S: Amerikansk (NTSC) PS2 och Gamecube samt multix ps one

Medlem
S: Amerikansk (NTSC) PS2 och Gamecube samt multix ps one

Jag har en amerikansk Playstation 2 (orginalmodellen) med ställ: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f8/PS2-Fat-Co... samt två dual shock 2-handkontroller och ett orginalminneskort. Kräver omvandlare 230V till 110V som ej medföljer (eller så får man plocka ur den amerikanska interna strömgrejen och ersätta med en man norpat från en svensk maskin). Scartkabel medföljer ej, däremot tror jag att jag kan gräva fram en komponentkabeln som är ett bättre val i dagsläget.

Har också en amerikansk svart Gamecube med gameboy player, bredbandsadapter samt svensk strömgrej (så man behöver inte nån omvandlare). Om jag hittar kabeln, så kan även en f.n. avklippt komponentkabel ingå. Denna har varit moddad för att få ut rgb-scart ur den amerikanska maskinen, men i dagsläget har ju alla platta tvapparater component-ingångar så jag har sparat kabeln ifall man vill återställa modifikationen. De flesta amerikanska spel går att köra i 480p genom att hålla inne B-knappen när man startar maskinen. Zelda Wind Waker kan medfölja iom att jag ändå köpt det på Wii U, likaså Freeloader (bootskiva för att köra pal-spel) om jag inte kastat den. Handkontrollerna önskar jag dock behålla, iom att dessa går att koppla in till Wii.

Har även en "multi-x" Ps One med strömgrej och en (1) handkontroll dual shock 1. Inga spel medföljer. Här tror jag att jag kan kasta med en rgb-scart om jag hittar den.

Alla maskiner är fullt fungerande, men samtliga saknar kartong, manual osv.

Samtliga de där tre maskinerna saknar funktion för mig personligen eftersom jag kan spela PS1 och PS2-spel på min PS3, och Gamecubespelen går att köra på min Wii (utan u). Intresserad av nån av dem? Lägg ett bud.

1
Skriv svar