Medlem
Skrivet av Luftman:

62-ton kadaver disciplin

PANZARMARSCHEN GÅR, DÖDEN FÖLJER DEN!

Inaktiv
Skrivet av Skelögd:

Det märks att det är skaparna av CoD4 som gjort spelet. Sådan här skön känsla kan Floppelfield och nuvarande CoD bara drömma om.

verkar lovande .. cod 4 och world at war va dom sista bra codspelen .. men man får inte glömma att cod 2 och 3 sög stenhårt jämfört med ett

Inaktiv
Skrivet av IshethZenunim:

Är det bara jag som är ungefär lika intresserad av Titanfall som jag är av Euro Truck Simulator 2? Jag kan verkligen inte se tjusningen i detta.

det är iaf roligare än chemical spillage simulator

Medlem

enboomer @ origin för lek och bus

så jävla tråkigt spel att köra själv

phi
Medlem
Skrivet av p0k:

Avsaknaden av redigt 120hz support och att v-sync inte funkar i spelet fortfarande som det skar, gör att man självklart inte tänker spela detta pisset...

What? vsync på i FPS-spel? Herrejösses, det är tur att du inte är kräsen

Medlem

Det är inget kampanj-tvång!? Jag skippade det..

Medlem

Det heter antingen Robo-COD eller TitanFail
Och ja det är som om MW och Cod fick en baby, förbannat ful och tråkig.

Nog för att jag älskar robotar.

Medlem
Skrivet av IshethZenunim:

Är det bara jag som är ungefär lika intresserad av Titanfall som jag är av Euro Truck Simulator 2? Jag kan verkligen inte se tjusningen i detta.

EuroTrash 3 är bättre med OculusDick eller VA

Medlem
Skrivet av purjo:
Skrivet av IshethZenunim:

Är det bara jag som är ungefär lika intresserad av Titanfall som jag är av Euro Truck Simulator 2? Jag kan verkligen inte se tjusningen i detta.

Jag har över trettio timmar i ETS2 och kan verkligen inte påstå att jag är lika hypad över detta som jag är över ett eventuellt nytt DLC som lägger till Skandinavien.

http://ets2mods.com/en/maps/486-20131231promodsscandinaviaedi...

phi
Medlem
Skrivet av RussianVodka:

Kul detalj: Spelar man på en 120+hz skärm och drar igång vsync så ändras låsningen av fps till samma värde som uppdateringsfrekvensen.

Dessvärre har jag upplevt konstiga stutterings med vsync igång, trots konstanta 120 fps på mitt R9 290.

No shit, menar du verkligen det?

En annan kul detalj: det lägger även till två frames (22ms) input lag oavsett hur låg input lag du har i skärmen.

Det innebär att en duktig och erfaren FPS-spelare märker direkt av fördröjningen på 22ms så fort man rör musen, vilket direkt sabbar aim och reaktionsförmågan avsevärt.

Så vsync + FPS-spel = jättedålig kombination.

p0k
Medlem
Skrivet av neocon:
Skrivet av p0k:

Avsaknaden av redigt 120hz support och att v-sync inte funkar i spelet fortfarande som det skar, gör att man självklart inte tänker spela detta pisset...

Är det någon sorts principsak? Du tror inte "detta pisset" når upp till en rätt hög visuell standard ändå?

Att inte kunna fixa något så simpelst som ordentligt 120hz support, i dagens läge, är jävla billigt.

Simple as.

Medlem
Skrivet av adde111:

Det är inget kampanj-tvång!? Jag skippade det..

Jag har för mig att man inte låser upp sina chassi till titans om man inte kör kampanjen

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av RussianVodka:

Kul detalj: Spelar man på en 120+hz skärm och drar igång vsync så ändras låsningen av fps till samma värde som uppdateringsfrekvensen.

Dessvärre har jag upplevt konstiga stutterings med vsync igång, trots konstanta 120 fps på mitt R9 290.

No shit, menar du verkligen det?

En annan kul detalj: det lägger även till två frames (22ms) input lag oavsett hur låg input lag du har i skärmen.

Det innebär att en duktig och erfaren FPS-spelare märker direkt av fördröjningen på 22ms så fort man rör musen, vilket direkt sabbar aim och reaktionsförmågan avsevärt.

Så vsync + FPS-spel = jättedålig kombination.

Det är stuttering jag upplever inte fördröjning, och att fpsen låses upp från 60 till 120 för att man har vsync igång är inte direkt logiskt någonstans.


signatur

Who Dares, Wins

Medlem
Skrivet av kwiizu:
Skrivet av adde111:

Det är inget kampanj-tvång!? Jag skippade det..

Jag har för mig att man inte låser upp sina chassi till titans om man inte kör kampanjen

Oj då.. Jag trodde bara jag var för låg level..

