Shards – old school-mmo under utveckling

Medlem
Shards – old school-mmo under utveckling

Spännande! Det här måste man hålla lite koll på.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Inaktiv

låter wonky :S skippa egna servrar och regler så kanske. blir ju ingen rp känsla av det hela

Medlem

Så länge det inte bara är sanbox bara för att vara snadbox, utan har en god anledning till det. Problemet jag har med sanbox, ett koncept som jag älskar mer än något annat, är att det allt för ofta saknar djup och mening.

Eftersom det är folk från utilma online hoppas jag att det innebär fler roller än att alla måste vara någon slags krigarhjälte. Jag fick aldrig chansen att lira det själv, men oj vad många historier man fått höra från mmo veteraner.

Får se vad det blir av detta.

Inaktiv

Jag spelade Ultima Online i väldigt många år och det slår bannemej allt vad som finns idag. Att det dessutom finns möjlighet till egna servrar och regler gör ju spelet oändligt, egentligen. Jag är dock nyfiken på vilka spelregler som spelet ska baseras på... D&D?

Medlem

Spelardrivna servrar + MMO har jag svårt att se fungera ihop. Anledningen är att jag aldrig gillat idén att en handfull människor styr regler och ramverk för tusentals människor som vill ha likvärdiga förutsättningar. Men de berömmer sig själva rätt duktigt i presentationen redan, kan den mängden självförtroende ge resultat?

Medlem

Om man gillar det hela pga av att det är folk från Ultima Online med, då är det bättre att satsa på spelet där Lord British själv är med. www.shroudoftheavatar.com

Medlem

Ooh, Roliga nyheter! Jag hoppar på hype tåget direkt

Medlem

Jag har bara en sak att tillägga: el pablo.

Medlem

Ojj hoppas dom får till det. Jag blir alltid glad men fort skeptiskt då UO var så sjukt bra och intressant. Hoppas verkligen dom kan få till det här.

Medlem

Ett Ultima Online liknande MMO, utan Felucca och Trammel skräpet! Take my money!

Medlem

Att ordet daoc var med i texten räckte för mig.

Medlem

Isometriskt? Ja, tack

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Så länge det inte bara är sanbox bara för att vara snadbox, utan har en god anledning till det. Problemet jag har med sanbox, ett koncept som jag älskar mer än något annat, är att det allt för ofta saknar djup och mening.

Eftersom det är folk från utilma online hoppas jag att det innebär fler roller än att alla måste vara någon slags krigarhjälte. Jag fick aldrig chansen att lira det själv, men oj vad många historier man fått höra från mmo veteraner.

Får se vad det blir av detta.

Exakt, hoppas att de sneglar på EvE!

Medlem

nice om dom går tillbaka till gamla rötter då det tog lång tid o lvla osv. Ungefär som att va hård i magen o det tar lite tid innan de kommer något, än att det går i racer fart hehe :).

Medlem

Tack vare kickstarter så är jag fortfarande en gamer.

1
Skriv svar