Auktionshuset i Diablo 3 stängs idag

Medlem
Skrivet av Xzander:
Skrivet av Limp:
Skrivet av Eight08:
Skrivet av Sleazarn:

Rip in peace

Rest in peace in peace..?

ser att du inte har nått internet-nivån som behövs för att förstå att det var ett skämt

Internet-humor när den är som sämst.

Internetanvändare som när dom är som torrast.

Medlem

Komiskt att kunna välja alternativ tjänat en bra slant. Säg du sålt för 600 kr för dina 200 timmar, det är en timlön på 3 kr. Har de som tillverkar McDonalds leksaker i Kina bättre lön?

Inaktiv

Helt sjukt vad beroendeframkallande detta är. Har inte gjort något annat senaste veckan. Sambon e arg.

Medlem

Trist, det var kul att tjäna riktiga pengar i ett spel..

Medlem
Skrivet av Dvärgen:
Skrivet av Kleptoman:

Idioter som tror att blizzard tvingar en att köpa grejer i AH.

Jaså? Det är väl snarare du so tror att man inte måste? Du var tvungen då andras farming efter grejer för att sälja drabbade oss som inte valde att behöva köpa något i AH.

Men visst vi är idioter för vi vet vd vi pratar om, det märks att du inte spelat mycket d3 eller ens läst så mycket nyheter om spelet om dess brister.

Varför ska du bry dig om en annan snubbe har 100 gånger bättre gear än dig? Spelet har ingen ladder vilket betyder att AH inte har någon påverkan alls.
Som jag sa, *censur*.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av kulaN:

Diablo 3 är ett skämt och kommer inte bli bättre med inget AH. Tyvärr så är spelet ett misslyckande när det finns mera skills att välja ifrån i Diablo 1 än i Diablo 3. Finns inga val man känner sig aldrig special när man spelar. Alla använder bara bästa för det finns bara 1 bästa.

Allt jag läste där är fel fel fel fel.

Inaktiv
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av Dvärgen:
Skrivet av Kleptoman:

Idioter som tror att blizzard tvingar en att köpa grejer i AH.

Jaså? Det är väl snarare du so tror att man inte måste? Du var tvungen då andras farming efter grejer för att sälja drabbade oss som inte valde att behöva köpa något i AH.

Men visst vi är idioter för vi vet vd vi pratar om, det märks att du inte spelat mycket d3 eller ens läst så mycket nyheter om spelet om dess brister.

Varför ska du bry dig om en annan snubbe har 100 gånger bättre gear än dig? Spelet har ingen ladder vilket betyder att AH inte har någon påverkan alls.
Som jag sa, IDIOTER.

Nejdå inte alls, och tack att du kallar oss idioter igen. Då fick jag bara anledning att anmäla dig för dåligt beteende

Kanske dags att skärpa dig? Jag må göra misstag med, men jag inser dom rätt snabbt du bara fortsätter.

Medlem

Tycker 2.0 loot systemet har varit både bra och dåligt.

Blåa och gula items är värdelösa, det är alldeles för lätt att få legendarys

Man försöker hitta så mycket blått och vitt som möjligt så du kan salvagea och crafta bättre gear..

det har blivit bättre men nu återstår det att göra gula items bättre och nerfa droppen på legendary.
samt göra spelet svårare, ta bort normal och expert och istället fokusera på endgame. facerollade mig igenom master här om dagen efter att inte ha spelat sedan releasen.

Nu lvlar jag aktivt på torment 1. med en hellfire ring skulle jag säkert kunna ta torment 2.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Tycker 2.0 loot systemet har varit både bra och dåligt.

Blåa och gula items är värdelösa, det är alldeles för lätt att få legendarys

Man försöker hitta så mycket blått och vitt som möjligt så du kan salvagea och crafta bättre gear..

det har blivit bättre men nu återstår det att göra gula items bättre och nerfa droppen på legendary.
samt göra spelet svårare, ta bort normal och expert och istället fokusera på endgame. facerollade mig igenom master här om dagen efter att inte ha spelat sedan releasen.

Nu lvlar jag aktivt på torment 1. med en hellfire ring skulle jag säkert kunna ta torment 2.

Fast nu har jag för mig att mycket av den extremt boostade looten nu är för att få dina karaktärer redo för expansionen.

Men men, vi får se nästa vecka då expansionen kommer.

