Magicka-skaparna gör nytt Gauntlet

Robot
Magicka-skaparna gör nytt Gauntlet
Medlem
Magicka-skaparna gör nytt Gauntlet

Tyckte spelmekaniken var väldigt lik diablo 3.

Medlem
Skrivet av Naida:

Tyckte spelmekaniken var väldigt lik diablo 3.

Det kan ju bero på att spelmekaniken i alla Diablo-spel är väldigt lik Gauntlet.

Medlem

Körde Gauntlet: Dark legacy rätt mycket för många år sen, har fina minnen från det! Det här såg dock halvtråkigt ut även om jag gillar Diablo osv, men kanske blir ett köp p.g.a nostalgin


signatur

"Alla har vi en hjälte i oss, vi måste bara släppa ut den"

Medlem

Blue warrior is IT.

Inaktiv
KoP
Medlem

Pax för att vara warriorn! Som på den gamle goda tiden. Hoppas nya Gauntlet dyker upp på XBLA också.

phi
Medlem

Your life force is running out.

Medlem

Så 3 klasser och en ras?

Medlem

Sjukt. Igår drog Arnroth parallellen mellan f2p och dåtidens arkadhallar, vilket fick mig att minnas alla timmar med just Gauntlet i barndomens arkadhallar. Nu kommer uppföljaren.

Sweet!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Skrivet av Kuci:

Så 3 klasser och en ras?

Fyra karaktärer baserade på fantasyarketyper?

Medlem

Gauntlet ger mig otrolig nostalgi. Satt som en liten pojkspoling hos min morbror och spelade på hans Commodore 64 och frodades. Framförallt musiken var fantastisk. Ojojoj.... hoppas de gör detta riktigt bra

Länk till låten på NES förvisso men ändock.


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

har Gauntlet arkadspel i vardagsrummet.. spelar det ibland.. det är nostalgi det

Medlem

Mja... Ibland kan man känna att vissa spelserier borde få vila i frid.

Att skapa ett spel och gnida på namnet och mest sannolikt också inte leva upp till föregångarna är... ...tråkigt.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Hehehe, spelade detta som en galning när jag var ung. "Warrior needs food... badly" satt och hade den frasen i huvudet genom hela videon, sen sa de den i slutet

Medlem

Har Gauntlet 2 till 8bit med fourscore adaptern..4player mayhem nostalgi

Spenderade många timmar på gauntlet serien. Sist var nog det som kom till cuben men tyvärr tappat bort skivan


signatur

Nintendo Switch: SW-2771-7512-1037
Steam: Worebit
Xbox: Worebit
Ps4: Vorebit

Medlem

retro reboot me like

Medlem

Yep.
Vill ha,
hoppas det blir bra, älskade Gauntlet till 64.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Svinpepp på detta! Törs inte tänka på hur mycket slantar jag blåste på Gauntlet 2 i 80 talets mörka arkadhallar.


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem

När fan köpte WB rättigheterna till Gauntlet kan man undra.
sen är det mkt tråkigt att det måste vara så mkt jävla blod, sorgligt att man inte kan skapa ett spel utan, originalet hade inte ett uns, ändå var det grymt kul.

Tråkig utveckling och totalt åt fel håll.

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Kuci:

Så 3 klasser och en ras?

Fyra karaktärer baserade på fantasyarketyper?

Var inte så jag menade Tyckte det bara var roligt att "Elf" är som en klass, när det egentligen är en ras

1
Skriv svar