Titanfall till 360: "30 bilder per sekund och lågupplöst"

Medlem
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av cags91:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av cags91:

Pc versionen lider också av prestandaproblem. Eller är det meningen att det ska behövas ett Titan kort för att kunna maxa Titanfall höhöhöh

Ett titan är inte mycket att hänga i granen. Krävs dubbla Gtx 670 eller bättre för att maxa många spel i 1080p.

Tror de flesta som siktar sig in på maxa spel sitter på sli eller cf och har en qhd eller flera hd skärmar.

Det konstiga tycker jag är att Battlefield 4 borde rent tekniskt sätt vara mer krävande men så är inte fallet. Själv kan jag maxa allt förutom AA i bf4 och har en fps konstant över 60 med mitt 670. Titanfall både drivs av en mycket äldre motor samt har en tekniskt mindre avancerad grafik trots att det ser bra ut. Känns som dålig optimering.

Tja, titanfall kör ju med okomprimerade texturer och ljudfiler vilket kräver lite mer, bf4 gör inte samma sak.

Jag tror att du har fått det där om bakfoten..
Anledningen till att ljudet är okomprimerat och tar sådan plats (PC-versionen är på 49GB..) är just för att sämre datorer ska klara av spelet bättre. Så det är faktiskt tvärtom..

Titanfall har inte en sportkeps mot BF4, varken rent tekniskt eller hur optimerat det är. Det är faktiskt fan hästlängders skillnad.

Med det sagt så gillar jag Titanfall väldigt mycket
Däremot la sig wow-känslan redan efter några dagar, och just nu känner jag inte alls samma sug längre.. Det känns lite enformigt, konstigt nog.. BF4 däremot, ärligt talat, är mycket mer varierat (speciellt då i Large Conquest). Två olika sorters FPS dock, förstås

Men jag är fortsatt extremt jävla skeptisk till alla speltidningar och sajter som recenserade spelet efter att ha varit på ett tvådagars even i EA's regi, i kontrollerad miljö, med allt vad det innebär. Riktigt dåligt vill jag säga..

Speciellt med tanke på att alla vid detta laget borde ha lärt sig efter de initiella fiaskona med Diablo 3, Sim City och Battlefield 4.. Även de spel som bygger på onlinespel, och i Sim Citys och Diablo 3's fall så föll de på just den aspekten, till den grad att de var ospelbara. Fler exempel finns förstås.

Dessutom är Titanfall ett spel som verkligen "wow:ar" mest de första dagarna.

Oavsett så är det lite av en skandal att recensera ett sådant spel efter ett "event". Det var exakt det EA ville, såklart..
Suck. . .

Medlem
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av cags91:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av cags91:

Pc versionen lider också av prestandaproblem. Eller är det meningen att det ska behövas ett Titan kort för att kunna maxa Titanfall höhöhöh

Ett titan är inte mycket att hänga i granen. Krävs dubbla Gtx 670 eller bättre för att maxa många spel i 1080p.

Tror de flesta som siktar sig in på maxa spel sitter på sli eller cf och har en qhd eller flera hd skärmar.

Det konstiga tycker jag är att Battlefield 4 borde rent tekniskt sätt vara mer krävande men så är inte fallet. Själv kan jag maxa allt förutom AA i bf4 och har en fps konstant över 60 med mitt 670. Titanfall både drivs av en mycket äldre motor samt har en tekniskt mindre avancerad grafik trots att det ser bra ut. Känns som dålig optimering.

Tja, titanfall kör ju med okomprimerade texturer och ljudfiler vilket kräver lite mer, bf4 gör inte samma sak.

Kräver mindre för datorn behöver inte dekomprimera filerna. Just därför dom valde att inte kompriera filer för att det ska flyta bättre på sämre datorer.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Varför släppa spelet till en sån fruktansvärt gammal hårdvara?


