Nya rykten kring Mirror's Edge 2

Robot
Medlem
Nya rykten kring Mirror's Edge 2

Ju mer Mirror's Edge 2 desto bättre!

Medlem

Skjutvapnen från första spelet tyckte jag inte var så bra, så för min del gör det inget om de försvinner.

Medlem

Vore dumt annars

Ase
Medlem

Vad var bra med mirror edge igentligen ett hyfsat snyggt spel sen hoppande mellan tak osv kändes som ett konsollspel utan vidare handling

Medlem
Skrivet av Ase:

Vad var bra med mirror edge igentligen ett hyfsat snyggt spel sen hoppande mellan tak osv kändes som ett konsollspel utan vidare handling

Jag älskade att springa runt och hoppa mellan tak osv...

Medlem
Skrivet av Ase:

Vad var bra med mirror edge igentligen ett hyfsat snyggt spel sen hoppande mellan tak osv kändes som ett konsollspel utan vidare handling

Okej två frågor 1.Spelar du spel för story? 2. Om inte varför kritisera Mirror's Edge?
Det är en fantastisk story. Tycker spelet går att spela med både kontroll och tangentbord+mus.

Medlem

ettan gick inte å spela alls då det va så förbannat buggigt


signatur

spriten räddade mig från sporten

Medlem

Inte ens EA kan förstöra en så bra speltitel som Mirror's Edge.

..Right?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

2016? Jag drar och lägger mig i frysen och ställer äggklockan. Sen så får någon tina upp mig en dag innan det släpps.

Medlem

Mirror's Edge 1 var helt fantastiskt att spela igenom. Ser fram emot 2:an!


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Måste vara väldigt schyst för folket på DICE att dem ändå har titlar som Mirrors Edge 2 och nästa Battlefront att jobba med =). För hur mycket man än gillar spunkgargleweewee spel kan det ju i längden inte vara varken speciellt kul eller stimularande att hela tiden bara sitta med BF-serien.

Ase
Medlem
Skrivet av Welo:
Skrivet av Ase:

Vad var bra med mirror edge igentligen ett hyfsat snyggt spel sen hoppande mellan tak osv kändes som ett konsollspel utan vidare handling

Okej två frågor 1.Spelar du spel för story? 2. Om inte varför kritisera Mirror's Edge?
Det är en fantastisk story. Tycker spelet går att spela med både kontroll och tangentbord+mus.

1 spelar spel för story ja 2.den tid jag lagt ner på det var inte särskilt övertygande 2,5 timmar men kanske ska ge det en chans till. Men intrycket man fick av det var klen story.

Medlem
Skrivet av Ase:

Vad var bra med mirror edge igentligen ett hyfsat snyggt spel sen hoppande mellan tak osv kändes som ett konsollspel utan vidare handling

Så du köpte, hoppas jag, ett parkour spel och sedan klagar du på att det var parkour?

*suck*


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av Ase:
Skrivet av Welo:
Skrivet av Ase:

Vad var bra med mirror edge igentligen ett hyfsat snyggt spel sen hoppande mellan tak osv kändes som ett konsollspel utan vidare handling

Okej två frågor 1.Spelar du spel för story? 2. Om inte varför kritisera Mirror's Edge?
Det är en fantastisk story. Tycker spelet går att spela med både kontroll och tangentbord+mus.

1 spelar spel för story ja 2.den tid jag lagt ner på det var inte särskilt övertygande 2,5 timmar men kanske ska ge det en chans till. Men intrycket man fick av det var klen story.

Okej då kan jag säga så här: Spela klart hela storyn kolla alla cut scenes och lyssna på allt. Du kommer märka att storyn är djupare och bättre än du tror

Medlem

Jag hoppas verkligen att det stämmer om inga vapen!


signatur

I am the Milkman. My milk is delicious

Medlem

"always online" där man kan springa in i andra spelare i ungefär samma stil som indiepärlan Journey. Co-op och tävlingsinriktade spellägen finns också att förlusta sig i.

Huvudpersonen Faith sägs heller inte använda några skjutvapen, och actiondelarna från den första trailern från spelet är riktig, oscriptad gameplay. Om ryktena stämmer får vi vänta på allt detta till 2016.

GLÖÖÖM DET. Då håller jag mig tilll ETTAN

Medlem

Jag tyckte vapnen var grymt bra känsla i. Dock kändes det som det var i fel spel.

Det bästa med mirror's edge var designen. Både grafik och ljud. Level design var ok med och älskade vad storyn kunde varit men det var lite för lite av den varan.

All in all har inte jag varvat ett spel lika många gånger som mirror's edge. Älskade allt med det. Så himla synd att det ska dröja så länge till tvåan..

