Köp en häst för riktiga pengar i Elder Scrolls Online

Robot
Inaktiv
Köp en häst för riktiga pengar i Elder Scrolls Online

Så där kommer det...mikrotransaktioner för att ge små fördelar åt dem som vill öppna plånboken.

Min respekt för företaget försvann ordentligt just nu.

Så man måste både köpa spelet, betala månadskostnad samt även köpa saker i spelet för riktiga pengar, räcker det inte med pengarna de redan får.

Jag har varit intresserad av spelet men nu vet jag inte riktigt.

Medlem

Ska vi börja betta om när detta spelet gåröver till F2P? Ger det 6månader!


signatur
Medlem

Summering: Vi, spelarna utan pengar, är vansinnigt avundsjuka på de spelare som har pengar och har förbokat, köpt dyrare utgåvor av spelet och därigenom fått en häst. Nu har vi klagat så mycket över att våra billigare versioner av spelet inte har en gratis häst att företaget till slut lagt upp både möjlighet att uppgradera utgåvan och/eller köpa en häst. Eftersom den fortfarande inte är gratis tänker vi, spelarna utan pengar, fortsätta att gnälla över detta.

Medlem

Jag har köpt spelet och kommer lira detta men givetvis är detta inget jag gillar, cash shop. Globalister som vill mjölka oss på alla pengar. Det där kommer slå tillbaka på dem.

Medlem

Ser det inte som ett jätte stort problem för min del då de redan har en månadskostnad, antingen så satsar man eller så låter man bli. Nu har de ju redan visat att detta spel kommer kosta en hel del att ta del av men det lär ju även leverera, annars kan man nöja sig med Tera eller Gw2 om man inte vill inverstera lika mycket.

Medlem

På vilket sätt "Måste" man använda sig av cash-affären? Oj vilken fördel det är att ha den sämsta hästen i spelet... Det är fan hutlöst hur folk verkligen gillar att gnälla på så små saker. Cash-shop-hästen är långsammast i spelet och det är inte alls ens ett problem att nämna. Speciellt inte när spelare på 1-2 dagar redan har skaffat sig in-game hästen som tydligen är oj så dyr. (Och då pratar jag inte om Imperial Edition-hästen som är tillgänglig i denna beta)

Medlem

En häst tycker jag inte bryter balansen så värst mycket. Värre är det isåfall med att folk med Imperial Edition kan gå med i alla faktioner med alla raser. Det är lite som om man skulle kunna vara en Orc i Alliance.

Inaktiv

det gick iaf fortare att springa i skyrim och hästen va oftast bara ivägen.

Medlem
Skrivet av Acriax:

En häst tycker jag inte bryter balansen så värst mycket. Värre är det isåfall med att folk med Imperial Edition kan gå med i alla faktioner med alla raser. Det är lite som om man skulle kunna vara en Orc i Alliance.

Tänkte bara rätta lite. Man kan köra vilken ras i vilken alliance oavsett vilken edition man förhandsbokar. Det är bara Imperial man får extra tillgång till i Imperial Edition.

Att spela vilken ras i vilken alliance i Elder Scrolls-universumet är INTE som att spela Orc I Alliance i WoW. Tamriel är betydligt mer mångkulturellt och blandat av raserna än WoW's raser. Går man till vilken Daggerfall till exempel så hittar man flera raser som tillhör de andra allianserna som NPCer, etc.

Medlem

Förstår inte varför alla klagar så mycket. Fungerar ju fint i WoW där du kan köpa en massa flygande mounts och skit i butiken.

Ett 30 minuters jobb för att byta textur på en flygande häst och blizzard sålde skiten för miljoner redan första dagen.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

SPYA! Fan va skönt att jag är gammal nog till att ha upplevt alla bra spel innan allt handlade om pengar! Äckligt är vad det är!!!!!

Medlem
Skrivet av doom:

det gick iaf fortare att springa i skyrim och hästen va oftast bara ivägen.

Det är för att du inte spelade Skyrim som man skulle spela spelet. Med 458949838743 mods som gör spelet så svårt att jag ännu inte klarat det. Tycker spelet är riktigt roligt om man har mycket tid att lägga ner och väldigt spännande när man måste lägga upp taktik så man inte går in och dör.