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av ThreeZool:
Skrivet av Sviskon:
Skrivet av ThreeZool:
Skrivet av Sviskon:
Skrivet av AirRaid:

Redan innan lanseringen meddelade Respawn Entertainment att fler optimeringar krävs och planeras för Titanfall till Xbox One, bland annat för att få bildfrekvensen att hamna på en stadigt högre nivå. Utvecklarna hoppas även kunna höja upplösningen från nuvarande 1 408 x 792 pixlar, förhoppningsvis utan att sänka kvalitetsinställningarna.

Och hur troligt är det att de kan optimera upp 30 fps OCH samtidigt höja upplösningen till 1080?.... Vad är det för optimeringar, ta bort alla texturer?

Han snackar om Xbox One versionen, inte 360-versionen.

Ja?...
Följde du ens länken i originalcitatet?
Där finner du en artikel samt film från Titanfall på Xbox One, där man ser att FPSen allt för ofta sviktar ända ned till 30fps, i 792 upplösning.

Då ligger den inte på 30fps som du fick det till att låta utan att den dalar ner ibland, vilket går att lösa genom att se vad det är som gör att det dalar och optimera det, inte helt omöjligt då det annars flyter på som det ska.

För att få spelet att ligga på stadiga 60fps måste de optimera upp minst 30fps, då den dippar ned under det, och ligger oftast mellan 40-50 när det är redigt med pangpang.

Det är altså i nuvarande upplösning maskinen presterar så illa.

För att sedan dra upp spelet i 1080 upplösning, som de hoppas på att kunna göra, behöver de näst intill dubbla antalet pixlar... Good luck!

1408x792 = 1,115,136 pixlar.
1920x1080 = 2,073,600 pixlar.

Tyvärr, jag är mycket skeptisk.

Tror snarare de går ut och säger saker som detta i ett försök att lugna ned en eventuell shitstorm, likt politiker som lovar guld och gröna skogar tills folk blir glada igen.

Medlem
Skrivet av Keza:

Och så är vi här igen, FZ om negativt riktade nyheter om boxen. Never gets old, haha! Ska bli intressant och se när liknande nyheter kommer om Playstation (antal artiklar, that is). Börjar bara bli pinsamt.

Tycker du att FZ ska hitta på "negativt riktade nyheter" om PS4, bara för att jämna ut det?
Eller ska de sluta skriva "negativt riktade nyheter" om Xbox One i väntan på att dåliga nyheter om PS4 kommer ikapp?

Om en produkt är dålig så förtjänar den att få dålig rep, punkt slut.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Vilka onödiga nyheter - det är väl ingen som spelar FPS på en konsol?

att ni fortfarande orkar...

mis
Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av cags91:

Pc versionen lider också av prestandaproblem. Eller är det meningen att det ska behövas ett Titan kort för att kunna maxa Titanfall höhöhöh

Ett titan är inte mycket att hänga i granen. Krävs dubbla Gtx 670 eller bättre för att maxa många spel i 1080p.

Tror de flesta som siktar sig in på maxa spel sitter på sli eller cf och har en qhd eller flera hd skärmar.

Synd bara att vi som kör med CF/SLI måste stänga av det för att spela Titanfail då det är ospelbart med det på.


signatur

etqw?

Redaktör
Skrivet av Keza:

Och så är vi här igen, FZ om negativt riktade nyheter om boxen. Never gets old, haha! Ska bli intressant och se när liknande nyheter kommer om Playstation (antal artiklar, that is). Börjar bara bli pinsamt.

Jag inbillar mig att de här uppgifterna, om de stämmer, intresserar ganska många som tänkt köra Titanfall på 360. Menar du att vi skulle ha låtit bli att skriva om dem för att inte svärta 360:n? DET vore ett statement om något.

Kritik som din förekom frekvent kring förra generationsskiftet, fast då anklagades vi för att felbehandla PS3:an till förmån för 360:n. Varken då eller nu finns nån plan för hur konsolerna ska behandlas; vi skriver om alla, både bra och dåliga saker. Ibland blir det övervikt för endera sidan, men det är inte vår uppgift att sålla bort nyheter för att försöka hitta nån sorts neutral rapportering.


signatur
Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av cags91:

Pc versionen lider också av prestandaproblem. Eller är det meningen att det ska behövas ett Titan kort för att kunna maxa Titanfall höhöhöh

Ett titan är inte mycket att hänga i granen. Krävs dubbla Gtx 670 eller bättre för att maxa många spel i 1080p.

