Förseningen ger Watch Dogs mer innehåll

Robot
Förseningen ger Watch Dogs mer innehåll

Ubisoft har putsat, fejat och byggt nytt innehåll. Och eftersom det nya innehållet handlar om människohandel med sexuella syften höjs åldersgränsen i Australien.

#watch-dogs, #ubisoft


Medlem
Förseningen ger Watch Dogs mer innehåll

Förstår inte varför det är så mycket hårdare åldersmärkning på spel än det är på film.
18 år på film är brutalt våld eller hårdporr och 18 år i spel är våld och bröst.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Testpilot

Ja men både tyskarna och australiensarna har ju censurmyndigheter som är helt uppåt väggarna också!

Redaktör
Skrivet av marcus8958:

Förstår inte varför det är så mycket hårdare åldersmärkning på spel än det är på film.
18 år på film är brutalt våld eller hårdporr och 18 år i spel är våld och bröst.

Film är numera gammalt och etablerat, medan spel är en ung underhållningsform - av tradition är det nya lite farligare, och det granskas och styrs hårdare. Sen är ju spel en mycket mer inkluderande upplevelse eftersom man själv ofta medverkar det som sker, och det finns en oro för om och hur detta påverkar.


signatur
Medlem

Mer mänskligt drama är alltid välkommet. Människohandel har inte utforskats nog i spel. Speciellt inte med dagens grafiska möjligheter.

Medlem

Australien har ju en drakonisk censur som får till och med religiösa dårar i Teheran och i den amerikanska södern att rodna av avundsjuka.

Tycker bara det är gott mer vuxet, rått, mörkt och problematiserat innehåll, istället för att som idag anpassa spelen till 12-åriga cod kids som knappt fått hår på pungen.

Medlem

Bra trailer. Blev sugen på spelet igen! Väntar dock med konsolköp ett tag till!


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av Theade:

Bra trailer. Blev sugen på spelet igen! Väntar dock med konsolköp ett tag till!

Köp det till PC då


signatur

I drank what?

Medlem

Ja. Den tanken slog mig faktiskt när jag tänkte efter. Men jag vill ju ha en anledning att köpa PS4. Även om jag inte ens lirat klart GTA.. Anledningen till det är att frameraten är så dålig. Hoppas på bättre prestanda i från PS4:an.

Men jag är kluven.


signatur

Niet.

1
Skriv svar