Medlem
Skrivet av kayl:
Skrivet av Luftman:

62-ton kadaver disciplin

PANZARMARSCHEN GÅR, DÖDEN FÖLJER DEN!

Tack!! Det finns vettiga människor!

Medlem
Skrivet av starboy83:

Hur f-n kan det komma sig att spelet kostar 599 på Origin och t.ex. 389 på spelbutiken.se? Så grymt korkat...

- Jag betalade 799 kr på Origin för "Digital Deluxe" med "Season Pass".
49,9 GB.
Jag spelar tydligen fel, enligt Calle, för det känns precis som COD med Mechs.
Eller som jag skrev tidigare, som en korsning mellan Unreal Tournament III, COD och Battlefield. (Plus lite Quake.)
Så helt nytt känns det ju inte. Men jag är helt nöjd med köpet!


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av starboy83:

Hur f-n kan det komma sig att spelet kostar 599 på Origin och t.ex. 389 på spelbutiken.se? Så grymt korkat...

Ganska enkelt.
Om de säljer spelet/spelen billigare på Origin så kommer de fysiska butikerna tillslut inte köpa&sälja spelen då de inte tjänar tillräckligt med pengar på det, vilket tar bort en stor marknad.

phi
Medlem
Skrivet av RussianVodka:
Skrivet av phi:
Skrivet av RussianVodka:

Kul detalj: Spelar man på en 120+hz skärm och drar igång vsync så ändras låsningen av fps till samma värde som uppdateringsfrekvensen.

Dessvärre har jag upplevt konstiga stutterings med vsync igång, trots konstanta 120 fps på mitt R9 290.

No shit, menar du verkligen det?

En annan kul detalj: det lägger även till två frames (22ms) input lag oavsett hur låg input lag du har i skärmen.

Det innebär att en duktig och erfaren FPS-spelare märker direkt av fördröjningen på 22ms så fort man rör musen, vilket direkt sabbar aim och reaktionsförmågan avsevärt.

Så vsync + FPS-spel = jättedålig kombination.

Det är stuttering jag upplever inte fördröjning, och att fpsen låses upp från 60 till 120 för att man har vsync igång är inte direkt logiskt någonstans.

Att du inte upplever fördröjningen innebär inte att det inte är där och ja, jag är medveten om att det var stuttering du upplevde.

Att vsync synkar till skärmens Hz är logiskt på alla sätt och vis. Har du en t,ex144 hz skärm så synkar vsync till 144 fps osv. Klarar inte datorn av att kräma ut 120 fps med en 120 hz skärm så får du framedrops till 60 fps. Klarar inte datorn av att kräma ut 60 fps på en 60 hz skärm så får du framedrops till 30 fps. En jäkla berg- och dalbana med andra ord.

Kort sagt så är det oftast bättre att slå av vsync och leva med lite tearing än framedrops och input lag.

Medlem
Skrivet av Petah:
Skrivet av starboy83:

Hur f-n kan det komma sig att spelet kostar 599 på Origin och t.ex. 389 på spelbutiken.se? Så grymt korkat...

Ganska enkelt.
Om de säljer spelet/spelen billigare på Origin så kommer de fysiska butikerna tillslut inte köpa&sälja spelen då de inte tjänar tillräckligt med pengar på det, vilket tar bort en stor marknad.

Fast vi har ju alltid ett val!
Ibland köper jag fysiskt i butik, ibland på cdon och ibland på Origin eller Steam.
No problem!?
(Fast det är ju klart att priset, eller vad man får, påverkar var man handlar.
Och snabb leverans och smidighet.)


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av RussianVodka:
Skrivet av phi:
Skrivet av RussianVodka:

Kul detalj: Spelar man på en 120+hz skärm och drar igång vsync så ändras låsningen av fps till samma värde som uppdateringsfrekvensen.

Dessvärre har jag upplevt konstiga stutterings med vsync igång, trots konstanta 120 fps på mitt R9 290.

No shit, menar du verkligen det?

En annan kul detalj: det lägger även till två frames (22ms) input lag oavsett hur låg input lag du har i skärmen.

Det innebär att en duktig och erfaren FPS-spelare märker direkt av fördröjningen på 22ms så fort man rör musen, vilket direkt sabbar aim och reaktionsförmågan avsevärt.

Så vsync + FPS-spel = jättedålig kombination.

Det är stuttering jag upplever inte fördröjning, och att fpsen låses upp från 60 till 120 för att man har vsync igång är inte direkt logiskt någonstans.

Att du inte upplever fördröjningen innebär inte att det inte är där och ja, jag är medveten om att det var stuttering du upplevde.

Att vsync synkar till skärmens Hz är logiskt på alla sätt och vis. Har du en t,ex144 hz skärm så synkar vsync till 144 fps osv. Klarar inte datorn av att kräma ut 120 fps med en 120 hz skärm så får du framedrops till 60 fps. Klarar inte datorn av att kräma ut 60 fps på en 60 hz skärm så får du framedrops till 30 fps. En jäkla berg- och dalbana med andra ord.