Tror de flesta som siktar sig in på maxa spel sitter på sli eller cf och har en qhd eller flera hd skärmar.

Titan är inget att hänga i granen? Snarare så att GTX 670 är inget att hänga i granen och 2GB vram i SLI kommer agera enorm flaskhals.

Skrivet av Keza:

Och så är vi här igen, FZ om negativt riktade nyheter om boxen. Never gets old, haha! Ska bli intressant och se när liknande nyheter kommer om Playstation (antal artiklar, that is). Börjar bara bli pinsamt.

Så du menar att man ska ignorera MS felsteg bara för att du gillar Xbox one? Snacka om fanboyism. Xbox One är klenare än PS4. Inte ens deras försök att cacha upp deras slöa DDR3 minnen med SDRam kan ändra på detta. Det är helt enkelt så att Microsoft har slängt in för klen hårdvara i konsolen och det får man äta upp nu.

Medlem
Skrivet av Dizzz:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av cags91:

Pc versionen lider också av prestandaproblem. Eller är det meningen att det ska behövas ett Titan kort för att kunna maxa Titanfall höhöhöh

Ett titan är inte mycket att hänga i granen. Krävs dubbla Gtx 670 eller bättre för att maxa många spel i 1080p.

Tror de flesta som siktar sig in på maxa spel sitter på sli eller cf och har en qhd eller flera hd skärmar.

Titan är inget att hänga i granen? Snarare så att GTX 670 är inget att hänga i granen och 2GB vram i SLI kommer agera enorm flaskhals.

Skrivet av Keza:

Och så är vi här igen, FZ om negativt riktade nyheter om boxen. Never gets old, haha! Ska bli intressant och se när liknande nyheter kommer om Playstation (antal artiklar, that is). Börjar bara bli pinsamt.

Så du menar att man ska ignorera MS felsteg bara för att du gillar Xbox one? Snacka om fanboyism. Xbox One är klenare än PS4. Inte ens deras försök att cacha upp deras slöa DDR3 minnen med SDRam kan ändra på detta. Det är helt enkelt så att Microsoft har slängt in för klen hårdvara i konsolen och det får man äta upp nu.

3st 680 är inte ens nog snabba att köra med nog höga inställningar på 3 skärmar för att nyttja mer än 2gb vram.
Du måste nog sitta på 3st Titan eller bättre för att sikta in på 3gb vram använt eller spela spel som Skyrim med mods som använder enorma mängder minne.
Spel som bf3 och bf4 kommer dubbla titaner inte vara nog kraftfulla för att komma över 2gb gränsen på 3 skärmar med stabila 60 fps.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Varför är det roligt? Skadeglädje för att det är Xbox One eller?
Samma prestandaproblem som PS4's flaggskepp lider av.

Både hoppas och tror att det blir bättre med tiden när utvecklarna lär sig optimera bättre till dom nya konsolerna, och framför allt slipper stressa ut spel för att hinna med strategiskt viktiga releasedatum.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Dizzz:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av cags91:

Pc versionen lider också av prestandaproblem. Eller är det meningen att det ska behövas ett Titan kort för att kunna maxa Titanfall höhöhöh

Ett titan är inte mycket att hänga i granen. Krävs dubbla Gtx 670 eller bättre för att maxa många spel i 1080p.

Tror de flesta som siktar sig in på maxa spel sitter på sli eller cf och har en qhd eller flera hd skärmar.

Titan är inget att hänga i granen? Snarare så att GTX 670 är inget att hänga i granen och 2GB vram i SLI kommer agera enorm flaskhals.

Skrivet av Keza:

Och så är vi här igen, FZ om negativt riktade nyheter om boxen. Never gets old, haha! Ska bli intressant och se när liknande nyheter kommer om Playstation (antal artiklar, that is). Börjar bara bli pinsamt.

