Titanfall till 360: "30 bilder per sekund och lågupplöst"

Robot
Titanfall till 360: "30 bilder per sekund och lågupplöst"

Mindre än två veckor innan release ryktas det om dålig framerate och låg upplösning på Xbox 360-versionen av Titanfall.

#titanfall, #bluepoint-games, #respawn-entertainment, #microsoft


Medlem
Titanfall till 360: "30 bilder per sekund och lågupplöst"

720p & +-30fps på lastgen?

Vart är nyheterna?

Medlem

<random hat-inlägg som påvisar hur arg jag är>

Medlem

Det roliga är att det ser verkligen inte bra ut grafikmässigt och ändå inte orkar med någon högre upplösning... MS måste verkligen få igång vhs spelaren!

Medlem

VHS spelaren? Snackas det inte om 360 här?

Medlem
Skrivet av AirRaid:

VHS spelaren? Snackas det inte om 360 här?

Det snackas Microsoft-relaterade saker. Då finns det alltid plats för det hat man tycker om bäst.

Medlem

Redan innan lanseringen meddelade Respawn Entertainment att fler optimeringar krävs och planeras för Titanfall till Xbox One, bland annat för att få bildfrekvensen att hamna på en stadigt högre nivå. Utvecklarna hoppas även kunna höja upplösningen från nuvarande 1 408 x 792 pixlar, förhoppningsvis utan att sänka kvalitetsinställningarna.

Medlem

Vilka onödiga nyheter - det är väl ingen som spelar FPS på en konsol?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

jodå , må vara jag är inte lika bra på konsol som pc , men kommit in i rytmen nu iaf.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av AirRaid:

Redan innan lanseringen meddelade Respawn Entertainment att fler optimeringar krävs och planeras för Titanfall till Xbox One, bland annat för att få bildfrekvensen att hamna på en stadigt högre nivå. Utvecklarna hoppas även kunna höja upplösningen från nuvarande 1 408 x 792 pixlar, förhoppningsvis utan att sänka kvalitetsinställningarna.

Och hur troligt är det att de kan optimera upp 30 fps OCH samtidigt höja upplösningen till 1080?.... Vad är det för optimeringar, ta bort alla texturer?

Medlem

Snyggare än pc.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Snyggare än pc.

Inaktiv
Skrivet av Sviskon:
Skrivet av AirRaid:

Redan innan lanseringen meddelade Respawn Entertainment att fler optimeringar krävs och planeras för Titanfall till Xbox One, bland annat för att få bildfrekvensen att hamna på en stadigt högre nivå. Utvecklarna hoppas även kunna höja upplösningen från nuvarande 1 408 x 792 pixlar, förhoppningsvis utan att sänka kvalitetsinställningarna.

Och hur troligt är det att de kan optimera upp 30 fps OCH samtidigt höja upplösningen till 1080?.... Vad är det för optimeringar, ta bort alla texturer?

Han snackar om Xbox One versionen, inte 360-versionen.

Det känns som om de drar ned på kvalitén bara för att det ska kunna komma ut på en annan plattform. Tycker man borde försöka hålla så god nivå man kan, även om det kanske innebär att man inte ger ut det till äldre konsoler.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av billybob:

<random hat-inlägg som påvisar hur arg jag är>

<random besserwisser-inlägg som bensin på elden>

Skrivet av Hipshot:

Vilka onödiga nyheter - det är väl ingen som spelar FPS på en konsol?

Nä, man spelar FPS på PC.. men alltid med kontroll.

Medlem
Skrivet av PsyX:

720p & +-30fps på lastgen?

lägre än 720p. Typ 852×480(p) kanske.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av ThreeZool:
Skrivet av Sviskon:
Skrivet av AirRaid:

Redan innan lanseringen meddelade Respawn Entertainment att fler optimeringar krävs och planeras för Titanfall till Xbox One, bland annat för att få bildfrekvensen att hamna på en stadigt högre nivå. Utvecklarna hoppas även kunna höja upplösningen från nuvarande 1 408 x 792 pixlar, förhoppningsvis utan att sänka kvalitetsinställningarna.

Och hur troligt är det att de kan optimera upp 30 fps OCH samtidigt höja upplösningen till 1080?.... Vad är det för optimeringar, ta bort alla texturer?

Han snackar om Xbox One versionen, inte 360-versionen.

Ja?...
Följde du ens länken i originalcitatet?
Där finner du en artikel samt film från Titanfall på Xbox One, där man ser att FPSen allt för ofta sviktar ända ned till 30fps, i 792 upplösning.

Medlem

Pc versionen lider också av prestandaproblem. Eller är det meningen att det ska behövas ett Titan kort för att kunna maxa Titanfall höhöhöh


signatur

cags

Medlem
Skrivet av cags91:

Pc versionen lider också av prestandaproblem. Eller är det meningen att det ska behövas ett Titan kort för att kunna maxa Titanfall höhöhöh

höhöhöhöhöhöhöhöhöhö

Medlem

Det klart att det är sämre, går ju inte för sig om X360 skulle visa sig vara bättre än Xboner, vilken den i många fall ÄR

Titanfail?, Nej tack jag spelar MGSGZ

Medlem
Skrivet av cags91:

Pc versionen lider också av prestandaproblem. Eller är det meningen att det ska behövas ett Titan kort för att kunna maxa Titanfall höhöhöh

Ett titan är inte mycket att hänga i granen. Krävs dubbla Gtx 670 eller bättre för att maxa många spel i 1080p.

