Tvåhandssköldar i Battlefield 4: Dragon's Teeth

Robot
Tvåhandssköldar i Battlefield 4: Dragon's Teeth

Sommarens dlc slänger in portabla sköldar som du inte bör gå för nära.

#battlefield-4, #dice, #battlefield-4-naval-strike


Medlem
Tvåhandssköldar i Battlefield 4: Dragon's Teeth

Med tanke på hur hysterisk netcoden är i Battlefield4 känns sköldar överflödiga... eller? Annars, kul med lite variation.


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

Är lite tveksam till detta. Får helt enkelt vänta och se.

Medlem

Ännu mer saker att bli skjuten runt med andra ord. Bf4 är mer likt filmen Wanted än Black Hawk Down...

Medlem

fint med sköld för att pusha i locker eller metro

Medlem
Skrivet av Twibble:

fint med sköld för att pusha i locker eller metro

....tills en m320 eller något annat explosivt slår ner men yes, den hjälper nog lite..speciellt mot snipers


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Om skölden stoppar alla typer av kulor känns det lite tråkigt. Dock en kul idé.


signatur

Corsair TX 850W PSU | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | i5 2500K @3.40Ghz | 2x Corsair VengeanceLP DDR3 CL9 4GB @1600Mhz | MSI R6950 2GB TF III OC CFX

Medlem

Skämtar dom eller? Skulle ta för mycket minne?
Eller för att det blev bökigt med handkontroll?
Lika trovärdig bullshit-historia som att man valde okomprimerade ljudfiler till Titanfall för att det skulle flyta bättre på gamla system..

Samtidigt känner jag: Är det det här jag får i DLC't jag betalat för? En sköld?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Inaktiv
Skrivet av dotque:

Skämtar dom eller? Skulle ta för mycket minne?
Eller för att det blev bökigt med handkontroll?
Lika trovärdig bullshit-historia som att man valde okomprimerade ljudfiler till Titanfall för att det skulle flyta bättre på gamla system..

Samtidigt känner jag: Är det det här jag får i DLC&#039;t jag betalat för? En sköld?

Det första kan jag eventuellt hålla med om men det andra? Du förstår väl själv att det inte enbart kommer att vara en sköld i DLCn? Förmodligen kommer det som i alla andra vara fler vapen, fordon samt kartor.

Medlem

De gamla konsolernas klena hårdvara är ett av skälen till allt möjligt som är fel i spelvärlden.

For shame.

Medlem
Skrivet av dotque:

Skämtar dom eller? Skulle ta för mycket minne?
Eller för att det blev bökigt med handkontroll?
Lika trovärdig bullshit-historia som att man valde okomprimerade ljudfiler till Titanfall för att det skulle flyta bättre på gamla system..

Samtidigt känner jag: Är det det här jag får i DLC&#039;t jag betalat för? En sköld?

T.ex. Xbox 360 har bara 512mb ram, för hela systemet att dela på, så kan tänka mig att dom sparar in där dom kan...
Och varför skulle det vara för bökigt med en handkontroll? Typ rainbow six funkar ju utmärkt med sköld:)

Medlem
Skrivet av grollo_92:
Skrivet av dotque:

Skämtar dom eller? Skulle ta för mycket minne?
Eller för att det blev bökigt med handkontroll?
Lika trovärdig bullshit-historia som att man valde okomprimerade ljudfiler till Titanfall för att det skulle flyta bättre på gamla system..

Samtidigt känner jag: Är det det här jag får i DLC&#039;t jag betalat för? En sköld?

Det första kan jag eventuellt hålla med om men det andra? Du förstår väl själv att det inte enbart kommer att vara en sköld i DLCn? Förmodligen kommer det som i alla andra vara fler vapen, fordon samt kartor.

Jo, men skölden var den stora grejen! Då är ju förmodligen det andra inget som är speciellt nytt?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av speurk:

T.ex. Xbox 360 har bara 512mb ram, för hela systemet att dela på, så kan tänka mig att dom sparar in där dom kan...

Antalet vapen verkar ju kunna vara "oändliga" och alla dess texturer och animation och ljud... Varför skulle en sköld vara något problem då?

Det är ren bullshit!


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Skrivet av Werzion:
Skrivet av speurk:

T.ex. Xbox 360 har bara 512mb ram, för hela systemet att dela på, så kan tänka mig att dom sparar in där dom kan...

Antalet vapen verkar ju kunna vara "oändliga" och alla dess texturer och animation och ljud... Varför skulle en sköld vara något problem då?

Det är ren bullshit!

