Minecraft-Marcus tjänade 1 miljard förra året

Robot
Minecraft-Marcus tjänade 1 miljard förra året
Medlem
Minecraft-Marcus tjänade 1 miljard förra året

GIF typ 10 % så klarar jag resten av plugget utan studie lån

Medlem

Grattis Marcus .Skänk en slant till en fattig medborgare som just fått en räkning på 400 bagis från den ondskefulla svenska tullen.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Taxeras han och Mojang i Sverige? Isf. stor eloge.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv

Balanserad värld vi lever i.

Medlem

Dags att börja skatteplanera så att länsman inte kommer och snor alla pengar.

Medlem
Skrivet av vuze2143:

GIF typ 10 % så klarar jag resten av plugget utan studie lån

10%? då behöver du inte bry dig om pengar resten av livet

Medlem
Skrivet av Gogglebottle:
Skrivet av vuze2143:

GIF typ 10 % så klarar jag resten av plugget utan studie lån

10%? då behöver du inte bry dig om pengar resten av livet

1% av 1 miljard, räcker nog gott och väl livet ut för dom flesta. Är ju ändå 10 miljoner vi snackar om


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Taxeras han och Mojang i Sverige? Isf. stor eloge.

Jag tror att det är så, alla företagen är registrerade i Sverige


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Hans privata företag omsatte väl strax över en miljard? Om han tar ut det i lön så får han dock bara ca 400 miljoner!
Men vafan, det är inte illa pinkat!

Medlem
Skrivet av Rockartisten:

Balanserad värld vi lever i.

Ser du något fel i att man som enskild individ kan bli så rik eller filosoferar du bara nu?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Grattis Marcus!

Men då börjar åtminstone JAG undra varför det inte händer mer med Minecraft. Mer content osv.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Taxeras han och Mojang i Sverige? Isf. stor eloge.

Han var en av de svenskar som betalade mest skatt i Sverige förra året. Mycket stor eloge till honom och en av de få svenska snorrika som gör rätt för sig i detta avlånga land. (88 miljoner kr betalade han i skatt.)


signatur

IDKFA

Ish
Medlem
Skrivet av Ankh:

Grattis Marcus!

Men då börjar åtminstone JAG undra varför det inte händer mer med Minecraft. Mer content osv.

För att mod communityn gör deras jobb.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Inaktiv
Skrivet av dotque:
Skrivet av Rockartisten:

Balanserad värld vi lever i.

Ser du något fel i att man som enskild individ kan bli så rik eller filosoferar du bara nu?

Ja, enskilda individer får alldeles för mycket makt.

Inaktiv

Det verkar dock ärligt intjänat. Han har inte skott sig på att någon annan arbetat åt honom, medan han profiterat, utan arbetet har han gjort själv. Jag själv var en av dem som köpte spelet, det var lite dyrt, men jag har ett intresse av att fler spel görs.

Så mycket för att "piratkopieringen" förstör. Är snarare andra faktorer, som att många spel är mediokra, som gör att de säljer dåligt. Det finns inget som säger att AAA-spel är instant hits oavsett hur mycket mer man lägger på reklamen än utvecklingen.


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Medlem
Skrivet av Ish:
Skrivet av Ankh:

Grattis Marcus!

Men då börjar åtminstone JAG undra varför det inte händer mer med Minecraft. Mer content osv.

För att mod communityn gör deras jobb.

Det är just det jag menar.. med de pengarna kunde de satt folk på att göra det betydligt bättre än vad det är.
Jag vill se en ordentlig Oculus Rift support som inte kräver en mod eller att man använder äldre versioner.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ish:
Skrivet av Ankh:

Grattis Marcus!

Men då börjar åtminstone JAG undra varför det inte händer mer med Minecraft. Mer content osv.

För att mod communityn gör deras jobb.

Kan man väl knappast säga, spelet har varit officiellt 'klart' i över ett år nu.

Inaktiv
Skrivet av Rockartisten:

Balanserad värld vi lever i.

Han har gjort något stort med sitt liv och förtjänat vartenda krona. Är det inte rättvist att någon som jobbat hårt ska få belöning för det?

Eller är du en sådan individ som fortfarande bor hemma och får panpizzorna värmda och levererade till ditt rum? Då skulle jag förstå att livet känns orättvist.

Medlem
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av bjosarn:

Taxeras han och Mojang i Sverige? Isf. stor eloge.

Han var en av de svenskar som betalade mest skatt i Sverige förra året. Mycket stor eloge till honom och en av de få svenska snorrika som gör rätt för sig i detta avlånga land. (88 miljoner kr betalade han i skatt.)

Snyggt, tack för informationen!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av dotque:
Skrivet av Rockartisten:

Balanserad värld vi lever i.

Ser du något fel i att man som enskild individ kan bli så rik eller filosoferar du bara nu?

Ja, enskilda individer får alldeles för mycket makt.

