Se Valves Dota 2-dokumentär gratis

Robot
Se Valves Dota 2-dokumentär gratis

Försök att få fram ett "Half-Life 3 confirmed"-skämt ur det här om du kan!

#dota-2, #valve, #half-life-3


Inaktiv
Se Valves Dota 2-dokumentär gratis

HÖHÖ det är tre ord i "Free To Play"

HL3 confirmed....

Medlem

De följer tre stycken dota spelare?
HL3 confirmed!

Medlem

Det var en trevlig dokumentär. Iaf för mig som spelar Dota2

Medlem

Det är en knäpp jävla värld när folk kan tjäna sådana summor på att spela spel.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Det är en knäpp jävla värld när folk kan tjäna sådana summor på att spela spel.

Tänk på vad folk tjänar på när de leker med en boll.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Det är en knäpp jävla värld när folk kan tjäna sådana summor på att spela spel.

Det är egentligen konstigt att man kan göra det på något inom underhållningsindustrin eller sporter.


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

Medlem

Det är ingen dålig prispott som DOTA 2 proffsen kommer att få spela om i årets upplaga av The international.

http://www.dota2.com/international/compendium/?l=swedish


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

Medlem

Tyckte det var väldigt intressant att få se hur dom levde och vad dom brottades med, livet verkar knappast enkelt för nån av dom.

Medlem

Har kollat 20 min in och dem har inte ens nämnt Alliance! Wtf?

Medlem
Skrivet av J0hAnN48:

Har kollat 20 min in och dem har inte ens nämnt Alliance! Wtf?

kanske kan det möjligen vara för att dokumentären gäller Ti1 alltså 2 år innan Alliance ens bildades?

Medlem
Skrivet av The Gamer:

Det är ingen dålig prispott som DOTA 2 proffsen kommer att få spela om i årets upplaga av The international.

http://www.dota2.com/international/compendium/?l=swedish

länk till förra årets TI?


signatur

"We Want Fun And We Wanna Get Wasted" - Andrew W.K

Medlem
Skrivet av J0hAnN48:

Har kollat 20 min in och dem har inte ens nämnt Alliance! Wtf?

Det är så att det svenska Dota 2 laget The Alliance inte fanns vid den tiden, då det grundades 2013 och vann Dota 2 tävlingen The International 2013. Den här filmen visar ett gammalt mästerskap från 2011 av någon anledning då laget Na'vi vann och där de bland annat följer dessa deltagares privatliv.


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

Medlem
Skrivet av JockeH:
Skrivet av The Gamer:

Det är ingen dålig prispott som DOTA 2 proffsen kommer att få spela om i årets upplaga av The international.

http://www.dota2.com/international/compendium/?l=swedish

länk till förra årets TI?

jo, jag såg det för en stund sedan. Fel av mig. "Insamlingen" för 2014 har väl antagligen inte börjat ännu.


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

Medlem
Skrivet av The Gamer:
Skrivet av J0hAnN48:

Har kollat 20 min in och dem har inte ens nämnt Alliance! Wtf?

Det är så att det svenska Dota 2 laget The Alliance inte fanns vid den tiden, då det grundades 2013 och vann Dota 2 tävlingen The International 2013. Den här filmen visar ett gammalt mästerskap från 2011 av någon anledning då laget Na'vi vann och där de bland annat följer dessa deltagares privatliv.

Åh fan. Trodde Dota 2 endast var 1-2 år gammalt så jag antog att det var förra årets turnering.

Medlem
Skrivet av ShciZo:
Skrivet av J0hAnN48:

Har kollat 20 min in och dem har inte ens nämnt Alliance! Wtf?

kanske kan det möjligen vara för att dokumentären gäller Ti1 alltså 2 år innan Alliance ens bildades?

yes det är filmat från tävligen The International 2011 av någon anledningen. Frågan är om det verkligen tog dem 3 år på sig att göra klart den här filmen? För den är väl nysläppt.


