Diablo III: Reaper of Souls – slutet är nära!

Robot
Medlem
Diablo III: Reaper of Souls – slutet är nära!

Riktigt bra trailer faktiskt.
Gör nog ett förköp.

Medlem

Det måste betyda att ps4 versionen närmar sig

OTT: Men med all skön musik i spelet så kör det med den här skiten i trailern....

Medlem

Ny act som man springer igenom på 12 minuter och 45 sekunder för att sedan börja grinda.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Blizzard har alltid varit grymma på att göra trailers och cinematics.

Men, tycker det verkar lite snålt med innehåll på expansionen, tyvärr. Åtminstone om det är ett spel för 300-400 spänn.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Detta kommer bli underhållande, bara loot 2.0 motiverar att köpa expansionen för lvl 70 och nya gear.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Blizzard har alltid varit grymma på att göra trailers och cinematics.

Men, tycker det verkar lite snålt med innehåll på expansionen, tyvärr. Åtminstone om det är ett spel för 300-400 spänn.

Spelet är mycket bättre sen i början av D3. Nu även när AH försvinner.

Medlem

Har spelat ända sen de släppte Diablo 3, de har gjort en sjukt mängd förbättringar och ser fram emot Reaper Of Souls

Medlem

Jamenalltså, det var ju inte så att jag inte var taggad innan jag såg denna trailern. Nu får det fan vara den tjugofemte redan för jag pallar inte vänta längre

Medlem

Spelet släpps löningdag, 25 mars

Medlem

Ska bli intressant att pröva på Adventure Mode sen också

Medlem

Förhandsbokat och klart av Digital Deluxe Edition. Funderade på Collector's Edition boxen men väldigt besviken på den utgåvan. Ingen figur eller något i den stilen likt den första... Isåfall hade det blivit ett givet köp av den.

Medlem

Jag gick tillbaka till D3 nu igår och startade en ny karaktär. Nya svårighetslägena som låter mig spela på Master under hela min level 1-60 resa och konstant bli utmanad, i utbyte mot bonusar, är någonting som officiellt har räddat spelet för mig -- eftersom loot 2.0 fungerar som det ska!

Medlem

Tycker det är lite dumt dock att det är döden som dom har gjort till boven.

Döden är ju inte ond egentligen utan gör bara sitt jobb.

Blizzard borde ha gjort någon annan till boven imo.

Medlem

Kommer bli jävligt nice med lite nytt, kör som en tok nu dock.. och jagar legendarys som jag vet kommer bli värdelösa om 1 vecka men kan inte låta bli!


signatur
Medlem

Ska man salvega alla legendariska saker man har nu?, hörde att man skulle få ett annat sorts crafting material om man väntade med att salvega sina grejer till ros, stämmer det?

Medlem
Skrivet av Ghoetic:

Riktigt bra trailer faktiskt.
Gör nog ett förköp.

Fick en sjuk tanke nyss!

Man köper det när det kommer ut istället! WOAH! Totalt crazy eller hur!?


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

My body is ready.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Förbokade CE på webhallen.
Ångrar det inte för en sekund för det resulterade i att man vann en webhallen config värde 13.5k

Medlem

Betalade 250 kronor för RoS och finns forfarande att tillgå, tycker det är helt okej pris är ju som hittat.. Skulle inte betala 400+ för det iallafall


signatur

The King is Back

Medlem
Skrivet av NympH:
Skrivet av Ghoetic:

Riktigt bra trailer faktiskt.
Gör nog ett förköp.

Fick en sjuk tanke nyss!

Man köper det när det kommer ut istället! WOAH! Totalt crazy eller hur!?

I dont give a fuck

Medlem
Skrivet av Ghoetic:
Skrivet av NympH:
Skrivet av Ghoetic:

Riktigt bra trailer faktiskt.
Gör nog ett förköp.

Fick en sjuk tanke nyss!

Man köper det när det kommer ut istället! WOAH! Totalt crazy eller hur!?

I dont give a fuck

OnT: Tycker de senaste ändringarna till vanilla har varit riktigt bra, och har helt plötsligt fått en liten hype inför expansionen. Kommer hålla ögonen öppna, absolut inte stå i kö som sist - vilket blev något av en besvikelse.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Okej shit. Jag spelade precis min första helg Path Of Exile.

Tänk mig som en ny-diablo2kär 15-åring, vars varje lediga dag spenderades i samma sinneslag som en exalterad 5-åring dagen innan Julafton. Precis så kändes min helg med PoE, en riktig känsla för ett spel! Det kändes nästan utomjordiskt, rentav nostalgiskt. En lättnad.

Är det mitt fel att alla nya spel suger? Quake, diablo och tfc? Shit vad bra! Vafan hände sen brukar man fråga sig? Inte så jävla mycket brukar man svara sig också..

Spelade Diablo 3 mycket och väl! Men jag har fortfarande svårt att tro att spelet blir bättre iom expansionen. Dom skulle väl för fan bara ändra looten? Det är väl det minsta felet med spelet. Diablo 3 är i höjd med att skala en morot, medans PoE är i höjd med att olja en F1-motor.

