Xbox 360 Slim låser sig och låter förjävligt!(hjälp!)

Xbox 360 Slim låser sig och låter förjävligt!(hjälp!)

Hej nu är det så att min kära 360 börjar låter som fan, samt att den i bland låser sig i bland i spel så man måste starta om det här aldrig hänt förren nu så jag har lite frågor
Är ett xbox 360 slim.

Frågor som jag har finns det nåt sett att veta om man har garanti på xbox 360?
[ finns det nåt sätt att se om garanti finns?
Hur mycket kostar det att reparear xbox slim?
Sen vilket är bäst att ta läste lite att göra internet saken så kan xbox 360 försvinna etc än när man ringer.

Mvh Doomed Devil90

Medlem

XB360 Slim har bara ett års garanti, till skillnad från äldre modeller som hade 2 år (eller 3 år i vissa fall). Om du har kvar på garantin kan du se om du registrerar produkten hos MS, eller ännu bättre är att läsa på kvittot där datumet för köpet står. Du brukar även kunna få hjälp om du tar kontakt med återförsäljaren som du köpte konsolen av.

Om fläkten har börjat varva upp mer än tidigare så kan det vara damm i fläktarna. Testa blås rent konsolens fläktar med tryckluft och se om det hjälper.

Skrivet av Doomed Devil90:

Sen vilket är bäst att ta läste lite att göra internet saken så kan xbox 360 försvinna etc än när man ringer.

Den meningen får du formulera om för jag fattar inte alls vad du vill ha sagt.

Skrivet av Bennii:

XB360 Slim har bara ett års garanti, till skillnad från äldre modeller som hade 2 år (eller 3 år i vissa fall). Om du har kvar på garantin kan du se om du registrerar produkten hos MS, eller ännu bättre är att läsa på kvittot där datumet för köpet står. Du brukar även kunna få hjälp om du tar kontakt med återförsäljaren som du köpte konsolen av.

Om fläkten har börjat varva upp mer än tidigare så kan det vara damm i fläktarna. Testa blås rent konsolens fläktar med tryckluft och se om det hjälper.

Skrivet av Doomed Devil90:

Sen vilket är bäst att ta läste lite att göra internet saken så kan xbox 360 försvinna etc än när man ringer.

Den meningen får du formulera om för jag fattar inte alls vad du vill ha sagt.

Tror nog min xbox 360 är för gammal för garanti.

Aha det var att jag läste på xbox achivments om folk som har förlorat sina xbox 360s efter som dom inte ringde. ska se om jag hittar tråden så länkar jag den. http://www.xboxachievements.com/forum/showthread.php?t=191509
så här ser min 360 ut

Medlem

Uppgradera till Xbone istället

Skrivet av insilence:

Uppgradera till Xbone istället

Det är tänkt senare inte just nu har fortfarande fullt med spel att klara ut.

Föresten har du Xbone? värt att skaffa nu eller?(har planer på att skaffa den men avaktar helt enkelt )

Medlem
Skrivet av Doomed Devil90:
Skrivet av Bennii:

XB360 Slim har bara ett års garanti, till skillnad från äldre modeller som hade 2 år (eller 3 år i vissa fall). Om du har kvar på garantin kan du se om du registrerar produkten hos MS, eller ännu bättre är att läsa på kvittot där datumet för köpet står. Du brukar även kunna få hjälp om du tar kontakt med återförsäljaren som du köpte konsolen av.

Om fläkten har börjat varva upp mer än tidigare så kan det vara damm i fläktarna. Testa blås rent konsolens fläktar med tryckluft och se om det hjälper.

Skrivet av Doomed Devil90:

Sen vilket är bäst att ta läste lite att göra internet saken så kan xbox 360 försvinna etc än när man ringer.

Den meningen får du formulera om för jag fattar inte alls vad du vill ha sagt.

Tror nog min xbox 360 är för gammal för garanti.

Aha det var att jag läste på xbox achivments om folk som har förlorat sina xbox 360s efter som dom inte ringde. ska se om jag hittar tråden så länkar jag den. http://www.xboxachievements.com/forum/showthread.php?t=191509
så här ser min 360 uthttp://www.ub3rg33k.co.uk/wp-content/uploads/2012/01/gow.png

Om du inte har garanti kvar rekommenderar jag att rengöra fläkt och kylfläns för att se om det är överhettning som orsakar felet. Fläktar som varvar upp mer än vanligt, eller utan anledning, är ofta ett tecken på att kylflänsen är full med damm så fläkten varvar upp.