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

Medlem
Skrivet av J0hAnN48:
Skrivet av The Gamer:
Skrivet av J0hAnN48:

Har kollat 20 min in och dem har inte ens nämnt Alliance! Wtf?

Det är så att det svenska Dota 2 laget The Alliance inte fanns vid den tiden, då det grundades 2013 och vann Dota 2 tävlingen The International 2013. Den här filmen visar ett gammalt mästerskap från 2011 av någon anledning då laget Na'vi vann och där de bland annat följer dessa deltagares privatliv.

Åh fan. Trodde Dota 2 endast var 1-2 år gammalt så jag antog att det var förra årets turnering.

Inga problem, jag tänkte precis samma som dig och insåg inte det förrän långt in i "dokumentärfilmen" heller.


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av The Gamer:
Skrivet av ShciZo:
Skrivet av J0hAnN48:

Har kollat 20 min in och dem har inte ens nämnt Alliance! Wtf?

kanske kan det möjligen vara för att dokumentären gäller Ti1 alltså 2 år innan Alliance ens bildades?

yes det är filmat från tävligen The International 2011 av någon anledningen. Frågan är om det verkligen tog dem 3 år på sig att göra klart den här filmen? För den är väl nysläppt.

De brukar ju ta ganska lång tid på sig...


signatur
Inaktiv

Det som slår mig är att vi människor kan offra så mycket för ett liv i rampljuset, pengar och nöje. För det är väl livet?

Dagens besatthet av olika saker är oroväckande. Besatthet sätter ju balans ur spelet, som är det viktigaste för naturen och människor. Och jag pratar inte bara om dessa elit spelare utan alla. Besattheten av teknologi har satt vår kontakt med vår mänsklighet och kontakt med kroppen ur spel.

Och hur många känslor upplever dom här spelarna?
Ilska och glädje typ? Känner dom närkontakt? Känner dom kärlek? Umgås dom med familj?

Som dom säger är det en uppoffring. Det som verkar driva dom i slutändan är att bli "World best". Eftersom människan sedan länge vill överflyga andra tror jag vi tappat bort vad paradiset handlar om. I paradiset tror jag inte tävling existerar, i alla fall inte på den sjuka nivå som idag.
Vi är beroende av att prestera och att bli bättre.

Sjuka nivån som säger att jag ska ha den fetaste bilen, fetaste lägenheten, fetaste lönen, fetaste datorn, fetaste statsen, fetaste poängen, fetaste tiden.

Och ja, det är det som driver vår ekonomi. Och ja människan behöver drömmar. Men idag är det inte det som driver oss, och inte med balans heller. Vi behöver inte carrot-and-stick för att göra saker längre. Notera längre, det funkade förut fast med klara bi-effekter.

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Det är en knäpp jävla värld när folk kan tjäna sådana summor på att spela spel.

vad är de som är knäppt med de?

Medlem
Skrivet av Uttern_:

Det som slår mig är att vi människor kan offra så mycket för ett liv i rampljuset, pengar och nöje. För det är väl livet?

Dagens besatthet av olika saker är oroväckande. Besatthet sätter ju balans ur spelet, som är det viktigaste för naturen och människor. Och jag pratar inte bara om dessa elit spelare utan alla. Besattheten av teknologi har satt vår kontakt med vår mänsklighet och kontakt med kroppen ur spel.

Och hur många känslor upplever dom här spelarna?
Ilska och glädje typ? Känner dom närkontakt? Känner dom kärlek? Umgås dom med familj?

Som dom säger är det en uppoffring. Det som verkar driva dom i slutändan är att bli "World best". Eftersom människan sedan länge vill överflyga andra tror jag vi tappat bort vad paradiset handlar om. I paradiset tror jag inte tävling existerar, i alla fall inte på den sjuka nivå som idag.
Vi är beroende av att prestera och att bli bättre.

