En närmare titt på Sonys VR-headset

Robot
En närmare titt på Sonys VR-headset

Folket bakom Mythbusters testar Oculus Rift-konkurrenten Project Morpheus.

#valve


Medlem
En närmare titt på Sonys VR-headset

Tror detta kan bli riktigt ballt! Med Sonys resurser borde detta blir bra. Ser dessutom skönare ut att ha på sig en rift.

Medlem

Tycker de snackar mycket men väldigt lite blev sagt


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

Hoppas att Microsoft också satsar på detta, VR-hjälm + Kinect hade varit awsome. =D

http://uk.ign.com/articles/2014/03/18/microsoft-reportedly-wo...

Ser ut att vinna ordentligt på ergonomi och design iallafall.. blev riktigt sugen på att dyka utanför buren!


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

Framtida möjligheter för VR blir mer och mer intressant. Spelutbudet kommer dock avgöra minst lika mycket som tekniska specifikationer.

Skrivet av ThreeZool:

Hoppas att Microsoft också satsar på detta, VR-hjälm + Kinect hade varit awsome. =D

http://uk.ign.com/articles/2014/03/18/microsoft-reportedly-wo...

Bara för MS och köpa upp OR och branda om det lagom för release..


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

Ser ut att vinna ordentligt på ergonomi och design iallafall.. blev riktigt sugen på att dyka utanför buren!

Eller hur, och sedan kom hajen och jag hade nog velat tillbaka in i buren och kanske till och med hissa upp mig

Gillar inte hajar, inte för att själva hajen i sig är skrämmande eller så. Men det är ögonen, de är så tomma och livlösa, det ger mig en obehaglig känsla.

Medlem

Väldigt intressant. Mer intressant än Oculus Rift för mig, eftersom jag alltid älskat att spela på konsol och inte PC.

Men jag säger varken bu eller bä fören man får se hur den presterar med riktiga speltitlar.


signatur

I want to play a game.

Medlem

Undrar fortfarande om Kamera är ett måste till Sonys VR. Ska man vrida huvudet så mycket som de gör i videon så lär det kännas efter ett tag.

Hade nöjt mig med att bara se bild, att vrida för att speja åt olika håll är definitivt inte ett måste. Det sköts bra med kontrollen

Medlem

Hmmm.. Definitivt intressant. Den återstående frågan är då, kan PS4an driva FULL-HD?

Medlem

Första gången jag börjar känna mig intresserad av vr.

Medlem
Skrivet av Eriand:

Hmmm.. Definitivt intressant. Den återstående frågan är då, kan PS4an driva FULL-HD?

Och i hög framerate.

Medlem

Det låter som att den kommer bli för dyr för den stora massan. Speciellt när dom har två skärmar.

Medlem

Känns som det inte var alltför långt tillbaka i tiden som man såg Lawnmover Man och drömde om framtida VR. Det var början på 90-talet och jag var grymt imponerad av CGI sekvenserna i filmen och vart är vi nu 2014 rent grafikmässigt? Tycker Project Morpheus ser riktigt lovande ut och ser fram emot dagen man får koppla in ett VR-headset i sin PS4:a.

Oculus Rift eller Project Morpheus... en sak är säker, de är lite smidigare än 90-talets spelhalls variant. Provade på Gröna Lund en gång för hundra år sen Kommer VR utvecklas och bli en del av spelandet eller blir det, precis som internet, en fluga?

Lite fredagsfilm (hata eller älska men för mig är det en trip back to the 90:s)

Medlem

Gran Turismo 7 (Prologue?) + Morpheus.

Medlem

nice den ser verkligen lovande ut. Förhoppningsvis så lär den väl släppas till playstation 4 först innan pc.


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

Medlem
Skrivet av The Gamer:

nice den ser verkligen lovande ut. Förhoppningsvis så lär den väl släppas till playstation 4 först innan pc.

Men den lär ju kosta lika mycket som ps4an om inte mer.

Medlem
Skrivet av matnojje:
Skrivet av Eriand:

Hmmm.. Definitivt intressant. Den återstående frågan är då, kan PS4an driva FULL-HD?

Och i hög framerate.

Bara sänka inställningar. Att så många spel har under 60fps är för att spelutvecklarna väljer att sikta på längre fps.

Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

Ser ut att vinna ordentligt på ergonomi och design iallafall.. blev riktigt sugen på att dyka utanför buren!

Vi vet inte än hur ergonomisk OR kommer vara i konsumentversion.

Skrivet av kjell_leo:

Väldigt intressant. Mer intressant än Oculus Rift för mig, eftersom jag alltid älskat att spela på konsol och inte PC.

Men jag säger varken bu eller bä fören man får se hur den presterar med riktiga speltitlar.

Kommer köpa båda.

Mest för att till PC kommer man kunna avnjuta andra typer av spel med OR.
Är säker på att spelen som kommer ha stöd för Sonys motsvarighet kommer fungera perfekt medans OR kommer fungera precis som Nvidia 3D alltså taskigt i majoriteten av spelen.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Cortex:

Känns som det inte var alltför långt tillbaka i tiden som man såg Lawnmover Man och drömde om framtida VR. Det var början på 90-talet och jag var grymt imponerad av CGI sekvenserna i filmen och vart är vi nu 2014 rent grafikmässigt? Tycker Project Morpheus ser riktigt lovande ut och ser fram emot dagen man får koppla in ett VR-headset i sin PS4:a.