Så du menar att man ska ignorera MS felsteg bara för att du gillar Xbox one? Snacka om fanboyism. Xbox One är klenare än PS4. Inte ens deras försök att cacha upp deras slöa DDR3 minnen med SDRam kan ändra på detta. Det är helt enkelt så att Microsoft har slängt in för klen hårdvara i konsolen och det får man äta upp nu.

3st 680 är inte ens nog snabba att köra med nog höga inställningar på 3 skärmar för att nyttja mer än 2gb vram.
Du måste nog sitta på 3st Titan eller bättre för att sikta in på 3gb vram använt eller spela spel som Skyrim med mods som använder enorma mängder minne.
Spel som bf3 och bf4 kommer dubbla titaner inte vara nog kraftfulla för att komma över 2gb gränsen på 3 skärmar med stabila 60 fps.

Skitsnack. Sitter själv med två GTX Titan i SLI och med två skärmar. Jag maxar kring 3-3.5GB vram under en BF4 runda.

Medlem
Skrivet av Dizzz:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Dizzz:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av cags91:

Pc versionen lider också av prestandaproblem. Eller är det meningen att det ska behövas ett Titan kort för att kunna maxa Titanfall höhöhöh

Ett titan är inte mycket att hänga i granen. Krävs dubbla Gtx 670 eller bättre för att maxa många spel i 1080p.

Tror de flesta som siktar sig in på maxa spel sitter på sli eller cf och har en qhd eller flera hd skärmar.

Titan är inget att hänga i granen? Snarare så att GTX 670 är inget att hänga i granen och 2GB vram i SLI kommer agera enorm flaskhals.

Skrivet av Keza:

Och så är vi här igen, FZ om negativt riktade nyheter om boxen. Never gets old, haha! Ska bli intressant och se när liknande nyheter kommer om Playstation (antal artiklar, that is). Börjar bara bli pinsamt.

Så du menar att man ska ignorera MS felsteg bara för att du gillar Xbox one? Snacka om fanboyism. Xbox One är klenare än PS4. Inte ens deras försök att cacha upp deras slöa DDR3 minnen med SDRam kan ändra på detta. Det är helt enkelt så att Microsoft har slängt in för klen hårdvara i konsolen och det får man äta upp nu.

3st 680 är inte ens nog snabba att köra med nog höga inställningar på 3 skärmar för att nyttja mer än 2gb vram.
Du måste nog sitta på 3st Titan eller bättre för att sikta in på 3gb vram använt eller spela spel som Skyrim med mods som använder enorma mängder minne.
Spel som bf3 och bf4 kommer dubbla titaner inte vara nog kraftfulla för att komma över 2gb gränsen på 3 skärmar med stabila 60 fps.

Skitsnack. Sitter själv med två GTX Titan i SLI och med två skärmar. Jag maxar kring 3-3.5GB vram under en BF4 runda.

Visa benchmarks.

Som jag skrev tidigare orkar inte två titaner maxa BF4 med 4K upplösning och når därför inte ens upp i 3gb vram använt. Om du nu inte kör BF4 med låg fps likt Xbox 360.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Inaktiv
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Keza:

Och så är vi här igen, FZ om negativt riktade nyheter om boxen. Never gets old, haha! Ska bli intressant och se när liknande nyheter kommer om Playstation (antal artiklar, that is). Börjar bara bli pinsamt.

Jag inbillar mig att de här uppgifterna, om de stämmer, intresserar ganska många som tänkt köra Titanfall på 360. Menar du att vi skulle ha låtit bli att skriva om dem för att inte svärta 360:n? DET vore ett statement om något.

Kritik som din förekom frekvent kring förra generationsskiftet, fast då anklagades vi för att felbehandla PS3:an till förmån för 360:n. Varken då eller nu finns nån plan för hur konsolerna ska behandlas; vi skriver om alla, både bra och dåliga saker. Ibland blir det övervikt för endera sidan, men det är inte vår uppgift att sålla bort nyheter för att försöka hitta nån sorts neutral rapportering.

