Högupplöst Oculus Rift släpps i sommar

Robot
Högupplöst Oculus Rift släpps i sommar

Ett nytt utvecklingskit är på gång med högre upplösning och positionsavsläsning.

#sony, #oculus-vr


Medlem
Högupplöst Oculus Rift släpps i sommar

Beställde igår. Hoppas man får av den första "batchen".


signatur
Medlem

The future is now!

Medlem

Varför kan det inte bara stå upplösning längre, 960x1080......

Inaktiv

Jag har DK1 och tyckte det var riktigt häftigt redan då även om det var just uppdateringsfrekvensen och upplösningen som drog ner på upplevelsen men just känslan av att vara där och känslan av djupet gav mig en tillräcklig fingervisning för att köpa konsumentversionen.

Dock har jag för mig att de sa att det inte skulle komma nå fler DKs innan konsumentversionen?

Medlem

Har DK1 själv, kommer nog vänta på konsumentversionen då Oculus själv har sagt att det inte är lönt att köpa DK2 om man planerar att köpa konsumentversionen, men å andra sidan så är den inte överdrivet dyr, och med tanke på vilken upplevelse DK1 gav så är man ändå lite sugen.

Medlem

Konsumentversion till julhandeln kanske?

Medlem
Skrivet av grollo_92:

Dock har jag för mig att de sa att det inte skulle komma nå fler DKs innan konsumentversionen?

Nope, de var alltid tydliga med att de skulle släppa fler DK's ifall de kände att det fanns ett behov för det och att de gjorde tillräckligt stora framsteg med prototyper som behöver community feedback. Det enda de sagt är att efter DK2 ska det inte komma fler development kits - det kan dröja länge, men releasen efter den bör vara consumer version.

För övrigt väldigt taggad! Blir att boka consumer version dag ett!

Inaktiv
Skrivet av KatOne:
Skrivet av grollo_92:

Dock har jag för mig att de sa att det inte skulle komma nå fler DKs innan konsumentversionen?

Nope, de var alltid tydliga med att de skulle släppa fler DK's ifall de kände att det fanns ett behov för det och att de gjorde tillräckligt stora framsteg med prototyper som behöver community feedback. Det enda de sagt är att efter DK2 ska det inte komma fler development kits - det kan dröja länge, men releasen efter den bör vara consumer version.

För övrigt väldigt taggad! Blir att boka consumer version dag ett!

Ja så var det nog. Jag kommer också boka consumer version direkt det blir tillgängligt. Ska bli spännande att se hur stora förbättringarna har blivit sedan DK1.

Medlem
Skrivet av vurt:

Beställde igår. Hoppas man får av den första "batchen".

Trevligt. Får man fråga var?


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Här kan de beställas: https://www.oculusvr.com/order/


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

Consumer Version kommer att släppas strax efter DK2 och många spekulerar mot jul eller början av 2015. Den kommer kanske bli billigare också. Jag ska vänta på CV eftersom, om jag beställer DK2 nu så blir det ca $500 + $400 igen när CV släpps. Jag kan vänta ett extra halvår och det kommer vara mer specifika spel och upplevelser tillsammans med CV1.

Medlem

Det har blivit en tävling i fetast development kit. vi kommer aldrig se en konsumentversion. Kom ihåg var ni hörde det först!

Medlem

Jag har DK1 redan och hade mer än gärna beställt DK2 också om det inte vore för jag uppgraderat min dator precis. Får väl hoppas att Retail versionen inte dröjer allt för länge istället.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Nån som vet om man får plats med ett par glasögon under den där eller om man kommer att kunna ha det i slutversionen? De lär ju missa en hel del människor med synfel om man inte kan ha glasögon på sig samtidigt. Är förövrigt sjukt sugen men som sagt då jag måste ha glasögon för taskig syn så undrar man ju...


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

KoP
Medlem
Skrivet av vurt:

Beställde igår. Hoppas man får av den första "batchen".

Första batchen + barnsjukdomarna. Tar nog 3:e elr 4:e batchen.

Men ja, det är ju HD OR man väntat på. Den lågupplösta hade man noll intresse utav.

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av vurt:

Beställde igår. Hoppas man får av den första "batchen".

Första batchen + barnsjukdomarna. Tar nog 3:e elr 4:e batchen.

...jo jättekul att få Dev Kit2 kanske 2-3 månader innan konsumentvarianten? Nej tack.


signatur
Medlem
Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

Nån som vet om man får plats med ett par glasögon under den där eller om man kommer att kunna ha det i slutversionen? De lär ju missa en hel del människor med synfel om man inte kan ha glasögon på sig samtidigt. Är förövrigt sjukt sugen men som sagt då jag måste ha glasögon för taskig syn så undrar man ju...

Brillor ska tydligen rymmas redan i prototyperna. I CV kommer man dessutom kunna byta ut linserna som sitter i själva Riftet för att på så vis tillskansa sig mer eller mindre plats i själva modulen (i utbyte mot små förändringar i skärpa/komfort).

Har dessutom läst att brillor ska sitta bekvämt under DK, alltså att de inte kläms markant över öronen eller så. Har inte själv brillor eller linser dock, så det är inte first hand experience.

Medlem
Skrivet av KatOne:
Skrivet av JohnnyGreed:

Nån som vet om man får plats med ett par glasögon under den där eller om man kommer att kunna ha det i slutversionen? De lär ju missa en hel del människor med synfel om man inte kan ha glasögon på sig samtidigt. Är förövrigt sjukt sugen men som sagt då jag måste ha glasögon för taskig syn så undrar man ju...

Brillor ska tydligen rymmas redan i prototyperna. I CV kommer man dessutom kunna byta ut linserna som sitter i själva Riftet för att på så vis tillskansa sig mer eller mindre plats i själva modulen (i utbyte mot små förändringar i skärpa/komfort).

Har dessutom läst att brillor ska sitta bekvämt under DK, alltså att de inte kläms markant över öronen eller så. Har inte själv brillor eller linser dock, så det är inte first hand experience.

För min del fungerade brillor kanon i Dk1..men sen har jag också runda glasögon så de fick plats bättre än vad den gemene mannens borde.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Thane:

Konsumentversion till julhandeln kanske?

Mycket möjligt!
Läste någonstans att de planerar att släppa konsumentversionen "några månader senare efter DK2" (har tyvärr inte källan..)

Medlem

Hur har VR-glasögon egentligen löst problemet med att fokusera ögonen på 5cm håll? Närfokuserande linser?

1
Skriv svar