Medlem

Vårda språket Kleptoman. Helt onödiga ordval.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Loot 2.0 har räddat det här spelet. Svårighetsgradförändringarna är också nödvändiga. Den kombinationen gör att jag kan få ett rewarding spel redan från level ett, och loot är KUL att få.

Medlem
Skrivet av Limp:
Skrivet av Eight08:
Skrivet av Sleazarn:

Rip in peace

Rest in peace in peace..?

ser att du inte har nått internet-nivån som behövs för att förstå att det var ett skämt

Nää det hade gått mig helt förbi.. Inte för att jag hade garvat ändå..

Inaktiv
Skrivet av Ztreek:

Tycker 2.0 loot systemet har varit både bra och dåligt.

Blåa och gula items är värdelösa, det är alldeles för lätt att få legendarys

Man försöker hitta så mycket blått och vitt som möjligt så du kan salvagea och crafta bättre gear..

det har blivit bättre men nu återstår det att göra gula items bättre och nerfa droppen på legendary.
samt göra spelet svårare, ta bort normal och expert och istället fokusera på endgame. facerollade mig igenom master här om dagen efter att inte ha spelat sedan releasen.

Nu lvlar jag aktivt på torment 1. med en hellfire ring skulle jag säkert kunna ta torment 2.

Spelet är rätt jobbigt på högre torment-nivåer... så det blir så svårt som man vill ju.

Medlem
Skrivet av eatem:

Spelet är rätt jobbigt på högre torment-nivåer... så det blir så svårt som man vill ju.

Självklart! men satsa hellre på extrema svårigheter så spelet alltid är utmanande.

Ta bort Normal och expert, finns verkligen ingen anledning alls att spela dessa, inte ens för en som är nybörjare till spelet eller inte har spelat ett hack n slash tidigare.

På lvl 47 torment 1 hade jag 40 000 skada. när min gamla inferno gubbe var 60 hade den 10 000 skada.. bara där ser man hur dåligt spelets 'dynamiska' svårighet är. kunde oneshota ALLT i 4-5 lvlar innan den dynamiska svårighetsgraden kom ikapp mig.

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av eatem:

Spelet är rätt jobbigt på högre torment-nivåer... så det blir så svårt som man vill ju.

Självklart! men satsa hellre på extrema svårigheter så spelet alltid är utmanande.

Ta bort Normal och expert, finns verkligen ingen anledning alls att spela dessa, inte ens för en som är nybörjare till spelet eller inte har spelat ett hack n slash tidigare.

På lvl 47 torment 1 hade jag 40 000 skada. när min gamla inferno gubbe var 60 hade den 10 000 skada.. bara där ser man hur dåligt spelets 'dynamiska' svårighet är. kunde oneshota ALLT i 4-5 lvlar innan den dynamiska svårighetsgraden kom ikapp mig.

Öh, varför skulle de ta borts? Börja på master från level ett för en helt ny spelare är vidrigt svårt. För mig som spelade några månader vid release så är expert en lagom utmaning för mig medan jag levlar upp nya karaktärer, men då har även jag lätt för att dö vid vissa tillfällen. Spelet är upplagt så att de låga svårighetsgraderna inte sker på resten av svårighetsgradernas bekostnad, snarare tvärtom, så det är fullständigt idiotiskt. Alla har olika inlärningskurvor, och alla har olika roligt med olika svårighetsgrader. Normal är kanske väldigt för enkelt, men Expert kan definitivt vara rätt utmanande för en nybörjare till genren.

Medlem
Skrivet av conthox:

- RMAH / AH var inte det som var största orsaken till att spelet floppade. Looten, skillträdet, runer och klasserna kunde varit annorlunda och mer som i tvåan.

LOL. Floppade? Du har ju ingen aning om vad du skriver pöjk. Spelet såldes 3.5 miljoner gånger de första 24 timmarna och 12 miljoner gånger från maj till december 2012. Det är ingen flopp.

Tack vare att AH fanns så var de tvungna att strypa looten och göra det i princip omöjligt för en vanlig spelare (som vill spela 1 timme per dag) att hitta riktigt bra saker.
Bottar och fuskare har gjort sin beskärda del att sabba spelet.

Nu har dom löst problemen med 2.0. Allt bra är soul bound och Diablo 3 har aldrig varit bättre. Kanske är Diablo 3 just nu det mest underhållande Diablo-spelet hittills.. och i nästa vecka kommer expansionen.. och utvecklarna håller på med ladders och säkert en massa andra fina saker för framtiden.

