Titanfall – bäst på Xbox One eller PC?

Robot
Titanfall – bäst på Xbox One eller PC?
Medlem
Titanfall – bäst på Xbox One eller PC?

Pizza - Bäst på toagolvet eller tallriken?

Medlem

Det är skillnad, men inte en makalös skillnad. Ser ganska lika ut på båda.


signatur

I want to play a game.

Medlem

Fast... man skall ju jämföra kontroller... ?!


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Verkar väl egentligen bara vara upplösningen/kantutjämningen som är märkbart sämre på Xbox One. Detta är iofs det viktigaste i grafikväg när det kommer till FPS. Trodde verkligen vi skulle få ordentlig skärpa med denna generations konsoler...

Medlem
Skrivet av Adex:

Verkar väl egentligen bara vara upplösningen/kantutjämningen som är märkbart sämre på Xbox One. Detta är iofs det viktigaste i grafikväg när det kommer till FPS. Trodde verkligen vi skulle få ordentlig skärpa med denna generations konsoler...

Det kommer nog med tiden(förhoppningsvis), det är fortfarande tidigt i konsolernas liv

Klart att det är "bäst" på PC, men efter ett par timmar blir det tråkigt. Trist, jag trodde man skulle tycka det var roligare. Avinstallerar nu. Behöver 50Gb till något annat.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Hyfsat lika så vilken plattform man än har så funkar det.
Men Konsol vs pc, beror väl på vilken typ av pc man spelar på för en fet game pc klår ju lätt en konsol om det bara är hyfsat optimerat för pc. 60 fps är ett mini krav jag har i spel så konsol går bort för mig oftast.
Sedan handlar det väl lite vilken typ av kontroll man spelar med pc brukar ha en fördel i FPS spel.

Det viktiga är att det flyter bra på den plattform man har för spelandet ska ju vara kul den tid man lägger på det.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Klart att det är "bäst" på PC, men efter ett par timmar blir det tråkigt. Trist, jag trodde man skulle tycka det var roligare. Avinstallerar nu. Behöver 50Gb till något annat.

Jag förväntar mig en recension om varför det blev så tråkigt efter typ 36h....


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Dat screentearing

Medlem

"Presenteras av EA", är det nu ni sålt er?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Adex:

Verkar väl egentligen bara vara upplösningen/kantutjämningen som är märkbart sämre på Xbox One. Detta är iofs det viktigaste i grafikväg när det kommer till FPS.

Är du säker på det för i e-sport sammanhang har spelarna alltid kört med låg upplösning.

Vanligaste upplösningen bland proffsen har alltid varit och fortfarande är 800x600.

https://docs.google.com/spreadsheet/pub?hl=en_US&hl=en_US&key...


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Adex:

Verkar väl egentligen bara vara upplösningen/kantutjämningen som är märkbart sämre på Xbox One. Detta är iofs det viktigaste i grafikväg när det kommer till FPS.

Är du säker på det för i e-sport sammanhang har spelarna alltid kört med låg upplösning.

Vanligaste upplösningen bland proffsen har alltid varit och fortfarande är 800x600.

https://docs.google.com/spreadsheet/pub?hl=en_US&hl=en_US...

Var ju något man alltid körde med på BF2 tiden i matcher om man ville träffa fi först o antar det håller än i dag.
Men spelar inte för äran o annat så det är mer ögongodis när ja spelar i dag.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Skrivet av Hipshot:
Skrivet av walter_iego:

Klart att det är "bäst" på PC, men efter ett par timmar blir det tråkigt. Trist, jag trodde man skulle tycka det var roligare. Avinstallerar nu. Behöver 50Gb till något annat.

Jag förväntar mig en recension om varför det blev så tråkigt efter typ 36h....

Jag ska försöka sammanfatta mina tankar inom kort


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Det måste nästan komma en patch till PC som tillåter att man blåser bort alla onödiga språk som inte används. Speciellt (!) eftersom de av prestandaskäl valt att hålla detta okomprimerat.

