CD Projekt släpper mobilspel

Robot
Medlem
CD Projekt släpper mobilspel

Vanligvis skulle jag tjuta NEEEEJ, men med tanke på att det är CD Project så finns det en chans för att det blir ett bra spel...trots att det är ett mobilspel, dom har ju tidigare visat sig vara väldigt lojala mot sina fans då de struntar i DRM och mjölk dlc, så det är bara att hoppas på att dom fnyser lika mycket åt mikrotransaktioner


signatur

Game long and prosper

Medlem

Det jag gillar mest med med dessa utvecklare är att dom skapar det spel dom vill göra, med det content dom vill ha, och sedan släpper spelet. Inte som man ser på t.ex Battlefield, släpper ett trasigt spel, tar tid att fixa det, och innan det är klart ska DLC komma. Som dessutom kostar.

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Det jag gillar mest med med dessa utvecklare är att dom skapar det spel dom vill göra, med det content dom vill ha, och sedan släpper spelet. Inte som man ser på t.ex Battlefield, släpper ett trasigt spel, tar tid att fixa det, och innan det är klart ska DLC komma. Som dessutom kostar.

Jag är en massiv CDP fanboy men det där är inte helt sant. Visst släpper de spelen DRM-fria och med ett gäng gratis DLC men framför allt The Witcher 1 var riktigt buggigt vid release. Båda spelen har fått en Enhanced Edition (visserligen gratis) i efterhand där många buggar fixats till och även gameplayet tweakats.

Sen så har de sagt att de skulle ta betalt för större expansionspaket (BF4s map pack är väl på gränsen till det) vilket jag tycker verkar rimligt.

nu blir jag orolig...snälla rara spel guden rädda favo spelbolaget från avgrunden...bara förseningen av witcher 3 gör mig nojig..och nu detta undrar om witcher blev sent på grund av detta


signatur

New life, New hope

Medlem

Tvivlar på att de försenade Witcher 3 för detta, däremot så behöver de ju tjäna pengar, om de kan tjäna pengar på detta som de sen kan lägga ner på ordentliga spel till PC osv. så är det ju bara finfint.

1
Skriv svar