Skrivet av Acriax:

En häst tycker jag inte bryter balansen så värst mycket. Värre är det isåfall med att folk med Imperial Edition kan gå med i alla faktioner med alla raser. Det är lite som om man skulle kunna vara en Orc i Alliance.

Att spela Orc som alliance är som att spela Undead som horde.

Borde vara 3 factions i WoW för att inte förstöra loren helt åt helvete som blizzard gjorde med WoW.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Förstår inte varför alla klagar så mycket. Fungerar ju fint i WoW där du kan köpa en massa flygande mounts och skit i butiken.

http://img2.wikia.nocookie.net/__cb20100417030533/wowwiki/ima...

Ett 30 minuters jobb för att byta textur på en flygande häst och blizzard sålde skiten för miljoner redan första dagen.

En del av dem pengarna gick till välgörenhet dock.

Medlem

Detta har dem i och för sig varit ute med i ett halvår - att dem ska ha en cash-shop för kosmetiska saker. Vad jag vet så är det samma häst som man får i Imperial edition (collectors edition). Hästen ger +15% speed vilket är det samma som de billigare hästarna. Det finns även hästar på 30% som du inte verkar kunna köpa för pengar.

Visst ryggar jag som ESO-fantast också lite tillbaka på tanken av en cash-shop, risken för att Zenimax villa ha det bästa av två betalmodeller finns där. Men man måste dock nyansera det hela lite och inte se det svart och vill. WoW har gjort det, gör det och gör det betydligt värre än vad jag tror Zenimax någonsin kommer våga göra det. Så länge dem håller sig till kosmetiska saker, uppgradering av standard till deluxe, name changes, race changes, recustomization etc. så är det ganska lugnt ändå. Dem kommer säker ha sin merchandise (t-shirts, glas, muggar etc.) där också. Det dock utan att påstå att jag gillar det eller att det hör hemma i en subscription-modell.

Skrivet av Acriax:

En häst tycker jag inte bryter balansen så värst mycket. Värre är det isåfall med att folk med Imperial Edition kan gå med i alla faktioner med alla raser. Det är lite som om man skulle kunna vara en Orc i Alliance.

Det är om du förbokar som du kan göra detta vilket tekniskt sett är gratis. Vad jag vet kommer dem inte erbjuda detta på något sett senare, även om jag misstänker att det kommer komma igen. Imperial edition ger imperial rasen som kan användas i alla factions även om du skaffar spelet efter release. Och som ovan nämnt är raserna i Elder Scrolls inte lika segregerade som dem är i Warcraft - särskilt inte Imperials som växt fram som ras från Nords just för att dem blandar sig med alla raser. Spelar man de andra Elder Scrolls-spelen så hittar man alla raser i stort sett överallt pga. migration, diplomati och handel.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Så underbart perfekt

Hoppas att ni som fortfarande vill ha TESO inser att Zenimax bara vill fiska upp varenda liten krona ur era fickor.

Medlem
Skrivet av Ruskendrul:

Summering: Vi, spelarna utan pengar, är vansinnigt avundsjuka på de spelare som har pengar och har förbokat, köpt dyrare utgåvor av spelet och därigenom fått en häst. Nu har vi klagat så mycket över att våra billigare versioner av spelet inte har en gratis häst att företaget till slut lagt upp både möjlighet att uppgradera utgåvan och/eller köpa en häst. Eftersom den fortfarande inte är gratis tänker vi, spelarna utan pengar, fortsätta att gnälla över detta.

Summering: Du är den perfekta kunden, lättlurad och dum.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem
Skrivet av Ziljun:

Så underbart perfekt

Hoppas att ni som fortfarande vill ha TESO inser att Zenimax bara vill fiska upp varenda liten krona ur era fickor.

Är det inte lite poängen med att driva ett företag?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Marxon:
Skrivet av marcus8958:

Förstår inte varför alla klagar så mycket. Fungerar ju fint i WoW där du kan köpa en massa flygande mounts och skit i butiken.

http://img2.wikia.nocookie.net/__cb20100417030533/wowwiki/ima...

Ett 30 minuters jobb för att byta textur på en flygande häst och blizzard sålde skiten för miljoner redan första dagen.

