Minecraft-Marcus tjänade 1 miljard förra året

Medlem
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av zilke:
Skrivet av Rockartisten:

Jag har inte sagt nåt om honom personligen, jag vet inte vad han står för eller vilka ideologier han har. Men det har inte med saken att göra. Med 1 miljard kronor kan du betala lön till hundra människor i flera decennier. Tänk dig om Andreas Breivik hade 1 miljard, vad tror du han skulle kunna göra då?

Det finns en anledning till att det förs olagliga krig utan konsekvenser, att länder exploateras och att den västerländska opinionen ser mellan fingrarna på detta. Psykopater med alldeles för mycket pengar och därav alldeles för stort inflytande, påverkar världspolitiken.

Notch har inte gjort nåt fel, han har följt spelreglerna. Det är spelreglerna som är sjuka.

vad är alternativet?

Om jag hade alla svaren på ett välbalanserat ekonomiskt system, så hade jag väl skrivit en bok om det och tjänat en miljard.

Googla på NLRBE !

Medlem
Skrivet av mangemani:

1 miljard på en rip off utav ett annat online spel, impressive.

Vilket spel är minecraft en ''rip off'' av om jag får fråga?

Medlem
Skrivet av vuze2143:
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av Gogglebottle:
Skrivet av vuze2143:

GIF typ 10 % så klarar jag resten av plugget utan studie lån

10%? då behöver du inte bry dig om pengar resten av livet

1% av 1 miljard, räcker nog gott och väl livet ut för dom flesta. Är ju ändå 10 miljoner vi snackar om

Medelsvensken snittar 11 miljoner på en livscykel

investerar man inte i något under sitt liv med 10 miljoner så förtjänar man att vara en miljon för lite

Medlem
Skrivet av eCore:
Skrivet av The Gamer:
Skrivet av eCore:
Skrivet av The Gamer:
Skrivet av LVX156:

Trist att han inte skatteplanerat och flyttat utomlands. Att göda parasiterna i riksdagen och dagen sjuka system borde vara förbjudet.

Jag hoppas att du är ironisk nu med ditt inlägg och inte menar det du skriver. Det är väl bra att han betalar sin skatt här i Sverige och bor här så att vi får in mer pengar till vår gemensamma välfärd vilket innefattar skola och vård m.m. Om du tycker att politikerna i Sverige inte gör ett gott jobb och bidrar till det sjuka systemet som vi har i dag enligt dig, så kan du väl utveckla vad det är som är så sjukt.

I Sverige så lever vi i en stat som förespråkar välfärdskapitalist och med det så har man en marknadsekonomi tillsammans med en gemensam välfärd som exakt betalas av de svenska skattebetalarna. Utan den politiken som vi i Sverige har i dag så skulle t.ex. våra sjukvårdsbesök kosta flera 1000 kr och studier över gymnasienivå skulle vara avgiftsbelagda likt USA.

Skatten i Sverige ska dock vara konkurrenskraftig med framför allt övriga Europa och de primära politiska målen ska vara av högsta prioritet.

Personligen så tycker jag att Sverige är ett tryckt, stabilt och allmänt bra land att leva i så jag tycker absolut inte som du.

Varit i Malmö?

Ja, jag har varit i Malmö och det är en väldigt vacker stad med många bra affärer, samt trevliga invånare. Är det något speciellt du tänker på med Malmö eller?

Jag tänker ju givetvis på kriminaliteten som härjar där, gängvåld, rån, misshandel och skjutningar. Nått speciellt du trodde jag syftade på?

Kriminaliteten har minskat kraftigt senaste 5 åren. 30-35% minskning. Har bott i Malmö i 5 år och har inte ens sett ett slagsmål på krogen. Men det är klart. Läser man bara tidningarna så kan man få för sig att det är farligt här.

Medlem
Skrivet av Segas:
Skrivet av Rockartisten:

Balanserad värld vi lever i.

Han har gjort något stort med sitt liv och förtjänat vartenda krona. Är det inte rättvist att någon som jobbat hårt ska få belöning för det?