För mig är inte problemet att det skrivs mer eller mindre eller om det är negativt eller positivt, det jag reagerar på att det inte har funnits en enda positiv nyhet om Xbox One trotts flera tips.

Den största är egentligen dessa två:

Xbox One eSRAM + DirectX 11.2: Från 32Mb till 6GB värt av texturer
(http://www.fz.se/forum/microsoft/xbox-one-esram-directx-112-fran-32mb-till-6gb-vart-av-texturer-334819)

Xbox One verkar komma att få stöd för Direct X 12
(http://www.neowin.net/news/microsoft-hints-directx-12-will-also-be-supported-by-xbox-one)

Båda dessa är väl stora nyheter men inget som har tagits upp. Så igen, problemet är inte att det är en ojämn fördelning, problemet är den totalt saknade rapporteringen om positiva nyheter för Xbox One.

Medlem
Skrivet av ThreeZool:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Keza:

Och så är vi här igen, FZ om negativt riktade nyheter om boxen. Never gets old, haha! Ska bli intressant och se när liknande nyheter kommer om Playstation (antal artiklar, that is). Börjar bara bli pinsamt.

Jag inbillar mig att de här uppgifterna, om de stämmer, intresserar ganska många som tänkt köra Titanfall på 360. Menar du att vi skulle ha låtit bli att skriva om dem för att inte svärta 360:n? DET vore ett statement om något.

Kritik som din förekom frekvent kring förra generationsskiftet, fast då anklagades vi för att felbehandla PS3:an till förmån för 360:n. Varken då eller nu finns nån plan för hur konsolerna ska behandlas; vi skriver om alla, både bra och dåliga saker. Ibland blir det övervikt för endera sidan, men det är inte vår uppgift att sålla bort nyheter för att försöka hitta nån sorts neutral rapportering.

För mig är inte problemet att det skrivs mer eller mindre eller om det är negativt eller positivt, det jag reagerar på att det inte har funnits en enda positiv nyhet om Xbox One trotts flera tips.

Den största är egentligen dessa två:

Xbox One eSRAM + DirectX 11.2: Från 32Mb till 6GB värt av texturer
(http://www.fz.se/forum/microsoft/xbox-one-esram-directx-112-fran-32mb-till-6gb-vart-av-texturer-334819)

Xbox One verkar komma att få stöd för Direct X 12
(http://www.neowin.net/news/microsoft-hints-directx-12-will-also-be-supported-by-xbox-one)

Båda dessa är väl stora nyheter men inget som har tagits upp. Så igen, problemet är inte att det är en ojämn fördelning, problemet är den totalt saknade rapporteringen om positiva nyheter för Xbox One.

Förhoppningsvis får vi veta mer på torsdag när dom ska tala om bland annat DirectX 12 på GDC.

http://schedule.gdconf.com/session-id/828184

Inaktiv
Skrivet av Spit:
Skrivet av ThreeZool:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Keza:

Och så är vi här igen, FZ om negativt riktade nyheter om boxen. Never gets old, haha! Ska bli intressant och se när liknande nyheter kommer om Playstation (antal artiklar, that is). Börjar bara bli pinsamt.

Jag inbillar mig att de här uppgifterna, om de stämmer, intresserar ganska många som tänkt köra Titanfall på 360. Menar du att vi skulle ha låtit bli att skriva om dem för att inte svärta 360:n? DET vore ett statement om något.

Kritik som din förekom frekvent kring förra generationsskiftet, fast då anklagades vi för att felbehandla PS3:an till förmån för 360:n. Varken då eller nu finns nån plan för hur konsolerna ska behandlas; vi skriver om alla, både bra och dåliga saker. Ibland blir det övervikt för endera sidan, men det är inte vår uppgift att sålla bort nyheter för att försöka hitta nån sorts neutral rapportering.

För mig är inte problemet att det skrivs mer eller mindre eller om det är negativt eller positivt, det jag reagerar på att det inte har funnits en enda positiv nyhet om Xbox One trotts flera tips.

