Obsidian utvecklar ett... pansarvagnsspel!

Medlem

Det heter stridsvagn, en tank är något du häller bensin i.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

hur reggar man sig igentligen till betan? jag gör ett my konto och sen när jag trycker för att regga mig till betan så länkas jag bara till den sämsta sidan nånsin? vart/hur går man vidare?

Medlem
Medlem
Skrivet av ChosenByGod:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Subzero199:

Stridsvagn heter det om jag får be.

Va? Alla möp:ar brukar rätta mig när jag skriver det, att det heter pansarfordon. Nu blir jag förvirrad!

MÖP:ar rättar dig bara när du skriver pansarvagn för det är så in i helvetes fel!

Vem bryr sig vad det egentligen heter? huvudsaken alla förstår. Tank, stridsvagn, pansarvagn, pansarfordon you name it. Dödliga är dom.

Medlem

Förstår inte hur detta ska fungera. Det fungerar i World of Tanks för på den tiden hade man inte massa datorer och avancerade elektronik i stridsvagnarna och fick således själv sikta och skjuta.

Aja vi får se, Obsidian är ju bra devs så de kanske kan lösa det men lär inte bli särskilt realistiskt

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av KaptenKanel:
Skrivet av Subzero199:
Skrivet av Fevolas:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Subzero199:

Stridsvagn heter det om jag får be.

Va? Alla möp:ar brukar rätta mig när jag skriver det, att det heter pansarfordon. Nu blir jag förvirrad!

Pansarfordon är ett mer generellt begrepp. Stridsvagn är de tunga grejerna. Jag vet inte vilket som bäst beskriver vad som finns i spelet.

Citerat ifrån artikeln Stridsvagn på wikipedia.

"Ordet pansarvagn anses i Sverige vara talspråk, men används inom den finlandssvenska militärterminologin."

Citat ifrån min kapten i lumpen.

"Det heter stridsvagn för helvete! Ingen mössa inomhus och stäng fickorna det flyger ju för fan ut saker."

saxat från wikipedia:

Pansarfordon

Pansarfordon är ett samlingsnamn för flera olika typer av motorfordon använda av militären i de flesta stater, kan mycket grovt indelas i:

Stridsvagnar som är kraftigt bepansrade fordon med en 75-120 mm kanon som huvudvapen och en vikt på flera tiotals ton. Används främst mot andra pansarfordon. Lätta stridsvagnar är mindre vanliga. De har tunnare pansar och en mindre kraftig kanon men är i gengäld snabbare och mer rörliga.

Pansarskyttefordon (pansarbandvagnar/pansarbilar), lättare bepansrade fordon, ofta med en 20-40 mm kanon som huvudvapen. Vikt över tio ton. Används för att transportera soldater eller för spaning.

Stridsfordon lättare bepansrade fordon på band eller hjul, ofta med en 20-40 mm kanon som huvudvapen, avsedda att användas i markstrid.

Specialfordon. Dessa är ofta pansarskyttefordon som modifierats för en speciell uppgift. Exempel: pansarvärnsrobotvagnar, luftvärnsvagnar och stridledningsvagnar.

så nu kan vi lägga ner det.

Skönt!

Precis! Så varför är inte rubriken ändrad?

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Subzero199:

Stridsvagn heter det om jag får be.

Va? Alla möp:ar brukar rätta mig när jag skriver det, att det heter pansarfordon. Nu blir jag förvirrad!

Det är riktigt att de flesta felaktigt skriver "pansarvagn" när de menar stridsvagn.
Om det som i det här fallet handlar om flera sorters bepansrade fordon så skulle jag skrivit "pansarspel".

Inaktiv
Skrivet av Subzero199:

Stridsvagn heter det om jag får be.

Inte för att vara den som är den men nu är jag den. Pansarvagn är även det korrekt uttalat i och med att det är ett fordon i pansar.

Den finns en orsak att bara vissa kulor kan tränga igenom dessa fordon.

Megadelux

När dom slutar göra arkadspel och har skademodell såsom WW2Online eller CombatMission-spelen DÅ kan jag tänka mig att börja lira såna spel. Det ÄR inte KUL med % i "hälsa" på vagnen. Nej. Meter per sekund på projektilen, anslagsvinkel, vs millimeter/centimeter pansar och se om det bryter igenom, vad finns innanför? Då kan vi börja prata stridsspel igen.

Medlem
Skrivet av Red_warning:

Det heter stridsvagn, en tank är något du häller bensin i.

Vattentank faktiskt, det var namnet på stridsvagnen då den utvecklades, man ville få fienden att tro att det handlade om en form av vattenbehållare... Men namnet satt kvar, tank.


signatur

{15:3} Dominus quasi vir pugnator, omnipotens nomen eius.
The Lord is a Man of War.

Medlem
Medlem

Ge mig ett spel man kan köra en pbv 401 så ska jag köpa det

Medlem
Skrivet av Dvärgen:
Skrivet av Subzero199:

Stridsvagn heter det om jag får be.

Inte för att vara den som är den men nu är jag den. Pansarvagn är även det korrekt uttalat i och med att det är ett fordon i pansar.

Den finns en orsak att bara vissa kulor kan tränga igenom dessa fordon.

Nej, det är en civil feltolkning. De olika termerna är redan presenterade sen tidigare, pansarvagn finns inte i terminologin. Eller är vi finnar nu?


signatur

{15:3} Dominus quasi vir pugnator, omnipotens nomen eius.
The Lord is a Man of War.

Medlem
Skrivet av rewoX:
Skrivet av ChosenByGod:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Subzero199:

Stridsvagn heter det om jag får be.

Va? Alla möp:ar brukar rätta mig när jag skriver det, att det heter pansarfordon. Nu blir jag förvirrad!

MÖP:ar rättar dig bara när du skriver pansarvagn för det är så in i helvetes fel!

Vem bryr sig vad det egentligen heter? huvudsaken alla förstår. Tank, stridsvagn, pansarvagn, pansarfordon you name it. Dödliga är dom.

Jo, det viktiga här är huruvida personal ska ge sig på att bekämpa dem eller inte, och med vad. Man låter generellt sett inte låta standard infanteri ge sig på en pluton stridsvagnar, men däremot har man mer möjlighet att bekämpa stridsfordon och pbv:er (pansarBANDvagnar). Sedan väljer man också vilket vapen man ska använda på målen. Därför är det viktigt att skilja på vad som rullar fram.


signatur

{15:3} Dominus quasi vir pugnator, omnipotens nomen eius.
The Lord is a Man of War.

Medlem

Ge oss Kotor3 ist :/

12
Skriv svar