WoW-spelare blir level 85 – med neutral pandaren

Robot
WoW-spelare blir level 85 – med neutral pandaren
Medlem
WoW-spelare blir level 85 – med neutral pandaren

Samtidigt som man undrar vad det är för en tokstolle kan man ändå inte låta bli att beundras över denna typ av målmedvetenhet

Medlem

Lämpligt att han använder "The Insane" titlen.
Att folk orkar

Edit:
Fick kolla upp vad som krävdes i xp för 85-90, 110,780,000 verkar det som.
Han får alltså 20-30 xp per node ungefär.......så säg att han snittar på 25 xp.

110,780,000 / 25 = 4431200

Så han har nästan 4,5 miljoner plommor/mines att hämta innan 90..... sköj!

Medlem

1. Tänk vad han hade kunnat utvecklas om han t.ex studerat ett eller flera ämnen som han finner roliga under samma tid som han farmat dessa grejer.

2. Jag hoppas verkligen han bottar O_O

Medlem

Man undrar ju hur lång tid detta tog egentligen?

Medlem

Strongt gjort av killen.
Håller själv på med Pacifist utmaninen villket går ut på samma ide som han har, fast jag började som NightElf.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Haha, episkt.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Nice att grabben gör något han gillar. Livet är ju för kort för att göra skit man hatar.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Inaktiv

Cynikern i mig misstänker att en bot har plockat alla blommorna.

Medlem

WoW skulle vara roligare om man hade neutrala klasser som fungerade mer som NPCs. Finns säkert många som skulle vilja spela som bonde, köpman, smed, stenhuggare etc. och ha en egen bondgård, butik, restaurang eller smedja där dom arbetade. Idag finns ju olika craftingyrken men det vore intressantare om man kunde ha ett eget ställe där man kan sälja saker, behöver fylla på lagret med jämna mellanrum osv. En kul funktion vore om man kunde göra egna dialogträd så att även om man är offline kan andra spelare interagera med ens karaktär då han står bakom disken.
Pax för att spela kobold och hacka mineraler djupt under marken dagarna i ända!

Medlem

Sicket pulver, sånna där vill jag slå en ihop rullad tidning i huvudet på. Snacka om att slösa bort sin tid på absolut ingenting. Lägg det där drivet på någonting vettigt istället.

Inaktiv
Skrivet av atnek:

Sicket pulver, sånna där vill jag slå en ihop rullad tidning i huvudet på. Snacka om att slösa bort sin tid på absolut ingenting. Lägg det där drivet på någonting vettigt istället.

Samma gäller väl mängden meningslösa inlägg i forum, likt ditt? Tänk vad du kunde ha åstadkommit med ditt liv om du räknat ihop alla de minuter du lagt på att kritisera andra?

Medlem
Skrivet av atnek:

Sicket pulver, sånna där vill jag slå en ihop rullad tidning i huvudet på. Snacka om att slösa bort sin tid på absolut ingenting. Lägg det där drivet på någonting vettigt istället.

Vad är.. vettigt egentligen? Det är ett mål, som han vill slutföra. Finns mycket värre saker att lägga ner tid på.

Medlem
Skrivet av Lepr:

Lämpligt att han använder "The Insane" titlen.
Att folk orkar

Edit:
Fick kolla upp vad som krävdes i xp för 85-90, 110,780,000 verkar det som.
Han får alltså 20-30 xp per node ungefär.......så säg att han snittar på 25 xp.

110,780,000 / 25 = 4431200

Så han har nästan 4,5 miljoner plommor/mines att hämta innan 90..... sköj!

Om dom här siffrorna stämmer kommer det att ta tid:
Om han tar en node var 15 sekund, kommer det ta 781 dagar om han kör 24/7.

Medlem
Medlem
Skrivet av atnek:

Sicket pulver, sånna där vill jag slå en ihop rullad tidning i huvudet på. Snacka om att slösa bort sin tid på absolut ingenting. Lägg det där drivet på någonting vettigt istället.

Samma sak kan sägas om att läsa, se på TV, bädda sängen, promenera, småprata och en massa annat trams som man ägnar sig åt i vardagen.

Medlem
Skrivet av atnek:

Sicket pulver, sånna där vill jag slå en ihop rullad tidning i huvudet på. Snacka om att slösa bort sin tid på absolut ingenting. Lägg det där drivet på någonting vettigt istället.

Tja, så där säger ju vissa om att spela spel överhuvudtaget.

Medlem

Det var länge sedan jag lirade wow, men fick man inte "the insane" genom att bli exhalted med tre neutrala factions? Visserligen en massa grindande kommer jag ihåg, men ändå?

Gällande att han slösar sin tid skulle jag säga att hade han bara gjort som alla andra och lirat igenom spelet och sedan suttit och grindat gear, så hade det varit åtminstone lika mycket slöseri med tiden. Det är ju det alla andra gör.

