Spela Project Spark på Xbox One

Robot
ELF
Medlem
Spela Project Spark på Xbox One

Hoppas de väljer att inte göra det win8 och framåt exklusivt på windows sidan. De skulle kunna få så många fler kunder.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av ELF:

Hoppas de väljer att inte göra det win8 och framåt exklusivt på windows sidan. De skulle kunna få så många fler kunder.

Det är väl det redan, jag kunde inte ens ladda ner och starta spelet innan jag hade uppdaterat till Win8.1 då jag fick min beta-nyckel tidigare.

Men det kan ju förstås ändras till releasen av fullversionen av spelet. Jag hoppas att det blir så för er som inte har Win8 redan, för ju fler folk desto fler bättre banor och världar kommer man ju kunna hitta

Inaktiv
Skrivet av ELF:

Hoppas de väljer att inte göra det win8 och framåt exklusivt på windows sidan. De skulle kunna få så många fler kunder.

Som det har sagts så många ggr innan, isåfall måste de porta spelet till win32. Spelet är släppt i Windows Store och kodat för winRT.

Edit

Det är öppen beta på Windows 8 också läste jag nu.

Inaktiv

ni som undrar gällande windows. Pc versionen av betan är för windows 8, vi med w7 får inte testa det. Jag fick lov att ge iväg min nyckel till någon lycklig prick här på fz bara för jag inte skulle få testa det.

Inaktiv
Skrivet av Dvärgen:

ni som undrar gällande windows. Pc versionen av betan är för windows 8, vi med w7 får inte testa det. Jag fick lov att ge iväg min nyckel till någon lycklig prick här på fz bara för jag inte skulle få testa det.

Får inte betyder egentligen kan inte. Precis av samma anledning som att du inte kan köra Android-appar på Linux-distros.

W7 har win32
W8 har win32 och winRT
Project Spark är gjort för winRT

Avstängd

Håller på att installerar till Win 8.1 just nu. Hoppas man kan göra något kul där

Inaktiv
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Dvärgen:

ni som undrar gällande windows. Pc versionen av betan är för windows 8, vi med w7 får inte testa det. Jag fick lov att ge iväg min nyckel till någon lycklig prick här på fz bara för jag inte skulle få testa det.

Får inte betyder egentligen kan inte. Precis av samma anledning som att du inte kan köra Android-appar på Linux-distros.

W7 har win32
W8 har win32 och winRT
Project Spark är gjort för winRT

fortfarande får inte för då måste vi uppgradera oss till w8 vilket jag inte känner för.

Medlem
Skrivet av Dvärgen:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Dvärgen:

ni som undrar gällande windows. Pc versionen av betan är för windows 8, vi med w7 får inte testa det. Jag fick lov att ge iväg min nyckel till någon lycklig prick här på fz bara för jag inte skulle få testa det.

Får inte betyder egentligen kan inte. Precis av samma anledning som att du inte kan köra Android-appar på Linux-distros.

W7 har win32
W8 har win32 och winRT
Project Spark är gjort för winRT

fortfarande får inte för då måste vi uppgradera oss till w8 vilket jag inte känner för.

Nej, i detta fall har Rockartisten rätt, det är kan eller vill inte, inte får inte. Det är ett val att inte köra win8.
Sedan kan man tycka att det är synd (för det är det) då man på så vis utesluter ytterst många personer när en utvecklare (frivilligt eller inte) "låser" ett spel till ett specifikt operativsystem på det sättet.

Speciellt i detta fall då Win8 har fått sådant stort motstånd och stark kritik, något som MS själva börjar inse varför.

1
Skriv svar