Den största är egentligen dessa två:

Xbox One eSRAM + DirectX 11.2: Från 32Mb till 6GB värt av texturer
(http://www.fz.se/forum/microsoft/xbox-one-esram-directx-112-fran-32mb-till-6gb-vart-av-texturer-334819)

Xbox One verkar komma att få stöd för Direct X 12
(http://www.neowin.net/news/microsoft-hints-directx-12-will-also-be-supported-by-xbox-one)

Båda dessa är väl stora nyheter men inget som har tagits upp. Så igen, problemet är inte att det är en ojämn fördelning, problemet är den totalt saknade rapporteringen om positiva nyheter för Xbox One.

Förhoppningsvis får vi veta mer på torsdag när dom ska tala om bland annat DirectX 12 på GDC.

http://schedule.gdconf.com/session-id/828184

Ja precis, frågan är bara om vi får ta del av den informationen här eller om vi får kolla upp det via andra källor.

Redaktör
Skrivet av ThreeZool:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Keza:

Och så är vi här igen, FZ om negativt riktade nyheter om boxen. Never gets old, haha! Ska bli intressant och se när liknande nyheter kommer om Playstation (antal artiklar, that is). Börjar bara bli pinsamt.

Jag inbillar mig att de här uppgifterna, om de stämmer, intresserar ganska många som tänkt köra Titanfall på 360. Menar du att vi skulle ha låtit bli att skriva om dem för att inte svärta 360:n? DET vore ett statement om något.

Kritik som din förekom frekvent kring förra generationsskiftet, fast då anklagades vi för att felbehandla PS3:an till förmån för 360:n. Varken då eller nu finns nån plan för hur konsolerna ska behandlas; vi skriver om alla, både bra och dåliga saker. Ibland blir det övervikt för endera sidan, men det är inte vår uppgift att sålla bort nyheter för att försöka hitta nån sorts neutral rapportering.

För mig är inte problemet att det skrivs mer eller mindre eller om det är negativt eller positivt, det jag reagerar på att det inte har funnits en enda positiv nyhet om Xbox One trotts flera tips.

Den största är egentligen dessa två:

Xbox One eSRAM + DirectX 11.2: Från 32Mb till 6GB värt av texturer
(http://www.fz.se/forum/microsoft/xbox-one-esram-directx-112-fran-32mb-till-6gb-vart-av-texturer-334819)

Xbox One verkar komma att få stöd för Direct X 12
(http://www.neowin.net/news/microsoft-hints-directx-12-will-also-be-supported-by-xbox-one)

Båda dessa är väl stora nyheter men inget som har tagits upp. Så igen, problemet är inte att det är en ojämn fördelning, problemet är den totalt saknade rapporteringen om positiva nyheter för Xbox One.

Vi hinner inte ta upp allt, varken om Xbox One eller andra plattformar. Men det stämmer inte alls att vi bara skriver negativt om krysslådan (se nedan). Däremot kan det vara så att vi skrivit fler negativa grejer om den jämfört med en viss konkurrent, men då har det sina skäl. Med båda maskinerna i huset är känslan att det finns mer negativt att ta upp om Xbox One än PS4, även om den också gör många saker bra.

Så funkar Twitch till Xbox One
Massa indiespel på väg till One
Osv.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Tompa:
Skrivet av ThreeZool:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Keza:

Och så är vi här igen, FZ om negativt riktade nyheter om boxen. Never gets old, haha! Ska bli intressant och se när liknande nyheter kommer om Playstation (antal artiklar, that is). Börjar bara bli pinsamt.

Jag inbillar mig att de här uppgifterna, om de stämmer, intresserar ganska många som tänkt köra Titanfall på 360. Menar du att vi skulle ha låtit bli att skriva om dem för att inte svärta 360:n? DET vore ett statement om något.

Kritik som din förekom frekvent kring förra generationsskiftet, fast då anklagades vi för att felbehandla PS3:an till förmån för 360:n. Varken då eller nu finns nån plan för hur konsolerna ska behandlas; vi skriver om alla, både bra och dåliga saker. Ibland blir det övervikt för endera sidan, men det är inte vår uppgift att sålla bort nyheter för att försöka hitta nån sorts neutral rapportering.

