Xbox One släpps i Sverige i höst

Medlem
Skrivet av ThreeZool:
Skrivet av Fr0gg0.:

Jävlar, nästan ett helt år efter. Detta är ju rent ut sagt pinsamt.

Det är märkligt hur fort folk glömmer...

Xbox 360 släpptes 2 december 2005 i Europa
Playstation 3 släpptes 23 mars 2007 i Europa

Som någon uttryckt tidigare, hur kan din jämförelse mellan två olika konsoler likställas med lansering av samma konsol med ett års ledtid?

Medlem
Skrivet av Banditen:

@Bojkott hittade siffrorna tack vare dig (tror att det är rätt)

År 2012 så såldes det 905 000 Xbox 360 I Sverige.
Samma år såldes det 945 676 PS3 I Sverige

Efter vad jag kan utröna iallafall. Så jag vet inte ifall vi kan kalla oss för en Playstation nation.

Vet inte exakt hur det ser ut i Sverige men Europa är överlag Sony:s lekplats. Det är Sony:s starkaste arena förutom Japan och i Europa gick ps3 om 360 för rätt länge sedan.

Medlem
Skrivet av Owe:

Ms kan stoppa upp sin låda någonstans.
Släppa den ett år efter övriga världen fått den.
Skamligt!
Jag har väntat tillräckligt och köper en ps4a istället.
Grr..

Som sagt, du kan enkelt få tag på en importerad Xbox One. Alla Xbox One är likadana oavsett världsdel eller land, samma innehåll i lådan och alla är regionsfria. Bara strömsladden som varierar så klart.

Så oavsett om du väntar på en "svensk", eller köper en importerad nu, så är det samma "produkt".
Enda skillnaden är att du får nöja dig med något annat lands språk och marketplace, förslagsvis UK, tills Xbox One officiellt släpps här.

Handla är inget problem heller, jag har knutit mitt svenska VISA kort, med min svenska adress bara ändrat till en engelsk postkod, som jag enkelt googlade fram.

Nemas problemas, om man verkligen vill ha en.

Medlem

Köpt min förra helgen på Siba

Medlem

"Xbox One släpps i Sverige i höst"

Vad säger, man?, hahahahahahah

Importera skiten om ni vill ha den, det gjorde jag, skickade av den i rekordfart, sämre än X360, nej det är allvar, iofs gillar jag spel och hatar TV, Tivo, Netflix och annat skräp. så Xbonern var totalt meningslös.

Jag ville ändå ge det ett ärligt försök, nej jag väntar med att plocka den till den är hackbar precis som PS4, jag älskar homebrew och avskyr låst hårdvara som man köpt för dyra pengar.

Du kan slanta 500 000 kr för en bil, och kan såga den i delar om du vill, men modda en Xbox är No no, iaf när det gäller "sjukvaran"

Medlem
Skrivet av Satheus:

Meh, efter hört från diverse källor så har jag helt tappat intresset om Xbox One.

Haha, jag tappade allt intresse när jag såg det episka fiaskot med "tv, tv, tv..." Kan inte ta dem (Xbox One-teamet) på allvar efter det.

Medlem

@ spit ,, tack för svaren. MvH Banditen


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem
Skrivet av PixelNoise:

Köpt min förra helgen på Siba

Ja där behöver man inte importera iallafall. Siba levererar.


signatur

Wasted.White.Boys

Redaktör
Skrivet av Fleshcutter:
Skrivet av Spit:

Skriver detta till er som eventuellt överväger att skaffa en Xbox One. [...])[/i]

Så Xone är bra på allt utom det som den egentligen är till för, att spela spel.

Han skrev inte att den är dålig att spela på.