Har du ingen garanti och vet vad du gör kan du ju även skruva isär konsolen och rengöra den noggrannare. Men det sker på egen risk. Annars får du blåsa rent så gott det går med tryckluft genom fläktöppningen.

Medlem

Detta hände med mitt gamla 360. Låste sig konstant, lät lite smått konstigt. Resulterade i att det under en session började lukta bränd elektronik och därmed var kaputt. Min kompis sa att det var någon clamp (?) eller liknande som hade brunnit upp.

Eftersom garantin ändå är slut som du säger så kan du lika gärna öppna upp det och blåsa ur det för att få lite längre livslängd på det.


signatur

Submission is for the weak

Skrivet av Kleptomaniac:

Detta hände med mitt gamla 360. Låste sig konstant, lät lite smått konstigt. Resulterade i att det under en session började lukta bränd elektronik och därmed var kaputt. Min kompis sa att det var någon clamp (?) eller liknande som hade brunnit upp.

Eftersom garantin ändå är slut som du säger så kan du lika gärna öppna upp det och blåsa ur det för att få lite längre livslängd på det.

Får göra det.
Lite tråkigt fan var tänkt att den skulle gå i pension typ när 360 dör men aja. får bli lite tidigare då, kanske är ett tecken från Microsoft att jag ska köpa ett xbone?

Medlem

Annars är ju ett nytt xbox 360 ganska billig, så det är ju bara att flytta hårddisken.

http://www.webhallen.com/se-sv/spel/xbox_360/184489-xbox_360_...


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Är den köpt i Sverige så har du 3 års reklamationsrätt. Garanti är något som butiken lämnar om de vill. Dock är ju frågan om det kan vara damm i den, och då vette tusan om det är en giltig orsak för reklamation då det kan anses som handhavande fel. Kan även vara dålig kylpasta som stelnat och ger försämrad kontakt. Skadar ju inte att höra av sig till deras support i alla fall.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Är den köpt i Sverige så har du 3 års reklamationsrätt. Garanti är något som butiken lämnar om de vill. Dock är ju frågan om det kan vara damm i den, och då vette tusan om det är en giltig orsak för reklamation då det kan anses som handhavande fel. Kan även vara dålig kylpasta som stelnat och ger försämrad kontakt. Skadar ju inte att höra av sig till deras support i alla fall.

Blanda inte ihop garanti och reklamationsrätt. Det är två skilda saker. Reklamationsrätten är din rätt som konsument att klaga på ursprungliga fel och få dessa åtgärdade. Så länge inte dammet var där från början eller kylpastan hade dålig kontakt redan vid köpet så kan han inte hävda någon reklamationsrätt. Då är det garanti som gäller och den är tyvärr bara ett år på Slim-modellen.

Medlem
Skrivet av Doomed Devil90:
Skrivet av insilence:

Uppgradera till Xbone istället

Det är tänkt senare inte just nu har fortfarande fullt med spel att klara ut.

Föresten har du Xbone? värt att skaffa nu eller?(har planer på att skaffa den men avaktar helt enkelt )

Jag har en importerad ja, köpte via Webhallen så det var inga jobbiga omständigheter eller så.
Jag skulle säga att det helt beror på vilka spel du vill spela, vill du spela Titanfall och Forza så kan du uppgradera nu, annars är det bara att vänta tills det finns lite mer spel på marknaden.

jag är väldigt nöjd och har väldigt kul med min Xbone iaf

Inaktiv

DIN XBOX 360 ÄR FUCKT UPP.KÖP EN NY OCH INSTALLERA DINA SPEL ISTÄLLET;)

Skrivet av insilence:
Skrivet av Doomed Devil90:
Skrivet av insilence:

Uppgradera till Xbone istället

Det är tänkt senare inte just nu har fortfarande fullt med spel att klara ut.

Föresten har du Xbone? värt att skaffa nu eller?(har planer på att skaffa den men avaktar helt enkelt )

Jag har en importerad ja, köpte via Webhallen så det var inga jobbiga omständigheter eller så.
Jag skulle säga att det helt beror på vilka spel du vill spela, vill du spela Titanfall och Forza så kan du uppgradera nu, annars är det bara att vänta tills det finns lite mer spel på marknaden.

jag är väldigt nöjd och har väldigt kul med min Xbone iaf

Tror nog man avaktar lite tills det finns mer spel ute på marknaden som du sa

Skrivet av Martyrerna:

DIN XBOX 360 ÄR FUCKT UPP.KÖP EN NY OCH INSTALLERA DINA SPEL ISTÄLLET;)

Fast nu är det så att jag installerar mina spel på xbox 360

1
Skriv svar