Elder Scrolls Online (CD nyckel)

Medlem
Elder Scrolls Online (CD nyckel)

Jag är fast besluten att köpa ESO digitalt och letar efter den billigaste och snubblade över det här http://www.kinguin.net/product/25196/the-elder-scrolls-online... alltså ESO + 3 dagar försprång på releasen + 30 dagar för ynka 34€ (320 kr bara) låter för bra för att vara sant.
Är det någon där ute som har erfarenhet av denna sida? är dom att lita på etc.. Hoppas verkligen det

Medlem

Jodå, det är "relativt" legit.

Som med alla dessa keysellers så köper de från billigare regioner (ex. Brasilien, Asien m.fl.)

Dock, eftersom det varken är lagligt eller olagligt så finns det alltid en risk.

(Ex. jag köpte BF3 från en liknande sida, efter ca 6 månader så slutade mitt spel att funka, så jag kontaktade origin och de sa att jag borde kontakta säljaren istället. Vilket jag gjorde och fick hela summan tillbaka. G2Play om någon undrar.)

Medlem

Men herregud JA, det är ju kinguin. Har du aldrig hört talas om dom? köper där ganska ofta. Finns VÄLDIGT många på twitch.tv som är sponsrade av dom. Så om du går in och letar kan du även få 10% på det där priset

Medlem
Skrivet av zobino:

Men herregud JA, det är ju kinguin. Har du aldrig hört talas om dom? köper där ganska ofta. Finns VÄLDIGT många på twitch.tv som är sponsrade av dom. Så om du går in och letar kan du även få 10% på det där priset

Jasså fan vad nice, då ska jag in och leta. Tack!

Medlem

Bara för att folk handlar ofta på ett ställe så innebär inte det att det är legit.

G2play är ett bra exempel på det, som säljer mängder av retail-nycklar via sin webshop, vilket bryter emot TOS, och därför kan få dig bannad.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Har köpt många spel från G2Play.net är väldigt nöjd.

Fick en rysk nyckel till B4 men fick en ny EU-nyckel ett par timmar senare när jag klagade.

Medlem

Det innebär inte att nycklarna är okej enligt TOS att sälja som de gör, vilket de inte är.

Det är lite som att säga "Jag köpte en TV på parkeringen bakom ett hyreshus, den funkar jättebra så jag är nöjd."

Du fick det du ville, men kanske inte helt riskfritt och heller kanske inte helt enligt spelreglerna. Det kanske går bra, och kanske inte. Det finns legitima källor som inte är mycket dyrare, och i min mening är dess avsevärt bättre att använda då än att köpa från ställen där folk har fått sina CD-nycklar spärrade, och i vissa fall konton bannade, för att dessa nycklar inte alltid är okej.

Each to their own. Men den som förlorar sin nyckel och inte får några pengar tillbaka, eller hela sitt konto, har heller inte rätten att klaga när det händer om man handlar ifrån butiker som inte följer de regler som finns.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Ni som bokat imperial edition eller liknande har ni fått eran pre order key eller borde jag oroa mig?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Jag har fått min nyckel.

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Ni som bokat imperial edition eller liknande har ni fått eran pre order key eller borde jag oroa mig?

Jag köpte just min på GreenmanGaming och fick nyckeln med en gång.

Medlem
Skrivet av Gungnir:
Skrivet av marcus8958:

Ni som bokat imperial edition eller liknande har ni fått eran pre order key eller borde jag oroa mig?

Jag köpte just min på GreenmanGaming och fick nyckeln med en gång.

Tackar. Avbokade igår och beställde från annan butik.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Jag fick min pre release nyckel minuter efter beställning, och game key ska dyka ner imorgon (tisdag) hoppas jag!

1
Skriv svar