Sjuka nivån som säger att jag ska ha den fetaste bilen, fetaste lägenheten, fetaste lönen, fetaste datorn, fetaste statsen, fetaste poängen, fetaste tiden.

Och ja, det är det som driver vår ekonomi. Och ja människan behöver drömmar. Men idag är det inte det som driver oss, och inte med balans heller. Vi behöver inte carrot-and-stick för att göra saker längre. Notera längre, det funkade förut fast med klara bi-effekter.

ja, hela livet handlar om prioriteringar och beslut, vilket gör det till ett spel. Vad vill man som människa göra här i livet och uppnå med, samt vilken väg vill man gå. Ska man ta den säkra och stabila vägen vilket man kan likna med normen eller den osäkra som kan ta en var som helst.

Frågorna är många och precis som du säger så är samhället konstruerat att man ska arbeta för att få pengar, vilket för med sig att man får göra vad man vill för dem. Vill man skämma bort sig själv och hävda sig på det sättet så är det okej och vill man spara dem för framtiden så går det också bra.


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

Medlem

Mycket bra dokumenterar. jag gillar den skarp man får verkligen se hur E-sporten har varit och vilket skit många många spelare går igenom.

Medlem
Skrivet av The Gamer:
Skrivet av ShciZo:
Skrivet av J0hAnN48:

Har kollat 20 min in och dem har inte ens nämnt Alliance! Wtf?

kanske kan det möjligen vara för att dokumentären gäller Ti1 alltså 2 år innan Alliance ens bildades?

yes det är filmat från tävligen The International 2011 av någon anledningen. Frågan är om det verkligen tog dem 3 år på sig att göra klart den här filmen? För den är väl nysläppt.

3 år? hl3 confirmed.

Medlem
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av Ravenknight:

Det är en knäpp jävla värld när folk kan tjäna sådana summor på att spela spel.

Tänk på vad folk tjänar på när de leker med en boll.

Klockrent

Medlem

roligaste är flesta tycker det är konstigt att göra detta, det som är mer udda och ifrån denna värld är att folk arbetar sjuka timmar under sjuk press och dålig lön.

tänk dig förr vad gjorde du? du höll dig vid liv mata familjen dvs jagade och gjorde lite saker.

flesta jobbat mellan 6-10 timmar per dag.sen hem städar osv.

Så då kan man ju ifrågasätta vem mår bäst? skulle nog säga den som mår bäst både ur hälso synvinekln fysiskt och psykiskt så mår nog nästan alla som jobbar med något dom älskar bättre än någon som valde någon random utbildning

Medlem

Sjukt snyggt gjord dokumentär. Älskar dokumentärer och filmer som handlar om sport där de framhäver känslorna, blir tårögd.

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

Jag tycker att det skulle vara intressant med redaktionens synpunkter på filmen då många personer har tyckt så olika om den.


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem

Var ju en bra dokumentär, själv tycker jag de borde hittat någon annan snubbe än hyhy att följa, han tjatade ju bara om sitt ex hela tiden.

Medlem

ni skrev Half-Life 3 confirmed i underrubriken till artikeln!

= Half-Life 3 confirmed

Youtuber
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av The Gamer:
Skrivet av ShciZo:
Skrivet av J0hAnN48:

Har kollat 20 min in och dem har inte ens nämnt Alliance! Wtf?

kanske kan det möjligen vara för att dokumentären gäller Ti1 alltså 2 år innan Alliance ens bildades?

yes det är filmat från tävligen The International 2011 av någon anledningen. Frågan är om det verkligen tog dem 3 år på sig att göra klart den här filmen? För den är väl nysläppt.

De brukar ju ta ganska lång tid på sig...

De tog alltså TRE på sig?... eh... orkar inte...


signatur

YouTube:
Spel: http://www.youtube.com/dualdgamingextra 150 000 prenumeranter
Mat & Trams: https://www.youtube.com/ingakonstigheter 40 000 prenumeranter

12
Skriv svar