Så att x360 och ps3 är tvungna att köra endast 24 spelare och lägsta möjliga inställningar (jämför med pc) i max 30 fps antyder inte om att dom behöver vara sparsamma med resurserna?
Minimumkraven för pc är ju t.ex 4 gig ram..... Så då kan dom nog spara liiiiite minne på att inte animera ett vapen utöver skölden:)

Inaktiv
Skrivet av dotque:
Skrivet av grollo_92:
Skrivet av dotque:

Skämtar dom eller? Skulle ta för mycket minne?
Eller för att det blev bökigt med handkontroll?
Lika trovärdig bullshit-historia som att man valde okomprimerade ljudfiler till Titanfall för att det skulle flyta bättre på gamla system..

Samtidigt känner jag: Är det det här jag får i DLC&amp;#039;t jag betalat för? En sköld?

Det första kan jag eventuellt hålla med om men det andra? Du förstår väl själv att det inte enbart kommer att vara en sköld i DLCn? Förmodligen kommer det som i alla andra vara fler vapen, fordon samt kartor.

Jo, men skölden var den stora grejen! Då är ju förmodligen det andra inget som är speciellt nytt?

Som jag sa så är banor, vapen och fordon (nästan) alltid inkluderat så det kanske inte är någon poäng att säga att det tillkommer om man inte specificerar vad som tillkommer och då är det skölden som blir nyheten men det betyder inte att DLCn kommer ha mindre innehåll än de tidigare.

Medlem
Skrivet av Werzion:
Skrivet av speurk:

T.ex. Xbox 360 har bara 512mb ram, för hela systemet att dela på, så kan tänka mig att dom sparar in där dom kan...

Antalet vapen verkar ju kunna vara "oändliga" och alla dess texturer och animation och ljud... Varför skulle en sköld vara något problem då?

Det är ren bullshit!

Nja, det lär inte vara skölden i sig som tar upp minnet, utan att man skulle behöva läsa in ett helt till animationsset för sköld + vapen. Nu kommer man undan med att bara läsa in ett fåtal sköldanimationer istället, vilket är mycket billigare.

Medlem
Skrivet av Werzion:
Skrivet av speurk:

T.ex. Xbox 360 har bara 512mb ram, för hela systemet att dela på, så kan tänka mig att dom sparar in där dom kan...

Antalet vapen verkar ju kunna vara "oändliga" och alla dess texturer och animation och ljud... Varför skulle en sköld vara något problem då?

Det är ren bullshit!

Sen är det väl tillägget i hur skölden fungerar och stoppar kulor som tar lite minne med itne bara skölden i sig? ^^

Medlem

Ja, vi får väl se.

Kanske kanske inte. Kan bli en kul grej att formera sig som ett gäng romerska legionärer, med skyttarna i mitten. Eller inte.


signatur

Acta Non Verba - Verba Non Acta

Medlem

Ja kanske, kanske inte.
Kan ju bli kul att rycka fram i formation som romerska legionärer med skyttar i mitten. Eller inte.


signatur

Acta Non Verba - Verba Non Acta

Medlem
Skrivet av Werzion:
Skrivet av speurk:

T.ex. Xbox 360 har bara 512mb ram, för hela systemet att dela på, så kan tänka mig att dom sparar in där dom kan...

Antalet vapen verkar ju kunna vara "oändliga" och alla dess texturer och animation och ljud... Varför skulle en sköld vara något problem då?

Tänkte samma sak. Fast gubbarnas animationer är ju exakt samma för alla gevär t.ex, man byter bara ut 3d-modellen på vapnet. Att animera gubbar som kånkar på en sköld kräver helt nya animationer. Kanske är nåt sånt de syftar på. Sen är ju inte mängden minne HELA anledningen såklart, de hade pressat in en sköld i spelet på bekostnad av nåt annat om de verkligen ville ha med det.

Medlem
Skrivet av dotque:

Samtidigt känner jag: Är det det här jag får i DLC&#039;t jag betalat för? En sköld?

Personligen känns det helt galet att det DLC som släpps sist(?) är det med mest potential. Stadsstrid och trängre utrymmen gynnar bf-serien på alla nivåer och tvärtom förstör spelet för alla utom dem i fordon av något slag. En vanlig cq har oftast 32 spelare och då 16 per lag. Att man bygger spelet för 8 spelare och utelämnar de andra 24 till "utfyllnad" har jag alltid sett som korkat.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Kan den användas på metro så går den kartan från katastrof till fullständigt haveri. Även försvarande lag kan använda den och därmed befästa de få vägar som finns när en sida lagt beslag på mittenflaggan ännu mer.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

1
Skriv svar