Xbox One släpps i Sverige i höst

Robot
Xbox One släpps i Sverige i höst

Sverige och 25 andra länder slipper snart vänta på den senaste Xboxen.

#microsoft


Medlem
Xbox One släpps i Sverige i höst

Jävlar, nästan ett helt år efter. Detta är ju rent ut sagt pinsamt.

Medlem

Vad är anledningen att vi inte har fått det än?


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Ojdå! Det var senare än jag trodde!

Man undrar ju hur det kunde bli en så stor försening relativt nära release?

Medlem

I had a window to sell some units, aaaaaaaaaaaaaand it's gone


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Vilka andra länder är det?

Medlem

Passar mig bra med ett längre uppehåll mellan releaserna, svider fortfarande lite i plånboken sen PS4an

/ LordDaimos

Medlem

Vad är tanken kring detta ? Sony har fått sålt ps4 "utan konkurrens" i många länder under ganska lång tid nu.

Känns som att hela next gen hypen har svalnat av rätt ordentligt. Är Xboxen för sen till festen ?

Medlem

Seriöst varför? Undrar hur deras marknadsstratergi. ser ut och varför dom har tagit detta beslutet.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem
Skrivet av Hymer:

Seriöst varför? Undrar hur deras marknadsstratergi. ser ut och varför dom har tagit detta beslutet.

Microsoft har fokuserat på de länder där Xbox är starkast. Risken finns att konsolerna står och samlar damm på de svenska lagerhyllorna då vi är en typisk Playstation-nation, precis som många andra länder i Europa. Detta ser man redan nu där många leverantörer har importerade maskiner på lager som ingen vill ha, även fast de är billigare än vad PS4 är för tillfället.

Medlem

tur man köpte PS4an istället

Medlem

Wtf, jag var helt säker på att att såg Xbox One på Elgiganten, kände tom på kartongerna, och dom var tunga, inga replika-papp-kartonger. Och det stod inget om att den inte fanns att köpa. Weird


signatur

The last metroid is in captivity, the galaxy is at peace!

Medlem

Ju fler saker som sägs om Xbone ju mindre lockad blir jag att skaffa ett... Jag är inte mycket av en konsol person, ännu mindre ett fan av Xbox men hoppades på att efter den pinsamma presentationen och konstiga utannonseringarna som folk blev förbannade över innan Xbone ens hade släppts att de skulle kunna locka och göra konsolen mer tilltalande efter release. Från mitt perspektiv är det inte fallet...inte ens i närheten.

Vad sjutton håller de på med?

Medlem

Tur att man redan importerat en XB1 från england


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem
Skrivet av e2zippo:

Wtf, jag var helt säker på att att såg Xbox One på Elgiganten, kände tom på kartongerna, och dom var tunga, inga replika-papp-kartonger. Och det stod inget om att den inte fanns att köpa. Weird

Jo vi säljer importerade Xbox One + några spel. Som tidigare nämnts är det med vissa restriktioner. Lirar själv på min One dagligen och är mer än nöjd Tråkigt att det kommer lite senare i Sverige, kanske hinner de uppdatera hårdvaran innan dess men funkar som sagt felfritt att lira redan nu

Medlem
Skrivet av e2zippo:

Wtf, jag var helt säker på att att såg Xbox One på Elgiganten, kände tom på kartongerna, och dom var tunga, inga replika-papp-kartonger. Och det stod inget om att den inte fanns att köpa. Weird

[http://www.elgiganten.se/product/spel-konsoler/spelkonsol/XBO...]

Verkar som många helt missat att det går att få tag på importerade Xbox One sedan länge.
Priset är till och med många gånger lägre än både PS4 och det utannonserande priset av den "svenska" versionen av Xbox One.

Medlem

Meh, efter hört från diverse källor så har jag helt tappat intresset om Xbox One.

Medlem

Man kan ju nästan börja spekulera i att de har skjutit så mycket på lanseringen för att möjligen släppa en billigare version utan Kinect?

Det skulle vara intressant att veta hur många de egentligen sålt. Nu har de ju inte redovisat några siffror på ett tag men deras försäljning lär vara aningen "uppumpad". Den finns ju i lager i stort sett hos varenda elektronikkedja och näthandel i Sverige utan att den är släppt här och det ser troligen likadant ut i många andra länder antar jag.