För mig är inte problemet att det skrivs mer eller mindre eller om det är negativt eller positivt, det jag reagerar på att det inte har funnits en enda positiv nyhet om Xbox One trotts flera tips.

Den största är egentligen dessa två:

Xbox One eSRAM + DirectX 11.2: Från 32Mb till 6GB värt av texturer
(http://www.fz.se/forum/microsoft/xbox-one-esram-directx-112-fran-32mb-till-6gb-vart-av-texturer-334819)

Xbox One verkar komma att få stöd för Direct X 12
(http://www.neowin.net/news/microsoft-hints-directx-12-will-also-be-supported-by-xbox-one)

Båda dessa är väl stora nyheter men inget som har tagits upp. Så igen, problemet är inte att det är en ojämn fördelning, problemet är den totalt saknade rapporteringen om positiva nyheter för Xbox One.

Vi hinner inte ta upp allt, varken om Xbox One eller andra plattformar. Men det stämmer inte alls att vi bara skriver negativt om krysslådan (se nedan). Däremot kan det vara så att vi skrivit fler negativa grejer om den jämfört med en viss konkurrent, men då har det sina skäl. Med båda maskinerna i huset är känslan att det finns mer negativt att ta upp om Xbox One än PS4, även om den också gör många saker bra.

Så funkar Twitch till Xbox One
Massa indiespel på väg till One
Osv.

Du måste ändå se skillnaden i storlek på nyhetsvärdet mellan de du länka till och de jag hänvisade till? Indiespel och Twitch (Även om det är väldigt trevligt för de som gillar dessa) är ändå en nischad kundbas som aktivt kommer att använda/spela dessa.

De nyheter jag hänvisa till berör ju tekniskt sätt hela konsolen och vad konsolen egentligen kommer att kunna prestera i framtiden.

Redaktör
Skrivet av ThreeZool:

Du måste ändå se skillnaden i storlek på nyhetsvärdet mellan de du länka till och de jag hänvisade till? Indiespel och Twitch (Även om det är väldigt trevligt för de som gillar dessa) är ändå en nischad kundbas som aktivt kommer att använda/spela.

De nyheter jag hänvisa till berör ju tekniskt sätt hela konsolen och vad konsolen egentligen kommer att kunna prestera i framtiden.

Jag drog två snabba exempel ur nyhetslistan. Men visst ser de grejer du länkade till intressanta ut, och vi kommer säkert skriva om dem när det blir aktuellt igen.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Tompa:
Skrivet av ThreeZool:

Du måste ändå se skillnaden i storlek på nyhetsvärdet mellan de du länka till och de jag hänvisade till? Indiespel och Twitch (Även om det är väldigt trevligt för de som gillar dessa) är ändå en nischad kundbas som aktivt kommer att använda/spela.

De nyheter jag hänvisa till berör ju tekniskt sätt hela konsolen och vad konsolen egentligen kommer att kunna prestera i framtiden.

Jag drog två snabba exempel ur nyhetslistan. Men visst ser de grejer du länkade till intressanta ut, och vi kommer säkert skriva om dem när det blir aktuellt igen.

That's all I'm asking.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Dizzz:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Dizzz:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av cags91:

Pc versionen lider också av prestandaproblem. Eller är det meningen att det ska behövas ett Titan kort för att kunna maxa Titanfall höhöhöh

Ett titan är inte mycket att hänga i granen. Krävs dubbla Gtx 670 eller bättre för att maxa många spel i 1080p.

Tror de flesta som siktar sig in på maxa spel sitter på sli eller cf och har en qhd eller flera hd skärmar.

Titan är inget att hänga i granen? Snarare så att GTX 670 är inget att hänga i granen och 2GB vram i SLI kommer agera enorm flaskhals.

Skrivet av Keza:

Och så är vi här igen, FZ om negativt riktade nyheter om boxen. Never gets old, haha! Ska bli intressant och se när liknande nyheter kommer om Playstation (antal artiklar, that is). Börjar bara bli pinsamt.