Eller är du en sådan individ som fortfarande bor hemma och får panpizzorna värmda och levererade till ditt rum? Då skulle jag förstå att livet känns orättvist.

Skrivet av Segas:
Skrivet av Rockartisten:

Balanserad värld vi lever i.

Han har gjort något stort med sitt liv och förtjänat vartenda krona. Är det inte rättvist att någon som jobbat hårt ska få belöning för det?

Eller är du en sådan individ som fortfarande bor hemma och får panpizzorna värmda och levererade till ditt rum? Då skulle jag förstå att livet känns orättvist.

att 1 person kan tjäna 1 miljard kronor i en del av världen, medans i andra delar av världen lever 1 miljard människor utan att tjäna knappt 1 dollar om dagen, och det är inte för att dem inte jobbar hårt, utan att de haft otur som föds i ett fattigt land/område.

visst är det väl ändå lite orättvist?

Medlem
Skrivet av The Gamer:
Skrivet av LVX156:

Trist att han inte skatteplanerat och flyttat utomlands. Att göda parasiterna i riksdagen och dagen sjuka system borde vara förbjudet.

Jag hoppas att du är ironisk nu med ditt inlägg och inte menar det du skriver. Det är väl bra att han betalar sin skatt här i Sverige och bor här så att vi får in mer pengar till vår gemensamma välfärd vilket innefattar skola och vård m.m. Om du tycker att politikerna i Sverige inte gör ett gott jobb och bidrar till det sjuka systemet som vi har i dag enligt dig, så kan du väl utveckla vad det är som är så sjukt.

I Sverige så lever vi i en stat som förespråkar välfärdskapitalist och med det så har man en marknadsekonomi tillsammans med en gemensam välfärd som exakt betalas av de svenska skattebetalarna. Utan den politiken som vi i Sverige har i dag så skulle t.ex. våra sjukvårdsbesök kosta flera 1000 kr och studier över gymnasienivå skulle vara avgiftsbelagda likt USA.

Skatten i Sverige ska dock vara konkurrenskraftig med framför allt övriga Europa och de primära politiska målen ska vara av högsta prioritet.

Personligen så tycker jag att Sverige är ett tryckt, stabilt och allmänt bra land att leva i så jag tycker absolut inte som du.

Klart grabben ska skatteplanera, tror du majoriteten av hans inkomst kommit från inom sveriges gränser? Han är väl en internationell spelare, samma med Kamprad.
Folk som anser att han ska betala skatt i sverige för ikeas internationella verksamhet tycker jag är fåniga.

Medlem
Skrivet av Comkilla:
Skrivet av The Gamer:
Skrivet av LVX156:

Trist att han inte skatteplanerat och flyttat utomlands. Att göda parasiterna i riksdagen och dagen sjuka system borde vara förbjudet.

Jag hoppas att du är ironisk nu med ditt inlägg och inte menar det du skriver. Det är väl bra att han betalar sin skatt här i Sverige och bor här så att vi får in mer pengar till vår gemensamma välfärd vilket innefattar skola och vård m.m. Om du tycker att politikerna i Sverige inte gör ett gott jobb och bidrar till det sjuka systemet som vi har i dag enligt dig, så kan du väl utveckla vad det är som är så sjukt.

I Sverige så lever vi i en stat som förespråkar välfärdskapitalist och med det så har man en marknadsekonomi tillsammans med en gemensam välfärd som exakt betalas av de svenska skattebetalarna. Utan den politiken som vi i Sverige har i dag så skulle t.ex. våra sjukvårdsbesök kosta flera 1000 kr och studier över gymnasienivå skulle vara avgiftsbelagda likt USA.

Skatten i Sverige ska dock vara konkurrenskraftig med framför allt övriga Europa och de primära politiska målen ska vara av högsta prioritet.

Personligen så tycker jag att Sverige är ett tryckt, stabilt och allmänt bra land att leva i så jag tycker absolut inte som du.

Klart grabben ska skatteplanera, tror du majoriteten av hans inkomst kommit från inom sveriges gränser? Han är väl en internationell spelare, samma med Kamprad.
Folk som anser att han ska betala skatt i sverige för ikeas internationella verksamhet tycker jag är fåniga.

