Dregla över grafiken från The Division

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Thane:

World in conflict 2 tack.

Det var sannerligen ett unikt och roligt multiplayerspel. Undrar om de har kvar varumärket eller om det var Sierras.


signatur
Medlem

Fick rejäl "morgenlatte" av denna video. Pepp!

Medlem

Svenskt stål,, eller


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Thane:

World in conflict 2 tack.

Det var sannerligen ett unikt och roligt multiplayerspel. Undrar om de har kvar varumärket eller om det var Sierras.

Jag läste någonstans att de har kvar det. Men det är skönt att de har gått vidare.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

givet till ps4:an när de kommer


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Haha ja de bygger upp hypen, får se vad de levererar i slutändan igentligen.

Medlem

Spelmotorn verkar lovande som fasen. Spelet i sig verkar vara ännu en duck and cover historia...

Vad är det med svenska spelmotorer och snö/vinter.

Medlem
Skrivet av eddie the eagle:

Vad är det med svenska spelmotorer och snö.

Jinx?

Medlem
Skrivet av Miindz:

Sjukt att en studio från Sverige, till och med! Malmö kan åstadkomma något sånt här

Till och med?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

meh sett bättre...
Texturerna ser meh ut.
Tessellation verker inte vara med.
Röken i slutet i bakgrunder följer inte vinden och avataren blir inte påverkad av den heller.
Spelet har ok grafik, men nu 2014 för det verkligen ska va riktigt bra grafik så behöver de mer.
Videon gör även sitt för att försämra, men jag gissar att man kommer hitta mer när man väl spelar det. Hoppas dom vet att pc kan leverera mer och gör grafiken därefter.

Medlem
Skrivet av Sille:

meh sett bättre...
Texturerna ser meh ut.
Tessellation verker inte vara med.
Röken i slutet i bakgrunder följer inte vinden och avataren blir inte påverkad av den heller.
Spelet har ok grafik, men nu 2014 för det verkligen ska va riktigt bra grafik så behöver de mer.
Videon gör även sitt för att försämra, men jag gissar att man kommer hitta mer när man väl spelar det. Hoppas dom vet att pc kan leverera mer och gör grafiken därefter.

Ditt inlägg är meh.

Fick en mystisk känsla av att det såg lite sämre ut än vad det gjorde på deras första video under E3.. precis som "Sviskon" visar med Watch_Dog. Hoppas verkligen inte dom "putsat" upp game playet så vi får ännu en push-up bh surprise vid release.


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem
Skrivet av Sille:

meh sett bättre...
Texturerna ser meh ut.
Tessellation verker inte vara med.
Röken i slutet i bakgrunder följer inte vinden och avataren blir inte påverkad av den heller.
Spelet har ok grafik, men nu 2014 för det verkligen ska va riktigt bra grafik så behöver de mer.
Videon gör även sitt för att försämra, men jag gissar att man kommer hitta mer när man väl spelar det. Hoppas dom vet att pc kan leverera mer och gör grafiken därefter.

Jantelagen personifierad?
Om du har sett bättre får du gärna exemplifiera så att de som vill kan jämföra.
Sedan är det inte många promille av spelare som har en dator med möjlighet att ta grafik till en nivå som ger Snowdrop/Frostbite II betyget meh... och hur mycket man än vill det om man nu sitter på en +20k kronors speldator är det lite egoistiskt att tycka att utvecklarna skall anpassa sig efter den potentialen. Tycker iallafall jag.

Medlem
Skrivet av MatsDahlgren:
Skrivet av Sille:

meh sett bättre...
Texturerna ser meh ut.
Tessellation verker inte vara med.
Röken i slutet i bakgrunder följer inte vinden och avataren blir inte påverkad av den heller.
Spelet har ok grafik, men nu 2014 för det verkligen ska va riktigt bra grafik så behöver de mer.
Videon gör även sitt för att försämra, men jag gissar att man kommer hitta mer när man väl spelar det. Hoppas dom vet att pc kan leverera mer och gör grafiken därefter.

Jantelagen personifierad?
Om du har sett bättre får du gärna exemplifiera så att de som vill kan jämföra.
Sedan är det inte många promille av spelare som har en dator med möjlighet att ta grafik till en nivå som ger Snowdrop/Frostbite II betyget meh... och hur mycket man än vill det om man nu sitter på en +20k kronors speldator är det lite egoistiskt att tycka att utvecklarna skall anpassa sig efter den potentialen. Tycker iallafall jag.