Kort sagt så är det oftast bättre att slå av vsync och leva med lite tearing än framedrops och input lag.

Har inte sagt att den inte är där ville bara påpeka att jag menade stuttering då det framkom för mig att du tolkade det som input lag. Missförstånd helt enkelt, no big deal.

Förutsatt att FPSen är högre än frekvensen du synkar till ja då kommer den hamna på den frekvensen du har skärmen på, men det är inte logiskt att den helt plötsligt skulle höja min fps från 60 till 120 om jag slår på vsync, aldrig haft ett scenario med FPS-cap på 60 eller under som magiskt försvinner för att jag slår på vsync.


signatur

Who Dares, Wins

Medlem
Skrivet av adde111:
Skrivet av kwiizu:
Skrivet av adde111:

Det är inget kampanj-tvång!? Jag skippade det..

Jag har för mig att man inte låser upp sina chassi till titans om man inte kör kampanjen

Oj då.. Jag trodde bara jag var för låg level..

hehe, man får stryder när man klarar av kampanjen med ena fractionen. Sen får man Ogre chassi i andra vändan med den andra fractionen

Medlem

Jag blir möjligtvis mer nyfiken om det kommer intressantare multiplayer-modes. Jag är inte jätteglad för det jag testade i Betan. Ska väl bli kul att se vad de gör med dessa leakade aliens som nämnts?

Medlem
Medlem

Rekylen förstör allt. Mest för att den inte finns... Sen är robotarna eller "Titans" Alldeles för smidiga och snabba. Förstör lite charmen i det hela... Men jag har tittat på ytan så vad vet jag..


signatur

The spiders won,t find us here.

Medlem
Skrivet av Harry Coma:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Harry Coma:

Hmm..

Och banorna är..?

Stora, små, många eller få?

Objektiv data:

15 stycken,
Storleken från de två i betan är genomgående. Vissa trängre, andra mer öppna.

Subjektiv åsikt:

Bra variation, men Relic trist. Demeter snygg.

Tack.

Tror nog att jag hade gillat spelet, älskar ju allt vad Mechs heter.
Men, jag längtar nog mer efter ett rejält Mechwarrior spel med stora öppna ytor och allt vad det innebär.
Nej, inte Mechwarrior Online.
Det borde inte ens få heta det.

Den som väntar på nåt gott får ofta vänta för länge..

Kolla upp crysis/wars moddet MechWarrior Living Legends. Får mwo att se ut som ett patetiskt skämt gameplay mässigt.

Medlem

Herregud, man kan inte annat än sucka när man läser topkommentarerna.

Spelet är underbart. Helt klart det bästa FPS spel som kommit på många år.

Har lirat minst 12h nu och det är sjukt underbart, kan det behövas balansering (speciellt på 'jump kick' som oneshottar framifrån.

Medlem
Skrivet av starboy83:

Hur f-n kan det komma sig att spelet kostar 599 på Origin och t.ex. 389 på spelbutiken.se? Så grymt korkat...

För att nån härlig EA snubbe (och Steam också) gör översättningen $59 = €59 (på riktigt). Jag blir rätt irriterad på att det som regel är:

- Dyrast digitalt från t ex. Origin/Steam
- Lite billigare digitalt från någon annan/återförsäljare
- Mycket billigare med en dvd-skiva, manual och kartong
- 200 spänn billigare digitalt i dollar i usa, vilket man sällan kan handla från.. detta ihop med den översta punkten kunde man förstå om en mellanhandskostnad existerade, men nu känner jag mig bara scammad.

Medlem
Skrivet av sCaz:
Skrivet av starboy83:

Hur f-n kan det komma sig att spelet kostar 599 på Origin och t.ex. 389 på spelbutiken.se? Så grymt korkat...

För att nån härlig EA snubbe (och Steam också) gör översättningen $59 = €59 (på riktigt). Jag blir rätt irriterad på att det som regel är:

- Dyrast digitalt från t ex. Origin/Steam
- Lite billigare digitalt från någon annan/återförsäljare
- Mycket billigare med en dvd-skiva, manual och kartong
- 200 spänn billigare digitalt i dollar i usa, vilket man sällan kan handla från.. detta ihop med den översta punkten kunde man förstå om en mellanhandskostnad existerade, men nu känner jag mig bara scammad.

Tack, äntligen någon som förstår mitt inlägg!

Medlem

Kommer inte köpa spelet på grund av avsaknad av clan och esport support. Snacka om att slänga bort potential för ett grymt esport/clan spel. Förstår verkligen inte varför de ville göra det casual only.

Medlem

Här finns en trevlig artikel om grafikkortsmyter: http://www.tomshardware.com/reviews/graphics-card-myths,3694-...
Den tar upp v-sync och om man ska ha det på eller inte.


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

123
Skriv svar