Xbox One har en riktigt bra handkontroll, väldigt lik den till 360:n men med små, små skillnader i spak- och knappkänsla. Det som stör mig mest så här långt är installationstiderna, som verkligen skulle behöva snabbas upp. En annan grej är den där fäblessen att använda symboler istället för namn - jag säger hellre "startknappen" än "tre horisontella streck-knappen". Form framför funktion - blä! Nå, gränssnitt och navigering lär man sig, precis som med 360:ns senare, Win 8-inspirerade utseende.


signatur
Medlem

PS4an, är den ens en "next gen console"? Borde den inte klassificeras som "next gen video game with limited media options"?
Next Gen syftar ju på nytänkande, såsom bättre grafik, bättre prestanda, men även nya funktioner. PS4an har ju bantats rätt mycket när det kommer till media biten i förhållande till PS3an som var väldigt generös på detta området.
Däremot så håller MS och Xbox One fast vid samma princip som de gjorde med Xbox 360. Du kan spela musik och filmer via diverse media servers,, tex ps3 media server som funkar på bade ps3 och 360, one. Det fungerar bra, men inte lika bra som på PS3.
Tråkigt att Sony valt att snåla in och ta bort dessa möjligheter, för det är säkert inte bara jag som använder sitt "TV-Spel" till att lyssna på musik och kolla på film.
MvH Banditen


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Många har fått begreppet "nextgen" helt om bakfoten. Det har inget med vare sig prestanda, funktioner eller någonting sådant att göra.

Medlem
Skrivet av Exxo:

Många har fått begreppet "nextgen" helt om bakfoten. Det har inget med vare sig prestanda, funktioner eller någonting sådant att göra.

utan............... det har att göra med vad?


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem
Skrivet av Banditen:
Skrivet av Exxo:

Många har fått begreppet "nextgen" helt om bakfoten. Det har inget med vare sig prestanda, funktioner eller någonting sådant att göra.

utan............... det har att göra med vad?

Kan det vara så enkelt att det helt enkelt är nya konsoler (en ny generation)?

Det behöver inte vara så krångligt.

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av Banditen:
Skrivet av Exxo:

Många har fått begreppet "nextgen" helt om bakfoten. Det har inget med vare sig prestanda, funktioner eller någonting sådant att göra.

utan............... det har att göra med vad?

Kan det vara så enkelt att det helt enkelt är nya konsoler (en ny generation)?

Det behöver inte vara så krångligt.

Ja jag vet inte, men det kanske är som du sager.


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Haha, den som väntar på något gott väntar aldrig förlänge Jag klarar lätt att vänta.

Och förresten, hur många månader sen var Playstation 3 efter Xbox 360?

Medlem
Skrivet av Tvättbjörn:

Haha, den som väntar på något gott väntar aldrig förlänge Jag klarar lätt att vänta.

Och förresten, hur många månader sen var Playstation 3 efter Xbox 360?

Är det någon som gnäller över att PS4 och Xbox One kom ett år efter Wii U?

Det som gör folk irriterade är att produkten uppenbarligen existerar på andra europeiska marknader. Det finns till och med så många att det blir över till svenska butiker som importerar men ändå dröjer det officiella släppet.

Medlem
Skrivet av Banditen:

PS4an, är den ens en "next gen console"? Borde den inte klassificeras som "next gen video game with limited media options"?
Next Gen syftar ju på nytänkande, såsom bättre grafik, bättre prestanda, men även nya funktioner. PS4an har ju bantats rätt mycket när det kommer till media biten i förhållande till PS3an som var väldigt generös på detta området.
Däremot så håller MS och Xbox One fast vid samma princip som de gjorde med Xbox 360. Du kan spela musik och filmer via diverse media servers,, tex ps3 media server som funkar på bade ps3 och 360, one. Det fungerar bra, men inte lika bra som på PS3.
Tråkigt att Sony valt att snåla in och ta bort dessa möjligheter, för det är säkert inte bara jag som använder sitt "TV-Spel" till att lyssna på musik och kolla på film.
MvH Banditen

En del av oss vill faktiskt SPELA på våra spelkonsoler, inta prata på Skype, kolla på tv eller läsa på internet. Jag vet att det kanske låter konstigt, men så är det faktiskt.

Medlem
Skrivet av ThreeZool:
Skrivet av Gaara:

Det är lätt att få tag på en importerad Xbox, finns svenska butiker som säljer dem nu också.

1-3månader hade varit ok men nästan 1år senare i Sverige känns som fail från MS sida.

Hur var det då för Sony med förra generationen där de släppta sin konsol 1år och tre månader senare än Microsoft?

Men vad har det med saken att göra? Nu är ju problemet att Microsoft själva släpper konsolen nästan ett år senare här! DESSUTOM då i samma veva nästan ett år efter Sony. Det blir ju för fan dubbelfel.

Själv har jag importerat en, och äger en PS4.

