Nästa Titanfall kan släppas till Playstation 4

Robot
Nästa Titanfall kan släppas till Playstation 4

Mycket tyder på att endast det första spelet var Microsoft-exklusivt.

#titanfall, #electronic-arts


Medlem
Nästa Titanfall kan släppas till Playstation 4

Grattis EA, ni har dragit ihop en ganska bastant portfolio, battlefield, star wars, titanfall och säkert fler stora titlar, som går att varva om varandra. Hoppas ni sköter det hela snyggt.

Medlem

EA hade nog räknat med att Xbox skulle behålla sitt övertag i USA och UK där denna typ av spel säljer bäst.

Medlem

Första steget mot att göra exklusive titlarna till historia. Varför inte släppa spel till alla konsoler, företagen kan ju inge annat än tjäna mer på det

Medlem
Skrivet av Lepracy:

Första steget mot att göra exklusive titlarna till historia. Varför inte släppa spel till alla konsoler, företagen kan ju inge annat än tjäna mer på det

Det fungerar väl så att EA räknar på hur många exemplar de de skulle kunna sälja på PS3 och PS4 och sedan betalar (i detta fall) Microsoft ungefär den summa som EA hade kunnat tjäna på dessa versioner för exklusivitet. Nu när marknaden inte riktigt blev som de trodde så är det möjligt att EA förlorade på affären.

Inaktiv
Skrivet av Margy:
Skrivet av Lepracy:

Första steget mot att göra exklusive titlarna till historia. Varför inte släppa spel till alla konsoler, företagen kan ju inge annat än tjäna mer på det

Det fungerar väl så att EA räknar på hur många exemplar de de skulle kunna sälja på PS3 och PS4 och sedan betalar (i detta fall) Microsoft ungefär den summa som EA hade kunnat tjäna på dessa versioner för exklusivitet. Nu när marknaden inte riktigt blev som de trodde så är det möjligt att EA förlorade på affären.

Nja, om något så går EA i så fall +/- 0 då det är Microsoft som står för risken och mellanskillnaden för exklusiviteten. Men det är dock fortfarande för tidigt att säga hur det kommer att sluta då det fortfarande är tidigt i konsolernas liv.

Medlem

Jag vet inte ens om jag vill se någon uppföljare av Titanfall då det till stor sannolikhet skulle bli till en liknande COD-serie med hur många spel som helst som i slutet har tappat all innovation. Titanfall är fortfarande för mig ett spel som har influenser från Battlefield 2142, Mirrors Edge och Call of Duty vilket gör det till ett helt okej spel, men jag skulle absolut inte vilja jämföra det med Battlefield 4 eller Skyrim då det inte alls är lika storslaget i mina ögon.

Att EA vill utmana COD med Titanfall är bara roligt då det är många av Respawn:s programmerare som grundade det från första början.


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

Medlem

Titanfall 2: inb4shitstorm kommer väl efter sommaren med 4 nya banor och 1 nytt vapen när de känner att de inte orkat leta fler buggar i Titanfall.

Classic EA.

Medlem

EA trodde ju att det skulle finnas flex XB1 än PS4 så att det MS betalade skulle täcka det som skulle sålts till PS4.

Medlem
Skrivet av ThreeZool:

Nja, om något så går EA i så fall +/- 0 då det är Microsoft som står för risken och mellanskillnaden för exklusiviteten. Men det är dock fortfarande för tidigt att säga hur det kommer att sluta då det fortfarande är tidigt i konsolernas liv.

Jag tror knappast att MS skriver på ett kontrakt där de inte vet hur mycket det kommer att kosta. Tror du verkligen att EA nu ringer upp och hävdar "vi tror att som marknaden ser ut nu så hade vi kunnat sälja 3 miljoner ex på PS4 så nu måste ni betala såhär mycket"?

Med största sannolikhet så kom man för något år sedan överens om en summa som då såg ut att vara lönsam för båda. EA trodde då att Xbox skulle sälja bättre och MS trodde att Titanfall skulle sälja så många konsoler att denna affär lönade sig.