Hur stor del av försäljningen i de länder den är släppt i går egentligen till Sverige och andra länder?

Medlem

För en vecka sedan så så hade gamestop på väla ett stort jippo med flera xbone/tv's ute på golvet. Lite roligt att se 7-8 åringar sitta och spela senaste cod&bf rakt utanför butiken.

Visst konsollen är inte "officiellt" lanserad, med det verkar inte vara några problem att få tag i den.

Medlem

*gäsp*

Orka vänta så länge på en konsol som redan känns utdaterad. :-/

Inaktiv
Skrivet av Fr0gg0.:

Jävlar, nästan ett helt år efter. Detta är ju rent ut sagt pinsamt.

Det är märkligt hur fort folk glömmer...

Xbox 360 släpptes 2 december 2005 i Europa
Playstation 3 släpptes 23 mars 2007 i Europa

Medlem

Trots detta har det funnits fler Xbox one i lager i butikerna än Playstation 4 trots att denna hade världspremiär i Sverige i November förra året. Tyvärr måste jag säga, förklarar det en del.

Medlem

Det är lätt att få tag på en importerad Xbox, finns svenska butiker som säljer dem nu också.

1-3månader hade varit ok men nästan 1år senare i Sverige känns som fail från MS sida.

Inaktiv
Skrivet av Gaara:

Det är lätt att få tag på en importerad Xbox, finns svenska butiker som säljer dem nu också.

1-3månader hade varit ok men nästan 1år senare i Sverige känns som fail från MS sida.

Hur var det då för Sony med förra generationen där de släppta sin konsol 1år och tre månader senare än Microsoft?

Medlem

Jag har väntat på en officiell release, framför allt för att jag beställde de så kallade Day one versionerna av både xboxen och release spelen. Sedan har jag inte riktigt känt ett behov av att importera eftersom jag väntat på watchdogs. Men detta är fan löjligt, microsoft har verkligen pissat bort sina chanser för denna generationen.

Tråkiga var att trots att jag beställt day one versionerna av spelen på webhallen så har jag efter åt fått vanliga importerade versioner av spelen. När jag kontaktade dem om det förstod de inte vad jag pratade om och erbjöd mig bara att skicka tillbaks spelen. Antar att det är dags att importera en nu då.

Medlem

Det kommer bli ett Xbox för min förr eller senare. Och ett PS4. Sen behöver PC:n en uppgradering inför Witcher 3 så... brb, ska bli miljonär

Medlem

tog det ett helt jävla år att fixa problem med röstkommandon ?


signatur

always use the nubs for cover

Det finns ju inga vettiga spel än, men till hösten kommer det nog ett par.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av ThreeZool:
Skrivet av Fr0gg0.:

Jävlar, nästan ett helt år efter. Detta är ju rent ut sagt pinsamt.

Det är märkligt hur fort folk glömmer...

Xbox 360 släpptes 2 december 2005 i Europa
Playstation 3 släpptes 23 mars 2007 i Europa

Ännu märkligare hur snabbt du glömmer det som står i artikeln och i förlängning missar i vilket kontext som Fr0gg0 skriver sin kommentar.

Skrivet av Från artikeln:

I september lanseras den nya Xboxen på ytterligare 26 marknader, utöver de 13 där den hade världspremiär i november förra året.

Inaktiv
Skrivet av ladd:
Skrivet av ThreeZool:
Skrivet av Fr0gg0.:

Jävlar, nästan ett helt år efter. Detta är ju rent ut sagt pinsamt.

Det är märkligt hur fort folk glömmer...

Xbox 360 släpptes 2 december 2005 i Europa
Playstation 3 släpptes 23 mars 2007 i Europa

Ännu märkligare hur snabbt du glömmer det som står i artikeln.

Skrivet av Från artikeln:

I september lanseras den nya Xboxen på ytterligare 26 marknader, utöver de 13 där den hade världspremiär i november förra året.

Förstår inte vad det är du vill få sagt? Fördröjningen som var nu är om jag inte räknar fel 10 månader för Sverige, förra generationen så låg Sony efter med 15 månader i Sverige.

Skriv svar