Medlem
Skrivet av Banditen:

PS4an, är den ens en "next gen console"? Borde den inte klassificeras som "next gen video game with limited media options"?
Next Gen syftar ju på nytänkande, såsom bättre grafik, bättre prestanda, men även nya funktioner. PS4an har ju bantats rätt mycket när det kommer till media biten i förhållande till PS3an som var väldigt generös på detta området.
Däremot så håller MS och Xbox One fast vid samma princip som de gjorde med Xbox 360. Du kan spela musik och filmer via diverse media servers,, tex ps3 media server som funkar på bade ps3 och 360, one. Det fungerar bra, men inte lika bra som på PS3.
Tråkigt att Sony valt att snåla in och ta bort dessa möjligheter, för det är säkert inte bara jag som använder sitt "TV-Spel" till att lyssna på musik och kolla på film.
MvH Banditen

Nu är du ute och cyklar lite..
Du kan lyssna på musik och kolla på film och serier på PS4:an också.. Dessutom kommer även Sony att lägga till fler funktioner och appar eftersom (för att inte tala om alla spel de spelstudios de äger kommer att leverera).

Med det sagt så får min Xbox One mest tid just nu (är ju en sucker för Gamerscore också.. Tyvärr). Men inFAMOUS: Second Son är otroligt läckert alltså.. Troy Baker i högform, förbannat jävla snygg grafik, och riktigt bra kontroller. Så PS4:an ska få en massa kärlek nu framöver tänkte jag

Men visst bör fokus på en spelkonsol vara spelen. Något MS snabbt blev varse om..

Skrivet av LVX156:
Skrivet av Banditen:

PS4an, är den ens en "next gen console"? Borde den inte klassificeras som "next gen video game with limited media options"?
Next Gen syftar ju på nytänkande, såsom bättre grafik, bättre prestanda, men även nya funktioner. PS4an har ju bantats rätt mycket när det kommer till media biten i förhållande till PS3an som var väldigt generös på detta området.
Däremot så håller MS och Xbox One fast vid samma princip som de gjorde med Xbox 360. Du kan spela musik och filmer via diverse media servers,, tex ps3 media server som funkar på bade ps3 och 360, one. Det fungerar bra, men inte lika bra som på PS3.
Tråkigt att Sony valt att snåla in och ta bort dessa möjligheter, för det är säkert inte bara jag som använder sitt "TV-Spel" till att lyssna på musik och kolla på film.
MvH Banditen

En del av oss vill faktiskt SPELA på våra spelkonsoler, inta prata på Skype, kolla på tv eller läsa på internet. Jag vet att det kanske låter konstigt, men så är det faktiskt.

Spela på sin konsol? Nä nu är du helt ute o cyklar, de är ju ett mediecenter! Jag köpte min PS4 för att titta på Netflix och gå in på IGN

Medlem

Frågan är varför det dröjer ett helt jävla år innan man släpper konsolen på fler marknader? Vad är det som tagit sån tid egentligen? Sitter man och skapar olika översättningar, bygger upp kundsupport eller vad är det frågan om?

I vilket fall är det en marknadsförlig katastrof att låta en konkurrent ha 100% marknadsandelar i ett helt år innan man kommer in i matchen och nej, WII U räknas inte som en konkurrent till Sony och Microsofts maskiner. Dessutom lär man tappa mängder av tidigare lojala kunder till konkurrenten i och med detta retarderade tilltag. Hoppas innerligt att detta biter dem i arslet, rejält!

Medlem

Sånt här gör mig avtänd som konsument. Röstar med plånboken och får väl passa på att uppgradera datorn för första gången på 8 år istället.

Medlem
Skrivet av LVX156:
Skrivet av Banditen:

PS4an, är den ens en "next gen console"? Borde den inte klassificeras som "next gen video game with limited media options"?
Next Gen syftar ju på nytänkande, såsom bättre grafik, bättre prestanda, men även nya funktioner. PS4an har ju bantats rätt mycket när det kommer till media biten i förhållande till PS3an som var väldigt generös på detta området.
Däremot så håller MS och Xbox One fast vid samma princip som de gjorde med Xbox 360. Du kan spela musik och filmer via diverse media servers,, tex ps3 media server som funkar på bade ps3 och 360, one. Det fungerar bra, men inte lika bra som på PS3.
Tråkigt att Sony valt att snåla in och ta bort dessa möjligheter, för det är säkert inte bara jag som använder sitt "TV-Spel" till att lyssna på musik och kolla på film.
MvH Banditen

En del av oss vill faktiskt SPELA på våra spelkonsoler, inta prata på Skype, kolla på tv eller läsa på internet. Jag vet att det kanske låter konstigt, men så är det faktiskt.

