Yoshi's New Island

Robot
Yoshi's New Island

För miljoner år sedan dog dinosaurierna ut. Fortsätter Nintendo behandla Yoshi på samma styvmoderliga vis kommer han snart gå samma utdöda väg till mötes.

#super-mario-world-2-yoshis-island, #yoshis-new-island, #arzest


Medlem
Yoshi's New Island

Så kan det gå när man mjölkar ett varumärke...

Av någon anledning blev donkey kong till 3ds bra mycket bättre.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Medlem

*sneglar mot Nintendo, skakar på huvudet och suckar tungt*


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Moderator | Testpilot

Många reboots har dock varit bra så sluta gnälla allesammans.

Det här spelet känns dock riktigt skumt. Verkar vara "samma" spel fast bara sämre. Visst återanvänder Nintendo sina varumärken men gör oftast något nytt och fräscht varje gång :/


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Två bortglömda DS-delar? Jag minns bara Yoshi Island DS, vilket är det andra?

Medlem

Det gamla spelet med sin kladdgrafik kändes väldigt nyskapande när det kom till SNES.
Men inget Nintendo gjort på senare tid har imponerat mig. Det är inte åldern, jag konsumerar med glädje nya plattformsspel som faktiskt är bra.

Medlem
Skrivet av DarkZide8:

Två bortglömda DS-delar? Jag minns bara Yoshi Island DS, vilket är det andra?

Fredrik kanske tänkte på Super Mario Advance 3 som var Yoshi´s Island en gång till men till Game Boy Advance? För vad jag vet kom endast ett Yoshi´s Island till DS.

Däremot finns ju en del andra spel med Yoshi, som Yoshi´s Universal Gravitation, Yoshi Touch & Go, Yoshi´s Story och Yoshi´s Safari. Sistnämnda är något så oväntat som ett ljuspistolspel till SNES.

Men nej, det här är så vitt jag vet det tredje spelet i Yoshi´s Island-serien.

Medlem
Skrivet av Forcie:

Det gamla spelet med sin kladdgrafik kändes väldigt nyskapande när det kom till SNES.
Men inget Nintendo gjort på senare tid har imponerat mig. Det är inte åldern, jag konsumerar med glädje nya plattformsspel som faktiskt är bra.

Då skulle du ha handlat mycket ifrån Nintendo som dominerar den marknaden. SMB3D world, NSMBU, DKTFC är alla helt fantastiska plattformsspel.

Medlem
Skrivet av doffe09:

Då skulle du ha handlat mycket ifrån Nintendo som dominerar den marknaden. SMB3D world, NSMBU, DKTFC är alla helt fantastiska plattformsspel.

Så, svaret på min subjektiva åsikt att jag inte uppskattar Nintendos nyare plattformsspel är alltså att jag isåfall borde ha köpt Nintendos plattformsspel? What?

Redaktör
Ponny
Skrivet av Banjo:
Skrivet av DarkZide8:

Två bortglömda DS-delar? Jag minns bara Yoshi Island DS, vilket är det andra?

Fredrik kanske tänkte på Super Mario Advance 3 som var Yoshi´s Island en gång till men till Game Boy Advance? För vad jag vet kom endast ett Yoshi´s Island till DS.

Däremot finns ju en del andra spel med Yoshi, som Yoshi´s Universal Gravitation, Yoshi Touch & Go, Yoshi´s Story och Yoshi´s Safari. Sistnämnda är något så oväntat som ett ljuspistolspel till SNES.

Men nej, det här är så vitt jag vet det tredje spelet i Yoshi´s Island-serien.

Jag har alltid resonerat som så att Yoshi Touch & Go var en del av den här serien. Samma grafiska stil, samma Baby Mario på Yoshi. Men, visst, det har inget "island" i titeln, så jag har kanske fel?

Hursomhelst, så tycker jag om Touch & Go. Arkadigt på ett bra sätt.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av Banjo:
Skrivet av DarkZide8:

Två bortglömda DS-delar? Jag minns bara Yoshi Island DS, vilket är det andra?

Fredrik kanske tänkte på Super Mario Advance 3 som var Yoshi´s Island en gång till men till Game Boy Advance? För vad jag vet kom endast ett Yoshi´s Island till DS.

Däremot finns ju en del andra spel med Yoshi, som Yoshi´s Universal Gravitation, Yoshi Touch & Go, Yoshi´s Story och Yoshi´s Safari. Sistnämnda är något så oväntat som ett ljuspistolspel till SNES.

Men nej, det här är så vitt jag vet det tredje spelet i Yoshi´s Island-serien.

Jag har alltid resonerat som så att Yoshi Touch & Go var en del av den här serien. Samma grafiska stil, samma Baby Mario på Yoshi. Men, visst, det har inget "island" i titeln, så jag har kanske fel?

Hursomhelst, så tycker jag om Touch & Go. Arkadigt på ett bra sätt.

Jag har faktiskt inte ens spelat Touch & Go, men det är väl mer ett pusselspel med touchstyrning än ett klassiskt plattformsspel? Grafiskt sett är det däremot rätt likt jo. Men isåfall skulle jag hellre kalla Yoshi´s Story (N64) för en del i serien, även om det inte har samma pastellgrafik utan mer ser ut lite som Kirby´s Epic Yarn eller Little Big Planet.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Många reboots har dock varit bra så sluta gnälla allesammans.

Det här spelet känns dock riktigt skumt. Verkar vara "samma" spel fast bara sämre. Visst återanvänder Nintendo sina varumärken men gör oftast något nytt och fräscht varje gång :/

Ye, antar att de inte ville / kunde lägga mer tid och pengar på spelet den här gången.


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Riktigt bra recension, jag hoppades på ett nytt Yoshis Island men förstår att så inte är fallet!

MVH BU

Medlem

synd på ett så bra klassiskt spel

1
Skriv svar