Oculus Rift eller Project Morpheus... en sak är säker, de är lite smidigare än 90-talets spelhalls variant. Provade på Gröna Lund en gång för hundra år sen Kommer VR utvecklas och bli en del av spelandet eller blir det, precis som internet, en fluga?

VR var en fluga på 90-talet, jag tror definitivt att den kommer att stanna den här gången. Vi har tekniken för det och stereoskopisk video har redan etablerat sig på tex. biografer. Det ligger rätt i tiden.

k3m
Medlem

Lustigt att se sony fansen börja jiddra hur mycket bättre sony-vr kommer vara än OR. Det finns ingen chans att sonys-vr slår OR. Jag vågar t.o.m. säga så mycket att sonys-vr kommer att floppa om den endast blir kompatibel med ps4'an.

Medlem
Skrivet av k3m:

Lustigt att se sony fansen börja jiddra hur mycket bättre sony-vr kommer vara än OR. Det finns ingen chans att sonys-vr slår OR. Jag vågar t.o.m. säga så mycket att sonys-vr kommer att floppa om den endast blir kompatibel med ps4&#039;an.

Försökte hitta inläggen om hur mycket bättre Sony-vr kommer vara än OR men hittade inga, kan du hjälpa mig hitta dem? Känns som det är du som jiddrar fast från andra hållet liksom.

Medlem
Skrivet av neocon:
Skrivet av Cortex:
Skrivet av k3m:

Lustigt att se sony fansen börja jiddra hur mycket bättre sony-vr kommer vara än OR. Det finns ingen chans att sonys-vr slår OR. Jag vågar t.o.m. säga så mycket att sonys-vr kommer att floppa om den endast blir kompatibel med ps4&amp;amp;#039;an.

Försökte hitta inläggen om hur mycket bättre Sony-vr kommer vara än OR men hittade inga, kan du hjälpa mig hitta dem? Känns som det är du som jiddrar fast från andra hållet liksom.

Han skrev inte att de där sony fansen var på FZ-forumet.

Spelar det någon roll? Hans kommentar var lika idiotisk och partisk som sony fanboysen.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Skrivet av neocon:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av neocon:
Skrivet av Cortex:
Skrivet av k3m:

Lustigt att se sony fansen börja jiddra hur mycket bättre sony-vr kommer vara än OR. Det finns ingen chans att sonys-vr slår OR. Jag vågar t.o.m. säga så mycket att sonys-vr kommer att floppa om den endast blir kompatibel med ps4&amp;amp;amp;amp;#039;an.

Försökte hitta inläggen om hur mycket bättre Sony-vr kommer vara än OR men hittade inga, kan du hjälpa mig hitta dem? Känns som det är du som jiddrar fast från andra hållet liksom.

Han skrev inte att de där sony fansen var på FZ-forumet.

Spelar det någon roll? Hans kommentar var lika idiotisk och partisk som sony fanboysen.

Cortex sa att det kändes som k3m "jiddrar fast från andra hållet liksom", baserat på avsaknaden av dessa OR-dissande Sony fans i denna tråd. Mitt inlägg spelar således roll då jag menar att k3m inte nödvändigtvis "jiddrar" eftersom han kanske inte ens syftar på FZ-användare. Jag tar inte ställning till hans inlägg i övrigt.

Sluta jiddra nu..


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem
Skrivet av neocon:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av neocon:
Skrivet av Cortex:
Skrivet av k3m:

Lustigt att se sony fansen börja jiddra hur mycket bättre sony-vr kommer vara än OR. Det finns ingen chans att sonys-vr slår OR. Jag vågar t.o.m. säga så mycket att sonys-vr kommer att floppa om den endast blir kompatibel med ps4&amp;amp;amp;amp;#039;an.

Försökte hitta inläggen om hur mycket bättre Sony-vr kommer vara än OR men hittade inga, kan du hjälpa mig hitta dem? Känns som det är du som jiddrar fast från andra hållet liksom.

Han skrev inte att de där sony fansen var på FZ-forumet.

Spelar det någon roll? Hans kommentar var lika idiotisk och partisk som sony fanboysen.

Cortex sa att det kändes som k3m "jiddrar fast från andra hållet liksom", baserat på avsaknaden av dessa OR-dissande Sony fans i denna tråd. Mitt inlägg spelar således roll då jag menar att k3m inte nödvändigtvis "jiddrar" eftersom han kanske inte ens syftar på FZ-användare. Jag tar inte ställning till hans inlägg i övrigt.

och det jag påpekade. Att k3m jiddrar åt andra hållet precis som fanboysen han klagar oavsett vilken sida eller universum dom kommer ifrån.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

k3m
Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av neocon:
Skrivet av Cortex:
Skrivet av k3m:

Lustigt att se sony fansen börja jiddra hur mycket bättre sony-vr kommer vara än OR. Det finns ingen chans att sonys-vr slår OR. Jag vågar t.o.m. säga så mycket att sonys-vr kommer att floppa om den endast blir kompatibel med ps4&amp;amp;#039;an.

Försökte hitta inläggen om hur mycket bättre Sony-vr kommer vara än OR men hittade inga, kan du hjälpa mig hitta dem? Känns som det är du som jiddrar fast från andra hållet liksom.

Han skrev inte att de där sony fansen var på FZ-forumet.

Spelar det någon roll? Hans kommentar var lika idiotisk och partisk som sony fanboysen.

Sen när är det idiotiskt att säga sin åsikt!? Partisk, booyaa!

1
Skriv svar