På vilket sätt påverkar individen Notchs alldeles för stora makt världen menar du?
Han har skapat något som har skänkt glädje till väldigt många människor och om han har makt så är det därifrån den kommer, inte från pengarna.
Makt kommer från förmågan att påverka andra människor och rikedom är oftare en bieffekt av det än en orsak.

Medlem

Verkligen kul att se. Man måste komma ihåg att det inte var en slump att han trillade över sina färdigheter att skapa minecraft utan det är otroligt mycket hårt jobb. Plus i kanten med äpple på kateden att det var i nöjesbranchen för där finns väl alltid mycket grönt att hämta, skulle man slå stort.

Medlem
Skrivet av Segas:
Skrivet av Rockartisten:

Balanserad värld vi lever i.

Han har gjort något stort med sitt liv och förtjänat vartenda krona. Är det inte rättvist att någon som jobbat hårt ska få belöning för det?

Eller är du en sådan individ som fortfarande bor hemma och får panpizzorna värmda och levererade till ditt rum? Då skulle jag förstå att livet känns orättvist.

Stort med sitt liv? Kriteriet för att göra något med sitt liv är alltså att bli miljardär?


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Jättekul att läsa och vilken enorm framgång för hela spelbranschen och alla jobb som Mojang kommer alstra i framtiden.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:
Skrivet av Segas:
Skrivet av Rockartisten:

Balanserad värld vi lever i.

Han har gjort något stort med sitt liv och förtjänat vartenda krona. Är det inte rättvist att någon som jobbat hårt ska få belöning för det?

Eller är du en sådan individ som fortfarande bor hemma och får panpizzorna värmda och levererade till ditt rum? Då skulle jag förstå att livet känns orättvist.

Stort med sitt liv? Kriteriet för att göra något med sitt liv är alltså att bli miljardär?

Nej, men att skapa någonting som skänker glädje till 42 miljoner människor får väl ändå klassas som något stort?

Inaktiv
Skrivet av JohnnyGreed:
Skrivet av Segas:
Skrivet av Rockartisten:

Balanserad värld vi lever i.

Han har gjort något stort med sitt liv och förtjänat vartenda krona. Är det inte rättvist att någon som jobbat hårt ska få belöning för det?

Eller är du en sådan individ som fortfarande bor hemma och får panpizzorna värmda och levererade till ditt rum? Då skulle jag förstå att livet känns orättvist.

Stort med sitt liv? Kriteriet för att göra något med sitt liv är alltså att bli miljardär?

Nej, det är en belöning av att göra något man drömt om, något man kämpat för och genomfört. En belöning kommer i olika former, i miljarder kronor, denna gången.

Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:
Skrivet av Segas:
Skrivet av Rockartisten:

Balanserad värld vi lever i.

Han har gjort något stort med sitt liv och förtjänat vartenda krona. Är det inte rättvist att någon som jobbat hårt ska få belöning för det?

Eller är du en sådan individ som fortfarande bor hemma och får panpizzorna värmda och levererade till ditt rum? Då skulle jag förstå att livet känns orättvist.

Stort med sitt liv? Kriteriet för att göra något med sitt liv är alltså att bli miljardär?

Han blev väl miljardär för att han gjorde något stort, större än något du eller jag antagligen någonsin kommer göra/uppnå.

Sen kan man väl resonera att "ett spel bara är ett spel", men stora dåd kommer i olika förpackningar.

Medlem
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av Gogglebottle:
Skrivet av vuze2143:

GIF typ 10 % så klarar jag resten av plugget utan studie lån

10%? då behöver du inte bry dig om pengar resten av livet

1% av 1 miljard, räcker nog gott och väl livet ut för dom flesta. Är ju ändå 10 miljoner vi snackar om

Medelsvensken snittar 11 miljoner på en livscykel

Inaktiv
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av dotque:
Skrivet av Rockartisten:

Balanserad värld vi lever i.

Ser du något fel i att man som enskild individ kan bli så rik eller filosoferar du bara nu?

Ja, enskilda individer får alldeles för mycket makt.

På vilket sätt påverkar individen Notchs alldeles för stora makt världen menar du?
Han har skapat något som har skänkt glädje till väldigt många människor och om han har makt så är det därifrån den kommer, inte från pengarna.
Makt kommer från förmågan att påverka andra människor och rikedom är oftare en bieffekt av det än en orsak.

Jag har inte sagt nåt om honom personligen, jag vet inte vad han står för eller vilka ideologier han har. Men det har inte med saken att göra. Med 1 miljard kronor kan du betala lön till hundra människor i flera decennier. Tänk dig om Andreas Breivik hade 1 miljard, vad tror du han skulle kunna göra då?

Det finns en anledning till att det förs olagliga krig utan konsekvenser, att länder exploateras och att den västerländska opinionen ser mellan fingrarna på detta. Psykopater med alldeles för mycket pengar och därav alldeles för stort inflytande, påverkar världspolitiken.

Notch har inte gjort nåt fel, han har följt spelreglerna. Det är spelreglerna som är sjuka.

Medlem

Kanske dags att gå någon/några kurser så man kan lära sig att utveckla spel..


signatur
123
Skriv svar