Medlem
Skrivet av The Gamer:

Jag vet inte ens om jag vill se någon uppföljare av Titanfall då det till stor sannolikhet skulle bli till en liknande COD-serie med hur många spel som helst som i slutet har tappat all innovation. Titanfall är fortfarande för mig ett spel som har influenser från Battlefield 2142, Mirrors Edge och Call of Duty vilket gör det till ett helt okej spel, men jag skulle absolut inte vilja jämföra det med Battlefield 4 eller Skyrim då det inte alls är lika storslaget i mina ögon.

Att EA vill utmana COD med Titanfall är bara roligt då det är många av Respawn:s programmerare som grundade det från första början.

Jag tror inte NÅGON vill jämföra det med Skyrim, jag hoppas inte det i alla fall, lite konstigt att nämna det ens inte riktigt samma kategori kanske....

Medlem
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av The Gamer:

Jag vet inte ens om jag vill se någon uppföljare av Titanfall då det till stor sannolikhet skulle bli till en liknande COD-serie med hur många spel som helst som i slutet har tappat all innovation. Titanfall är fortfarande för mig ett spel som har influenser från Battlefield 2142, Mirrors Edge och Call of Duty vilket gör det till ett helt okej spel, men jag skulle absolut inte vilja jämföra det med Battlefield 4 eller Skyrim då det inte alls är lika storslaget i mina ögon.

Att EA vill utmana COD med Titanfall är bara roligt då det är många av Respawn:s programmerare som grundade det från första början.

Jag tror inte NÅGON vill jämföra det med Skyrim, jag hoppas inte det i alla fall, lite konstigt att nämna det ens inte riktigt samma kategori kanske....

Det jag menade med Skyrim var att det är ett spel som betyder något och har fått en episk stämpel på sig, medan Titanfall bara är ett spel i mängden. De spelar helt enkelt inte i samma liga av bra spel.


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

Medlem

är så trött på exklusivitet vare sig vara konsoler imellan eller pc, vi pc spelare har fått ta största smällen, tom vissa generer som är formade av pc är konsol exklusiva, tycker det är förjävligt med exklusivt och borde införas en lag som jag sagt förut, det gör inget annat än skadar industrin.

Medlem
Skrivet av The Gamer:
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av The Gamer:

Jag vet inte ens om jag vill se någon uppföljare av Titanfall då det till stor sannolikhet skulle bli till en liknande COD-serie med hur många spel som helst som i slutet har tappat all innovation. Titanfall är fortfarande för mig ett spel som har influenser från Battlefield 2142, Mirrors Edge och Call of Duty vilket gör det till ett helt okej spel, men jag skulle absolut inte vilja jämföra det med Battlefield 4 eller Skyrim då det inte alls är lika storslaget i mina ögon.

Att EA vill utmana COD med Titanfall är bara roligt då det är många av Respawn:s programmerare som grundade det från första början.

Jag tror inte NÅGON vill jämföra det med Skyrim, jag hoppas inte det i alla fall, lite konstigt att nämna det ens inte riktigt samma kategori kanske....

Det jag menade med Skyrim var att det är ett spel som betyder något och har fått en episk stämpel på sig, medan Titanfall bara är ett spel i mängden. De spelar helt enkelt inte i samma liga av bra spel.

det går fortfarande inte att jämför hehe. Självklart inte samma liga av spel.
Jag personligen tyckte att de pengarna jag la på Battlefield 4 kunde jag lika gärna torkat mig med efter ett toabesök, ungefär lika skoj hade jag i det spelet.

Jag har spelat Titanfall betydligt mer på 1 vecka än jag spenderade i Battlefield 4 totalt.

Jag tycker Titanfall är en välkommen ny fläkt bland utmjölkade FPS titlar som bara är samma sak, om och om igen.
Det är i alla fall LITE nytänk med feta robotar och lite parkourinslag.

Vart hittar du nytänket i BF4 jämfört med BF3?

Men det är ju min åsikt som sagt
Alla har ju rätt till sin.

Medlem

Det blir som med Mass Effect för Titanfall kanske. Mass Effect 2 kom ju till PS3.

Medlem

Det är lite roligt hur spelet är släppt precis och man börjar redan höra om nästa titanfall ny release varje år är väl satsningen, för det funkar så bra för alla andra spel

1
Skriv svar