Simcity är offline (om du vill)

Robot
Simcity är offline (om du vill)

Ett år efter premiären slipper du vara uppkopplad när du bygger din stad.

#simcity


Medlem
Simcity är offline (om du vill)

Önskar faktiskt jag hade detta spelet, men har aldrig haft råd att köpa det haha. Andra spel har alltid kommit lite före...

Medlem

De får det att låta så otroligt och revolutionerande.

Medlem
Skrivet av Thane:

De får det att låta så otroligt och revolutionerande.

Det är det ju...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Här är en lite klurig (eller?) fråga till er, FZ.

Kan man spela Sim City med andra och bygga städer tillsammans i en region om man spelar i lokalt nätverk, trots att man spelar i offline-läget? (offline mode)

Det vore ju att få fördelen med onlinespelandet samtidigt som man slipper koppla upp sig och verifiera sig mot EA:s servrar.

Om ni inte vet så får ni dra en provomgång på kontoret under lunchrasten

Medlem

Heh, jag skulle kolla upp pris och om det finns en version med alla DLC plus expansioner och hittade den här.... wtf


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

asså jag tycker ju egentligen om detta spelet (som jag tror många gör) och där är så jävla mycket potential!!!!

Varför kan de inte vara större banor och stabilare play!!!! blir så lack!!!

eftersom jag inte spelat sim city 4 så kan jag inte jämföra med de men jag vill ha detta spelet med donna grafiken och allt fast i sim city 3000 stil!! då hade jag borgmästrat dygnet runt!!!!!

Medlem
Skrivet av wallde:

asså jag tycker ju egentligen om detta spelet (som jag tror många gör) och där är så jävla mycket potential!!!!

Varför kan de inte vara större banor och stabilare play!!!! blir så lack!!!

eftersom jag inte spelat sim city 4 så kan jag inte jämföra med de men jag vill ha detta spelet med donna grafiken och allt fast i sim city 3000 stil!! då hade jag borgmästrat dygnet runt!!!!!

SC4 är asbra... varför har du inte spelat det, plocka upp det på steam nu. NU!


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Btw, kommer dom göra något åt den extremt skeva prissättningen på DLC? 99 kr för en byggnad är ju sanslöst...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Btw, kommer dom göra något åt den extremt skeva prissättningen på DLC? 99 kr för en byggnad är ju sanslöst...

Friends Arena har kostat 2 miljarder...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av conthox:

Heh, jag skulle kolla upp pris och om det finns en version med alla DLC plus expansioner och hittade den här.... wtf

Uhmm.... 0.o

Medlem

Är det bara jag som upplever att speakerrösten inte är så entusiastisk utan är mer som "Ni fick som ni ville, fan"-stämning?

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Det är det ju...

Skrivet av Hipshot:

SC4 är asbra... varför har du inte spelat det, plocka upp det på steam nu. NU!

Skrivet av Hipshot:

Friends Arena har kostat 2 miljarder...

Hipshot gör sitt bästa för att, med svettpärlorna rullande längst tinningarna, rädda livet på en riktig bjässe som fick hjärtstopp på releasedagen och sedan dess förklarades hjärndöd...

"Clear!!!"

Inaktiv

Fantastiskt vad de kan göra nu för tiden!

Inaktiv

Köp ej !


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Medlem
Skrivet av KatOne:

Hipshot gör sitt bästa för att, med svettpärlorna rullande längst tinningarna, rädda livet på en riktig bjässe som fick hjärtstopp på releasedagen och sedan dess förklarades hjärndöd...

"Clear!!!"

Beeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeep.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Ozo
Medlem
Medlem

Kunde man inte köra pirat versionen offline?

Jag undrar om bara de som faktiskt betalat för spelet blev straffade...

Medlem
Skrivet av PsyX:

Kunde man inte köra pirat versionen offline?

Jag undrar om bara de som faktiskt betalat för spelet blev straffade...

Det är ju i princip så det alltid är. De som piratar får ju hem en version utan all skit, medans de som köper får DRM, logos som man inte kan komma förbi osv osv.

Samma sak med filmer - de enda som ser det där "Det är olagligt att ladda ned upphovsrätsskyddat material från Internet" är ju dom som köpt filmen. De som har tankat ned den får ju filmen strippad.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Det skulle ju vara heeeelt omöjligt att spela SimCity offline enligt EA, eftersom en OTROLIG massa beräkningar skedde i "molnet". Jo jo...

Medlem
Skrivet av wallde:

asså jag tycker ju egentligen om detta spelet (som jag tror många gör) och där är så jävla mycket potential!!!!

Varför kan de inte vara större banor och stabilare play!!!! blir så lack!!!

eftersom jag inte spelat sim city 4 så kan jag inte jämföra med de men jag vill ha detta spelet med donna grafiken och allt fast i sim city 3000 stil!! då hade jag borgmästrat dygnet runt!!!!!

sim city 3000 <.< ge mig ett bättre sc4 så är det lugnt

Medlem

Aldrig.
Inte en chans.

"Det går inte fixa så det funkar offline!"
"Vi vet bäst! Ni andra ska hålla tyst!"

Så lät det när spelet kom och folk inte var förtjusta i always online skiten. Fuck 'em.

Inaktiv
Skrivet av eatem:

Fantastiskt vad de kan göra nu för tiden!

Nu saknas det bara LAN.

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av wallde:

asså jag tycker ju egentligen om detta spelet (som jag tror många gör) och där är så jävla mycket potential!!!!

Varför kan de inte vara större banor och stabilare play!!!! blir så lack!!!

eftersom jag inte spelat sim city 4 så kan jag inte jämföra med de men jag vill ha detta spelet med donna grafiken och allt fast i sim city 3000 stil!! då hade jag borgmästrat dygnet runt!!!!!

SC4 är asbra... varför har du inte spelat det, plocka upp det på steam nu. NU!

will do Sir!
blev aldrig av att jag lirade det bara!

1
Skriv svar