Med tanke på att de flesta säkerligen kör SSDer numera på PCs så är storlek faktiskt en viktig faktor.

edit: Dessutom borde det i installationen, utöver språkval (!), finnas ett alternativ att komprimera ljud. Om man har prestanda som tillåter det. Mer flexibilitet tack.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Skillnader fanns allt. Xbox one har ingen Anti-aliasing eller dålig sådan, dålig FPS och screentearing, suddiga texturer på långt avstånd, sämre volumetric effects.

Det värsta är nog ändå att next gen konsolerna inte kan klara av kantutjämning.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Adex:

Verkar väl egentligen bara vara upplösningen/kantutjämningen som är märkbart sämre på Xbox One. Detta är iofs det viktigaste i grafikväg när det kommer till FPS.

Är du säker på det för i e-sport sammanhang har spelarna alltid kört med låg upplösning.

Vanligaste upplösningen bland proffsen har alltid varit och fortfarande är 800x600.

https://docs.google.com/spreadsheet/pub?hl=en_US&hl=en_US...

Har funderat kring det lite grann, varför kör csgo profs etc. på låg upplösning? Är det en vanesak för dom från gamla godatiden eller gillar dom 4:3 vyn framför 90graders foven? som 16:9 har? (kanske snackar helt i nattmössan nu men ja)

Medlem
Skrivet av koleny:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Adex:

Verkar väl egentligen bara vara upplösningen/kantutjämningen som är märkbart sämre på Xbox One. Detta är iofs det viktigaste i grafikväg när det kommer till FPS.

Är du säker på det för i e-sport sammanhang har spelarna alltid kört med låg upplösning.

Vanligaste upplösningen bland proffsen har alltid varit och fortfarande är 800x600.

https://docs.google.com/spreadsheet/pub?hl=en_US&hl=e...

Har funderat kring det lite grann, varför kör csgo profs etc. på låg upplösning? Är det en vanesak för dom från gamla godatiden eller gillar dom 4:3 vyn framför 90graders foven? som 16:9 har? (kanske snackar helt i nattmössan nu men ja)

Större, färre pixlar? Ju större och färre pixlar desto snabbare ser du din motståndare.

Medlem
Skrivet av nils45:
Skrivet av koleny:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Adex:

Verkar väl egentligen bara vara upplösningen/kantutjämningen som är märkbart sämre på Xbox One. Detta är iofs det viktigaste i grafikväg när det kommer till FPS.

Är du säker på det för i e-sport sammanhang har spelarna alltid kört med låg upplösning.

Vanligaste upplösningen bland proffsen har alltid varit och fortfarande är 800x600.

https://docs.google.com/spreadsheet/pub?hl=en_US&...

Har funderat kring det lite grann, varför kör csgo profs etc. på låg upplösning? Är det en vanesak för dom från gamla godatiden eller gillar dom 4:3 vyn framför 90graders foven? som 16:9 har? (kanske snackar helt i nattmössan nu men ja)

Större, färre pixlar? Ju större och färre pixlar desto snabbare ser du din motståndare.

Ah så det var inte mer än så alltså? Man kanske ska testa det själv då ^^

Medlem
Skrivet av Securion:

Pizza - Bäst på toagolvet eller tallriken?

Inget av alternativen utan rätt svar är i kartongen.

Skrivet av jonis:

Det måste nästan komma en patch till PC som tillåter att man blåser bort alla onödiga språk som inte används. Speciellt (!) eftersom de av prestandaskäl valt att hålla detta okomprimerat.

Med tanke på att de flesta säkerligen kör SSDer numera på PCs så är storlek faktiskt en viktig faktor.

edit: Dessutom borde det i installationen, utöver språkval (!), finnas ett alternativ att komprimera ljud. Om man har prestanda som tillåter det. Mer flexibilitet tack.

Ja, det är faktiskt befängt att de inte har fixat detta från dag 1.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av koleny:
Skrivet av nils45:
Skrivet av koleny:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Adex:

Verkar väl egentligen bara vara upplösningen/kantutjämningen som är märkbart sämre på Xbox One. Detta är iofs det viktigaste i grafikväg när det kommer till FPS.

Är du säker på det för i e-sport sammanhang har spelarna alltid kört med låg upplösning.

