =D )


signatur

Gradixio!

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av StrongBad:

Jag måste ärligt säga att jag aldrig har förstått kritiken mot Uplay. För mig har det alltid fungerat felfritt, det är bara en extra ruta som dyker upp när jag startar spelet och som jag sedan stänger när jag spelat klart. Inget mer.

Det är riktigt jobbigt att logga in och sedan behöva klicka på spelet. Det tar ungefär10 sekunder av dyrbar tid. Jag förstår kritiken.

Ha det på automatisk inloggning? Typ bara 1 halv sekund till att dra igång ett till program utöver spelet och säg Steam...


signatur

Gradixio!

Medlem

Spelar det inte alls nu när grafiken inte ens är hälften av vad den var under E3-demon.

Medlem

Bara jag som får Call of Duty flashbacks med 6gb ram? Haha

ELF
Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av StrongBad:

Jag måste ärligt säga att jag aldrig har förstått kritiken mot Uplay. För mig har det alltid fungerat felfritt, det är bara en extra ruta som dyker upp när jag startar spelet och som jag sedan stänger när jag spelat klart. Inget mer.

Det är riktigt jobbigt att logga in och sedan behöva klicka på spelet. Det tar ungefär10 sekunder av dyrbar tid. Jag förstår kritiken.

Så länge du inte är en Steam-fanboy när du skriver det där så får du kritisera UPlay så mycket du vill.
Utöver detta onödiga online verifierande så har jag inte haft något problem med någon av dessa tjänster.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Spelar det inte alls nu när grafiken inte ens är hälften av vad den var under E3-demon.

Troligtvis var det PC versionen dem visade på E3 så du behöver inte oroa dig om du har en hyfsat bra rigg

Medlem

Mer intressant att se rekommenderade kraven.
Hoppas att det är optimerat för mus och tangentbord också, annars får man väl dra fram kontrollen och spela det på tv'n, genom pc'n alltså.

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Vadsomhelst förutom PC. uPlay leder bara till huvudvärk och frustration.

Jag har en del Uplay spel och tycker faktiskt inte det är något problem. Även de ubisoft spel jag har på steam (som självklart använder uplay också) berör mig inte det minsta. Den startar uplay programmet sen ser jag inte skymten av den förrens jag spelat klart. Så vad är problemet?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Förstår inte vad folk som klagar så mycket på uplay gör för fel? Själv startar jag programmet sen trycker jag på play. ALDRIG haft några problem.

Inaktiv
Skrivet av kebbe:

Spelar det inte alls nu när grafiken inte ens är hälften av vad den var under E3-demon.

Så dom gör en far Cry 3 igen, inte förvånad.

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Puscifer:

Vadsomhelst förutom PC. uPlay leder bara till huvudvärk och frustration.

Jag har en del Uplay spel och tycker faktiskt inte det är något problem. Även de ubisoft spel jag har på steam (som självklart använder uplay också) berör mig inte det minsta. Den startar uplay programmet sen ser jag inte skymten av den förrens jag spelat klart. Så vad är problemet?

Ibland vill den inte uppdatera, och när det väl går tar det extremt lång tid.
Min bror kan inte ens få igång sitt uPlay utan att varje gång först navigera till en mapp och radera en särskild fil.

Det känns dessutom onödigt att behöva starta upp uPlay för att kunna spela de 2-3 spelen man har i spelbiblioteket. (Att behöva starta upp Steam är en annan sak eftersom man har ~250 spel samlade på en och samma plats)

Dagens i-landsproblem, möjligen, men om jag vill spela ett spel förväntar jag mig att det ska gå någorlunda snabbt och smärtfritt att starta spelet - annars tappar jag lusten innan jag ens kommit igång.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Puscifer:

Vadsomhelst förutom PC. uPlay leder bara till huvudvärk och frustration.

Jag har en del Uplay spel och tycker faktiskt inte det är något problem. Även de ubisoft spel jag har på steam (som självklart använder uplay också) berör mig inte det minsta. Den startar uplay programmet sen ser jag inte skymten av den förrens jag spelat klart. Så vad är problemet?

Ibland vill den inte uppdatera, och när det väl går tar det extremt lång tid.
Min bror kan inte ens få igång sitt uPlay utan att varje gång först navigera till en mapp och radera en särskild fil.

Det känns dessutom onödigt att behöva starta upp uPlay för att kunna spela de 2-3 spelen man har i spelbiblioteket. (Att behöva starta upp Steam är en annan sak eftersom man har ~250 spel samlade på en och samma plats)

Dagens i-landsproblem, möjligen, men om jag vill spela ett spel förväntar jag mig att det ska gå någorlunda snabbt och smärtfritt att starta spelet - annars tappar jag lusten innan jag ens kommit igång.

Jag antar att jag är lyckligt lottad då inga problem med Uplay/Steam/Origin. Eller jo, visst har jag haft problem, men inga direkt som varit långlivade eller stört.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

Jag har inte behövt uppgradera datorn på X antal år pga den flaskhals på all utveckling konsolerna satt. Men, nu börjar jag nosa strax över minimum här.

Hittills är det bara ArmA 3 jag inte kan spela i behaglig fps, om nu någon kan.


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Medlem

alltså vafan är det för sjuka krav egentligen? spelet ser ju inte alls lika imponerande ut som dom första E3 filmerna.. och dom där kraven är väl för att köra vadå i low eller och få knappt 30 fps? undrar va rekommenderade krav är..

Medlem
Skrivet av cinort:
Skrivet av kebbe:

Spelar det inte alls nu när grafiken inte ens är hälften av vad den var under E3-demon.

Så dom gör en far Cry 3 igen, inte förvånad.

Fast värre. Som det är nu ser det snarare ut som Getaway till PS2..

12
Skriv svar