Medlem

Få spel har blivit lika upphypade av spelmedia.

Medlem
Skrivet av starboy83:
Skrivet av sCaz:
Skrivet av starboy83:

Hur f-n kan det komma sig att spelet kostar 599 på Origin och t.ex. 389 på spelbutiken.se? Så grymt korkat...

För att nån härlig EA snubbe (och Steam också) gör översättningen $59 = €59 (på riktigt). Jag blir rätt irriterad på att det som regel är:

- Dyrast digitalt från t ex. Origin/Steam
- Lite billigare digitalt från någon annan/återförsäljare
- Mycket billigare med en dvd-skiva, manual och kartong
- 200 spänn billigare digitalt i dollar i usa, vilket man sällan kan handla från.. detta ihop med den översta punkten kunde man förstå om en mellanhandskostnad existerade, men nu känner jag mig bara scammad.

Tack, äntligen någon som förstår mitt inlägg!

Jag skulle snarare säga att det beror på EAs (och alla andra spelpublicisters) avtal med sina distributörer. Det är väldigt känsligt att som tillverkare sälja sina produkter direkt till slutkund och till återförsäljare samtidigt. EA vill inte tappa sina återförsäljare och lägger sig därför ovan dessa i pris.

Glöm också inte att 59 dollars är utan moms.

Medlem
Skrivet av dTexN:

Måste fråga, är ljudet i världsklass eller varför har spelet 30gb ljudfiler? >.<

Respawn valde att packa upp alla ljudfiler så de ligger okomprimerade efter installationen. Anledningen är inte att ljudet ska bli bättre utan för att äldre system skulle slippa lägga processorkraft på att packa upp filerna under matchens gång (eller hur det nu funkar). Om detta är bra eller anus är en smaksak, själv har jag så mycket skräp liggandes att 50gb går snabbt att undvara.

SSD gör inte spelet snabbare så det går utmärkt att ta bort sin dolda "Skatt & Revision 2011"-mapp för att få utrymmet, hähä.

Skrivet av 2infinity:

Kommer inte köpa spelet på grund av avsaknad av clan och esport support. Snacka om att slänga bort potential för ett grymt esport/clan spel. Förstår verkligen inte varför de ville göra det casual only.

Det var en larvig anledning, spelar du bland eliten själv ens? "Casual only" som majoriteten av goa spel menar du, fast de spelar du väl inte själv så. Se inte så seriöst på livet hela tiden, gör ett party med dina polare och bara spela spelet så har du tillräckligt roligt att det räcker och blir över.

Medlem

Median: XXXXXXX!
Spelare: YYYYYYY!
Median: NEJ, YYYY är INTE RäTT!!! XXXX ÄR RÄTT!!! KÖPPP!!! VI FÅR PENGAR FÖR DETTA!

Spel media är inget mer än marknadsföring för spelföretag.
That's it.
Detta bevisas gång efter gång efter gång, men folk är långsamma att förstå.

Som allt i livet : Vill ni veta sanningen hitta en helt OBEROENDE källa samt följ pengarna.

Medlem

Blacklight Retribution>Titanfall. Mechs är vandrande "tanks" som inte exploderar efter 2sec. Man backar när en sån kommer. Och man får koordinera ett anfall om man inte vill dö på fläcken. Titanfall är Michael Bays bidrag till mechfps genren.

Medlem

Asså jag vette fan om jag kan köpa detta, hur bra de än må vara. EA ska inte ha en krona av mig efter alla besvikelser. De kommer aldrig lära sig så länge vi kastar pengar på dem.

Medlem

Många av er gamers är en ren besvikelse. Ni gör fan inget annat än å klaga på allt ni kan hitta som är dåligt även om det bara är bagateller! Se de positiva i spelen eller håll flabben istället. inget kul å läsa era tråkiga kommentarer precis hela tiden. Ni blir då fan aldrig nöjda.
Personligen tycker jag om spelet och är väldigt nöjd! Grafiken är godkänd även om de kan kännas lite COD i grunden.
Men spelkänslan är underbar vilket gör Titanfall är så mycket bättre.

Frilansare
Skrivet av PsyX:

Median: XXXXXXX!
Spelare: YYYYYYY!
Median: NEJ, YYYY är INTE RäTT!!! XXXX ÄR RÄTT!!! KÖPPP!!! VI FÅR PENGAR FÖR DETTA!

Spel media är inget mer än marknadsföring för spelföretag.
That&#039;s it.
Detta bevisas gång efter gång efter gång, men folk är långsamma att förstå.

Som allt i livet : Vill ni veta sanningen hitta en helt OBEROENDE källa samt följ pengarna.

Ta av dig foliehatten och kom in i matchen.

Medlem

Sjukt besviken.
För små banor.
För många vapen och tillbehör som är meningslösa.
Tråkig design på banorna.
Campaign mode var ett skämt
Progress systemet känns tomt och meningslöst.
Dålig hit detection, typ BF4 dålig.