Vanligaste upplösningen bland proffsen har alltid varit och fortfarande är 800x600.

https://docs.google.com/spreadsheet/pub?hl=en_US&...

Har funderat kring det lite grann, varför kör csgo profs etc. på låg upplösning? Är det en vanesak för dom från gamla godatiden eller gillar dom 4:3 vyn framför 90graders foven? som 16:9 har? (kanske snackar helt i nattmössan nu men ja)

Större, färre pixlar? Ju större och färre pixlar desto snabbare ser du din motståndare.

Ah så det var inte mer än så alltså? Man kanske ska testa det själv då ^^

Finns en hel del mindre förbättringar som minimap närmare mitten, större sikte i cs 1.6 osv.

Största fördelen är som Nils säger att det blir mycket lättare att se fienden för det är mycket större pixlar och därför lättare att se på avstånd när det blir rörelse. Hjälper en hel del med att stänga av effekter som FXAA som suddar ut allt på skärmen och gör det svårare att se på distans.

Vi som spelar BF3 / BF4 märker snabbt att det är jävligt snyggt med allt helt maxat men omöjligt att se någon som sitter still i buskarna. Men med lägsta inställningarna är det genast mycket lättare.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Snart kan konsolerna maxa source engine! Otroligt!

Medlem

Det var fanken ingen stor skillnad. En anings mer jaggies på xbox samt tearing. Annars fick man leta efter skillnader.


signatur

Jäh!

Inaktiv
Skrivet av koleny:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Adex:

Verkar väl egentligen bara vara upplösningen/kantutjämningen som är märkbart sämre på Xbox One. Detta är iofs det viktigaste i grafikväg när det kommer till FPS.

Är du säker på det för i e-sport sammanhang har spelarna alltid kört med låg upplösning.

Vanligaste upplösningen bland proffsen har alltid varit och fortfarande är 800x600.

https://docs.google.com/spreadsheet/pub?hl=en_US&hl=e...

Har funderat kring det lite grann, varför kör csgo profs etc. på låg upplösning? Är det en vanesak för dom från gamla godatiden eller gillar dom 4:3 vyn framför 90graders foven? som 16:9 har? (kanske snackar helt i nattmössan nu men ja)

Upplösningen gör ju stor skillnad bara inom fps med, jg sänker alltid grafiken då min dator är lite som den är. Sitter jag på 1366x768 så får jag smått fps drop, men sitter jag på 1280x720 så flyter det på bättre, i många spel kör jag på klassikern 1024x600 bara för det flyter på riktigt bra för mig då.
Grafiken är endast ett plus i kanten,men vill jag spela bra i spel så sänker jag alltid.

Medlem

Titanfall lider av screen tearing som fan på Xboxone enligt den här videon.

Inaktiv
Skrivet av Shuriko:

Titanfall lider av screen tearing som fan på Xboxone enligt den här videon.

Ja, inte är man förvånad. Sure utseendet mellan xbox och pc var inte precis stora men man såg skillnad just skärm.

Medlem
Skrivet av jonis:

Det måste nästan komma en patch till PC som tillåter att man blåser bort alla onödiga språk som inte används. Speciellt (!) eftersom de av prestandaskäl valt att hålla detta okomprimerat.

Med tanke på att de flesta säkerligen kör SSDer numera på PCs så är storlek faktiskt en viktig faktor.

edit: Dessutom borde det i installationen, utöver språkval (!), finnas ett alternativ att komprimera ljud. Om man har prestanda som tillåter det. Mer flexibilitet tack.

Jag tror det där är absolut bullshit. När man spelat igenom kampanjen från båda sidor och spelat alla kartor inser man att alla strisljud är desamma från båda sidor, men skillnaden är de får minuter av prat som är din briefing i kampanjen. Knappast 30GB ljud där inte. Inte ens Star Wars: The Old Republic med all sin dialog når dit. Så, I call bullshit.

Medlem

Dat tearing på Xbone. Ouch.

Geeks Gaming

Grattis en console kan äntligen köra en 7 år gammal motor i max 60fps i typ 900p upplösning eller vad de nu än är utan AA igång.

123
Skriv svar