Vad tillförde du disskusionen?


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem
Skrivet av ThreeZool:
Skrivet av Gaara:

Det är lätt att få tag på en importerad Xbox, finns svenska butiker som säljer dem nu också.

1-3månader hade varit ok men nästan 1år senare i Sverige känns som fail från MS sida.

Hur var det då för Sony med förra generationen där de släppta sin konsol 1år och tre månader senare än Microsoft?

Stor skillnand på att lansera en produkt 1år senare på marknaden VS lansera en produkt men sedan låta vissa länder vänta 1år

Medlem

Jaha. Det ser ut att bli en tyskimporterad då isåfall.
Då får jag den ju direkt hem till dörren från tyska Microsoft, bra va?!

För inte fan orkar jag vänta ända till september även om det är min födelsedag då, men nej ett halvår till, inte fan alltså.


signatur

Acta Non Verba - Verba Non Acta

Medlem
Skrivet av LVX156:

En del av oss vill faktiskt SPELA på våra spelkonsoler, inta prata på Skype, kolla på tv eller läsa på internet. Jag vet att det kanske låter konstigt, men så är det faktiskt.

Vad hindrar dig? Starta spelet och spela då, inte svårare än så.

Medlem

Har tappat intresset totalt.
Ser ingen anledning att skaffa Xbone.

Medlem
Skrivet av ThreeZool:
Skrivet av Fr0gg0.:

Jävlar, nästan ett helt år efter. Detta är ju rent ut sagt pinsamt.

Det är märkligt hur fort folk glömmer...

Xbox 360 släpptes 2 december 2005 i Europa
Playstation 3 släpptes 23 mars 2007 i Europa

Skillnaden här är väl dock att PS3 aldrig var tänkt för release i december 2005. Var tänkt global release november 2006, men släpptes endast i Japan och Nordamerika då. Tog till mars 2007 innan det släpptes i Europa, precis som du skrev.

Xbox One skulle släppas samtidigt som PS4 denna gång, och släpptes faktiskt samtidigt i 13 länder, men det tog nästan ytterligare 1 år att släppa det i resterande länder och är faktiskt, minst sagt, pinsamt.

Skrivet av Banditen:
Skrivet av LVX156:
Skrivet av Banditen:

PS4an, är den ens en "next gen console"? Borde den inte klassificeras som "next gen video game with limited media options"?
Next Gen syftar ju på nytänkande, såsom bättre grafik, bättre prestanda, men även nya funktioner. PS4an har ju bantats rätt mycket när det kommer till media biten i förhållande till PS3an som var väldigt generös på detta området.
Däremot så håller MS och Xbox One fast vid samma princip som de gjorde med Xbox 360. Du kan spela musik och filmer via diverse media servers,, tex ps3 media server som funkar på bade ps3 och 360, one. Det fungerar bra, men inte lika bra som på PS3.
Tråkigt att Sony valt att snåla in och ta bort dessa möjligheter, för det är säkert inte bara jag som använder sitt "TV-Spel" till att lyssna på musik och kolla på film.
MvH Banditen

En del av oss vill faktiskt SPELA på våra spelkonsoler, inta prata på Skype, kolla på tv eller läsa på internet. Jag vet att det kanske låter konstigt, men så är det faktiskt.

Vad tillförde du disskusionen?

Det han syftade på var väl att Sony sparat in på alla flashiga media funktioner för att kunna leverera mer prestanda till spelen(vilket enligt mig alltid är huvudsyftet med en konsol), men sen är de ju helt klart upp till var och en att prioritera det man är ute efter. Har inte spelat Xbone men jag tvivlar inte en sekund på att de är en fet konsol.

Medlem

Jag har ingen brådska, det har ju knappt släppts några nextgen-exklusiva titlar som är värda att införskaffa än. Titanfall är väl första riktigt bra.

Skriv svar