Efter 6 timmar så känner iaf jag mig färdig med detta spelet och ångrar mitt köp. Förstår inte betyget eller det som skrivs i recensionen, känns inte som vi spelat samma spel.
Detta spel hyllas som någon slags revolution inom FPS genren men det finns verkligen INGEN anledning att påstå något sådant. Inget nytänkande vad jag kan se?

Medlem
Skrivet av purjo:
Skrivet av IshethZenunim:

Är det bara jag som är ungefär lika intresserad av Titanfall som jag är av Euro Truck Simulator 2? Jag kan verkligen inte se tjusningen i detta.

Jag har över trettio timmar i ETS2 och kan verkligen inte påstå att jag är lika hypad över detta som jag är över ett eventuellt nytt DLC som lägger till Skandinavien.

Finns ju användargjord mod som lägger till södra delen av Skandinavien (typ Stockholm och neråt) iaf, riktigt trevligt att köra, men deras orsak att inte lägga till något norröver är dock riktigt lam i min mening.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Matchmakingen i spelet är riktigt bristfällig iaf, mina första matcher som rank 1 spelades mot rank 40-snubbar och man fick ju storspö pga vissa titanunlocks som du inte får förrän långt senare. Sen balanseras inte lagen vidare väl heller, många matcher som spelats 2vs5 för att folk droppar av mitt i allt och folk verkar tycka att det är helt okej med ojämna lag.

Smart gun är lite väl användbar och jumpkick dödar med en spark rakt framifrån eller från sidan på typ 5 meters avstånd.

Spelet är inte direkt anpassat för några högre upplösningar heller, det känns som de valt att begränsa sig till 1080p, vilket på min burk får det att spelas i en utstrechad rutad när jag köra 2560x1080, där även allting i kanterna delas på mitten och försvinner, så medan andra får en hel minimap så får jag en halv.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

"Terrible game, 30GB of the 50GB is just bloated audio assets. It looks like a game from 2008, Activision must be kicking itself for not adding jet packs to call of duty because now you need jet packs to get GOTY critic reviews."
/MetaCritics


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem
Skrivet av kayl:
Skrivet av Luftman:

62-ton kadaver disciplin

PANZARMARSCHEN GÅR, DÖDEN FÖLJER DEN!

Raubiter <3

Medlem

Har man nån som helst behållning av spelet om man inte gillar spela on-line?

Medlem

"Its all about about the games" -Sony

Nu har första riktigt bra nextgen -spelet, visserligen har Ps4 exklusiva Knack och Killzone fått 9, men då får man räkna ihop deras betyg.

Hoppas verkligen Sony kan visa att det är spelen som är deras styrka, för nu har Microsoft ryckt till sig en stor ledning och de ps4 titlar som släppta hittils är riktigt tråkiga. Men det är ju bara början på next gen.

Inaktiv

är det ett standardfps, som man spelar i 30 timmar sen tröttnar på och aldrig startar igen.. och inser att man hade haft roligare med 2 flaskor brännvin och en paket cigaretter?

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av p0k:

Avsaknaden av redigt 120hz support och att v-sync inte funkar i spelet fortfarande som det skar, gör att man självklart inte tänker spela detta pisset...

What? vsync på i FPS-spel? Herrejösses, det är tur att du inte är kräsen

Saken är den att vanligtvis så brukar tearing inte vara ett problem i spel idag, men just i detta spel så är det det.

Till exempel, om man sätter på Vsync så får man en ofantligt brutal stuttering, medan om man stänger av den så finns det fortfarande stuttering, men bara där skärmen skär sig! Vilken gör så att man märker av det betydligt mycket bättre än vad man hade gjort om man hade spelat BF4 eller liknande. På Bf4 så slipper man se skärvorna just för att de smälter så bra ihop i flödet, men titanfall däremot ser till så att du kommer ihåg dom.

Medlem

Vart positivt överraskad igår. Väldigt fartfyllt spel likt Quake och UT dagarna. Att säga att det är ett COD med robotar är helt fel. Väldigt mycket påminner om COD visst.. Dock så bidrar farten, med sprints, långa höga hopp, och titanerna till något utanför det vanliga.

Har inte märkt några några större balans fel utan titanen och piloterna är väldigt bra balanserade mot varandra. Det är tex väldigt svårt att ta ut en titan helt själv,(som man kan göra i BF3-4 med tanksen) utan man måste vara fler eller använda list.

Sen en fråga till er här inne. Hur många har faktiskt spelat spelet och inte bara sprungit omkring på Betan? Vet massor av folk som sågar tex BF4 fortfarande av vad de upplevde i Betan.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av employed:

Vart positivt överraskad igår. Väldigt fartfyllt spel likt Quake och UT dagarna. Att säga att det är ett COD med robotar är helt fel. Väldigt mycket påminner om COD visst.. Dock så bidrar farten, med sprints, långa höga hopp, och titanerna till något utanför det vanliga.

