Titanfall

Medlem
Titanfall

I en fps genre som känns mer eller mindre död så känns
titanfall som en frisk fläkt, Inte sedan Call of duty 4: Modern warfare
har jag fastnat så i ett multiplayer spel. Men även fast titanfall
är riktigt bra så lämnar upplevelsen en hel del tomrum efter sig.

Bra:

1. Ingen påklistrad story

2. Bandesignen

3. Rörlighet i form av parhour med jetpacks gör att spelet blir
mindre enformigt

4. välbalanserat vapen system, inget vapen känns overkill

Dåligt:

1. minions känns onödiga och fyller ingen funktion

2. Det finns för lite vapen och tillbehör

3. 5 "game modes" känns lite och blir i längden långtråkigt.

Önskemål:

1. flera vapen

2. Ta bort minions och lägg istället till 2 till 4 spelar platser till.

3. Fler "Game modes"

Titanfall är ett riktigt bra spel men det har sina brister, vissa saker
kommer med all säkerhet komma via uppdateringer medan andra
kommer att bestå. men det är sannerligen ett spel som jag kommer
att spendera många timmar till på. Tyvärr är det nog ett spel som jag
eventuellt kommer att tröttna på fortare än vad jag gjorde med förr
i tidens cod spel.

#blogg

Medlem
Titanfall

Jag gillar minions får varje bana att känna mer levande.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Jaxz:

Jag gillar minions får varje bana att känna mer levande.

Alltid lika kul att ha en score på 20 där 14-16 stycken är bot kills istället för riktiga spelare.

Då har jag nog roligare med att slå upp CS 1.6 och möta bottar där istället.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Jaxz:

Jag gillar minions får varje bana att känna mer levande.

Alltid lika kul att ha en score på 20 där 14-16 stycken är bot kills istället för riktiga spelare.

Då har jag nog roligare med att slå upp CS 1.6 och möta bottar där istället.

Hmm jag tycker inte det spelar någon roll då score och kills är två olika saker.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Jaxz:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Jaxz:

Jag gillar minions får varje bana att känna mer levande.

Alltid lika kul att ha en score på 20 där 14-16 stycken är bot kills istället för riktiga spelare.

Då har jag nog roligare med att slå upp CS 1.6 och möta bottar där istället.

Hmm jag tycker inte det spelar någon roll då score och kills är två olika saker.

Kul du tycker det. Men jag vill döda riktiga spelare och inte hjärndöda bottar, vara smartare än spelaren och känna att jag är "bättre" genom att döda honom. Spela ut min motståndare helt enkelt (inte så att jag alltid vill vinna som det kanske kunde låta).

Citerar våran underbara Walter

"Ikväll fick jag 34 kills, bara för att upptäcka att 90% var minions. De stör faktiskt väldigt mycket och tillför ingenting, förutom att fylla skärmen med lite liv. För det mesta sitter de på huk eller sätter igång en skriptad sekvens när man kommer in på ett visst område."


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

snip

Tror vi aldrgi kommer överens i denna fråga men tur att det finns plats för spel här i världen för båda våra smaker. Titanfall är det roligast MP jag spelat på väldigt länge och då är jag en som flyr från MP spel som BF och COD.

Enda saken som stör mig är Lag compensation som driver mig till vansinne. Bara för att en person laggar behöver väl jag inte drabbas

Moderator | Testpilot
Skrivet av Jaxz:
Skrivet av uberpwnage2.0:

snip

Tror vi aldrgi kommer överens i denna fråga men tur att det finns plats för spel här i världen för båda våra smaker. Titanfall är det roligast MP jag spelat på väldigt länge och då är jag en som flyr från MP spel som BF och COD.

Enda saken som stör mig är Lag compensation som driver mig till vansinne. Bara för att en person laggar behöver väl jag inte drabbas

Troligen men jag är också intresserad över hur folk kan tycka det är kul. Är det verkligen kul att döda bottar som är extremt "dåliga på spelet" och som iprincip bara finns så du får din Titan fortare? Jag hade gärna spelat spelet om det hade varit riktigt 5v5/6v6 utan massa fjantar. Människor mot människor och ingen dryg "dator" som är i vägen. En illusion som bara inte funkar då de spelar så dåligt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Jaxz:
Skrivet av uberpwnage2.0:

snip

Tror vi aldrgi kommer överens i denna fråga men tur att det finns plats för spel här i världen för båda våra smaker. Titanfall är det roligast MP jag spelat på väldigt länge och då är jag en som flyr från MP spel som BF och COD.

Enda saken som stör mig är Lag compensation som driver mig till vansinne. Bara för att en person laggar behöver väl jag inte drabbas

Troligen men jag är också intresserad över hur folk kan tycka det är kul. Är det verkligen kul att döda bottar som är extremt "dåliga på spelet" och som iprincip bara finns så du får din Titan fortare? Jag hade gärna spelat spelet om det hade varit riktigt 5v5/6v6 utan massa fjantar. Människor mot människor och ingen dryg "dator" som är i vägen. En illusion som bara inte funkar då de spelar så dåligt.

Jag återkommer med ett svar då jag har klurat ut varför jag gillar spelet. Själv vet jag inte varför utan bara att jag gör det typ som med D3

Jag avinstallerade spelet igår, delvis för att jag tyckte minions var störande, och delvis för att det inte kunde hålla mig engagerad. Visst är TitanFall snyggt och bra på många sätt, men just nu funkar inte konceptet, inte för mig i varje fall för att jag ska fortsätta spela. Det räckte gott och väl med 20 timmar.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Varför tog du bort inlägget om nättroll?

Medlem
Skrivet av MMO4Life:

Varför tog du bort inlägget om nättroll?

What! Har inte tagit bort något och ser nu mycket riktigt att mitt inlägg har försvunnit Skumt!

Medlem
Skrivet av SwedishDemon:
Skrivet av MMO4Life:

Varför tog du bort inlägget om nättroll?

What! Har inte tagit bort något och ser nu mycket riktigt att mitt inlägg har försvunnit Skumt!

Verkligen skumt. Kanske moderatorerna tog illa upp? Jag anser inte att jag skrev nåt konstigt förutom att jag kritiserade forskarna som kommit fram till det som stod i länken.

1
Skriv svar