Tror de flesta som siktar sig in på maxa spel sitter på sli eller cf och har en qhd eller flera hd skärmar.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Tycker man ska vara glad för att det går att köra på Xbox 360. Gillar när de sprider spelen till olika plattformar så alla har chans att ta del av spelet. Inte som Rockstar, släppa sitt nya spel till endast 2 gamla konsoler.


signatur

Det var detta...

Inaktiv
Skrivet av frizzy_takemura:
Skrivet av Hipshot:

Vilka onödiga nyheter - det är väl ingen som spelar FPS på en konsol?

Nä, man spelar FPS på PC.. men alltid med kontroll.

Eller så spelar man FPS på precis vad man vill och använder det man föredrar? Nej vänta, det låter ju heltokigt.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av cags91:

Pc versionen lider också av prestandaproblem. Eller är det meningen att det ska behövas ett Titan kort för att kunna maxa Titanfall höhöhöh

Ett titan är inte mycket att hänga i granen. Krävs dubbla Gtx 670 eller bättre för att maxa många spel i 1080p.

Tror de flesta som siktar sig in på maxa spel sitter på sli eller cf och har en qhd eller flera hd skärmar.

Det konstiga tycker jag är att Battlefield 4 borde rent tekniskt sätt vara mer krävande men så är inte fallet. Själv kan jag maxa allt förutom AA i bf4 och har en fps konstant över 60 med mitt 670. Titanfall både drivs av en mycket äldre motor samt har en tekniskt mindre avancerad grafik trots att det ser bra ut. Känns som dålig optimering.


signatur

cags

Medlem
Skrivet av cags91:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av cags91:

Pc versionen lider också av prestandaproblem. Eller är det meningen att det ska behövas ett Titan kort för att kunna maxa Titanfall höhöhöh

Ett titan är inte mycket att hänga i granen. Krävs dubbla Gtx 670 eller bättre för att maxa många spel i 1080p.

Tror de flesta som siktar sig in på maxa spel sitter på sli eller cf och har en qhd eller flera hd skärmar.

Det konstiga tycker jag är att Battlefield 4 borde rent tekniskt sätt vara mer krävande men så är inte fallet. Själv kan jag maxa allt förutom AA i bf4 och har en fps konstant över 60 med mitt 670. Titanfall både drivs av en mycket äldre motor samt har en tekniskt mindre avancerad grafik trots att det ser bra ut. Känns som dålig optimering.

Tja, titanfall kör ju med okomprimerade texturer och ljudfiler vilket kräver lite mer, bf4 gör inte samma sak.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv
Skrivet av Sviskon:
Skrivet av ThreeZool:
Skrivet av Sviskon:
Skrivet av AirRaid:

Redan innan lanseringen meddelade Respawn Entertainment att fler optimeringar krävs och planeras för Titanfall till Xbox One, bland annat för att få bildfrekvensen att hamna på en stadigt högre nivå. Utvecklarna hoppas även kunna höja upplösningen från nuvarande 1 408 x 792 pixlar, förhoppningsvis utan att sänka kvalitetsinställningarna.

Och hur troligt är det att de kan optimera upp 30 fps OCH samtidigt höja upplösningen till 1080?.... Vad är det för optimeringar, ta bort alla texturer?

Han snackar om Xbox One versionen, inte 360-versionen.

Ja?...
Följde du ens länken i originalcitatet?
Där finner du en artikel samt film från Titanfall på Xbox One, där man ser att FPSen allt för ofta sviktar ända ned till 30fps, i 792 upplösning.

Då ligger den inte på 30fps som du fick det till att låta utan att den dalar ner ibland, vilket går att lösa genom att se vad det är som gör att det dalar och optimera det, inte helt omöjligt då det annars flyter på som det ska.

Medlem
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av cags91:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av cags91:

Pc versionen lider också av prestandaproblem. Eller är det meningen att det ska behövas ett Titan kort för att kunna maxa Titanfall höhöhöh

Ett titan är inte mycket att hänga i granen. Krävs dubbla Gtx 670 eller bättre för att maxa många spel i 1080p.

Tror de flesta som siktar sig in på maxa spel sitter på sli eller cf och har en qhd eller flera hd skärmar.

Det konstiga tycker jag är att Battlefield 4 borde rent tekniskt sätt vara mer krävande men så är inte fallet. Själv kan jag maxa allt förutom AA i bf4 och har en fps konstant över 60 med mitt 670. Titanfall både drivs av en mycket äldre motor samt har en tekniskt mindre avancerad grafik trots att det ser bra ut. Känns som dålig optimering.

Tja, titanfall kör ju med okomprimerade texturer och ljudfiler vilket kräver lite mer, bf4 gör inte samma sak.

Hmm ok, säkert därför. De förklarade varför de kör med okomprimerat ljud men okomprimerade texturer skulle jag också vilia veta varför de använder?


signatur

cags

Medlem

Och så är vi här igen, FZ om negativt riktade nyheter om boxen. Never gets old, haha! Ska bli intressant och se när liknande nyheter kommer om Playstation (antal artiklar, that is). Börjar bara bli pinsamt.

12
Skriv svar