Infamous: Second Son

Robot
Infamous: Second Son

Playstation 4-ägare törstar efter nya upplevelser och Infamous: Second Son släcker den - i alla fall för stunden.

#sony, #microsoft, #resogun, #infamous-second-son, #sucker-punch, #prototype-1, #prototype-2, #saints-row-4


Medlem
Infamous: Second Son

Bra recension :), få förhoppningsvis mitt ex från spelbutiken i morgon så helgen är räddad


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Så länge spelet är snyggt så kommer jag gilla det! Typ.

Medlem

3av5 är inte det ett relativt så dåligt betyg för en trippel A titel? Ja, ja enligt FZ:s betyg så är det ett bra köp iaf, men ingenting som man egentligen behöver ha. Frågan är om man ska köpa det här spelet eller inte?

The next generation - titlarna The Division och Watch Dogs kanske är bättre och mer värda att köpa när de släpps.


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

Redaktör
Skrivet av The Gamer:

3av5 är inte det ett relativt så dåligt betyg för en trippel A titel? Ja, ja enligt FZ:s betyg så är det ett bra köp iaf, men ingenting som man egentligen behöver ha. Frågan är om man ska köpa det här spelet eller inte?

The next generation - titlarna The Division och Watch Dogs kanske är bättre och mer värda att köpa när de släpps.

Hur stort ett spel är ska inte ha nån påverkan på betyget. Det ska spegla kvalién, inget annat.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av The Gamer:

3av5 är inte det ett relativt så dåligt betyg för en trippel A titel? Ja, ja enligt FZ:s betyg så är det ett bra köp iaf, men ingenting som man egentligen behöver ha. Frågan är om man ska köpa det här spelet eller inte?

The next generation - titlarna The Division och Watch Dogs kanske är bättre och mer värda att köpa när de släpps.

Hur stort ett spel är ska inte ha nån påverkan på betyget. Det ska spegla kvalién, inget annat.

ja, det kan jag förstå men det jag menar är att man tycker att det borde vara ett bättre spel med en stor budget än en liten. Det är dock inte så alltid och därför så menar jag att 3av5 för en trippel A titel inte är allt för bra enligt mig.


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av The Gamer:

3av5 är inte det ett relativt så dåligt betyg för en trippel A titel? Ja, ja enligt FZ:s betyg så är det ett bra köp iaf, men ingenting som man egentligen behöver ha. Frågan är om man ska köpa det här spelet eller inte?

The next generation - titlarna The Division och Watch Dogs kanske är bättre och mer värda att köpa när de släpps.

Hur stort ett spel är ska inte ha nån påverkan på betyget. Det ska spegla kvalién, inget annat.

Så detta är då kvalitetsmässigt sämre än BF4? Sifferbetyg säger nada imo utan det är texten som säger allt.

Medlem
Skrivet av Jaxz:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av The Gamer:

3av5 är inte det ett relativt så dåligt betyg för en trippel A titel? Ja, ja enligt FZ:s betyg så är det ett bra köp iaf, men ingenting som man egentligen behöver ha. Frågan är om man ska köpa det här spelet eller inte?

The next generation - titlarna The Division och Watch Dogs kanske är bättre och mer värda att köpa när de släpps.

Hur stort ett spel är ska inte ha nån påverkan på betyget. Det ska spegla kvalién, inget annat.

Så detta är då kvalitetsmässigt sämre än BF4? Sifferbetyg säger nada imo utan det är texten som säger allt.

Ah, diskussion om betygskriterier. Dags att ta fram en påse popcorn!

Medlem

Ser i alla fall mycket bra ut, förutom dom där stenplattorna som med ljuseffekten ser ut att vara av plast.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Redaktör
Skrivet av Jaxz:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av The Gamer:

3av5 är inte det ett relativt så dåligt betyg för en trippel A titel? Ja, ja enligt FZ:s betyg så är det ett bra köp iaf, men ingenting som man egentligen behöver ha. Frågan är om man ska köpa det här spelet eller inte?

The next generation - titlarna The Division och Watch Dogs kanske är bättre och mer värda att köpa när de släpps.

Hur stort ett spel är ska inte ha nån påverkan på betyget. Det ska spegla kvalién, inget annat.

Så detta är då kvalitetsmässigt sämre än BF4? Sifferbetyg säger nada imo utan det är texten som säger allt.

Alltså, betyg är vägledning, inte matematisk sanning. Man ska vara väldigt försiktig med att tala om att spel X är bättre än spel Y när olika personer recenserat och det är spel i någorlunda olika genrer. Att läsa recensionen ger en mycket bättre bild av bra och dåligt med ett spel, och betyget är en sorts extremkort sammanfattning av tycket i texten.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Jaxz:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av The Gamer:

3av5 är inte det ett relativt så dåligt betyg för en trippel A titel? Ja, ja enligt FZ:s betyg så är det ett bra köp iaf, men ingenting som man egentligen behöver ha. Frågan är om man ska köpa det här spelet eller inte?

The next generation - titlarna The Division och Watch Dogs kanske är bättre och mer värda att köpa när de släpps.

Hur stort ett spel är ska inte ha nån påverkan på betyget. Det ska spegla kvalién, inget annat.

Så detta är då kvalitetsmässigt sämre än BF4? Sifferbetyg säger nada imo utan det är texten som säger allt.

Alltså, betyg är vägledning, inte matematisk sanning. Man ska vara väldigt försiktig med att tala om att spel X är bättre än spel Y när olika personer recenserat och det är spel i någorlunda olika genrer. Att läsa recensionen ger en mycket bättre bild av bra och dåligt med ett spel, och betyget är en sorts extremkort sammanfattning av tycket i texten.