/Besviken Diablo II-fantast

Medlem
Skrivet av Skelögd:

Tycker det är lite dumt dock att det är döden som dom har gjort till boven.

Döden är ju inte ond egentligen utan gör bara sitt jobb.

Blizzard borde ha gjort någon annan till boven imo.

Malthael är ju inte döden i sig, det är en titel han mer eller mindre tagit åt sig om jag inte förstått fel. Han var tidigare "Wisdom", men övergav den rollen i High Heavens när världsstenen blev korrupt av Baal i Diablo 2(och förstördes av Tyrael).

Han har mer eller mindre iaktagit allt det hela man gjort i Diablo 3 och när man besegrade Diablo var då han först insåg vad han anser måste göras - det vill säga att han anser Nephalem vara det sista hotet för High Heavens. (Något i den stilen, rätta mig om jag har fel!)

Så att det är döden som är boven, både ja och nej. Det är en korrupt ängel, Malthael, före detta "Wisdom". Han anser själv inte att han är ondskefull, han ser bara Nephalem som ett hot, det sista hotet som kvarstår då de sju(det var sju va?) ledande makterna i helvetet är besegrade.

Så se inte honom som liemannen eller så, bara en korrupt ängel helt enkelt som bryter mot lagboken.

Medlem

Tips till er som funderar på ett förköp;
Gå in på us.battle.net och köp spelet som en present (gift) till ditt egna account.

Eftersom spelet kostar 49 dollar i US och 49 euro i EU så kommer ni tjäna en hundralapp på valutaskillnaden

Medlem

Fan så taggad jag är. Inte spelat på två år, men kom tillbaka för två veckor sedan och jag har spelat det 150 timmar sedan dess, som arbetslös bidragstagare är detta spel ett jävla mirakel nu med 2.0. Jag har inte varit såhär taggad för ett spel sedan TBC till WoW, detta kommer bli så jävla bra!

Medlem
Skrivet av Prixm:

Fan så taggad jag är. Inte spelat på två år, men kom tillbaka för två veckor sedan och jag har spelat det 150 timmar sedan dess, som arbetslös bidragstagare är detta spel ett jävla mirakel nu med 2.0. Jag har inte varit såhär taggad för ett spel sedan TBC till WoW, detta kommer bli så jävla bra!

www.ams.se


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Förbokat från Spelbutiken. Code via e-mail! Lär få det på releasedagen! Woohoo!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Fezk:

Blizzard har alltid varit grymma på att göra trailers och cinematics.

Men, tycker det verkar lite snålt med innehåll på expansionen, tyvärr. Åtminstone om det är ett spel för 300-400 spänn.

Tycker det verkar vara bra innehåll, bara loot 2.0patchen som va gratis gjorde ju spelet så mycket roligare.
Ser du på hur många speltimmar du får ut av spelet är inte 400spänn speciellt dyrt.
Jämför detta pris med typ ett konsol spel för 600-700spänn du springer igenom på 8-12timmar och aldrig spelar om igen.

Näfan jag är sjukt taggad på denna expansion

Medlem

Efter loot 2.0 så gav jag spelet en ny chans, det höll i kanske 6 timmar. Combaten känns fortfarande "flytig", och i högre svårighetsgrader har monster bara mer HP och DPS, inget nytt händer.

Skillsystemet är fortfarande genomruttet, med gratis respecs, begränsade möjligheter och cooldowns (uscha).

Monster har fortfarande gearcheck-abilities såsom möjligheten att låsa fast dig totalt, utan att du kan göra någonting åt det (om du inte väljer en specifik skill för att motverka det, vilket i sin tur motverkar hela poängen med att fritt välja skills).

Looten är FORTFARANDE förbannat tråkig, och av de 20-30 legendaries jag fick var EN intressant. Inga negativa aspekter, allt är bara buffs buffs och mer buffs.

På tal om Looten, account-binding för Legendaries? Det är väl för fan inget MMORPG, skippa den skiten tack. Vill jag sälja mina saker skall jag kunna göra det också.

Man får inget i flyt i spelkänslan eftersom grupper av monster alltid är väldigt små, och förhållandevis långt ifrån varandra, tidigare nämna cooldowns gör flytet ännu sämre.

Du börjar din karaktär som en gud, och fortsätter så genom hela spelet, man känner aldrig att karaktären faktiskt blir bättre, och combaten är ganska långsam mot slutet (som kontrast till Path of Exile där combaten är långsam i början, men sedan blir extremt tillfredsställande och snabb).

Dålig expansiondesign för övrigt. Att linjärt höja tiers på gear är korkat eftersom alla din gamla grejer blir värdelösa. Ytterligare ett område där Path of Exile lyckades otroligt bra med sitt expansionssläpp.

Ett bra spel på Konsol kanske, men nä, något expansionsköp blir det då inte när Path of Exile finns och är ett bättre ARPG på alla sätt och vis.

12
Skriv svar