Medlem
Archeage Online

Har man tröttnat på mmo:s rent generellt eller är alla bara samma skit? Känns iaf som om jag testat dom alla...

Jag har nyligen beta testat både ESO och Wildstar och när man på en hel helg bara orkar spela upp till lvl 7 så måste det säga något om spelet eller kanske mig som person?^^
Wildstar hade nog en av dom tråkigaste "starting quest" som jag någonsin spelat och ESO:s combat kändes "klumpig" och tråkig. Visst det är bara "beta" men inget av dom kändes det minsta lockande.
Jag hade nästan gett upp helt på att hitta "det där nya mmo:et" att tillbringa några år av sitt liv i.
Men det var innan jag beta testade Archeage online.

Första tanken när man ser spelet är, Nej vad trist! en till "Korea/Japan" klon? Tankarna går till Tera, Lineage och Aion.
Men för första gången på länge så tycker jag att lvl 1-10 är roligt i ett mmo.
Visst, mmo standarn finns där, "Prata med honom, döda 3 grisar, lämna in och få ett nytt quest"
Men i Archeage så varierar dom det med "klipp tio får" Klättra upp i trädet och hämta flickans docka" och så vidare vilket gör upplevelsen så mycket roligare.
Sen om man inte blir så hypad som jag över att få gå in i en hage och klippa tio får så kan man faktiskt välja att bara klippa ett och lämna in questet direkt.

Världen är stor i Archeage och cryengine 3 hjälper till att göra den väldigt vacker att titta på.
Din första häst får du tämja själv redan på lvl 10 och sedan kan du smycka honom med olika rustnings-delar som ger olika bonusar. Det går även att slåss från häst ryggen och självklart att ge en polare lift.
Själva striderna är också ett plus som jag vill nämna, slagen man utdelar eller pilarna man skjuter har den där speciella "tyngden" som en del mmo:s saknar "jag tänker främst på Guild Wars 2"

Tröttnar man på att questa så kan man alltid crafta, bygga hus, bygga båtar, segla och mycket mer. Det Finns också open pvp och när det blir "krig" i vissa zoner så blir dom farliga att vistas i.
En sak till som jag tycker är helt underbart är att dom nästan tagit bort "quick travel" helt. vill du åka någonstans så får du räkna med att det blir en "resetid" Det enda man kan göra är att binda sig till ett ställe och sen så har man en "quick travel" som fungerar varje halvtimma. Resa kan du genom att rida på din häst, åka "taxi" i form av häst och vagn, åka båt eller flyga på luftfartyg som ständigt åker runt i världen.

Jag är i skrivande stund lvl 21 och har fortfarande jätte kul i denna underbara och stora värld.
Det verkar finnas så mycket att göra i Archeage online och jag har för första gången på länge den där underbara känslan när man bara vill in och spela mer och mer.

Vet inte riktigt varför jag skrev allt det här. Men är nog främst för jag vet att det finns många som mig själv som fortfarande letar efter det där nya och underbara mmo:et att försvinna in i och jag tror faktiskt att detta kan vara just det.

Spelet ska komma till Europa detta år och det är TRION som står för släppet.
[https://www.archeagegame.com/en/] Sök mer om det på youtube eftersom Trion sidan är rätt fattig än så länge.

Spelet är just nu i öppen beta i Ryssland men det går att komma in ändå och det finns en engelsk patch.

Läste nyss att dom kanske ska sätta på en IP block så kanske inte går att registrera sig längre.

Men letar du fortfarande efter ett nytt mmo att fastna i så tycker jag verkligen att du ska kolla in Archeage Online !

MMO:s som jag spelat och testat.

World of warcraft till cataclysm,
Warhammer online: Den bästa och roligaste pvp:n jag spelat i ett MMO.
Rift
The Secret World
Aion
Tera
Lineage 2
Star Wars The Old Republic
Age Of Conan
Guild Wars 1 och 2.
Eve Online
NeverWinter
Dragons Prophet
Lord Of The Rings Online
Fallen Earth
Star Trek Online
Star Wars Galaxies

/ Gurra

Medlem

Kul att det äntligen skall släppas här I EU, dem har ju fått fördröja releasen ett bra tag nu, själv följt spelet i några år.
Känner annars precis som du ang MMOs, själv spelat Wildstar flera helger nu men ändå bara orkat till lvl 10, och ESO kändes bara så Meh.

Medlem
Skrivet av Rwaat:

Kul att det äntligen skall släppas här I EU, dem har ju fått fördröja releasen ett bra tag nu, själv följt spelet i några år.
Känner annars precis som du ang MMOs, själv spelat Wildstar flera helger nu men ändå bara orkat till lvl 10, och ESO kändes bara så Meh.

Ja eller hur mmm förstår precis hur du känner, satt och hypade mig själv för wildstar och såg på gameplay filmer om det. Sen när man väl fick betan och kom in och spelade det så försvann suget helt.
Tappade ännu mer sug för wildstar efter att jag spelat archeage

Medlem

Känner precis likadant.. Även om jag vägrar gå tillbaka till WoW så är det ändå det bästa MMO jag har spelat men det va tills dom släppte DLC nummer 2 tror jag de va ( Den efter BC )

Har sökt förgäves efter ett nytt MMO men har inte liksom hittat något man fastnat för även om man levlade upp till Max i både Rift och SWTOR..

Har kollat in spelet lite och det ser riktigt bra ut men hoppas bara att gameplayen är lika bra.

Signade upp mig direkt!!

Medlem
Skrivet av Holmann:

Känner precis likadant.. Även om jag vägrar gå tillbaka till WoW så är det ändå det bästa MMO jag har spelat men det va tills dom släppte DLC nummer 2 tror jag de va ( Den efter BC )

Har sökt förgäves efter ett nytt MMO men har inte liksom hittat något man fastnat för även om man levlade upp till Max i både Rift och SWTOR..

Har kollat in spelet lite och det ser riktigt bra ut men hoppas bara att gameplayen är lika bra.

Signade upp mig direkt!!

Ja både swtor och rift var ju en besvikelse kändes det som. Härligt. får hoppas detta är något att fastna i då!

Medlem

Hur deltar man i den öppna betan du nämner?

Medlem

Har väntat på detta i flera år, verkar som att det faktist snart är på gång till väst. Signade upp mig igen till betan, har för mig jag gjort det tidigare med.

Vore skönt med ett öppet spel med frihet, riktig crafting, spelarstäder, world pvp osv. Saknar den typen av MMO.

Är dock väldigt förvånad hur detta spel kan ha undkommit FZ. Söker man på det får man inte fram en enda liten unka nyhet.

1
Skriv svar