Tycker witcher 2 är spel med bra grafik för sin tid t.ex. Jag sitter inte på en 20k kr burk jag har en för ca 6...... som fungerar till allt förutom witcher 2 med super sampling...

Medlem

Snyggt, men det faktum att dom sitter och testspelar med en Xbox-kontroll när dom utvecklare bådar illa.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Alltid älskat Massive!

Medlem

Förhoppningsvis så kanske The Division kan släppas när det är sagt så att det inte blir som med Watch Dogs, då jag som spelare helt har tappat all hype för det spelet. Watch Dogs har ungefär skött sin release lika bra som Microsoft har gjort med det skandinaviska släppet av Xbox one, det släpps i slutet av året, nej det släpps till sommaren och vänta lite september verkar vara en bra månad. Skärpning säger jag som spelare!


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

Medlem
Skrivet av walter_iego:

"Frostbite 3" ser ju förlegat ut mot "Snowdrop".

Kul att se en kompis i klippet

Nja.. Jag tror de är bra på lite olika saker. Alla motorer har sina för och nackdelar. Real Virtuality 4 är bra på extremt stora kartor fast verkar mycket svår att optimera. Frostbite 3 verkar skala bra, men precis som med RAGE så måste de fuska lite med större kartor. Listan fortsätter, men jag tror min poäng framgår.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Skrivet av azynkron:
Skrivet av walter_iego:

"Frostbite 3" ser ju förlegat ut mot "Snowdrop".

Kul att se en kompis i klippet

Nja.. Jag tror de är bra på lite olika saker. Alla motorer har sina för och nackdelar. Real Virtuality 4 är bra på extremt stora kartor fast verkar mycket svår att optimera. Frostbite 3 verkar skala bra, men precis som med RAGE så måste de fuska lite med större kartor. Listan fortsätter, men jag tror min poäng framgår.

Sant.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Miindz:

Sjukt att en studio från Sverige, till och med! Malmö kan åstadkomma något sånt här

Trevlig kommentar men samtidigt visar hur tragiskt det har varit får MASSIVE ENTERTAINMENT.

WiC som släpptes 2007 är en av spelvärldens största konsument missar sista decenniet, om inte längre än så.

Sen ser spelet sjukt snyggt ut fortfarande 7 år senare.
Jag förväntade mig inte mindre av MASSIVE.

Om allt blir bra så kommer The Divison vara på en helt annan nivå än allt annat. Precis om WiC var OCH ÄR.

Medlem

Är faktiskt impad och stolt svensk, bra jobbat

Medlem

@ Silly sille

Om du kan rapa upp ett spel med bättre motor så är du välkommen, det är inte mkt som är nextgen som du vill påskina, vad är bättre 2014 nu idag?

Inte ett SKIT!, Xboner har skitspel, PS4 har skitspel, PC hr skitspel.

Jag hoppas verkligen att 2015 bådar gott annars blir det svårt att komma tillbaka på banan.

Inte ett enda spel 2014 har gett mig wowkänsla, vare sig det gäller grafiken eller spelvärdet.

Medlem
Skrivet av Zpartan:

@ Silly sille

Om du kan rapa upp ett spel med bättre motor så är du välkommen, det är inte mkt som är nextgen som du vill påskina, vad är bättre 2014 nu idag?

Inte ett SKIT!, Xboner har skitspel, PS4 har skitspel, PC hr skitspel.

Jag hoppas verkligen att 2015 bådar gott annars blir det svårt att komma tillbaka på banan.

Inte ett enda spel 2014 har gett mig wowkänsla, vare sig det gäller grafiken eller spelvärdet.

The Witcher 3: Wild Hunt will support Nvidias PhysX technology, as well as DX11 features such as tessellation, Global Illumination and MSAA.

Detta ser jag fram emot.... Dom brukar lägga ner det där extra för grafiken i sina spel med.
Spelet använder sin egen grafik motor host host.

Medlem

att det ser bra ut är det inte någon fråga om alls, vad jag är orolig över är mekaniker och möjligheter, såväl som arsenal utav vapen, tillväga gående.

Osv osv listan är jävligt lång just nu är det detta som kmr få mig att tro detta blir ett skitbra spel eller en platfisk, något visuellt spelar inte någon roll alls, om mekanikerna och möjligheter är få repetiva vanliga och tråkiga.

Men håller tummarna för dom, btw deras entré är sjukt jävla läcker, dvs massive entertainment

12
Skriv svar