Sedan skulle det ju varit mycket roliga förmodligen Men nu fick han sina 15 minutes


signatur

K9
:.:

Medlem
Skrivet av Incal:

WoW skulle vara roligare om man hade neutrala klasser som fungerade mer som NPCs. Finns säkert många som skulle vilja spela som bonde, köpman, smed, stenhuggare etc. och ha en egen bondgård, butik, restaurang eller smedja där dom arbetade. Idag finns ju olika craftingyrken men det vore intressantare om man kunde ha ett eget ställe där man kan sälja saker, behöver fylla på lagret med jämna mellanrum osv. En kul funktion vore om man kunde göra egna dialogträd så att även om man är offline kan andra spelare interagera med ens karaktär då han står bakom disken.
Pax för att spela kobold och hacka mineraler djupt under marken dagarna i ända!

Det du föreslår är ju ett "normal" och riktigt MMO. Tyvär fungerar det inte idag.

I gamla goda tiderna i SWG/UO var det närmast som du beskriver ovan.

Så har funnits spel som du beskriver men har helt fallit bort för NPC drivna quest hub MMOs som man lessnar på efter 2timmar.

Medlem

Som att levla till 99 i secret of mana genom att bara döda kaniner i första området.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Nice att grabben gör något han gillar. Livet är ju för kort för att göra skit man hatar.

Men om man älskar att göra skit man hatar?


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Han måste ju haft en bot..

Medlem
Skrivet av Segas:
Skrivet av atnek:

Sicket pulver, sånna där vill jag slå en ihop rullad tidning i huvudet på. Snacka om att slösa bort sin tid på absolut ingenting. Lägg det där drivet på någonting vettigt istället.

Samma gäller väl mängden meningslösa inlägg i forum, likt ditt? Tänk vad du kunde ha åstadkommit med ditt liv om du räknat ihop alla de minuter du lagt på att kritisera andra?

Koka ett ägg.

Medlem
Skrivet av Bennii:
Skrivet av atnek:

Sicket pulver, sånna där vill jag slå en ihop rullad tidning i huvudet på. Snacka om att slösa bort sin tid på absolut ingenting. Lägg det där drivet på någonting vettigt istället.

Samma sak kan sägas om att läsa, se på TV, bädda sängen, promenera, småprata och en massa annat trams som man ägnar sig åt i vardagen.

Anti-Social much?

Inaktiv
Skrivet av atnek:
Skrivet av Segas:
Skrivet av atnek:

Sicket pulver, sånna där vill jag slå en ihop rullad tidning i huvudet på. Snacka om att slösa bort sin tid på absolut ingenting. Lägg det där drivet på någonting vettigt istället.

Samma gäller väl mängden meningslösa inlägg i forum, likt ditt? Tänk vad du kunde ha åstadkommit med ditt liv om du räknat ihop alla de minuter du lagt på att kritisera andra?

Koka ett ägg.

Du ser, produktivitet.

Medlem

Säga vad man vill, men det DÄR är fan hardcore

Medlem

Man lär ju behöva vara konstant hög för att tycka att denna typ av gameplay är rolig..

Inaktiv
Skrivet av Segas:
Skrivet av atnek:

Sicket pulver, sånna där vill jag slå en ihop rullad tidning i huvudet på. Snacka om att slösa bort sin tid på absolut ingenting. Lägg det där drivet på någonting vettigt istället.

Samma gäller väl mängden meningslösa inlägg i forum, likt ditt? Tänk vad du kunde ha åstadkommit med ditt liv om du räknat ihop alla de minuter du lagt på att kritisera andra?

Att kritisera andra för att dom kritiserar andra är väl också att kritisera andra?

Medlem

En gatherbot. Ser dem ibland men oftast för mining...

Botarna i wow är och har varit många. Fiskebotar är fortfarande populärt bland "vanligt folk" eftersom de inte pallar fiska manuellt.

En av de vanligaste brukade vara en hunterbot som höll sig i ett område och sköt kattdjur som sen lootades och skinnades. Lämna en sån på en hel dag så har man lyft rätt mycket pengar och en hel del mats därtill.

Tror inte för ett ögonblick att han suttit manuellt och gjort det där. Restiden mellan varje blomma och detta antar jag utan mount samt tiden det rent generellt att spela upp sig till 85 vore hysterisk.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Tror faktiskt inte det, att det skulle vara en bot. Folk har vetat om hans resa ett bra tag om man tittat på forum/reddit osv, och jag tvivlar på att han aldrig blev kollad av en game master efter det.

Sedan håller jag med att bottar har varit ett problem. dock litet mindre på sistone; jag antar att spelets ålder påverkar även det.

12
Skriv svar