Det är ju en jäkla tur att du inte är finansminister i Sverige.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av Zappa:
Skrivet av eCore:
Skrivet av The Gamer:
Skrivet av eCore:
Skrivet av The Gamer:
Skrivet av LVX156:

Trist att han inte skatteplanerat och flyttat utomlands. Att göda parasiterna i riksdagen och dagen sjuka system borde vara förbjudet.

Jag hoppas att du är ironisk nu med ditt inlägg och inte menar det du skriver. Det är väl bra att han betalar sin skatt här i Sverige och bor här så att vi får in mer pengar till vår gemensamma välfärd vilket innefattar skola och vård m.m. Om du tycker att politikerna i Sverige inte gör ett gott jobb och bidrar till det sjuka systemet som vi har i dag enligt dig, så kan du väl utveckla vad det är som är så sjukt.

I Sverige så lever vi i en stat som förespråkar välfärdskapitalist och med det så har man en marknadsekonomi tillsammans med en gemensam välfärd som exakt betalas av de svenska skattebetalarna. Utan den politiken som vi i Sverige har i dag så skulle t.ex. våra sjukvårdsbesök kosta flera 1000 kr och studier över gymnasienivå skulle vara avgiftsbelagda likt USA.

Skatten i Sverige ska dock vara konkurrenskraftig med framför allt övriga Europa och de primära politiska målen ska vara av högsta prioritet.

Personligen så tycker jag att Sverige är ett tryckt, stabilt och allmänt bra land att leva i så jag tycker absolut inte som du.

Varit i Malmö?

Ja, jag har varit i Malmö och det är en väldigt vacker stad med många bra affärer, samt trevliga invånare. Är det något speciellt du tänker på med Malmö eller?

Jag tänker ju givetvis på kriminaliteten som härjar där, gängvåld, rån, misshandel och skjutningar. Nått speciellt du trodde jag syftade på?

Kriminaliteten har minskat kraftigt senaste 5 åren. 30-35% minskning. Har bott i Malmö i 5 år och har inte ens sett ett slagsmål på krogen. Men det är klart. Läser man bara tidningarna så kan man få för sig att det är farligt här.

Härligt att höra! Tyvärr är det inte den erfarenhet många andra har.. Har själv blivit rånad, flera vänner som blivit misshandlade.. Beror ju helt klart på var man rör sig. Vissa delar av Malmö har helt klart mindre stök ingen tvekan om saken

Ish
Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Ish:
Skrivet av Ankh:

Grattis Marcus!

Men då börjar åtminstone JAG undra varför det inte händer mer med Minecraft. Mer content osv.

För att mod communityn gör deras jobb.

Det är just det jag menar.. med de pengarna kunde de satt folk på att göra det betydligt bättre än vad det är.
Jag vill se en ordentlig Oculus Rift support som inte kräver en mod eller att man använder äldre versioner.

Han har dont-give-a-fuck-money nu.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Skrivet av Ish:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Ish:
Skrivet av Ankh:

Grattis Marcus!

Men då börjar åtminstone JAG undra varför det inte händer mer med Minecraft. Mer content osv.

För att mod communityn gör deras jobb.

Det är just det jag menar.. med de pengarna kunde de satt folk på att göra det betydligt bättre än vad det är.
Jag vill se en ordentlig Oculus Rift support som inte kräver en mod eller att man använder äldre versioner.

Han har dont-give-a-fuck-money nu.

Lite så det känns ja


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Tagertswe:
Skrivet av ReGGaeBOSS:

Får hans anställda någon del av kakan tror ni? Eller får de stackars utvecklarna gå med sina 20-30ish k? Jag menar... ett sånt litet företag, med sådan omsättning, JAG skulle varit givmild om jag var Marcus.

http://www.minecraftforum.net/news/422-notch-gives-3-million-...
Dom fick några mille

Ne, snarare en halv mille var om de är 40 anställda..Men bättre än ingenting iaf

123
Skriv svar