Medlem
Skrivet av Gunsm0ke:
Skrivet av conthox:

- RMAH / AH var inte det som var största orsaken till att spelet floppade. Looten, skillträdet, runer och klasserna kunde varit annorlunda och mer som i tvåan.

LOL. Floppade? Du har ju ingen aning om vad du skriver pöjk. Spelet såldes 3.5 miljoner gånger de första 24 timmarna och 12 miljoner gånger från maj till december 2012. Det är ingen flopp.

Du menar att bara för att det säljer riktigt bra på releasen så är det ingen flopp?

Om det var så att de flesta som köpte spelet för att dom trodde det var bra (kanske med tvåan i åtanke) och sedan blev besvikna, så skulle jag kalla det flopp - oavsett om hur många miljoner dom sålde.

Någon som har siffror på hur många som spelar spelet? Det vore intressant att se hur många som köpte spelet och sedan la det på hyllan, är det 15 %? 35%? 70%?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Du menar att bara för att det säljer riktigt bra på releasen så är det ingen flopp?

Om det var så att de flesta som köpte spelet för att dom trodde det var bra (kanske med tvåan i åtanke) och sedan blev besvikna, så skulle jag kalla det flopp - oavsett om hur många miljoner dom sålde.

Någon som har siffror på hur många som spelar spelet? Det vore intressant att se hur många som köpte spelet och sedan la det på hyllan, är det 15 %? 35%? 70%?

de hade dock en öppen beta där du lvlade 1-20. du hade lång tid att se hur spelet var uppbyggt där.

Tror de flesta körde upp en gubbe till inferno sen blev krossade på första elitepacken, kollade AH efter gear men insåg att du behvöde flera miljoner, sket i allt å grät.

Medlem
Skrivet av conthox:

Du menar att bara för att det säljer riktigt bra på releasen så är det ingen flopp?

Eh.. ja. Blizzard är ett företag vars huvudsakliga uppgift är att göra ett positivt resultat. Om en produkt säljs så pass många gånger att den går med vinst så är det en lyckad produkt och ingen flopp. Vad trodde du det handlade om? Att Blizzard är en statlig verksamhet framtagen av socialdemokraterna som betalas av skattebetalare för att tillgodose barn och ungdomars sug efter datorspel?

Sen att de flesta spelare kör softcore, köper guld, använder exploits, powerlevlar och andra genvägar som förstör spelet fullständigt för att sedan skriva att det är dåligt och misslyckat.. ja, det är ju bara tragiskt.
Själv har jag älskat D3 varje dag sedan maj 2012 nu. Jag spelar naturligtvis hardcore.

Medlem
Skrivet av Gunsm0ke:
Skrivet av conthox:

Du menar att bara för att det säljer riktigt bra på releasen så är det ingen flopp?

Eh.. ja. Blizzard är ett företag vars huvudsakliga uppgift är att göra ett positivt resultat. Om en produkt säljs så pass många gånger att den går med vinst så är det en lyckad produkt och ingen flopp. Vad trodde du det handlade om? Att Blizzard är en statlig verksamhet framtagen av socialdemokraterna som betalas av skattebetalare för att tillgodose barn och ungdomars sug efter datorspel?

Sen att de flesta spelare kör softcore, köper guld, använder exploits, powerlevlar och andra genvägar som förstör spelet fullständigt för att sedan skriva att det är dåligt och misslyckat.. ja, det är ju bara tragiskt.
Själv har jag älskat D3 varje dag sedan maj 2012 nu. Jag spelar naturligtvis hardcore.

Om det hade varit en lyckad produkt och inte en "flopp" så hade Blizzard inte fått jobba häcken av sig för att ändra spelet så mycket som de har gjort sedan releasen.
De har fått så otroligt mycket kritik ifrån spelarbasen för att återfå förtroendet från spelarna igen, och om du tror att ifall spelet hade varit i mer eller mindre samma skick idag som vid släppet och sedan förvänta sig att folk skulle köpa expansionen så är du bra naiv.

Var SW:TOR ett bra spel? Det sålde ju bra, men sedan då? Spelarna lämnade spelet, avbröt sin månadsbetalning och det dröjde inte länge fören de fick göra spelet F2P för att överhuvudtaget få folk att spela. Det är inte en succé, det var ett spel som inte höll måttet mot vad som förväntat. D3.. ja det var inte heller så bra som folk förväntade sig, vilket uppenbarligen visat sig i hur mycket som spelet har förändrats från grunden för att få tillbaka folk till spelet.

12
Skriv svar