Har inte märkt några några större balans fel utan titanen och piloterna är väldigt bra balanserade mot varandra. Det är tex väldigt svårt att ta ut en titan helt själv,(som man kan göra i BF3-4 med tanksen) utan man måste vara fler eller använda list.

Sen en fråga till er här inne. Hur många har faktiskt spelat spelet och inte bara sprungit omkring på Betan? Vet massor av folk som sågar tex BF4 fortfarande av vad de upplevde i Betan.

Går sällan på en titan helt själv, om jag inte har en bra takposition eller liknande. Däremot är det ju guld att mata på när de redan är upptagna i en strid, antingen för att mjuka skölden eller nöta bort det sista livet. Sen är det alltid kul att skjuta prick på "lerduvan" som flyger ut


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av employed:

Vart positivt överraskad igår. Väldigt fartfyllt spel likt Quake och UT dagarna. Att säga att det är ett COD med robotar är helt fel. Väldigt mycket påminner om COD visst.. Dock så bidrar farten, med sprints, långa höga hopp, och titanerna till något utanför det vanliga.

Har inte märkt några några större balans fel utan titanen och piloterna är väldigt bra balanserade mot varandra. Det är tex väldigt svårt att ta ut en titan helt själv,(som man kan göra i BF3-4 med tanksen) utan man måste vara fler eller använda list.

Sen en fråga till er här inne. Hur många har faktiskt spelat spelet och inte bara sprungit omkring på Betan? Vet massor av folk som sågar tex BF4 fortfarande av vad de upplevde i Betan.

Går sällan på en titan helt själv, om jag inte har en bra takposition eller liknande. Däremot är det ju guld att mata på när de redan är upptagna i en strid, antingen för att mjuka skölden eller nöta bort det sista livet. Sen är det alltid kul att skjuta prick på "lerduvan" som flyger ut

För mig så brukar det vara att jag ligger redo med anti-titan laservapnet (har glömt namnet) För att sedan plötsligt få syn på en spelare... och därmed avfyra mot dennes håll..

Har fått ett par gibbar sådär

Medlem
Skrivet av starboy83:

Hur f-n kan det komma sig att spelet kostar 599 på Origin och t.ex. 389 på spelbutiken.se? Så grymt korkat...

Skrivet av starboy83:

Hur f-n kan det komma sig att spelet kostar 599 på Origin och t.ex. 389 på spelbutiken.se? Så grymt korkat...

man kan få det billigare.
Titanfall Deluxe Edition PC - Includes Season Pass £28.30

http://www.hotukdeals.com/deals/titanfall-deluxe-edition-pc-i...

Medlem

Var av uppfattningen att det var bra killar som jobbade för bra pc-spel här, sen saknar det grundläggande funktioner som var standard för 15-20 år sen!
Det är för jävligt att det ska vara så! Avgörnade saker som får mig att avstå från skiten iaf.


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Smothered666:

Sjukt överskattat spel. Har verkligen försökt gilla det med det känns verkligen som inget mer än COD med mechs i grund och botten. Diggar parkour-känslan med jetpacksen. Det tillför till en skön känsla när man är infanterist . Om COD ligger på 2/5 i min betyglista så ligger Titanfall på 3/5, dvs helt ok och underhållande bitvis men oerhört överskattat och överhypat. Tröttnar efter ca 30 min spel. Detta baserat på den sena stängda betan.

Instämmer. Lirade 30 minuter sedan var det liksom "jaha"... BF4 känns så oerhört mycket mer dynamiskt och intressant att spela. Här springer man runt i trånga industrilokaler och antingen skjuter COD-style mot andra piloter eller typ som att man är i en LAV i BF4 när man är i sin "Titan". Sedan finns det ju inget nytt eller kul alls. Det mesta känns dessutom super-stressigt och man hinner aldrig få någon känsla av att lägga upp en taktik eller smyga sig på fienden. Allt annat med spelet känns också som COD, t.ex. frånvaron av serverbrowser vilket suger hårt. En halvbra 3:a av 5 får det av mig.

Medlem

Ja, en månad senare och det här skitspelet är redan glömt, begravt och luktar precis som ett månadsgammalt lik. Dessutom, hur kan man spela "fel"? Det här ÄR CoD med Mech DLC. Lika tråkigt, lika tilltalande för 12-åringar med koncentrationssvårigheter och helt utan taktik. Hoppa, skjut och dö. Rinse and repeat.

"Don't believe the hype", sjöng Public Enemy redan 1988.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av azynkron:

Ja, en månad senare och det här skitspelet är redan glömt, begravt och luktar precis som ett månadsgammalt lik. Dessutom, hur kan man spela "fel"? Det här ÄR CoD med Mech DLC. Lika tråkigt, lika tilltalande för 12-åringar med koncentrationssvårigheter och helt utan taktik. Hoppa, skjut och dö. Rinse and repeat.

"Don&#039;t believe the hype", sjöng Public Enemy redan 1988.

VA?! har du ens spelat spelet? Det är fan mer ett Quake3 än med vissa element från COD. Klagade du lika mycket när UT kom? Jävla troll

123
Skriv svar