Så du menar att man ska ignorera MS felsteg bara för att du gillar Xbox one? Snacka om fanboyism. Xbox One är klenare än PS4. Inte ens deras försök att cacha upp deras slöa DDR3 minnen med SDRam kan ändra på detta. Det är helt enkelt så att Microsoft har slängt in för klen hårdvara i konsolen och det får man äta upp nu.

3st 680 är inte ens nog snabba att köra med nog höga inställningar på 3 skärmar för att nyttja mer än 2gb vram.
Du måste nog sitta på 3st Titan eller bättre för att sikta in på 3gb vram använt eller spela spel som Skyrim med mods som använder enorma mängder minne.
Spel som bf3 och bf4 kommer dubbla titaner inte vara nog kraftfulla för att komma över 2gb gränsen på 3 skärmar med stabila 60 fps.

Skitsnack. Sitter själv med två GTX Titan i SLI och med två skärmar. Jag maxar kring 3-3.5GB vram under en BF4 runda.

Visa benchmarks.
http://www.guru3d.com/index.php?ct=articles&action=file&a...

Som jag skrev tidigare orkar inte två titaner maxa BF4 med 4K upplösning och når därför inte ens upp i 3gb vram använt. Om du nu inte kör BF4 med låg fps likt Xbox 360.

Det roliga är att det inte överstämmer alls med mina siffror.. Dessutom så kör Guru3D sina tester i Singleplayer. Då kan man ju lika gärna ta siffror från en tom server där man tittar in i en vägg.

Medlem
Skrivet av Dizzz:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Dizzz:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Dizzz:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av cags91:

Pc versionen lider också av prestandaproblem. Eller är det meningen att det ska behövas ett Titan kort för att kunna maxa Titanfall höhöhöh

Ett titan är inte mycket att hänga i granen. Krävs dubbla Gtx 670 eller bättre för att maxa många spel i 1080p.

Tror de flesta som siktar sig in på maxa spel sitter på sli eller cf och har en qhd eller flera hd skärmar.

Titan är inget att hänga i granen? Snarare så att GTX 670 är inget att hänga i granen och 2GB vram i SLI kommer agera enorm flaskhals.

Skrivet av Keza:

Och så är vi här igen, FZ om negativt riktade nyheter om boxen. Never gets old, haha! Ska bli intressant och se när liknande nyheter kommer om Playstation (antal artiklar, that is). Börjar bara bli pinsamt.

Så du menar att man ska ignorera MS felsteg bara för att du gillar Xbox one? Snacka om fanboyism. Xbox One är klenare än PS4. Inte ens deras försök att cacha upp deras slöa DDR3 minnen med SDRam kan ändra på detta. Det är helt enkelt så att Microsoft har slängt in för klen hårdvara i konsolen och det får man äta upp nu.

3st 680 är inte ens nog snabba att köra med nog höga inställningar på 3 skärmar för att nyttja mer än 2gb vram.
Du måste nog sitta på 3st Titan eller bättre för att sikta in på 3gb vram använt eller spela spel som Skyrim med mods som använder enorma mängder minne.
Spel som bf3 och bf4 kommer dubbla titaner inte vara nog kraftfulla för att komma över 2gb gränsen på 3 skärmar med stabila 60 fps.

Skitsnack. Sitter själv med två GTX Titan i SLI och med två skärmar. Jag maxar kring 3-3.5GB vram under en BF4 runda.

Visa benchmarks.
http://www.guru3d.com/index.php?ct=articles&action=fi...

Som jag skrev tidigare orkar inte två titaner maxa BF4 med 4K upplösning och når därför inte ens upp i 3gb vram använt. Om du nu inte kör BF4 med låg fps likt Xbox 360.

Det roliga är att det inte överstämmer alls med mina siffror.. Dessutom så kör Guru3D sina tester i Singleplayer. Då kan man ju lika gärna ta siffror från en tom server där man tittar in i en vägg.

Precis och i multilayer kräver det mycket mer prestanda från grafikkortet så 31 fps som man får i singelplayer är bara optimistiska siffror.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

12
Skriv svar