Trodde blint på DICE tidigare, nu får det vara upp till bevis.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

DICE har mycket att bevisa med Mirrors Edge 2. Allt jag kan se framför mig är att dom på något sätt sabbar spelet med allt för mycket gimmicks, opolerad spelmekanik och halv taskig världs interaktion.


signatur

Idono. That's me!

ZF
Medlem
Citat:

Skådeplatsen är en stor och öppen stad, där vissa delar är "always online" där man kan springa in i andra spelare i ungefär samma stil som indiepärlan Journey.

kommer ju bli skumt om det springer runt en massa Faiths och ropar "tjeenja!" på varann.

skulle iof kunna förklaras med att skumma det megaföretaget Shard Postal ltd har klonat henne för att få billiga och snabba brevbärare. och nu måste både de och klonerna stoppas; enter deatmatch!

och "capure the bag" naturligtvs.

Skrivet av Welo:

Okej då kan jag säga så här: Spela klart hela storyn kolla alla cut scenes och lyssna på allt. Du kommer märka att storyn är djupare och bättre än du tror

ärligt talat var den bland det mest modell A4-thriller som går att tänka sig. däremot var det smart och snyggt berättat, bra regi, mise en scene samt foto helt enkelt.

Inaktiv

FZ.se "Always online" har inte samma laddning som en MP-komponent i ett EA-spel va?

Medlem

Och där började Mirror's Edge redan bli lite av en mardröm.."always online"

Att Faith inte använder vapen i 2an är något jag stödjer dock hoppas jag att man fortfarande kan plocka upp vakter samt polisens vapen.
Samt att dom är lika jobbiga att använda.

ZF
Medlem
Skrivet av StefanEvert:

FZ.se "Always online" har inte samma laddning som en MP-komponent i ett EA-spel va?

Skrivet av Tobblish:

Och där började Mirror's Edge redan bli lite av en mardröm.."always online"

Att Faith inte använder vapen i 2an är något jag stödjer dock hoppas jag att man fortfarande kan plocka upp vakter samt polisens vapen.
Samt att dom är lika jobbiga att använda.

det som menades med det i det här fallet betydde nog inte mer än som sägs, att det är som i "Journey" och alltså att när du är uppkopplad så dyker andra spelare upp i spelet. spelar man nerkopplad så gör de inte det. lite samma sak som i Dark Souls, Dead Island, Watchdogs, ZombiU osv. DRM lär det däremot ha ironiskt tjockt med kontrasterande sin handling, med tanke på att det första hade en minst sagt högre och långvarigare topplisteplacering på Piratradion än VGC menar jag.

var vapnen verkligen så jobbiga förresten? det enda jag minns var begränsande var att det inte gick att ta dom med sig nån längre sträcka eftersom inte ens pistoler är parkouranpassade visst..

Medlem

Vapnen var inget problem i det första spelet för mig. De bidrog till lite variation så det var mest positivt. Om de är med igen vore det kul om man kunde utnyttja samma rörelseschema med vapen som utan. Att man var lika akrobatisk och vig och rörlig i vapenstrider som när man slogs med sina händer och fötter.

Medlem

Att inte ge spelaren skjutvapen ger ju spelet en speciell charm och ännu mer säregenhet, så det uppskattar jag.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Jag hoppas verkligen spelet inte får något hemskt always online-DRM, då blir det tyvärr bojkott för min del, även fast jag vekrligen älskar det första spelet.

Jag har inga problem med ett online-läge, så länge spelet också går att spela offline.

Skrivet av motionfield:

Jag tyckte vapnen var grymt bra känsla i. Dock kändes det som det var i fel spel.

Jag tycker det kändes som vapnen var lagom svårhanterade, Faith är ju en "runner", ingen supertränad stridssoldat och ska därför inte hantera vapen perfekt. Absolut, man kan använda dom för att lättare ta sig ur en strid, men man uppmuntras till att undvika vapnena (kanon!) då de har mkt begränsad ammunition och förhindrar en från att springa (delvis eller helt beroende på vapnets storlek).
Med det sagt tycker jag det är lite skoj att plocka upp ett automatvapen, dra igång slow motion och ta ut ilskan på vakterna när spelet inte går så bra, för omväxlingens skull (brukar spela helt utan vapen för det mesta).

Skrivet av Freffo:

2016? Jag drar och lägger mig i frysen och ställer äggklockan. Sen så får någon tina upp mig en dag innan det släpps.

Haha! Funderar på att göra det samma (såvida spelet inte kräver att man är online, förstås).

1
Skriv svar