Vilka Gameboy Advanced-spel måste man ha?

Flakmonkey
Vilka Gameboy Advanced-spel måste man ha?

Behöver lite hjälp i mitt spelsamlande. Tänkte börja fokusera på Gameboy Advanced men jag skulle behöva hjälp med att veta vilka titlar det är som man "bara måste ha". Jag har ju några sådana redan men behöver fler. Så hit me with your best shot helt enkelt

#blogg

Redaktör
Ponny
Vilka Gameboy Advanced-spel måste man ha?

Du har Golden Sun-duon. Det är en bra början!

Spontant tänker jag på Fire Emblem och Fire Emblem: Sacred Stones. Och åh, Zelda: Minish Cap.

Jag får säkert anledning att återkomma. Ska fnula lite...


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Minish Cap


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Advance Wars.


signatur

Everybody needs help.

Medlem

förutom dem du har

Super Mario Advance 1 : Super Mario 2
Super Mario Advance 2 : Super Mario World
Super Mario Advance 3 : Yoshi Island
Super Mario Advance 4 : Super Mario 3
Zelda : Minish Cap
Advance Wars
Advance Wars : Black Hole Risning
Metriod Prime : Zero Missions
Mario & Luigi: Superstar Saga
Pokemon Emerald
Kirby: Nightmare in Dream Land


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

-Harvest Moon: Friends of Mineral Town
-Legend of Zelda: Minish Cap
-Metroid: Zero Mission
-Super Mario Advance 2: Super Mario World
-Super Mario Advance 4: Super Mario Bros. 3
-Mario & Luigi: Superstar Saga
-Advance Wars


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Metroid Fusion i all ära, men jag tycker faktiskt mer om Metroid: Zero Mission (kan mycket väl vara det sidscrollande spel jag gillar bäst av alla sidescrollers någonsin :), det är helt klart i klass med Super Metroid)

För övrigt har ju de flesta bra titlar redan nämnts (Zero Mission också förstås, men tycker det spelet är så pass fantastiskt att det förtjänade lite extra uppmärksamhet).

Gillar även Wario Land 4, tycker alla Wario Land på Gameboy har fantastiskt gameplay, grym spelkänsla! Det som kom till Gamecube har jag däremot inte provat men det handlade ju inte denna tråden om ändå.

En annan viktig grej om du ska bli seriös Advance-samlare är att stava konsolens namn korrekt, den heter Advance, inte Advanced

Medlem

Kan man ha ett gameboy utan Pokémon?

Medlem
Flakmonkey

Tackar för alla tipsen! Har en hel del spel att först skaffa och sen lira igenom. Har många timmars nöje framför mig, det är en sak som är säker

Medlem

Sonic Advance 2 !


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

ZF
Medlem

ah, de sista pappfodralen. nästan ingen kommer sakna er. utom samlare med investeringsintresset främst..

se till att ha en gammal DS att spela på. Advance kan orsaka blindhet inom 3 timmar tydligen.

Medlem

Hmm... jag hann bara köpa ett spel till min GBA innan plattformen gick i graven. Det var Final Fantasy Tactics Advance. Utöver det har jag Super Mario Advance 2 : Super Mario World som ingick i bundlen.
Är själv lite sugen på att utöka samlingen, hur får man bäst/lättast tag i spel?

Flakmonkey
Skrivet av Emret:

Hmm... jag hann bara köpa ett spel till min GBA innan plattformen gick i graven. Det var Final Fantasy Tactics Advance. Utöver det har jag Super Mario Advance 2 : Super Mario World som ingick i bundlen.
Är själv lite sugen på att utöka samlingen, hur får man bäst/lättast tag i spel?

Enklaste är nog Tradera eller någon onlinebutik, men det är ju svårare att hitta klipp där.

Medlem

Mario Kart: Super Circuit

Konami Krazy Racers

Boktai

Boktai 2

F-Zero är rätt okej...

Finns nog många fler att tipsa om också. (förutom de som redan nämnts av andra)

Sedan heter det Advance, inte Advanced.

Medlem
Skrivet av ZF:

Advance kan orsaka blindhet inom 3 timmar tydligen.

Va?
Menar du att den är jobbig för att den inte har bakgrundsbelysning?
Annars finns ju Advance SP samt Gameboy Micro

ZF
Medlem
Skrivet av fzusr:
Skrivet av ZF:

Advance kan orsaka blindhet inom 3 timmar tydligen.

Va?
Menar du att den är jobbig för att den inte har bakgrundsbelysning?
Annars finns ju Advance SP samt Gameboy Micro

ja de där hade det också kanske. har dock för mig det var fråga om belysning snarare än bakgrundsbelyning på dem, eller på nån av dem iaf. bättre än ingen alls dock, antar jag.

1
Skriv svar