En del av dem pengarna gick till välgörenhet dock.

Var pengarna går har ingen större betydelse. Oavsett om pengarna går till lyxiga studentlägenheter åt rika ungar vars föräldrar jobbar på röda korset eller till activizionblizzard förändrar inte det faktum att du KAN köpa bästa möjliga mounten i spelet för riktiga pengar.

I ESO kan du bara köpa den sämsta möjliga hästen i spelet och ger dig därför mindre fördel än i WoW. Men fördelen i WoW är så liten att ingen bryr sig för mounts är så billiga.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Min hjärna kopplade lite fel där, och jag läste att man kunde köpa en riktig häst för låtsaspengar i ESO.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Ziljun:

Så underbart perfekt

Hoppas att ni som fortfarande vill ha TESO inser att Zenimax bara vill fiska upp varenda liten krona ur era fickor.

Är det inte lite poängen med att driva ett företag?

Så klart det är, men det går att tjäna pengar utan att använda metoder som påverkar spelare negativt. Ta Valve t.ex https://www.youtube.com/watch?v=RHC-uGDbu7s

Medlem

Man har alltid ett val, köpa eller inte köpa, oavsett om det är spelet eller extraprylar.

Personligen så testade jag Betan i ca 1 timme innan det avinstallerades, det var definitivt inget för mig, även om jag älskar Elder Scrolls, spenderat hundratals timmar på dessa spel, så jag behöver ju inte bry mig om detta

k3m
Medlem
Skrivet av NympH:
Skrivet av Ruskendrul:

Summering: Vi, spelarna utan pengar, är vansinnigt avundsjuka på de spelare som har pengar och har förbokat, köpt dyrare utgåvor av spelet och därigenom fått en häst. Nu har vi klagat så mycket över att våra billigare versioner av spelet inte har en gratis häst att företaget till slut lagt upp både möjlighet att uppgradera utgåvan och/eller köpa en häst. Eftersom den fortfarande inte är gratis tänker vi, spelarna utan pengar, fortsätta att gnälla över detta.

Summering: Du är den perfekta kunden, lättlurad och dum.

Visst är det så, tyvärr!

Medlem
Skrivet av Ruskendrul:

Summering: Vi, spelarna utan pengar, är vansinnigt avundsjuka på de spelare som har pengar och har förbokat, köpt dyrare utgåvor av spelet och därigenom fått en häst. Nu har vi klagat så mycket över att våra billigare versioner av spelet inte har en gratis häst att företaget till slut lagt upp både möjlighet att uppgradera utgåvan och/eller köpa en häst. Eftersom den fortfarande inte är gratis tänker vi, spelarna utan pengar, fortsätta att gnälla över detta.

Tyvärr så är det ju tack vare människor som du som gör att speltillverkarna fortsätter med sådana här upplägg.

Så länge folk går med på det utan att säga ett ord och bara betalar glatt så kommer det fortsätta ^^

Skribent

Jag tycker generellt att cash shop med ingame-grejer inte alls hör hemma i pay-to-play-spel, särskilt inte med månadsavgifter. Tyckte det var förkastligt redan när WoW började gör det i WotLK (om minnet inte sviker).

Det sagt så känns det väl inte särskilt märkvärdigt att den sämsta hästen i spelet finns till försäljning, hade varit betydligt värre om man kunde köpa ett brinnande lejon med egen theme song, som glider fram i ljusets hastighet och.. ja ni fattar.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Geeks Gaming
Skrivet av Davwve:

Ska vi börja betta om när detta spelet gåröver till F2P? Ger det 6månader!

Själv tror jag typ 4-6 månader så kommer dom stänga ner spelet och sen ytterligare 4 månader så kommer dom med en free2play modell

Medlem

varför är det så många som blir så upprörda av det här? okej du kan köpa den tröttaste och långsammaste hästen i spelet.. vad hjälper det?

Kolla wow? kan man inte köpa mounts där med?

Detta hjälper inte en spelare att bli bättre för fem öre.. sålänge man inte kan köpa bättre gear osv så sabbar det inte spelet.

Medlem

----------


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Synd att man inte kan köpa den snabbaste på en gång.

123
Skriv svar