Little Big Adventure kommer till IOS och Android

Robot
Little Big Adventure kommer till IOS och Android
tnn
Medlem
Little Big Adventure kommer till IOS och Android

Oj, vilken nostalgitripp!
LBA och kanske framförallt uppföljaren är nog vad som fick mig intresserad av spel. Mästerverk för fan!

Medlem

WOOOOOOOOOOOAAAATT O_O! Det här ska bli skoj!

Ase
Medlem

var fantastiska spel på sin tid. plattor & mobiler börjar komma till tidigt 90 tal i prestanda yippie(eller i spelutveckling) men ett steg framåt.

Medlem

Fysatanvagrymt!

Hoppas LBA 2 också kommer vad det lider.

Inaktiv
Skrivet av Ase:

var fantastiska spel på sin tid. plattor & mobiler börjar komma till tidigt 90 tal i prestanda yippie(eller i spelutveckling) men ett steg framåt.

ehm va?

Du har ingen talan då du spyr ur dig sådan okunskap.

Medlem
Skrivet av Ase:

var fantastiska spel på sin tid. plattor & mobiler börjar komma till tidigt 90 tal i prestanda yippie(eller i spelutveckling) men ett steg framåt.

Gå och ställ dig i skamvrån!

Medlem
Skrivet av Ase:

var fantastiska spel på sin tid. plattor & mobiler börjar komma till tidigt 90 tal i prestanda yippie(eller i spelutveckling) men ett steg framåt.

LBA är fortfarande ett riktigt bra spel, jag vet för jag spelade det för bara något år sedan;).

Inaktiv

Oho! Detta ska jag lätt skaffa! Nostalgi som heter duga! <3

Ase
Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Ase:

var fantastiska spel på sin tid. plattor &amp;amp; mobiler börjar komma till tidigt 90 tal i prestanda yippie(eller i spelutveckling) men ett steg framåt.

LBA är fortfarande ett riktigt bra spel, jag vet för jag spelade det för bara något år sedan;).

Håller helt med var fantastiska spel, spelade igenom 1an för några månader sen,båda finns på gog för en liten peng,om man som jag hellst spelar på PC

Ase
Medlem
Skrivet av KaptenKanel:
Skrivet av Ase:

var fantastiska spel på sin tid. plattor &amp;amp; mobiler börjar komma till tidigt 90 tal i prestanda yippie(eller i spelutveckling) men ett steg framåt.

Gå och ställ dig i skamvrån!

Oj kritik mot telefoner känsligt, Fortfarande bra spel är plattformen jag är mer kritisk mot men man har olika krav.

Inaktiv

Skön musik i dessa spel Har kvar dom på bigbox. Har det redan gått 20 år alltså, jösses. :/

Medlem

Jag spelade igenom lba2 rätt många gånger när jag var yngre. Helt underbar atmosfär.

Nu blev man sugen på att leta up skivorna och spela igenom det igen.

Inaktiv
Skrivet av Ase:
Skrivet av KaptenKanel:
Skrivet av Ase:

var fantastiska spel på sin tid. plattor &amp;amp; mobiler börjar komma till tidigt 90 tal i prestanda yippie(eller i spelutveckling) men ett steg framåt.

Gå och ställ dig i skamvrån!

Oj kritik mot telefoner känsligt, Fortfarande bra spel är plattformen jag är mer kritisk mot men man har olika krav.

snarare att du inte vet vad du talar om.

Medlem

Fan va min psx kontroll tog styrk PGA detta spel :I

Medlem

Härligt! kan man hoppas på att tvåan dyker upp också

Medlem
Skrivet av Ase:

var fantastiska spel på sin tid. plattor &amp; mobiler börjar komma till tidigt 90 tal i prestanda yippie(eller i spelutveckling) men ett steg framåt.

Så du menar att de mest avancerade iOS/androidspelen kan jämföras med PC-spel från början av nittiotalet?

Två frågor:
1. Vilken sten bor du under?
2. Vad hade du för dator i början av nittiotalet?

Medlem

Kort och gott: jaaaaaaaaaaaa!!

Medlem

Väärldens bästa äventyrsspel genom tiderna...
http://www.magicball.net/ för lba info


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

För mig är detta årets spelhändelse. Tror jag varvade det där jävla spelet 5-6 gånger utan att hitta "Tea pot". Nu kommer min hämnd!


signatur

A punch like that is worth two in the bush

Medlem

Det här kan nog vara det spel som gjorde störst intryck på mig när jag var en gamer i vardande. Undrar om man vågar spela det... Vill ju inte fucka upp min barndom liksom.


signatur

The Emperor protects.

Medlem

Jag älskade verkligen LBA som liten, jag har alltid velat att dem ska göra en 3a

1
Skriv svar