My point exactly.

Medlem

Fick mitt ex idag så får nog spela någon timma innan man lägger sig.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

FM-guru
F.d. Sisyr

Den där jävla mössan övertygar mig inte i alla fall! Även om den må vara snäppet bättre än feodorafjanten i Murdered: Soul Suspect...

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Den där jävla mössan övertygar mig inte i alla fall! Även om den må vara snäppet bättre än feodorafjanten i Murdered: Soul Suspect...

Håller med, han ser ut som en riktig fjant! Hade varit mycket bättre med character creation och egen customization. Kalla mig ytlig, men tycker det är viktigt för inlevelsen i spelet.

Inaktiv

Blir nog ett köp när man hittar det i rea-backen då...

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Fick mitt ex idag så får nog spela någon timma innan man lägger sig.

Vart köper ni gäjmers era spel för att få spelet före release?
Själv får man spelen tidigast på release dagen

KoP
Medlem
Skrivet av Wortex:

Så länge spelet är snyggt så kommer jag gilla det! Typ.

Då har du ganska låga krav på spel med andra ord?

När det hamnar i en REA-back, slår jag till.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

För det första kan man inte gå enbart efter recensioner,man måste helt enkelt prova spelet själv,vilket är ganska logiskt! En del kommer säkert älska det,medans andra kommer tycka att det är mindre bra,kanske rentutav dåligt....att hetsa upp sig över den här betygsättningen är som att göra sig helt hängiven till skribenterna...testa spelet!

Medlem
Skrivet av daniele74:

För det första kan man inte gå enbart efter recensioner,man måste helt enkelt prova spelet själv,vilket är ganska logiskt!

Jovisst, men om det inte finns något demo på det, hur skall man testa det då?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

30fps... Jävla skitkonsol asså. Sony har ju misslyckats totalt.

Medlem
Skrivet av Gaara:
Skrivet av marcus8958:

Fick mitt ex idag så får nog spela någon timma innan man lägger sig.

Vart köper ni gäjmers era spel för att få spelet före release?
Själv får man spelen tidigast på release dagen

Förhandsbokade på CDON.
Fick 3 spel som släpps i morgon ^^


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av daniele74:

För det första kan man inte gå enbart efter recensioner,man måste helt enkelt prova spelet själv,vilket är ganska logiskt!

Jovisst, men om det inte finns något demo på det, hur skall man testa det då?

Då testar man det antingen hos någon polare som har det eller så går man till någon av de tre miljoner elbutikskedjor som finns runtom i landet som säkerligen har spelet rullandes i någon monter!

Medlem

Jag säger varken bu eller bä om fz's eller den jag nu postar, men detta visar på hur frustrerande subjektiviteten i recensioner kan vara som läsare (alternativt att nu femtioelva personer säger att canadianrecensionen är köpt)

Fz:
Infamous: Second Son är helt enkelt ett underhållande tidsfördriv som ger en timtal av ursäkter att leka med PS4, men kommer knappast att fastna på genrekartan som en milstolpe.

http://canadianonlinegamers.com/review/infamous-second-son-ps...

I truly can’t say enough good things about inFAMOUS: Second Son. A winning combination of great gameplay, challenging combat, solid acting, gorgeous visuals and more makes it one of the PlayStation 4’s absolute must own titles.

Så okej, ena säger att set är ett mediokert spel som inte fastnar på kartan medans nästa säger att det är en 100% fullträff som är must have Spelade ni samma spel ?

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av whoo:

Så okej, ena säger att set är ett mediokert spel som inte fastnar på kartan medans nästa säger att det är en 100% fullträff som är must have Spelade ni samma spel ?

Du ska nog se att så gott som alla spel har fått recensioner av varierande åsikter. Varför? För att åsikter gör just det; varierar.

Medlem

Klagar inte på betyget, då det är helt subjektivt, men, hur många gånger nämns "sandlådespel" i recensionen, 30? Vi fattade det första gången det nämns i titeln liksom.

ZF
Medlem
Skrivet av Jaxz:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av The Gamer:

3av5 är inte det ett relativt så dåligt betyg för en trippel A titel? Ja, ja enligt FZ:s betyg så är det ett bra köp iaf, men ingenting som man egentligen behöver ha. Frågan är om man ska köpa det här spelet eller inte?

The next generation - titlarna The Division och Watch Dogs kanske är bättre och mer värda att köpa när de släpps.

Hur stort ett spel är ska inte ha nån påverkan på betyget. Det ska spegla kvalién, inget annat.

Så detta är då kvalitetsmässigt sämre än BF4? Sifferbetyg säger nada imo utan det är texten som säger allt.

om det har hälften så högt betyg som ett dubbelt så stort spel så justerar du upp tolkningen av skalan i korrelation till det. alltså om ett annat spel fick 4 och är 40% större drar du bort hälften och multiplicerar med 1.96 :

= Bra!

enkelt.

På de flesta andra sidorna fick de skyhöga betyg.

KoP
Medlem
Skrivet av whoo:

Så okej, ena säger att set är ett mediokert spel som inte fastnar på kartan medans nästa säger att det är en 100% fullträff som är must have Spelade ni samma spel ?

Du har aldrig reflekterat över att det är olika individer som rescenserar spelen?

Det här betygstjaffset är lika meningslöst varje gång.

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av Wortex:

Så länge spelet är snyggt så kommer jag gilla det! Typ.

Då har du ganska låga krav på spel med andra ord?

Nä, men är det ett väldigt snyggt spel kan jag ta mig igenom det bara därför. Och jag har gillat de tidigare Infamousarna så jag ser inte att det skulle kunna vara sämre gameplay.

12
Skriv svar