Al Bundy, ett svartbälte

Skribent
Al Bundy, ett svartbälte

Eller snarare Ed O'Neill, men han nog mest känd för just Married with Children och karaktären Al Bundy. På senare år har han även blivit känd i serien Modern Family som Jay Pritchett. Båda är bra karaktärer och Ed kan skådespela. Modern family är dessutom en bra serie, värd att se om ni inte gjort det. Men vad många inte vet är att gubben Ed faktiskt tränat BJJ i 22 år och håller ett svartbälte under självaste Rorio Gracie.

Här berättar Ed hur han snubblade in på sporten och började träna under Rorio.

Tycker det är roligt när man stöter på saker om personer som man inte alls väntade sig. Nu verkar ju Ed som en skön individ så egentligen förvånar det mig inte. Men när man ser honom så dyker ju Al Bundy upp i huvudet, och det är väl en karaktär jag inte tror skulle rulla runt med andra karlar på golvet. Så på så vis blir det lite oväntat. Skulle var kul att få träna eller sparras med honom. Sen skulle det ju vara lite coolt att kunna skryta med att man blivit armtrianglad av Al Bundy.

På tal om BJJ. Janni Larsson som jag pratade om tidigare är nominerad i inte mindre än fyra kategorier i kampsportsgalan 2014. Bästa förebild, bästa kampsportare, bästa mästarinna och folkets pris. Galan gick ikväll och visades på SVTplay. Så när ni läser detta så lär resultaten av nomineringarna redan vara klara.

#blogg


signatur

"Writer and Fighter"

ZF
Medlem
Al Bundy, ett svartbälte
Citat:

Men när man ser honom så dyker ju Al Bundy upp i huvudet, och det är väl en karaktär jag inte tror skulle rulla runt med andra karlar på golvet.

hade här inte varit förvånande bloggämne dock, fast på vilket vis var det däremot.

Medlem

Al Bundy - Min manliga förebild.

Medlem

Känns så konstigt på nåt sätt hur han spelar en soffpotatis i Våra Värsta År(Married with Children) och i verkliga livet har han svart bälte i Jiu-Jitsu. Förvarning: RIP Headphone Users i slutet av klippet när alla applåderar.

1
Skriv svar